Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:41

raven schreef:
Hey CT, Wat zien je babe s er goed uit.

Thanks, en weet je wat ook zo leuk is...de andere helft van ons babe gezin staat in de volgende editie van de Paints&Quarters. Ik ben geintervieuwd...ze heeft er echt een leuk artikel van gemaakt en ons hele gezin komt voorbij. *\o/* One big happy family :D *\o/* _/-\o_

Yildiz, gaaf stukje film van je showbink, kort maar krachtig.
En idd ons manneke heeft een flinke batterij, ben helemaal verliefd op dit ventje :P.

Wie gaan er trouwens allemaal naar de ALV? Wij in ieder geval, is altijd super gezellig, maar er komen ook zeker belangrijke punten voorbij. Ik ga straks is ff kijken wat ik allemaal als bijlage heb in de mail. De dag ervoor gaan we naar de efteling, dus hopelijk is het aardig weer, zodat de paardjes buiten kunnen lopen.

@kido, inmiddels b&b om kunnen zetten. Keus is dus gevallen op de drha.

raven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:10

ik ben aanwezig op de ALV.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:08

Hier mijn toppertje nog eens.
Helemaal in tenue en MET peesbeschermers. Wat ben ik trots op dr.
Ze had nog nooit iets om haar benen heen gehad en heb het gister voor de eerste keer geprobeerd. Ze was wat snuiverig op de klittenband, maar heb gewoon een aantal keren open en los getrokken en toen ze geen kick meer gaf om haar benen gedaan en ze gaf geen kick! Niet 1x! Zelfs niet met weglopen met de benen trekken. Net of er niets om haar benen zat en alsof ze het al jaaaaaaren kende. Een echte topper hoor! hihi
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:45

CounTree schreef:
raven schreef:
Hey CT, Wat zien je babe s er goed uit.

Thanks, en weet je wat ook zo leuk is...de andere helft van ons babe gezin staat in de volgende editie van de Paints&Quarters. Ik ben geintervieuwd...ze heeft er echt een leuk artikel van gemaakt en ons hele gezin komt voorbij. *\o/* One big happy family :D *\o/* _/-\o_

Yildiz, gaaf stukje film van je showbink, kort maar krachtig.
En idd ons manneke heeft een flinke batterij, ben helemaal verliefd op dit ventje :P.

Wie gaan er trouwens allemaal naar de ALV? Wij in ieder geval, is altijd super gezellig, maar er komen ook zeker belangrijke punten voorbij. Ik ga straks is ff kijken wat ik allemaal als bijlage heb in de mail. De dag ervoor gaan we naar de efteling, dus hopelijk is het aardig weer, zodat de paardjes buiten kunnen lopen.

@kido, inmiddels b&b om kunnen zetten. Keus is dus gevallen op de drha.

Wow, dat artikel moet je dan maar eens op het forum hier posten dat we het allemaal kunnen lezen dan!!

Ja Bimmetje het staat haar lekker stoer zeg!! Een echte reiner in spe ;-)

Mvg Glenn

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:24

Wauw Bimmetje een schoontje! Fijn dat ze zo dapper is!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:05

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:13

Sieht gut aus!!! Heerlijk dat plezier dat er van jullie af straalt!

Hier ook nog altijd lekker bezig! Koos Besluiteloos heeft zich toch maar ingeschreven voor n 3 daagse reiningclinic, maar dat betekent dus wel dat er weer plates onder gemept gaan worden. Lekker handig, heel de winter kwakkelweer, Yil maakt n afspraak met de smid (moet altijd van ver komen dus planning is enigszins handig), gaat het verdorie vriezen!! Hopelijk (fingers crossed) geen glijtoestanden. Hoe doen jullie dat?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:20

leuk, toch reining nice Yildizh, Go for it!

Als ze de plates gewoon, zijn, dan weten ze ook wel hoe ze lopen enzo, glad weer toch altijd opletten!! ! Mijn ruin die maakte zelf rundowns voor het plezier, in de weide! Na de blessure moesten ze er af en aangezien ik toch geen wedstrijden met hem meer doe! loopt hij nu al jaren zonder! Maar hij stopt zelfs nog zonder plates dus! ;-) Gewoon zijn eigen vermaken is grappig!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:31

Gaaf hè?! Ja, die techniek verleren ze niet hè? Afgelopen najaar Tie in de nieuwe kudde werd er even wat plaatsbepaald en daar ging ze! Zonder plates toch n sliding van 4 meter! (eigenaar stal was iets minder enthousiast over dat spoor in z'n wei, lol! :D )
Ik vraag t, omdat ik vorig jaar de plates met die ijzel eronderuit heb moeten slopen. Ze liep echt op eieren met die gladheid, zo sneu... En ik pas uiteraard voor glijtoestanden en blessures!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:56

dank je allemaal!

wat fijn dat tie het zo goed doet.

Die plates ja, daar maak ik me nu al druk om en ze zitten er nog niet eens onder haha
ook ik ben als de dood voor die glijtoestanden in de wei, omdat nada niet altijd even zuinig is op zich zelf en ze toch overdag gewoon hele dagen buiten staat. Die glijd zonder plates ook gewoon. Is niet moeilijk, gaat er zonder pardon ook even bij liggen.
Maar mijn instructrice zegt dat het wel nodig is straks. Baal daar wel een beetje van eigenlijk.

Ik heb er ook al aan gedacht om alleen plates onder te zetten tijdens het zomerseizoen en het winter seizoen eraf.
Denk dat dat de veiligste en beste manier zal zijn voor mijn benenbreker.

Ploempje, ik kijk morgen je link even. ;)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:08

yildiz schreef:
Sieht gut aus!!! Heerlijk dat plezier dat er van jullie af straalt!

Als dat op ons was, hoop ik 8-) , dankje! *\o/*

Ik heb geen ervaring met plates dus kan je niet helpen :)

Das fijn Bimmetje!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:27

Nou ik heb hier wat bij te lezen zie ik, was een beetje druk met Cyann en der wedstrijd van vandaag.

De wekker ging vanmorgen om 07.00 en om ca. 18.30 waren we vandaag thuis. Daagje wedstrijd met Cyann. Hier alvast de resultaten van Cyann met haar Arab Basciz Nirvana.
Nivo L4:
In Hand Trail..1e vd 1 start.
Trail..1e vd 4 starts,
Horsemanship...5e vd 11 starts.
Onze dag kon niet meer stuk...L4 en op 1 hand en super netjes geshowd!!

Toen Cyann der Reining debuut, omdat dit in het nivo L4 niet wordt uitgeschreven, koos ze ervoor om nog een nivo hoger te starten t.w. L3. Wauw wat reed ze wederom netjes, geen geruk of gepluk.
Keurig het pattern onthouden...super hoor...netjes uitgereden!!! dikke pluim van paps en mams.
Werd ze 1e van de ca. 14 starts!!!
Whoeha ...hoe cool is dat dan!! Enuh....alles heel stoer op 1 hand en gewoon tussen de grote mensen he. Tadaaaaaaa trots trots trots!!!!!

Yep mama en papa zijn apetrots op dit team!!! En wat reed Cyann super netjes en beheerst. _/-\o_

Helaas heb ik van de reining weinig film. Leen had zijn handschoenen aan van de kou en had dus het knopje per ongeluk ingetikt, waardoor die ff niet opnam. Nou ja...vaak zit het mee en soms een beetje tegen :+

Volgens mij de trail e.d. wel, dus dat volgt nog een keertje....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:38

CounTree schreef:
Nou ik heb hier wat bij te lezen zie ik, was een beetje druk met Cyann en der wedstrijd van vandaag.

De wekker ging vanmorgen om 07.00 en om ca. 18.30 waren we vandaag thuis. Daagje wedstrijd met Cyann. Hier alvast de resultaten van Cyann met haar Arab Basciz Nirvana.
Nivo L4:
Trail..1e vd 4 starts,

Toen Cyann der Reining debuut, omdat dit in het nivo L4 niet wordt uitgeschreven, koos ze ervoor om nog een nivo hoger te starten t.w. L3. Wauw wat reed ze wederom netjes, geen geruk of gepluk.
Keurig het pattern onthouden...super hoor...netjes uitgereden!!! dikke pluim van paps en mams.
Whoeha ...hoe cool is dat dan!! Enuh....alles heel stoer op 1 hand en gewoon tussen de grote mensen he. Tadaaaaaaa trots trots trots!!!!!

Yep mama en papa zijn apetrots op dit team!!! En wat reed Cyann super netjes en beheerst. _/-\o_

Helaas heb ik van de reining weinig film. Leen had zijn handschoenen aan van de kou en had dus het knopje per ongeluk ingetikt, waardoor die ff niet opnam. Nou ja...vaak zit het mee en soms een beetje tegen :+

Ja super Nancy, jullie mogen super trots zijn op jullie dochter en op Nirvana!
Die twee die gaan er echt samen voor! Go arabian power !!

mvg Glenn

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:02

CounTree schreef:

Nivo L4:
Trail..1e vd 4 starts,

Wat onzettend gaaf, jullie zijn met recht beretrots op jullie knappe dochter Cyann! En wat onzettend knap zo tussen de grote mensen 1ste worden! Gefeliciteerd hoor!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 01:33

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:24

Gave foto's komen er voorbij.
En tja...plates en winter. Ik maak de verharde weg naar onze wei altijd ijsvrij. Daar waar ze in het gras kunnen lopen is er weinig aan de hand. Verders is de weg naar de manege 9 van de 10 keer gestrooid en blijf ik uit het bos. De mijne zijn plates gewend. Je paard opeens in de winter plates onder doen voor het eerst....zou ik niet doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 14:00

Het is niet voort eerst. Ze heeft vorig jaar ook plates onder gehad. Heb ze nodig i 4 daagse reiningclinic. Tis alleen nu wel ff slechte timing, maar is ff niet anders...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 20:03

Soooo heeee, wat n gaaf filmpje!!! Jee, die Cyann, je zult wel apetrots zijn Nancy!
Leuk in elkaar gedraaid ook je filmpje dat moet ik echt nog leren hoor! Ik kom niet verder dan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=J2Am25Hu31g&feature=youtube_gdata_player

Vandaag verstandig gedaan en de afspraak met de smid morgen verzet naar twee weken later. Hopelijk dat t dan niet meer glad is...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:27

Zo dan wat een race monster haha gaaf! Ik ben er recent achter gekomen (lang leve google) dat je dat dus heel makkelijk kan doen met windows movie maker. 9 vd 10 keer zit dat gewoon op je windows computer. Dat werkt echt super makkelijk!! Ook zet je er heel simpel een muziekje onder, ook in movie maker.

Anyway...krijg net de score sheet van Cyann gemaild. Ze had 67 punten!!! :wow: Das toch nie normaal meer!!?? leuke binnen komer in de reining :j !!! Ze had geen penalties, -1/2 op spin naar links en op de grote cirkels links ook -1/2 en verders nog wat op de stops. John P. die 2e was had 66.5 punten, 3e had 64 punt.

Jeetje wat een kanjer!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 22:38

Vind haar ook heel netjes rijden! Ze haalt je binnen no time in Nance! :oo
Hopelijk slaat t paardenvirus ook op (1 van) mijn zoons over. K heb ze afgelopen zaterdag beide les gegeven op Tie (mooi om te zien dat ze af en toe zon draak kan zijn maar bij de jongens zooo voorzichtig en braaf <3 ). Vonden ze ook heel leuk maar wilden vooral hard gaan (mmm barrelracers in de dop?! :D )
Lijkt me in ieder geval fantastisch die liefde te delen met je kind!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:27

Ja Nancy, amaai in 1 woord!! WAUW, die gaat er voor een mega vette pluim voor je dochter! En nirvana! Ze begrijpt goed en voert het netjes met haar allemaal uit!!

Die gaat je nog uit die slidingplates racen ;-)!!

grtjs Glenn

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:22

Volgens mij is niets leuker dan door je eigen kroost van de troon gestoten te worden (al lijkt bea daar heel anders over te denken maar das weer een andere discussie ).
Echt stoer van cyann.

En natuurlijk hulde voor de brave arabier :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:34

Ja Yildiz ik hoop het van harte voor je. Samen met ze leadline is ook al echt gaaf om te doen.

Glenn, ik verbaas me ook telkens over Nirvana hoor. Waarschuw ik cyann voor het feit dat Nirvana nog wel eens terug kan racen naar de kudde tijdens bv. de horsemanship (wat ze normaal gesproken vaak doet op wedstrijd)....is ze gewoon super volgzaam!! Ik heb Cyann al gewaarschuwd dat het makkelijk kan zijn dat het een volgende wedstrijd minder goed gaat, want ja...Nirvana is natuurlijk ook een dier.

We zijn dus heel benieuwd....maar tot nu toe ....dikke pluim voor de samenwerking tussen die twee.

Haha Corine dat is een leuke zins-speling!! Whaha nice put!!! En ja zeker hulde voor de bravebier, menig toeschouwer viel dat ook al op. En nirvana is echt niet altijd zo makkelijk op wedstrijd. Nou weet ik wel dat Cyann Nirvana altijd dingen influistert in haar oor. Zoals "wel je best doen en winnen van June" als ik beide paarden zelf uitbreng haha. Dus misschien is dat haar "magic" wel ... ik hoop het van harte.

Het feit dat Nirvana zo braaf was tijdens deze koude dag belooft wat!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:36

Nog geen westernarabje momenteel! maar wel wat nieuwe tack! Heb vandaag men packetje ontvangen!

heb een verlanglijstje en stukje per stukje spaar ik die bij elkaar!

heb arabieren showbits die ze bij scheider ook verkopen en de romal rein protectors voor het zilver te beschermen tijdens het trainen of ter bescherming bij ophanging.
De foto's zijn even van het net!

Afbeelding (silver plated)
Afbeelding (silver plated)

Afbeelding

dit us arabian showbit had ik al over enkele jaren gekocht samen met de romals toen!
Afbeelding (foto is sterling maar heb de silver plated versie)

Nu nog afwachten voor een paardje of het zal met Shameless worden! Meet nu al dik 150 en is 20 maand!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:51

<3 :j Waaaaaauw! *is stinkend jaloers* Echt prachtig Glenn!!! Als ie nou niet staat... Denk aan MIJ! *D