arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:46

Ik ben wat aan het google-en, maar kom op deze pagina uit.

Wat is jullie ervaring op dit gebied?

Ik start met een KWPN x arabier in de klasse M1. Oefeningen zijn geen probleem, echter het écht correct buigen is voor hem heel lastig. Ook het ondertreden van de achterhand. Is dit specifiek voor arabieren ?

Ik vergelijk dit met mijn ervaring met 'reguliere' warmbloedjes.

BabiiVeeraa

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:07

Ik heb hier zelf met geen van mijn Arabs last van gehad. Alleen Cuba had in het begin moeite met ondertreden maar dit kwam door veel te korte broekspieren en lang stilstaan, niet arabgerelateerd dus ;-)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:04

Mijn AV heeft wel wat moeite met lengtebuiging, maar met voldoende training is ook dat te verhelpen. Zijn we druk mee bezig, naast de springwedstrijden die we nu veel op de agenda hebben staan :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:01

Het is hier al even stil maar ik heb 3 augustus met mijn merrie Kiya meegedaan aan onderlinge dressuur. Ik ben sinds lange tijd weer wat regelmatiger aan het rijden en ondanks de korte voorbereiding was ik super tevreden! 185 en 187 punten.

Volledige topic en ons verhaal in de link!
[RIJ-ITP] Kiya onderlinge dressuur bij de Ruine van Brederode

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:27

Super gedaan! Het is hier inderdaad wat stil.. Ik hoop in september weer te starten als de hormonen het lijf van mijn merrie zijn verlaten en ze naar de osteopaat is geweest. Er is momenteel geen land mee te bezeilen :).

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:34

Ik ga in de winter ook weer starten! Mijn paardje is eindelijk hersteld van zijn blessure! gaan eind van de maand verhuizen en kunnen vanaf dan weer heerlijk trainen. De bak op mijn huidige stal is te slecht om in op de bouwen helaas.. nog even geduld.. :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 13:07

Ziet er netjes uit Jalenka!

Ik denk dat ik me nu echt hier maar af moet melden want mijn topper is een aantal weken terug helaas ingeslapen..

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:17

Calimero_ schreef:
Ziet er netjes uit Jalenka!

Ik denk dat ik me nu echt hier maar af moet melden want mijn topper is een aantal weken terug helaas ingeslapen..

sterkte met dit grote verlies! :(:)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:36

Nogmaals sterkte met het verlies van Belarus!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:51

Heel veel sterkte!!!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:34

Bedankt allemaal! En leuk om te horen dat er meer mensen weer gaan starten. :)

Ik wil nog een aantal keer mee doen aan de impuls rubriek op de manege in de buurt, als dat goed gaat wil ik misschien per 2015 een startkaart aanvragen. Want als ik het ooit nog wil moet ik er geen jaren meer mee wachten.
Aangezien het AV forum zo goed als overleden is zal ik hier misschien weer wat actiever worden. Ik lees de laatste jaren vooral mee.

Kim ik heb je verhaal gelezen, heel veel sterkte met het verlies van Belarus...

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:31

ik heb flink wat wedstrijden gestart deze zomer! nu staat het B+7 dus nog de laatste puntjes en dan eindelijk naar de L1 . helaas nog geen held met foto's plaatsen hier op bokt haha!
Nu heeft hij helaas weer blesureleed maar dit lijkt ook weer beter te worden dus volgende week hoop ik hem weer lekker te kunnen oppakken en dan ook fanatiek wedstrijden rijden want we hebben de smaak te pakken en genieten ervan!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:48

Hier inmiddels over naar de L1 gaat best lekker
@calimero sterkte met het verlies

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:17

Nou, dan zal ik hier ook even updaten :)
In mijn laatste post hebben Cuba en ik ons 10e en 11e winstpunt in het M1 gereden. Daarna heb ik meneer een maandje vakantie gegeven, in februari weer dressuurmatig opgepakt en voor de lol een cross-training gereden. Dit deed hij super goed, maar helaas een enorme paniekaanval in de waterbak en daardoor 2 flink geblesseerde achterbenen. Toen dit eenmaal over was, heeft hij met zijn deken op een glijer gemaakt over een betonplaat (hij was ontsnapt) en daarbij een snee in de oksel van zijn voorbeen opgelopen. Ruim 10cm breed en +- 3 cm diep. Hier dus ook lange tijd mee aan het dokteren geweest. Toen Cuba eindelijk weer beter was, trok een ander paard mijn pink uit de kom, dus weer niet rijden :+
Eind April konden we eindelijk weer op wedstrijd (met een gespalkte pink, haha) in Ijzerlo. Dit weekend 4 eerste prijzen en volgens mij 5 winstpunten, maar dit weet ik niet zeker meer. Daarna het Nk in Houten gestart, 2x 1e in de M1 met 195 en 187! *\o/* Hiermee dus Nederlands Kampioen M1! Helaas voor mij reed Annelieke in de M2 iets meer punten, waardoor zij er met de officiële titel Nederlands Kampioen M1/M2 vandoor ging, en ik het moest doen met Reserve Kampioen :P

Met Hemelvaart zijn we in Maarssen voor het eerst M2 gestart, dit leverde ons 193 en 178 punten op, met 1x een 1e plaats :) Sindsdien heeft Cuba weer een maandje vakantie gehad en op de Arabissimo reden we 183 en 182 punten in de M2 en 2 eerste plaatsen. In 4 proeven 3x winst en 3x 1e dus :)
Die dag heeft hij ook dusdanig op mijn voet staan dansen dat we voorlopig weer een paar weken in de lappenmand zitten. We gaan eind september weer starten, op de All Nations Cup in Aachen, Duitsland *\o/*
Daarna wil ik het wedstrijdrijden weer wat meer gaan oppakken en ook weer wat vaker wedstrijden in de buurt starten. Ik hoop voor het einde van het jaar Z1 startgerechtigd te zijn :j

@Kim; heel erg veel sterkte! Je kanjer verliezen is niet niks :(:)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:28

Naast een paar dieptepunten, vooral veel hoogtepunten Vera! Super gedaan. Ik vind Cuba ook echt een prachtig paard om te zien. Mooi groot, loopt zo fijn. Heb genoten van jullie in Houten.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:56

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:12

Geloof mij... Als je hier in de buurt had gewoond had je Princesa mogen bijrijden.. Helaas even te ver weg.

Heb je je bericht ook geplaatst op het AV forum?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 11:16

Nee dat kan ik nog wel doen inderdaad!
Gaat er ook om dat mijn Shetlander nu alleen staat en dat vind ze niet erg leuk.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:23

Ken je Renee Palland? Zij biedt haar Z1-merrie CR Soraya aan voor lease. Ik heb laatst haar facebookpost gedeeld, zal even kijken of ik het nog kan vinden voor je!
Ze is wel van 2001, dus iets ouder dan jij in je advertentie vraagt.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:08

Brokkenpiloot Vera <<)
Balen hoor.

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:11

Hier paarden genoeg die je kunt uitbrengen. Is alleen wel een beetje uit de buurt ;)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:35

Dankjewel allemaal voor het mee denken!
Ik heb intussen een hele leuke nieuwe uitdaging aangeboden gekregen!

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:53

Na alle narigheid en ellende van de afgelopen maanden beginnen we de draad weer een beetje op te pakken, en HOE *D
Gisteren voor het eerst op gras uitgekomen, gewoon om weer een beetje ritme op te doen. Niet echt serieus gereden de laatste maanden maar afgelopen woensdag wel weer eens les gehad (sinds de laatste in april denk ik).
Maar goed, geen verwachtingen maar toch twee steady proeven kunnen rijden met Bolleke. Wat was hij fijn te rijden. Bitloos, zonder ijzers en kalkoenen en gewoon genieten. En dat deed de jury ook (stond op het protocol) 207 en 193 punten. Kippenvel kreeg ik er van, nog nooit eerder zo gereden en we kunnen gelijk door naar de L. Zouden we dan toch dressuurprikkers zijn hahahaha?!

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:09

Top gedaan Judith! En dat bitloos! Super! Ik heb Bisiriya in het begin ook bitloos gereden maar ze begon op een gegeven moment echt misbruik van mij te maken dus toen toch maar weer met bitje. Heb ook zulke tanken! Hebben jullie ervaring met Bixie wedstrijden? Meisje dat bij mij rijdt wil dat graag een keer proberen met een van mijn arabjes.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:15

Gefeliciteerd Judith. Je hebt het terecht verdiend na de afgelopen maanden!!!