[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:14

Goedemorgen!
Wat gaat het hier weer hard, sorry dat ik niet helemaal reageer.

Ik heb steeds globaal meegelezen op de telefoon.
Las wel over kapotte auto's, dat is zo waardeloos, wij hebben ook veel te veel geld uit moeten geven aan onze huidige auto's dit jaar.
Dat geld was bedoeld voor andere auto's volgend jaar... Dus ook weer opnieuw begonnen met sparen.
Vorige week nog even bij Door geweeest, met de nadruk op even.
Ik durfde nu toch niet haar er uitvte halen in mijn eentje met mijn vorige lancering in het achterhoofd.
Dus even gezwaaid en gezien dat ze een grizzlybeer wordt.
Verder heb k geloof ik een herfst/ winterdip.
Stom donker weer.
En ik wou zaterdag weer eindelijk wat doen met Jip, de 6 weken rust zijn voorbij, haal ik haar uit het land, ijzer er af.
Smid komt vandaag, zucht.
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:34

Gefeliciteerd Katja.

Is zeker klote al die kapotte auto's. Kost altijd meteen weer een hoop geld.
Ik heb dan net weer het geluk dat mijn man in de auto's zit, het kost mij daarom zo goed als nooit iets, als er wat aan mankeert.
Dat is dan wel prettig. :P

mazzeltje, het zit je ook niet mee he. Nog even geduld dan maar.

Jaleesa, persoonlijk ben ik van mening dat je met een maiden merrie van 16, dan 17 voor je haar laat dekken, niet meer moet dekken. Niet voor het doel die jij voor ogen hebt tenminste.
Ze is dan 18 voor ze moet bevallen (de eerste keer). Als je nu al een hele tijd in het fokkerswereldje meedraait zou je het risico nog wel eens kunnen overwegen, aangezien je dan ook al een veel ervaring hebt met bevallingen en eventuele risico's die het met zich mee neemt. Vooral met merrie's op die leeftijd. Dus eigenlijk zou je er niet eens over na moeten willen denken. (is mijn mening ;) )

Fijn dat Tara beter gaat weer.

Aleeneh, haha ja leuk he dat kiekeurige, die heb ik ook een paar lopen.
Alleen muesli en optiform gaat er goed in. Een subli snoepje gaat nog net. :P

Iloontje, wat fijn dat het allemaal zo lekker loopt met de paardjes.

Yildiz, zo heerlijk om te horen dat Nour het goed doet!
Hij komt straks helemaal op en top terug bij je en natuurlijk pakt ie iedereen in daar haha
Lekkerding! <3
Hele planning gemaakt voor Tie ook. Jij bent goed bezig. We gaan er wat van maken samen. ;)

Zo, vandaag mn eigen draakje maar weer eens oppakken. Weekje rust gehad. Smid is geweest vorige week en dan moet madam een paar dagen wennen. Normaal gesproken zou ik haar van t weekend dan weer oppakken, maar aangezien ik jarig was en 2 dagen visite heb gehad, is er weinig van gekomen haha
Dus vandaag mag ze weer aan het werk. :D

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:48

Goedemorgen echt een speedtopic zo :')

Kat gefeliciteerd zo te horen word t nog best ok weer lekker van je beessies genieten vandaag of niet?
Jaleesa kun je die merrie terugkopen dan en wat voor hengst zou je er dan op willen en heeft de merrie bv ster is ze spring/ dressuur gefokt en wat wil je zelf met t veulen, en er even vanuit gaande dat ze ondanks leeftijd goed gezond is voor veulen te krijgen, wil je liever de merrie of echt een nakomeling van haar (ik heb dit dilemma ook gehad met mijn oude poown, heb het toen niet gedaan omdat zij mij emotioneel meer waard was als een veulen van haar en het risico liever niet nam)
Gaan jullie ook naar indoor veendam (zuidbroek) miss kunnen we dan wel meeten daar?
Baukje heerlijk dat met dat soort dingen het coole karakter van Reem naar boven komt ( en helaas ook t dikkie dik haha) weet nog dat de broertjes in hun tijdelijke opfok de shovel terroriseerden als die in hun stuk bezig was :')
Roma welkom en gefeli met de verkoop en daarbij ook Calimero gefeli met jullie nieuwe aanwinst en leuk dat jullie komen meekletsen.
Miranda jij kan bijna samen met Kat gaan samenwerken en jullie eigen bakkerij beginnen haha
Eline fijn dat t met Mish beter gaat zal vandaag Mas ook eens gaan meten met zijn oneindige benen :+
Yildiz ik word bijna jaloers op je met je mega drukke programma van volgend jaar wou dat ik nog zolang kon rijden, bij mij blijft t helaas bij wat kortere ritten en gewoon trainen, maar zodra ik weer wat hulp heb wil ik toch maar zelf verder met Quest t meisje die ik voor m had is zonder weer wat van zich te laten horen afgehaakt jammer, en tis nu beetje lastig omdat ik eigenlijk altijd alleen met ze bezig ben blijft t er een beetje bij dus hulp is welkom O:)
En voor diegenen met een dip kop op komt wel goed de donkere dagen werken nu ook niet bepaald mee heb er zelf ook erg last van helaas :(:)
En sorry sorry voor diegenen die ik vergeten ben hou t amper bij

Hier ook last van 2 drukke bommetjes alleen Reem die ook in winterdip zit (die vind dit weer niks aan) maar de jongens zijn op dit moment echt hilarisch dus vermaak me wel zal t wel proberen te filmen ( is moeilijk zodra ik in de buurt ben willen ze enkel aandacht)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:56

Helaas bren, de hele dag op school en dan en bliksembezoek naar de paarden, meestal een uurtje.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:46

Zo ben ook weer bijgelezen.

Stukke auto's daar kan ik helaas ook over mee praten blijft altijd k*t.

Katja gefeliciteerd.

Hier alles rustig en verder niks te melden

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:42

@Moossie90: Mish wordt 3 januari twee jaar oud :) Dus is op dit moment nog een jaarling gupje!

Bimmetje, jij hebt maar geluk met zo'n man dus! :D

Jaleesa, superleuk als je dat paardje terug zou kunnen kopen, zou wel heel leuk zijn. Persoonlijk zou ik er idd ook niet meer mee dekken, maar lekker buitenritjes enzo is natuurlijk perfect!

Bren, ben benieuwd hoe groot Mas is, volgens mij is dat ook een megabier :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:41

haha ja idd Aleeneh. :j Wat dat betreft zeker.

Heb mijn dame alweer lekker gereden. Ze was in het begin aan de longe een beetje :):)
maar dat was zo over, daarna deed ze knap stofzuigeren. :D
Dus erop en gaan met die banaan. Ging lekker weer.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:43

Afbeelding

Afbeelding
Live vanuit een somber Leersum...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:17

Ik zou het denk ik ook niet doen Jaleesa, is het wel al zeker dat je de merrie terug kunt kopen? Klinkt wel als een hele leuke merrie, had je weleens verteld waarom je haar destijds verkocht hebt? (mag ook via PB hoor, misschien is het beladen ofzo)

0 verstand van auto's Eline, sorry! Weet dat die van m'n vader onze tweepaardstrailer mag trekken, that's it :')

Ja, goeie! Misschien dit weekend de camera maar weer eens onder het stof vandaan trekken. Heb altijd het idee dat niemand op van die vage phonepics van een stel niet geïnteresseerde, uit verhouding zijnde, lelijk kijkende arabieren zit te wachten :') (en jas is vaker bruin dan wit :') ) "Vroeger" deden we nog weleens fotoshoots met asi, héél goed poetsen, foto's maken en dan naar iedereen mailen (lekker penny) :')

Wat wordt Mish mooi! En inderdaad joh, haar manen zijn veel donkerder nu, wel aardig lang al <3

Gefeliciteerd Kat!

Door wordt groot! Vervelend dat je een beetje een dipje hebt, en dan komt alles altijd tegelijkertijd qua mindere dingen :(:)

Fijn weer lekker aan het werk met Nada Jessica!

Haha, heerlijk Bren dat jonge grut!

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:19

De foto's van het bos hebben toch ook wel weer een aparte/mooie sfeer. Leuk zulke foto's te bekijken vanaf de warme bank.

Gefeliciteerd Katja!

Kapotte auto's wat een ellende. Ik heb 4 jaar geleden een nieuw ford Ka gekocht, scheelt veel, geen kapotte dingen eraan. En schoonouders een oldtimer jeep gekocht voor de trailer :D

Het fokken bij een oudere merrie heb ik ook geen ervaringen mee.

Nog even een vraagje, misschien wat dom. maar hoe doen jullie dat reageren op iedereen, als je 8 pagina's moet bij lezen, kan je toch nooit onthouden wie precies wat heeft gezegd. Of ligt het aan mij?? :o

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:23

Dat vroeg ik me dus ook al af! :D daarom doe ik het maar niet hihihi

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:25

Nee joh, kunnen jullie dat niet? Jaaa, dat wordt oefenen :')

Hahaha, nee hoor. Meestal reageer ik op de laatste pagina of soms nog ééntje ervoor, dat onthou ik wel. Maar vind het soms ook leuk om wat uitgebreider te reageren, dan open ik gewoon een nieuw tabblad naast degene waar ik mijn reactie in schrijf :)*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:26

@Talitha; 2 tabbladen open houden en in eentje bijlezen en terwijl je leest in de andere reageren, denk ik? Lijkt mij het makkelijkst in elk geval.

Ilona, tuurlijk zien we graag foto's van je knappe poownies. :D Ik post ook af en toe kiekjes, is juist leuk toch!

Wat Mish d'r manen betreft, die zijn nog niet het meest donker, ik vind vooral haar vacht zo anders qua kleur:

Afbeelding

Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:34

Ja, maar die van jou zijn mooi, op die van mij staan ze altijd zo van: wat kommie doen dan? :')

Oh ja, ik zie het, echt een stuk donkerder!

Dit dus :')

Afbeelding

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:34

ow haha dat ik dat nou niet zelf kon bedenken :')

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:42

Afbeelding
Wie khaory laatst heeft gezien op de foto met z'n dikke buik. Gelukkig is t nu wel minder!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:54

Zo, ik ben terug van stal. Meneer was echt walgje; niet stilstaan, voeten uitkrabben, ja dag! Ik wil eten en spelen en vooral niet welopgevoed doen. {:)-:(

Weet iemand waar ik old skool gekleurde mini-kerstverlichting kan vinden? Ben echt teveel winkels afgeweest en ze hebben ze wel in led, cluster en snoer maar ik wil potverdikkie gewoon zo een! Siplip
;(

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:03

Iloon, wat is Jas mooi <3

Moossie90, dat soort dagen hebben we allemaal wel eens toch :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:12

Dankjewel Eline, ik zal m'n best doen om een keer echt mooie foto's te maken! Had ik denk ik niet verteld maar had afgelopen zomer wel een fotoshoot geregeld, helaas zat Jas toen door z'n onhandige acties onder de schaafwonden en Moyo had een hele heftige allergische reactie gekregen. Weten nog steeds niet precies wat het was, maar we vermoeden dat hij van een boom ofzo heeft gegeten. Was echt heel sneu want hij zat helemaal onder de bulten en schuurde ze ook open, gelukkig ging het over na een da bezoek met de nodige spuiten en een tas vol antibiotica maar echt charming voor een shoot is het niet natuurlijk. Was nog wel een beetje stress want we hadden al in de planning dat hij mee zou gaan naar de dawra wedstrijd, gelukkig zag je er toen al bijna niks meer van.

Een echt achter-het-behang-plak moment dus :') (Lindsey was het toch?) Pfff... geen idee waar je dat kunt kopen, al op marktplaats gekeken?
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 09-12-14 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:13

Aleeneh schreef:
Moossie90, dat soort dagen hebben we allemaal wel eens toch :')

Helaas wel, alleen hij is eigenlijk zo zoet sinds ik zwanger ben dat ik echt even moest schakelen naar peuterpaard modus. Geeft niks hoor.

Mish is een grote dame zeg voor 1 jaar! Gaaf

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:02

Weer even een ego post!
Ik heb op die knappe Vegas 'gereden' met totale ontspanning en zonder ook maar enige reactie op iets terwijl er toch echt genoeg 'enge' dingen om ons heel waren *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:16

Corinna(doe ik het nou wel goed??): hoe is het nu met je zorgen kindje??

De beste therapie als je een flinke dip hebt, mijn kanjer <3
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:47

Lisa, dat is inderdaad de beste therapie voor alles. Die therapie kan ik momenteel ook goed gebruiken.. Helaas momenteel alleen geen paard om op te rijden :(

Lesley, oh jee, Nabeeh in een boevenbui? Ja, die heeft ie ook zo nu en dan, en helaas is ie dan net zo eigenwijs als zijn moeder :D Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
En ik las je verhaal van Nabeeh met deken, ik zie het zo voor me :+ Wat een gek paard is het soms toch ook. Als hij nou zou begrijpen dat hij dan minder last heeft van de regen..

Yildiz, even een late reactie, maar als je er geen goed gevoel bij hebt is het nooit stom om een verkoop af te blazen, ook al is het voor een enorm bedrag. Ik heb het begin vorig jaar ook gehad, ik kon Fardani mee verkopen met Amurra naar Saudi Arabië, maar kon toch geen afstand van Fardani doen, of in ieder geval niet als hij zo ver weg zou gaan. Ik heb er nachten van wakker gelegen en heb toen ook op het laatste moment de verkoop afgeblazen. En ondanks dat Amurra het daar hartstikke goed heeft, ben ik toch blij dat ik Fardani hier nog heb.

Eline, Mish is inderdaad lekker van kleur veranderd. Vind dat verschil altijd wel leuk, tussen zomer- en wintervacht, het is altijd maar weer afwachten hoe ze er onderuit komen.

Ik las ook over problemen met auto's, altijd balen! Kost altijd zoveel geld, en het is zo niet praktisch om geen auto te hebben.

Heb net rot nieuws gehad van de bank, en zit momenteel even in de put. Heb na het telefoontje van de bank ook direct de rest van de middag vrij genomen, kon me nu toch niet concentreren op werk, dat haal ik dan vrijdagmiddag wel weer in.. Maar oké, it can't rain forever, waarschijnlijk sta ik er morgen alweer wat positiever in. Ben nu alweer op zoek naar een oplossing, terwijl ik een uur terug alleen maar zat te janken :o
Één tip: koop NOOIT samen een huis! _-:(

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:25

Exen kunnen helaas je leven zuur maken! Balen van het slechte nieuws :(:) , ik hoop dat je een oplossing vind.

Ja Nabs de pretletter.

En dank je voor de felicitatie!

Ik mis het rijden ook hoor! Toch stap ik niet nu zo gauw op een ander paard, terwijl als Nabs zover zou zijn ik daar rustig zwanger op zou klimmen.
Maar goed sowieso mag hij tot zijn 5 de jaar zonder rugbelasting uitzwaren.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:28

Kat, gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@ Al_Zawra, Mijn man en ik hebben ook samen een huis, hij betaald alleen zo goed als alles want ik werk niet meer.
Als wij uit elkaar zouden gaan had ik ook een groot probleem want de paardjes staan hier thuis en ik zou het alleen nooit kunnen betalen.
Maar gelukkig hebben we het nog steeds heel gezellig samen.
Maar als je uit elkaar gaat is het idd heel erg vervelend... sterkte ermee! :(:)

Nicky91 heeft gelukkig haar berichten! :D

Vegas haat regen...Fu niet, staat er soms al een tijdje in totdat ie besluit dat hij beter even droog kan gaan staan.. :')

Yildiz, zag al foto's van bij Kris op fb, fijn dat ie rustig staat!

Lisa, bij mij zou een buitenritje shocktherapie zijn.. :D

Iloon, is toch leuk om ze gewoon zo op de foto te zien, ze staan er heerlijk bij dus niks mis mee!

Mish is veel donkerder, wel mooi ook!

Taltha, ja das een stuk minder, hij lijkt ook heel kort te zijn en dan tonen ze sneller dik. :')

mazzeltje, lekker hoor het bos met de honden!
De smid komt gelukkig wel meteen.

Bimmetje lekker gereden, mooi zo!
Mijn man weet niks van auto's maar we hebben wel een auto van z'n werk dus alles wordt geregeld, ook heel makkelijk en heel goedkoop!

Bren, leuk die spelende jongens, zo gaat het hier ook!
Alleen de bak is nu niet goed genoeg om te rijden na die regen, dus ik zit nu zelf in een rij dip. -O-

Tam, fijn van je knie!
Er is altijd een reden voor een lekkere taart! :P Sinterklaas dus ook. :))

Jaleesa, ik weet het ook niet...ik heb geen verstand (van fokken...) :D
Je baan bevalt dus goed! :))

Siel, lekker gelest dus, ik baal echt enorm dat ik nu niet kan rijden na de regenval...jullie hebben altijd een fijne buitenbak hè?

Nu moet ik snel weg om Nikita op te halen, spreek jullie later! :wave: