Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:33

Owke dus nu moet je kiezen?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:43

Heel leuk filmpje zeg! Zag er heel leuk uit! En de oefeningen gingen nog goed ook! Soms wat twijfel! Maar jullie deden het super!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:07

Wetsernfriek schreef:
Geen nieuwe foto's van haar dochter met de speciale naam :p

grtjs Glenn

Op speciaal verzoek.... :D

Foto's zijn van vandaag en ongekuiste versie :o

Op de voorgrond onze Quarab CT Radical Baskalena (dochter van June) en op de achtergrond haar toekomstige man...onze paint A Peppys Midnight
Afbeelding

En nog ff dichtbij:
Afbeelding

En bulletje ook nog ff dichtbij met zijn fris geknipte manen. :+
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:11

Wat een knappe meid, ze heeft veel van June! Veel expressie heeft ze!!
ps waarom heb je zijn manen zo kort gedaan? om te verdikken?
grtjs Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:12

yep, had ik destijds bij Scarlet (ct radical baskalena) ook gedaan en zie hier het resultaat. Oh en trouwens niet perce om te verdikken, hoop ik wel op natuurlijk, maar ook op een nettere maandos. Je knipt dan meteen al dat lichte bruine haar eraf en krijg je mooie zwarte manen, die ook nog eens keurig recht zijn. En stiekem hoop ik danook dat ze lekker lang worden, maar of dat nou met knippen te maken heeft....Ik weet het niet hoor, lijkt soms wel genetisch bepaalt.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:37

kort geknipt en al het vos weggeknipt had ik bij malha ook gedaan, toen ik haar kocht, ze had allemaal rosse stukken in haar manen (schade door de zon), en die heeft mega lange lokken tot ver onder haar schouder! de zoon shameless krijgt ook termijn zo een bos, aangezien hij nu al hele lengte heeft (heeft ook hele volle manen net zoals zijn mama en papa!!
De staarten, vlechten en vlechten, staartzakken, dat helpt ook goed, dat merk je ook al bij haar ;-)!

maar hier bij jullie paint lijkt het of ze zijn geschoren met het scheermachien! Ik weet dat ze dat doen bij SPAANSE paarden (hele manenkam scheren) een aantal maanden achter elkaar, zodat de manenkam gaat dikker worden, als je eens kijkt het stuk dat je wegscheert bij de showarabieren of bij vele gereden paarden, die kam is daar breder dan de gewone basis! Je kan het proberen, maar heb je maanden een paard zonder manen!

grtjs Glenn
vind het altijd wijs een paard met lange manen en zeker bij de reining als die dan gaan spinnen of hun cirkels maken, in de stops en ze dan zo opwaaien! En bij arabjes geeft het toch wat een sprookjesachtige sfeer!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:21

Nope geen scheermachine aan te pas gekomen, gewoon heel strak knippen haha. Ik ga het niet elke keer knippen hoor....1 keer zo'n blote billen gezicht is meer dan zat. Het is ff slikken als je het knipt...roets ca 15 cm manen weg, maar ach...groeit best snel weer aan...hoop ik whaha.

Ja ik vind het ook altijd prachtig die super lange manen...bij Tinkers ook zo'n waanzinnig gezicht. Bij June doe ik de manen regelmatig bijpunten, maar echt langer lijken ze niet worden. Haar staart wel elke keer, die zit dan ook altijd in een staartzak. Maar ja...om die manen vlechten nou in kleine staartzakken te doen???

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:26

Leuke foto's CounTree!

Gisteren heeft mijn meisie zich uitgeleefd met dat fijne weertje.
Met deze collage als gevolg :)
Op klikken voor grotere versie ;)

Afbeelding

Girls just wanne have fun! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:56

ha leuk en gave pics. Maar wat voor tekening heeft ze nu over der schouders, hals heen? Of zie ik dat verkeerd?

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:22

Dat is iets dat ik erin het geschoren :) Dankje x

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:24

Ha wat grappig en mooi gedaan! Ik ben dus niet de enige creatieve ling hier in dit topic. Jij scheert en ik pluk (veulenvacht tot figuurtjes) of verf ;-)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:27

Haha, nja ik deed het steeds op haar billen verschillende figuurtjes maar dit is een keertje iets anders. Met haar zadel op draagt ze nu precies een borstriem :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:19

haha cool....euh foto ! ;-)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:40

Ik zal er eens werk van maken :) Hihi.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:54

Van t weekend ben ik weer eens thuis en zal ik van mijn meisje ook weer eens fotos maken :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:49

Wat n knapperds! Die billen van je hengstje CT!!! :oo

Hier gaat t ook lekker, heb zon zin in t showseizoen! Nour wordt steeds meer t mannetje met dito maniertjes! Ben blij dat t nu weer goed met hem gaat al is hij door de infectie wel gewicht kwijtgeraakt en vooral zijn mooie halsje. Maar ook dat komt wel goed. Mooi is hij momenteel niet maar nog altijd showy!
Hier n mini filmpje van n paar weken terug van mijn westernbaby: http://www.youtube.com/watch?v=TSpgZovs_JI&feature=youtube_gdata_player

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:05

Fijn dat t weer goed gaat met nour, hij kan inderdaad super showen hoor! hoe gaat het trainen met moeders? Binnekort foto's?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:27

Oei Yildizh, had hij ook een infectie opgelopen? Ja dan vallen ze sterk af op korte tijd! Was bij shameless ook! Ja die kleine man van jouw heeft er duidelijk veel zin in! Die kan gaan! Gaat hij dit jaar op show?

en de dame vlot de training? benieuwd ga je nu prab starten, dan laat je wat weten hey, kan ik jullie in real eens zien ;-)!

grtjs Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:48

Zal binnenkort eens foto's maken! Ga je dit jaar ook weer showen Michelle?

Shameless ook? Hoor t van zoveel mensen dat ze er met de veulens last van hebben gehad, ondanks goed ontwormen, denk je... :(
Nope, hij gaat de komende jaren niet op show, vind t nu zon jaarling naarling, lol! Hij gaat t komend jaar met zijn ijscovriendjes de polder in (bij mij om de hoek zodat ik m elke dag kan zien!),lekker groot en sterk groeien!
Bewegen kan hij wel ja: had hem laatst op de baan en Waauw dat ging zo gaaf, net papa! Normaal gaat ie als n Jacko keihard in galop maar nu prachtig rondes aan n stuk draven met super zweefmomenten, prachtig! natuurlijk weer geen camera bij me, tsss... :(
En ja, ook het trainen gaat goed: lekker afwisselend in de bak voor souplesse en in bos en duin voor uithoudingsvermogen en kracht. Ze komt echt weer in shape! (en ik ook haha! :+ )
Train jij nog Glenn? Ga trouwens geen prab starten alleen wran en Dawra, maar je bent ook in het Brabantse van harte welkom hoor! :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:02

Super leuk! Ik wil inderdaad dit jaar wel shows gaan starten, k woon alleen nu in brabant maar heb besloten terug te verhuizen. Wat mis ik mijn paardjes zeg :( dus om de weekenden ga ik naar huis en train haar dan.. Verder rustig aan. Denk wel dat ik wat clinics mee pak en misschien 1 a 2 showtjes. Heb er wel veel zin in!

vanaf juli woon ik weer thuis en kan ik haar serieus gaan trainen, madam is nu bijna 5 dus dan vind k dat het ook wel kan :p

Zie ik je bij de alv, dan kletsen we nog ff!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:05

Ben zowiezo bij de ALV! Gezellig je dan weer te zien! En ik zeg: verhuis je paarden naar t Brabantse want daar is het toch het gezelligst! :P :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:49

Haha dat klopt inderdaad, maar helaas heb ik t geld er niet voor :( tot bij de alv! :)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:53

yildiz schreef:
Zal binnenkort eens foto's maken! Ga je dit jaar ook weer showen Michelle?

Shameless ook? Hoor t van zoveel mensen dat ze er met de veulens last van hebben gehad, ondanks goed ontwormen, denk je... :(
Nope, hij gaat de komende jaren niet op show, vind t nu zon jaarling naarling, lol! Hij gaat t komend jaar met zijn ijscovriendjes de polder in (bij mij om de hoek zodat ik m elke dag kan zien!),lekker groot en sterk groeien!
Bewegen kan hij wel ja: had hem laatst op de baan en Waauw dat ging zo gaaf, net papa! Normaal gaat ie als n Jacko keihard in galop maar nu prachtig rondes aan n stuk draven met super zweefmomenten, prachtig! natuurlijk weer geen camera bij me, tsss... :(
En ja, ook het trainen gaat goed: lekker afwisselend in de bak voor souplesse en in bos en duin voor uithoudingsvermogen en kracht. Ze komt echt weer in shape! (en ik ook haha! :+ )
Train jij nog Glenn? Ga trouwens geen prab starten alleen wran en Dawra, maar je bent ook in het Brabantse van harte welkom hoor! :D

Rijden sublimo meer trainen voor pleasure, loopt nu super mooie lope enzo! Maar wedstrijden is niet zijn ding, hij is één stressblok op show dus ja!
met shameless houden we wat conditie! Soms grote paardje spelen, begin longeren, in de zin een cirkeltje stappen en cirkeltje draven enkel minutjes! DAT hem gewoon het systeem snapt! Had dat met sublimo, en shamurath ook gedaan! Eenmaal als ze ouder zijn gaat dat longeren héél snel!

Zadeldoekje er soms eens op!
Af en toe het opstellen en het halsje werken hey!
Hij krijgt soms zo macho kuren, maar hem dan even op de plaats zetten en dan is hij weer mijn knuffelbeer!

Hopelijk dit jaar optimaal in conditie en geen enorme groeispurten meer! Het is al een halve giraf en begint meer en meer op zijn papa te lijken!

De wondjes genezen nu ook helemaal goed! Hij staat mooi kort in zijn vachtje en blingt als een spiegeltje! Dus hopend binnenkort eens wat foto's knn maken die hem recht doen!

grtjs Glenn

Ja ik zal als het eens lukt een paar dawra shows bezoeken dat ik eens de hele dawra team in real zijn, sommige zie ik via de showarabwereld, en anderen spreek ik al jaren via net, maar nog niet echt gezien grappig :-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:51

Dan wordt t onderhand eens tijd! :D Iedereen is zo aardig dus je zult vast en zeker thuis voelen! :j
Ja, ik herken dat wel, sommige paarden vinden show echt echt niet leuk en komen dan ook absoluut niet tot hun recht!
Yentl aka Tie is absoluut geen makkelijke dame en met de trailer mee is ook best eng, maar zon dagje uit daar geniet ze van. Laatst voor t eerst weer met dr op pad geweest en na n keer blazen op de nieuwe locatie (tja je bent arab of je bent t niet), loopt ze alsof ze er al jaren komt, werkt dan ook harder dan thuis. Hopelijk erft Nour die eigenschap! Dat is mijn geluk. Maar ken ook paarden die zo van slag zijn dat ze bijna niet te hanteren zijn (maar thuis de sterren van de hemel lopen).

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:41

Hey CT, Wat zien je babe s er goed uit.