arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:38

Judith_VB schreef:
:o bedankt allemaal.

Als Fabries haar veulen heeft gaan we weer starten. Buiten gaat het meestal beter dan binnen maar we zullen lang in de L2 moeten blijven hangen omdat we de M niet bitloos mogen starten |o :x . Met bit heb ik een duiveltje in handen :j

Met bit was mijn arabier ook een onbestuurbare raket. Bitloos is hij veel rustiger.

joysjuh1987

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:59

mooi dat het zo kan dan toch?? De mijne heeft ook heel lang op een appelbitje gelopen, nu accepteert ze wel een normale bustrens

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:38

@Judith Jullie doen het zo goed bitloos! echt heel jammer dat het maar tot M1 mag..

@ Tamara Woaah! gave foto en zo hoog springen!! echt super stoer van je, ik ben ook wel benieuwd hoe het met je balkentraining gaat!

Wij zijn op de wedstrijd van de Kossack geweest, zo'n fijne locatie!
We hadden mooi weer, goede sfeer, goed geregeld, dus top!
Nog n foto van ons:

Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:13

Angie dr middendraf wordt zo gaaf Cindy! Lekker dier dat het is <3

Judith gefeliciteerd met je veulentje! Heel dubbel denk ik, op deze datum, maar vooral heel mooi en speciaal. Toeval bestaat niet :(:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:11

Ik heb jullie zien rijden en vond het zo leuk om te zien hoe vrolijk je tegen haar aan het praten was na die ene middendraf voordat je proef begon! +:)+

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:51

o, haha wat leuk Rije!

Paardrijden is ook leuk, zelfs op een wedstrijd :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:25

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:04

Net even gespiekt, zeker op zn achterhand zie je goed resultaat!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:00

asal en ik afgelopen weer 1 wp rijker in de L1
Afbeelding
Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:28

Gefeliciteerd! Wat een leuke aftekening met dat witte been zo :D

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:55

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben Denise, 22 jaar en woon in Zoetermeer.

Afbeelding

Mijn vriend is B.A. Aram (van Baikala Arabians) en hij is nu 7 jaar.
Ik heb hem nu ruim 3 jaar, we zijn nog geen 2 jaar geleden begonnen met wedstrijden rijden en we zijn nu Z1+10 tussen de paarden :)

De wissels zitten er zo goed als op, we rijden het NK nog van het AVS en gaan dan over naar het Z2.
Passage heb ik voor het eerst 2/3 weken geleden gereden met hem, Aram loopt fijn en met steeds meer kracht in een tweede draf, waarin hij steeds meer gaat dansen, daarin door sluiten en hij kan zo ver terug en bewerkt worden dat hij de passage in gaat. :D

Wat we voornamelijk ook trainen is kracht, nog losser, nog meer van de grond, en door het lijf.
Onderdelen loopt hij praktisch allemaal al

Het NK word tevens ook onze eerste AVS wedstrijd waar we aan mee doen.
De fokker heeft gevraagd of we met sponsering ook in Aken eventueel willen starten met de All nations cup, maar heeft iemand daar al eens aan mee gedaan die me daar wat meer over kan vertellen?

Groetjes Denise :o

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:09

Hoi Denise tuurlijk mag je je melden :D
Wat gaaf dat je paard de passage al zo lekker oppakt. Aachen moet je zeker doen, heel leuk om daar een keer te rijden en sowieso ook super gezellig!
Ik heb daar nu 2x gereden, met 2 verschillende paarden ook, en cindy uit dit topic is vorig jaar ook voor het eerst mee geweest.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 09:48

Leuk Denise, dat je je ook meld!

Wat gaaf zeg dat je al zo ver bent, je bent mijn voorbeeld!

Hier gaat het ook wel goed met mijn nieuwe topper, helaas hebben we al een tijdje zadelproblemen. Eerst een zadel wat te lang voor hem was en hij alleen maar aan het staken was. Nu heb ik een zadel wat voor hem fijn is maar waar ik niet in pas mijn mijn kont :(

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:42

Prachtige paarden komen hier voobij!

Wij hebben dit weekend voor het eerst een oefendressuurwedstrijdje gereden op B niveau, ik moet zeggen dat ging best lekker. Ben dan ook ontzettend trots op mijn dame, sinds Maart zijn we dressuurmatig naast de Endurance gaan trainen. Hier twee fotootjes van ons van afgelopen zondag..

Afbeelding

Afbeelding

Super trots!! En we gaan nu dan toch maar echt een dressuurstartpas aanvragen :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:41

Lekker Mies! Ziet er fijn uit. :)
Dressuuroutfit staat Jet ook fantastisch!
Western nu helemaal van de baan?

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:04

Hoeveel kost zoiets nou, Aachen? Hoe is de concurrentie? Hoe gaat het eigenlijk in z'n werking :P

Calimero, ahh wat lief dat we een voorbeeld zijn! :D Leuke Arabier heb je ook, ik heb voor op Aram een Danny Kroetch zadel, kost wat maar is ideaal!

Michelle, leuk! wat waren je punten?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:33

Dankjulliewel! Ben zo trots hé, zit nog steeds op m'n wolkie haha!

Djilan, western is inderdaad helemaal van de baan. Vond het wel erg leuk maar de endurance is echt helemaal ons ding. In de dressuur hebben we nu ook plezier en dit gaat ook erg lekker.. :)

Deniisee we hadden 183 en 187 punten.. :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:48

Keileuk Michelle! Nette punten voor zo'n eerste keer en je dame ziet er goed uit <3

Denise, wat aachen kost is lastig te zeggen, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Per proef is tussen de 15 en 25 euro als ik het me goed herinner, je hebt een licentie nodig om in het buitenland te starten, die vraag je aan bij de KNHS. Geloof dat die 36 euro was. Ook moet je paard gekeurd worden voor hij de grens over mag. Niet iedereen doet dit want de kans op controle is heel erg klein, kosten hiervoor weet ik niet meer maar zijn denk ik ook te vinden op de website van de KNHS. Dan heb je natuurlijk nog de boxhuur en overnachting voor jezelf, eten etc. Precieze kosten weet ik zo niet meer, maar geloof dat ik zonder de controle om te exporteren en zonder mijn eigen overnachting etc mee te tellen ongeveer 200€ kwijt was.

De concurrentie, nou maak je borst maar nat, die is erg sterk! Aachen moet je echt niet onderschatten, de manier van punten is ook heel anders. In NL krijg je voor ieder onderdeel een punt en die bij elkaar opgeteld bepaalt de uitslag. In aachen wordt er direct na je proef een cijfer tussen 0 en 10 gegeven (schrik niet van het aantal onder de 5,5 ;) ) en er is ook niet altijd een protocol. Vorig jaar had ik van 1 proef wel en van 1 proef niet, de keer daarvoor (5 jaar geleden denk ik) in beide proeven niet.

Vorig jaar met Cuba reed ik beide keren in de top 10 *\o/*

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:45

Denise, weet niet of je lid bent van het avs maar anders zeker het prestatiepredikaat aanvragen hoor! _/-\o_ _/-\o_

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:44

Hoi,

Ik wil mij ook melden hier met mijn AV Khaory. Ik wil graag in juli as gaan starten B dressuur. Nu heb ik mijn wedstrijd outfit al compleet, alleen nog startpas aanvragen. Ik wil dit eigenlijk via AVS doen (Ben hier ook al lid van)
wie heeft ook via het stamboek de startpas aangevraagd?
Afbeelding

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:00

Ik heb met manilah een startkaart via het avs gehad. Nu via de endurance vereniging omdat dat met de endurance handiger was.
Nu zeven paarden hier onder het zadel waarvan drie jonkies van 5.
In totaal nemen we straks drie biertjes mee naar arabissimo. Lekker all round in de puppy klasse. Zin in!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:12

Dressuuroutfit staat jullie goed Michelle_s! ga je ook AVS starten?

Ik rij via t avs, wat wil je weten talithaa_o?

En wij zijn afgelopen jaar ook naar Aachen geweest, supergaaf!! Dus mijn advies is Doen!!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:58

Welkom Thalitha!

En dankjulliewel, Cindy zag ook een foto van jou en je merrie voorbij komen, super gaaf! Ziet er geweldig goed uit.

Onze startkaart vragen we ook aan via het AVS, wat een gedoe. Eerst kon ik via mijn knhs niet een startpas aanvragen omdat avs niet als mijn rijvereniging gezien werd. Vervolgens is dat nu gelukt en kan ik geen startpas aanvragen, krijg ik foutmelding dat ik al met een startpas rijd? Ik rijd met een endurance startpas, klopt maar niet met een dressuurstartpas. Weer een mailtje naar het knhs, hopelijk lukt het dan. Maar daarna moet ik alles nog terug laten crediteren omdat mijn endurance startpas dan ook een algemene startpas word. :P Naja, als alles geregeld is zal alles wel gemakkelijk gaan ;)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:45

Even bellen Michelle met het KNHS. Dan is het zo geregeld.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:49

Ja ik vind lastig. Want mij leek het wel handig om via hun te doen, ben immers al lid. Maar ik woon nogal in een uithoek dus ik ga niet of bijna niet naar evenementen van het AVS. Stel dat ik een startpas aanvraag bij een club bij mij in de buurt, kan ik naar clublessen etc. Maar zie me dit zelf nou ook niet echt doen haha. Dus ga toch maar bij het AVS startpas aanvragen.