[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:26

Wat gaan jullie hard hier zeg. Het is haast niet bij te houden. Leuke foto's komen er voorbij weer.

Miranda, gelukkig dat het goed is gegaan uiteindelijk.
Letizia, wat vervelend zo'n ongeluk. Kan het zijn dat er daar vaker ongelukken gebeuren?
Djuun staat te kijken op het blok alsof ze wil zeggen: nou, boeiend hoor. Mag ik er nu weer af?
Katja, wat een topic weer. :x
Ik ben nog steeds aan het puzzelen met foto's. :o?
Gisteren lekker op stap geweest met Vosseman, met nog wat bokkers (o.a. Amanda Melchior). Zo, die kan super foto's maken! Ik zal zo nog wat proberen, maar geen garantie op succes. :+
Gelukkig heb ik nog een handleiding van een heel aardige bokker, tussen de PB's. Met plaatjes.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:28

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:29

Het lijkt mij rechts voorrang, gelijkwaardig, maar als ik op me fietsie daar reed zou ik toch even wachten als er een auto aankwam. :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:30

Ja of als je gewoon rechts blijft en heel scherp je bocht neemt, dan kan je gewoon doorrijden en gebeuren er ook geen ongelukken, maar zo'n lompe wijde bocht is natuurlijk vragen om problemen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:33

Ik heb het zelf persoonlijk een beetje gehad met aanrijdingen.
3 in 2 jaar is niet grappig :+

ben benieuwd naar de foto's :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:38

Ik heb het gelukkig nog nooit echt meegemaakt *klopt af*

Ik heb wel een keer op weg naar werk een scharende vrachtwagen op me af zien komen, waar ik echt vlak met mijn kleine cinquecento langs ben gekund. Realiseerde me pas op het werk aangekomen dat het best wel close was :=
Was in een bocht naar links voor mij en tegenovergestelde richting kwam de vrachtwagen de bocht inrijden, waar hij iets te hard op zijn rem moest (bocht stond erg slecht aangegeven toen nog), zie zo zn aanhanger op me afkomen... :=

Maargoed, zelf dus nog nooit echt wat meegemaakt gelukkig!!

Of wacht... heb wel eens in de auto gezeten bij Letiets toen ze en paal van de parkeergarage "opreed" :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:42

ik heb gelukkig ook niks engs meegemaakt nog.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:42

Ging de paal niet opzij :+

Ik heb wel errug mazzel steeds O:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:44

Ik heb 2x een botsing als bestuurder mee gemaakt (en dan tel ik de parkeergarage niet mee :') ) de eerste was absoluut mij schuld niet, de tweede dus ws wel :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:45

:') Volgens mij rijdt die Micra nog steeds rond met die deuk van de parkeergarage _O-
Ik schrok me kapot, Letiets ging keihad lachen :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:45

ik ben op mijn 17e aangereden met mijn scooter door een afslaande auto maar niks aan overgehouden en x met paard overde kop gegaan daar heb ik nog wel dagelijks last van maar goed

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:47

Over de efteling zit ik heel hard te twijfelen..het is echt een pokke end weg, de laatste keer dat we er waren was het eigenlijk niet te doen.
Ik kan ook lastiger weg in de winter, dan hebben de beesten meer verzorging nodig en de man heeft het superdruk met z'n studie, die kan ik daar ook niet mee opzadelen.
Dus ik denk niet dat ik ga.. -O-

Oh, wel even een paar foto'tjes van Nikita en Fuegie van vanmiddag! <3

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:47

wat een verhalen zeg! ik ben inderdaad wel met een pony onderuit gegaan op beton in volle galop, we schoven zo door, maar niks aan over gehouden. (was niet de bedoeling, op hol geslagen shet :') )

OOOOH Fuggo! Lekker ding :D en je dochter is echt cute. Prachtig lang haar heeft ze.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:49

We hadden ooit een peugeootje. Die auto was net een dag van ons. Ik sta stil, op de parkeerplaats bij huis, even het boekje van de auto doorlezen. Vervolgens rijdt er een kind met een fietsje knalhard tegen die auto op. Was te verbaasd om te reageren, later bedacht ik dat ze vast wel een WA verzekering hadden. Dus toen maar even met kind mee naar hun huis gelopen. Dat was wel een raar ongelukje. Het is erg lastig een fiets te ontwijken als je stilstaat, op een parkeerplaats.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:51

Ah, dan val je niet zo hoog, Kat :')

Leuke foto's Miran :D

Met paard gelukkig nog nooit iets heel ernstigs gehad. Natuurlijk wel vorig jaar toen op mn stuitje, waardoor ik een tijdje niet kon zitten, maar niets gebroken ofzo :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:53

Ik heb ook nog nooit iets gebroken :D de engste dingen met Set waren, vastzitten in haar eigen martingaal, waardoor ze met kaak vastzat aan haar singel :+ maar gelukkig ging ze zitten en wachten tot ik haar hielp (ondanks de situatie, achteraf is het grappig)
en ze is een keer in paniek achterover door de omheining geklapt, zonder ruiter maar ben me doodgeschrokken. Gelukkig rolde ze zo om en keek ze zelf een beetje verbluft. had alleen een beetje spierpijn de volgende dag.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:55

Kan me voorstellen dat je daar van schrikt Kat. Paarden zouden ook eens zuinig zijn op zichzelf :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:58

Ja ben al dolblij dat ze verder nooit wat mankeert, nooit kreupel, nooit rugklachten, nooit zadelklachten. Enige dierenartsbeurt erbij was toen ze heel lusteloos en zielig was, bleek ze wat zand te hebben gegeten.

En ik probeerde een keer met haar over een stenen muurtje te springen op een stenen plein (pennyactie) en set dacht, eeeuh nooo en toen had ze haar velletje afgeschampt :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:00

Thanks, Nikita is ook zo'n lief monstertje. :+:
En Fuego ook, tijdje niet veel gedaan maar je kan er zo je kind op wegsturen.
Toppertje! :))
Ik zie net dat zijn staart er heel zielig uitziet op de eerste foto...gelukkig is ie niet zo zielig in het echt alleen de verkeerde kleur.
Die (ara)bierbuik moet er wel echt afgetraint. :=

Ik heb ook een keer met de shet over de weg gescheurd tegen het verkeer in, was ik 11 ofzo, weet het nog goed!
Ben wel vaker met paard en al gevallen, ook eens op een arabje waar voor het eerst iemand opging, zonder zadel en ze steigerde en klapte om en ik lag er half onder. :')
Maar ik ben nooit gewond geraakt, tot Fuego, daar heb ik twee keer door moeten revalideren. :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:02

de actie van het muurtje:

muurtje waar ik overheen wilde hupsen:
Afbeelding

resultaat: (ja ik schaam me diep :+ gelukkig geen druppel bloed, alleen de haren afgeschampt, ze ging gewoon links langs het muurtje)
Afbeelding

miran dat buikje is wel sexy hoor :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:04

Leuk Miran!!

Ik ben 'n keer met paard en al onderuit gegaan en toen brak ik m'n enkel :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:04

Miran, heb op jouw foto's altijd het idee dat je paarden in de grote achtertuin in de woonwijk staan (staat er een school oid achter je huis?). Maar nu zie ik ook een grote schuur opeens op de foto's :Y) En gezien je paarden volgens mij niet in de bebouwde kom mag houden..
Maar zn staart ziet er idd wel een beetje zieluug uit zo _O- En bierbuik heeft ie idd wel beetje :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:05

ja een school achter haar huis :D en een grote weg door een dorp, maar wel veel huizen?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:13

Fuego is het dorpspaard gewoon. Zowel voor school als huis, tuin en keuken accessoire :D . Altijd gezellig, en het is een leuk uitzicht voor de schoolkinderen. Weer eens wat anders naast het schoolplein. (We zitten al op pagina 57, zo hebben we heel snel weer 500 pagina's bij elkaar :D )
Van mijn eerste paard ben ik vaak gevallen. Hij had een geweldig goede noodrem die hij vaak heel onverwacht gebruikte. Hij kon ook rustig 180 graden draaien als het zo uitkwam. En dan lag ik er naast. Hij bleef dan geduldig wachten tot ik weer opstond. Later ging het beter, en was ik er ook meer op voorbereid.

Dat is ook wat Katja, had Set toch wat beter nagedacht over het muurtje. Het ziet er wel sneu uit, zo'n grote schram.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:15

Je mag paarden in je tuin houden, ze vallen namelijk onder de huisdieren.
Bij ons in de stad stond een pony in de tuin in een stal.
Mest mag in de groene container.
Of het diervriendelijk is op een postzegel...tja..