[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:10

Foto halster!!! :D

Afgelopen week had Zaartje een mijlpaal met eerste keer bij de smid. Vandaag was Nour aan de beurt voor eerste keer tandarts! Wolftandje kwam er zo ongeveer uit rollen maar hij had ook behoorlijk scherpe hoeken (z'n wang was ervan kapot) Dus maar meteen geveild. Was erg fijne tandarts trouwens! Heel rustig, geen verdoving, nam echt de tijd en ook handmatig vijlen. En weer n Nourfan erbij! Vond er zoveel rust vanuit gaan en zo netjes opgevoed (glim, glim :o ). Maar idd... Nour vond het vijlen gewoon fijn Hahaha! Dus weer n positieve ervaring rijker, fijn!
Maar ik wist dus niet dat die jonge paarden twee keer naar de tandarts moeten en pas vanaf 6/7 jaar een keer per jaar. Wisten jullie dat?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:14

kellaxy schreef:
Jaa maar dat hebben wij hier ook hoor 2 schuilstallen zelfs in principe en er komt er nog 1 bij. Daarnaast hebben wij ook stallen staat ze daar ook elke dag even een uurtje lekker te eten en te doen. Ik moet zeggen het lijkt alsof ze er sinds gisteren stukken beter uit ziet. Als je op me fb kijkt kun je het zien op de foto's. We zijn vanmorgen een buitenrit wezen maken was wel kouder dan we hoopten maar was wel leuk! Geisha vond het geweldig!

Kan het zijn dat die wormenkuur zo snel werkt?

Fijn Kellaxy!

Ja wordt natuurlijk meteen opgenomen en gaat dan z'n werk doen. Heb je al iets in de mest kunnen ontdekken?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:18

Nee dat niet.. heb wel gekeken naar niet helemaal uitgepluisd ofzo. Maar het viel gewoon heel erg op! Ik ga volgende week bellen. Voornamelijk voor haar hengstigheid maar ook voor de rest.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:31

Haha, halster is niet zo bijzonder hoor, gewoon stom dat ik er zo lang op moest wachten _-:(

Ik vind het vroeg Yildiz maar dat komt ook omdat ik die twee guppen van ons in m'n achterhoofd heb, ene is mentaal iets verder dan de ander maar laat die guppen nog maar even gup zijn. Doen wel lekker wandelen en soms wat in hand trail, dat vinden ze ook leuk! Vind het wel heel goed dat je je er zo van bewust bent en niet de "fout" maakt om al verder te willen want dat is best verleidelijk als je al zo lekker gaat, hihi! Maargoed, ene paard is het andere niet en lijkt me idd heerlijk om gewoon no nonsense bosritjes onder de man te kunnen maken, helaas geen bos hier vlak in de buurt maar misschien als we wat mobieler zijn qua vervoer wel leuk om die guppen eens mee te nemen aan de hand het bos in!

Fijn buitenritje Kel!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:39

Nee, idd, het is echt heel verleidelijk om langer en meer te rijden, zeker omdat ie zich al zo rijtypisch van nature beweegt en swingt als n gek, if joe snap wat ai mien? :D Maar ik ben nie gek nie en wil nog heeeeeel lang plezier van m en met m blijven houden, dus met mate!
Verder doen we ook lekker parellien, in hand trail, keertje dubbele lijnen en vooral veel buitenspelen met zn vrienden. En oh, na t "rijden" krijgt meneer zn ruggetje een T Touch massage, maar dat mag hubbie niet weten hoor,haha! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:30

Nour is knap en wat een brave hengst volgens mij!!

Bren je hebt gelijk set stond 24/7 buiten zonder stal, met alleen bomen. Ze is nu dol op haar stal. Ik wilde altijd al eentje maar was afhankelijk van mijn ouders daarin.

Knappe Vossie van Ellen!

Baukje tentenkamp is mij iets onbekends haha dat hebben we in het noorden niet _O- als ik kom ga ik met de auto waarschijnlijk, dus dan brom ik gewoon achter je aan.

Na'jim ziet er goed uit hoor!

kelly ik geloof er niet in dat een paard in 1 dag heel hard veranderd, vooral niet bij een slappe bovenlijn.

Yildiz van de TA wist ik ook niet maar verbaast me niks, Set is alweer 1,5 jaar geleden maar wil het nu niet tijdens de dracht doen. Zodra de baby wat groter is laat ik Set en Blue beide doen.

Set was alweer moe vandaag, arm ding. Ik had een kruiwagentje zand in de wei gegooid van mijn vaders bouwprojectje en vandaag was die plek precies heel plat en harig op de grond :P bevalt blijkbaar. Binnenkort komt er een hele zand aanhanger voor de stal. Lekker zonnebaden.

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:35

Nee dat bedoel ik ook niet katja. Die bovenlijn kan niet in 1 dag verbeterd zijn haha naar de ingevallen flanken en zichtbare ribben en haar buik zien er ineens heel anders uit.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:37

:+ dacht al :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:18

Hallo arab liefhebbers!
Mag ik mij en mijn arabisch sprookjespaard ook hier inhaken? :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:23

Ja tuurlijk Bimmetje! Zie ik daar een mooi westernkoppie op je avatar?

Lekker zeg Kat!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:34

Yup klopt helemaal! :D

Nou ik zal ons even voorstellen. Yildiz kent me al. ;)

Ik ben Jessica en heb een arabisch volbloed merrie 'Nada' van nu 8 jaar oud.
Sinds eind 2011 (nov.) onder het zadel en western ingereden. Wij rijden Reining.
Ik ben zelf 32 jaar jong.
Vorig jaar zijn wij rustig aan begonnen met een paar wedstrijdjes te rijden. (2 wedstrijden waaronder een NK) en dit jaar zijn we voor eerst echt serieus begonnen met wedstrijd rijden. Druk seizoen van 7 wedstrijden in het zomerseizoen. Dan hebben we weer winterstop.

Nada is van Russische afkomst. Haar vader is Kubinec. Haar moeder is helaas al heel vroeg overleden op 5 jarige leeftijd en kwam van Hoogenband arabians af. De vader van de moeder is Prismen.
Nada en ik zijn 1! Start was zeer moeilijk en het valt nu nog niet altijd mee. Maar onze band is inmiddels zo hecht, dat daar nooit meer iets of iemand tussen zal komen. <3

Nada en ik
Afbeelding
en op wedstrijd afgelopen maand. (maart)
Afbeelding

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust! :D

Leuk dat ik mee mag komen kletsen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:36

Wat een megagaaf paard! :D Welkom hier!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:38

Welkom Jessica!

Ik vind Jim er ook goed uitzien!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:38

Welkom Jessica (we moeten echt iets verzinnen op al die dubbele namen :') )
Wat een ontzettend leuk dier heb je daar! Ik vind western zo stoer staan bij de Arabjes :j

Ik ben Letizia en heb samen met m'n zus (Ersilia) een 6 jarige Balasjow merrie, hoewel wij wel op een westernstal staan, rijden we toch Engels, maar ik sluit niks uit, misschien ooit een westernoutfit voor de buitenritten, zijn toch wel erg comfortabele zadels :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:40

Ja jeetje nu ook al een dubbele Jessica :') Die kon er ook nog wel bij _O- Nu nog een Eline.

Leuk te zien trouwens dat je western rijdt ja! Wil ik ook met mijn meisje gaan doen als het zover is :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:45

Welkom jessica! Kubinec, volgens mij is je paardje dan familie van mijn geisha! Zal het is ff checken! Mooi ding heb ja! :j :D

Foto spam van de rit van vanmorgen! Bedoeling was naar het meer te gaan is zeker gelukt naar het was nog erg koud en geisha ging het water natuurlijk niet in :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze begon moe te worden!

Afbeelding
Ahh ze wilde zo hard

Afbeelding
Last but not least, heb ik zomaar even op donna mogen zitten. Een quarter merrie en Geisha's vriendin.
Mijn god wat zit zo'n zadel lekker!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:48

Kubinec zit ook heel heel heel heull ver in Mish d'r lijnen :') Over-over-grootvader geloof ik.

Leuke foto's hoor Kelly!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:50

Haha ja zien jullie wat ik bedoel met dat ze er iets beter uit ziet trouwens?

Ohhh en trouwens, kubinec is geisha haar opa :D, vader van Gusar Khan

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:03

Kubinec heeft veel invloed gehad binnen de Russische lijnen idd :) Bij Umoyax zit het erin via oma Baya, die is van Kubay Khan is weer van Kubinec :)

Knappe Vossemans :D Vond het heel erg leuk om hem eens te ontmoeten, hij heeft een verschrikkelijk leuk koppie en wat een lieverd zeg!

Jim ziet er goed uit idd hoor. Zo'n jonkie knap in zn lijf krijgen is een hele uitdaging, en bij de een is dat lastiger dan bij de ander, ze groeien natuurlijk ook allemaal weer op een andere manier.

Knappe Nour. Voor mij is het ook te vroeg, maar ieder zn eigen manier natuurlijk en je kent je paard zelf het beste :)

Umoyax is nog enorm aan het groeien, nog lang niet ''af'' (en hij is al 1,60m _O- ) en ook in zn hoofd soms nog heel erg puppie, het gaat allemaal iets te overenthousiast :+ Superbraaf hoor, maar moet er niet aan denken er nu al op te gaan zitten, daar is ie veel te blij voor :=

Knappe Geisha!

Een van jullie trouwens misschien een idee? [MD] Opgezette lymfeknopen (??) Kom er echt niet uit wat het nou is....

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:45

Dank jullie allemaal voor jullie welkom!
Western rijden is gewoon veel leuker dan engels rijden :P
Ik ben zelf sinds 2010 volledig overgestapt naar het western rijden, voorheen altijd zeer actief geweest in de dressuursport. Maar ik heb nog geen moment spijt gehad. Voor nada is deze keus denk ik ook echt wel de beste keus geweest. Ze heeft plezier in haar werk en dat vind ik erg belangrijk.

Leuke foto's zie ik voorbij komen van familie van nada dus. haha
Nou ik zal je vertellen dat de watervrees dan toch echt in het bloed zit ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:46

Haha Amy bij mij idd ook via Kubay Khan :j

Jeetje Umoyax al 1.60!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:48

1.60 is wel al groot zeg!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:48

Hier direct geen Kubibec in de lijn :D Wel kleindochter van Komplekt.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:00

Egopost:

Heeeeerlijk gereden vandaag, 2,5 uur onderweg geweest met pauzes en zeker 6 km naast Silver gelopen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:02

Lekker hoor!
Dat wil ik ook zo graag he, eens een lekker buitenritje maken met iemand.