Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:28

yildiz schreef:
Haha, die Tal! Mooie promo! (vind alleen die stopfoto niet echt fijn, maar n kniesoor die daar op let)

Ja dat viel me ook meteen op en is wel een beetje jammer. Maar aan de andere kant valt het op zich nog mee....geen open mond en geen strakke teugel op deze foto. En wat je zegt een mooie promotie en dat helemaal in Italie!! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:33

CounTree schreef:
yildiz schreef:
Haha, die Tal! Mooie promo! (vind alleen die stopfoto niet echt fijn, maar n kniesoor die daar op let)

Ja dat viel me ook meteen op en is wel een beetje jammer. Maar aan de andere kant valt het op zich nog mee....geen open mond en geen strakke teugel op deze foto. En wat je zegt een mooie promotie en dat helemaal in Italie!! *\o/*

Ja de stop kon op een beter moment genomen worden en niet enkel Italië wereldwijd, zoveel abonnees, zoveel boeken op de shows ...

Let's go DAWRA ;-)!

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:14

Nada's nieuwe hoofdstel. :D
Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:21

Nice bimmetje!

Erg slecht fotomoment van de stop..

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:54

Bimmetje schreef:
Nada's nieuwe hoofdstel. :D
Afbeelding

Knap hoofdstel! zeg!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:03

Thnx! Ja ik kreeg geen betere foto gemaakt grrrr (zonder lichtgevende ogen enzo) :(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:49

Gister avond Pas de deux gehad bij de manege om de hoek. En dus moest er een leeuw en zebra uit de stal getoverd worden....
Leeuwtje was vrij snel gedaan...manen in plukjes verdelen en rechtop trekken, flink met de manen kam rossen, haarlak erin en voila een wilde manen dos. Beenwarmer om der staart heen, laatste staartplukje eruit. Strik erom...masker op en die is klaar.

De zebra is altijd iets meer werk en heeft droogtijd nodig, maar gelukkig heb ik een hulp, die maar wat graag meeverft.
Afbeelding
Afbeelding
Op de achtergrond zie je net de verwilderde manendos van Nirvana, die tevens verwonderd naar June staat te kijken... :+
Afbeelding

Hierna nog ff de föhn erover heen.....June was nog niet droog :D . Ze bleef als een blok staan "Lekker hoor die warme lucht"

En zo was het eindresultaat....

Afbeelding

We hebben min of meer een reining proef in spiegelbeeld gereden, dus de ene links cirkels en de ander rechts en weer omgekeerd. Idem met spinnen. Rundown hebben we diagonaal gedaan, dus telkens elkaar kruizen. Oftewel, voor ons een flink stuk moeilijker dan dat we op WNL hebben gedaan, meer zelfstandig, waardoor m.n. Cyann het een stuk moeilijker had, omdat ze nu niet achter mij aan moest crossen. ;)
Daarbij vond nirvana de kantine gevuld met mensen heel raar :D. Dus Cyann had dit keer heel wat meer spanning en was naderhand ook zeer teleurgesteld omdat Nirvana helemaal niet aardig was. :( . Hoe bedoel je ...ikke ben klein, maar heeeeeeel kritisch. Op zich ging ze best netjes hoor. Maar Cyann moet nog wennen aan het feit dat het op "wedstrijd" altijd een stuk minder gaat dan tijdens training.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:54

Het Crea Bea uurtje in het western arabieren topic!
Hoe tover je een arabier om tot een prachtig schilderobject!
punt 1 je neemt een pracht van een arabier (liefst netjes gewassen)
punt 2 je kiest een arabier die mooi netjes kan blijven staan en die het allemaal laat doen :-)
punt 3 je kiest de juiste kleur (voor het contrast)
punt 4 je gaat voor de total make over
punt 5 ...

Haha, leek me gewoon grappig! Ja je dochter kan het al netjes voor elkaar krijgen op schilder en op training en showervaring!
Jullie hadden duidelijk lol! En wat was de beoordeling van jullie pas de deux?

Grtjs Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:08

Ja idd glenn...it did crossed my mind...haha. Maar ik miste wat foto's voor tussen fases.

Maar wat je zegt...ze blijven rustig stil staan. Dat is hier al zooooo normaal, zeker bij June, dat het ons al niet meer opvalt. We zitten ook helemaal onder haar buik om de binnenkant van de achterbenen te doen. En ook der oren vindt ze prima. Ze trok wel ff der neus op, toen de verf daar dichtbij kwam haha.

We hadden ieder 56 punten. Gelijk stand met nog een ander stel. Maar welke plaats we nou hadden, dat weet ik eigenlijk niet. Ik kon de uitslagen niet goed verstaan. Het zal nog wel op de website komen denk ik.
Ik denk ook niet dat er veel waarde aan de uitslag moet worden gehecht....het was natuurlijk een dressuur jury en als geintje gedoelt. _/-\o_

De puntenlijst ligt denk ik nog in de auto. Uit mijn hoofd zijn er punten gegeven voor stap, draf, galop, muziek, choreografie, outfit. Voor de laatste twee hadden we in ieder geval een 9 en een 10. Voor stap hadden we ook punten, alhoewel we dat amper hebben getoont. ;) laagste cijfer was een 7.

Nu gaan we ons focussen voor de onderlinge te Oud Gastel eind januari. Cyann doet dan mee in de L4 t.w. horsemanship, trail en iht
en L3 Reining
Laatst bijgewerkt door CounTree op 08-01-12 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:11

Ik weet het wel dat het als een grap was bedoeld, maar toch leuk dat je er punten voor kreeg en promotie van de arab en western op een speciale manier gedaan hebt!
Ja dat stilstaan, is leuk als ze dat gewoon zijn! Het lijkt me een hele leuk merrie june, geniet er maar hard van! Geen nieuwe foto's van haar dochter met de speciale naam :p

grtjs Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:15

op foto drie zie je net haar oog glenn. Maar je hebt gelijk...ik zal eens wat plaatjes maken van haar wintervacht. haha.

Nou het was zeker leuk dat er punten gegeven werden. Iedereen kreeg ook nog een leuk kadootje. Cyann had allemaal kleine flesjes, met paarden shampoo, anti klit, cooling gel en dan nog samples met paarden doekje enzo. Ik had paardensnoepjes en dan ook diverse samples erbij, waaronder tuigdoekje, snoetendoekje en glimdoekje of zoiets. Echt heel leuk gedaan en zeker handig!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:32

Leen komt net met de scores aan:
Cyann en ik hadden precies dezelfde punten:
Stap: 7
Draf: 7
Galop: 8

Muziek: 8
Kleding: 10
Choreografie: 9
Synchroon rijden: 7
Totaal: 56

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:33

Is echt goed gedaan! Go for it volgende keer, ga je maar op z'n hunter under saddle outfitje, krijg je mss nog meer punten ;-)!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:37

whoehahaha ....of juist minder....denken ze dat we de draak met de dressuurruiters steken...En trouwens ik heb zo'n outfit niet....wil ik ook niet. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:28

Ge-wel-dig!!!! :D Super leuke pIcs! Zijn er nog net als de vorige keer filmpjes gemaakt? Ben benieuwd!

Vandaag heel de dag op stap geweest met Tie. Voor de eerste keer les van Paulette en zo veel geleerd! We gaan daar nu hard mee aan de slag om dit showseizoen dan eens eindelijk serieus te gaan showen en puntjes bijeen te sprokkelen.
Opvallend: was weer de eerste keer na het NK met Nour, samen op stap en met de trailer weg. Ze geniet daar zoo van! Toen ik haar vanmiddag weer op stal bracht was ze moe, maar helemaal voldaan en happy! Krijg weer n beetje m'n ouwe vertrouwde Tie terug en dat voelt super! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:56

Oh gaaf dat je les hebt bij paulette! Dat moet helemaal goedkomen!

Ja er is nog een filmpje...wel in drieen gehakt whaha en erg donker...dus misschien...

En lachen joh, kom net bij de manege vandaan met mijn zebra zonder strepen. Worden we gefeliciteerd met de 2e plaats (vd 4). Dus ik zeg...oh zijn we 2e? haha Ik hoorde het nie goed, wist ook niet dat we gejureerd zouden worden :o :D . Zegt ie ander: Ja, door ... (naam kwijt), die kan goed jureren hoor.
Dus ik weer....oh was het niet de manege eigenaar dan? (ik dacht dus, die heeft ons gematst :+ )
Blijkt het dus een officiele dressuur jury te zijn geweest van buitenaf. :') :j Wat een giller is dat zeg.
Dat wist ik echt niet!! Misschien maar beter geweest ook, anders had ik me daar nog druk om gemaakt. :(:)

Kreeg van diverse mensen vandaag ook complimenten dat het er zo leuk uit zag en weer eens wat anders. Somige hielden hun hart vast in de kantine, toen cyann der rundown inzette richten de hoeken bij de kantine. :D "Wat doet ze nou?" reageerde er sommige, werd me verteld. :D Daar kan ik me wel iets van voorstellen. :') *\o/*

Erg leuk hoor, om die reacties te horen.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:11

Hey yildzh super dat het Tie zo goed gaat! Ja met die lessen dat komt vast goed! Kan je meer de puntjes op i zetten en kan je ervoor gaan! Ik ben alvast erg benieuwd! Leuk als ze zo goed geniet op de van! Go for it Girl!!

Ja super Nancy zie je wel dat het super was, en wat een promotie met die oooooooooooh zooooooooo gevaarlijke arabieren :-)!

mvg Glenn

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:49

Geweldig weer die foto's! En mooi gepresteerd :)

Tie komt weer in vorm, heb je al een (oefen) wedstrijd op de agenda staan?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:55

Yep! Net n hele rits genoteerd, toevallig! Vanaf maart hoop ik te gaan starten en meteen voor t echie! Er is nog veel werk te verrichten maar we hebben er super veel zin an!!! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:23

go go go Yildiz. Waar in maart???

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:14

Huis ter heide (Wran en Dawra), das dus wel echt eind maart!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:31

oh ja, die staan ook op mijn lijst, om met Cyann naar toe te gaan.

Maar voor die tijd is er eerst nog vrouwenpolder en drha.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:38

Gelukt!!! haha als een kluns ben ik weer te werk gegaan...maar ook ik weet nu wat je met "windows movie maker" kan *\o/* _/-\o_ :')

Enjoy!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:46

Gaat jouw dochter straks ook DRHA starten?
Leuk filmpje hoor!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:22

Hey Kido,

Ja dat is wel de bedoeling, niet maart a.s. hoor ;-), maar er wordt aan gewerkt.

Ik zie trouwens dat we moeten kiezen tussen vrouwenpolder of DRHA. Dat is jammer zeg. Ik had de drha een week later op de agenda staan, maar dat blijkt niet te kloppen.

Het was dus de bedoeling....vrouwenpolder voor Cyann, DRHA voor mij.