[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:11

Annika, wat een hummel, bang van het gras :') <3 Lekker ding!

DM, wat een plaatje is ze toch <3 Balen dat ze last heeft van dr ogen zeg :\

Mish is leuk!! Zo ff topic tjekken :j

Maaike, jeetje wat schrikken zeg :\ Komt jullie water direct via de leiding of krijgen ze het via bakken oid? Hopelijk knappen ze snel op!
Maar gefeliciteerd met de dracht!

Haha Letiets, ik vind het zo droog dat ze het op een andere plek doet bij ons :') Van de week was ik dr soort van voor: ik zag het al lang aankomen, maar toen een vogel ging landen in het grasveld buiten de bak, wilde ze uiteraard dat als goed excuus gebruiken. Dus ik zei alleen maar "uh, denk erom!" en ze voelde zich zo betrapt, waardoor ze uiteindelijk helemaal kopschuddend alsnog er vandoor schoot :')

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:02

@Sieltjuh, We hebben automatische drinkbakken maar die zijn al meer dan een jaar kapot en weide-eigenaar beloofd ons al de hele tijd van ze te herstellen maar gebeurd niet. Nu komt het water uit waterput/regenput, maar als we die automatische drinkbakken zouden gebruiken zou het ook van daar dan komen. Ik heb de weide-eigenaar en de andere mensen die weides van hem huren en dus ook dat water aan hun paarden geven, al ingelicht maar de weide-eigenaar zegt dat hij het niet wilt laten controleren want dat hij dat water al 20j gebruikt en nooit last van iets heeft gehad, dus als we het willen laten testen dat het op ons kosten is.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:06

8)7 Nee, want in 20 jaar kan er natuurlijk niets gebeuren :n

En wat gaan jullie nu doen dan? Want het is natuurlijk wel erg verontrustend dat jullie paarden iig ergens ziek van worden...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:09

Hahah grasjessss! Hier kunnen ze geloof ik volgende week ergens het land op.
Wat een knap meisje is ze toch! Je ziet indd nog wat kleine oogjes..
En haha Annika ik moest echt lachen om je filmpje. GRASS WTF?

Jeetje, wat balen van het water zeg!

Hier wast foto's van geisha vandaag. Er zit een hoop verschil in moet ik zeggen, dit is niet alleen op de foto's zo. In real life is het ook de ene x zo en de andere x zo.

Afbeelding
Scharminkeltje

Afbeelding
Hier weer niet

Afbeelding
Hier vind ik haar er wel beter uit zien..

Afbeelding
Hier kan je goed de bovenkant zien.

Afbeelding
Valt weer mee..

Afbeelding
Lekker bekkie

Afbeelding
:(:)

Afbeelding
:Y)

In ieder geval, ik heb besloten het nog een weekje aan te kijken. Ze ziet er echt niet top uit en daar baal ik ook wel van maar ik vind het nog niet schrikbarend gezien ze dus het ene moment juist voller lijkt te zijn. Dat is ook wat de meeste mensen hier zeggen. Dat ze voller word.. Ook mag de glans wel terug komen. Heel poedersuiker dit allemaal.

Ik ben benieuwd!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:12

Ik vind haar vooral aan de bovenlijn aan de magere kant, maar haar buik is op zich prima op deze foto's en haar kont is ook niet zo puntig als op die eerdere foto's - mag beter maar niet schrikbarend.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:16

Sieltjuh schreef:
8)7 Nee, want in 20 jaar kan er natuurlijk niets gebeuren :n

En wat gaan jullie nu doen dan? Want het is natuurlijk wel erg verontrustend dat jullie paarden iig ergens ziek van worden...

Als hij niet laat testen laten wij het sowieso testen, ik kan mijn paardjes geen 'vergiftigd' water geven he :/. Maar eigenlijk is het zijn verantwoordelijkheid en moet hij het betalen... Maar hij is met alles heel nonchalant dusja... DA had ook gezegd om de andere paarden die vh water daar drinken te laten testen, maar weide-eigenaar wilt zijn paarden al niet laten testen, de andere huurders waarschijnlijk wel.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:20

Pff.. ik zou niet zo graag een nonchalante staleigenaar hebben :n Op je staleigenaar moet je op zn minst toch kunnen vertrouwen...
Succes met de situatie!

Kel, ik vind haar bovenlijn idd ook onbespierd. Moeilijk hoor, hoop dat ze snel opknapt.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:22

Grappenmaker die Djuun :P

Wat lastig met het water Maaike, wordt je niet vrolijk van zo...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook foto's heb van Jas waarop hij net z'n buik wat meer aanspant dat ik denk: oei, nu zie ik je ribbetjes wel erg goed terwijl in dezelfde fotoreeks ook foto's zitten hoe hij gewoon in rl is dus een foto zegt zo weinig eigenlijk (eentje dan, op meerdere foto's hetzelfde negatieve beeld is niet goed natuurlijk) Vind het nu ook wel meevallen en dat puntkontje (afhellend + dakkruis) heeft ze denk ik ook van zichzelf, mijn merrie heeft dat ook een beetje, is gewoon haar bouw. Daardoor lijkt het misschien ook erger. Zou bij twijfel toch even laten nakijken maar vind je foto's nu niet shocking ofzo.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:09

Iloontjeehh schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook foto's heb van Jas waarop hij net z'n buik wat meer aanspant dat ik denk: oei, nu zie ik je ribbetjes wel erg goed terwijl in dezelfde fotoreeks ook foto's zitten hoe hij gewoon in rl is dus een foto zegt zo weinig eigenlijk (eentje dan, op meerdere foto's hetzelfde negatieve beeld is niet goed natuurlijk) Vind het nu ook wel meevallen en dat puntkontje (afhellend + dakkruis) heeft ze denk ik ook van zichzelf, mijn merrie heeft dat ook een beetje, is gewoon haar bouw. Daardoor lijkt het misschien ook erger. Zou bij twijfel toch even laten nakijken maar vind je foto's nu niet shocking ofzo.

haha dat vooral ja! Vandaag viel me ineens op dat dr kont al veeel minder puntig is. Van onder is ze al redelijk bespierd maar bovenop is drama. Daarom rij ik nu ook niet meer met dit zadel ookal zegt de zadelmaker dat hij goed ligt. Maar die fibra premium en equilin basic doen echt zijn werk. Ze moet ook gewoon goed leren haar rug te gebruiken en buikspieren aan te spannen.. maar in verhouding lijkt ze toch beter te kloppen heb ik het idee.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:16

Wel gelezen maar even geen post..

Ik zit privé even helemaal in de knoop en kan dan ook niet slapen nu. Down..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:32

*knuffel*

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:33

:o thnx

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:34

Wat vervelend Kitty :(

Kelly ik vind haar op geen enkele foto echt goed in vorm eerlijk gezegd. Set heeft er zelfs onbespierd nog nooit zo uitgezien.. Slappe bovenlijn, duidelijke ribben en een bol buikje.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:30

Maaike, ik moet met dat soort klachten en verhoogde leverwaardes eerder denken aan leverbot, zou daar geen sprake van kunnen zijn?

Ik vind geisha er zo niet heel mager uit zien hier, vind haar eerder slap tonen, ze draagt zichzelf ook niet in de bewegingen. Misschien mist ze bepaalde elementen in der voeding? Lastig hoor.

Bedankt voor alle complimenten! Ben zo aan het genieten van het kleine meisje.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:36

Bloedje trekken, mestonderzoek... Baat het niet dan schaadt t niet, en wellicht neemt t wat zorgen weg...

Lekker genieten DM!

Gisteren is Zaartje voor de eerste keer naar de smid geweest! Nou ja, vijltje langs gelegd, haha. Was wel spannend voor d'r maar toch heel braaf gedaan!
Moet weer eens dringend pics maken...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:27

Ik moest ook denken aan leverbot bij het verhaal van Maaike, heeft de DA daar ook naar gekeken?
Knuffel voor Kitty :(:)
Zaar voor het eerst bij de smid, wat fijn dat ie zo braaf was!!

Ik moet ook weer eens dringend foto's maken :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:27

Jaaaa foto's! *\o/*
Haha, Zaartje is toch echt n meidje de laatste keer dat ik keek! :P
Ze veranderen zo snel ook die veulens. Zaartje is nu alweer bijna 2 maanden en alweer zo anders! Ze heeft wel n hele dikke mammoetvacht ontwikkeld :') maar de plekjes waar ze nu verhaard zijn echt heel donkerbruin. Toverballetje! Gelukkig heeft ze nog wel d'r übercute krulletjesmanen. <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:39

Haar laten controleren door een da kan nooit kwaad Kel, zeker aangezien ze zolang hengstig is...

Wat balen zeg van het water Maaike... En ook dat de eigenaar er niet naar wil laten kijken.

Ik zit in de auto terug naar huis. We zijn even bij tentenkamp geweest. Schade: Anky dekje, transportbeschermers, voerbak, snoepjes, hoefgel en een pet :))
Vanavond met Dayem naar Rijpwetering in een manegeles meerijden waar m'n instructrice les geeft. Kan ik de keuring een beetje nabootsen in de binnenbak met andere paarden. Ben benieuwd hoe die het gaat doen :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:24

Wat goed dat Zaartje zo braaf was, jong geleerd is oud gedaan :D

Lijkt me een super voorbereiding Nicky, zo stoer dat jullie gewoon de zadelrubriek al meepakken!

Asi heeft haar abonnement op blessures nog even verlengd -O- Ik heb het misschien weleens verteld maar ze is zo gevoelig voor hoefzweren dus we letten er bij haar ook altijd extra op. Woensdag de hoefsmid geweest en die heeft er wel wat uitgesneden maar hebben het idee dat het toch nog dieper zit. Jammer voor Suus maar gezondheid gaat voor dus helaas geen wedstrijd dit weekend.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:46

Das goed balen Iloon :\ Hopelijk komt het er snel uit!

Goed bezig Nicky 8-)

Ja Tam! We willen Noah wel weer eens voorbij zien komen :D

Wat bij mij op komt als ik Geisha zo zie is gewoon algeheel schraal, bovenlijn van de rug, maar ook een dunne hals/manenkam, punt billekes en niet lekker in d'r vacht, even een bloedonderzoek zou geen gek idee wezen...

Ze mag wel wat spekjes van Djuun :=
Afbeelding
Dit was gisteren na de training := Ze mag nu maar kort op de nieuwe wei en gaat daarna op de oude wei, zag vandaag al gelijk verschil :)
Lekker rondje buiten gedaan, nu ze zo vol staat is het wel werken voor madam, geen suffe rondjes, maar hup, heel de weg draven en als het gaat en flink galopje :Y)

Tsjonge Maike, ben je lekker me -O-

Knuffel voor Adawi :(:) Nog een beetje kunnen slapen?
Laatst bijgewerkt door Letizia op 18-04-14 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:47

Dorinda wat is ze mooi!
Gefeliciteerd hoor en ben benieuwd naar de foto's van Reindert
Annika :D levens gevaarlijk dat gras!
Wat een heerlijk mannetje is het toch
Jess gefeliciteerd met het eerste Mo kind!
Kathinka gefeliciteerd met dit wondertje
Spijtig van het mooie zwarte meisje :(
Baukje wat een prachtige foto's van Silver
Nicky wat gaat Ludo toch goed!!
Jim gaat ook goed,heel fijn
Leuk Katja die Mish ontmoed heeft!!
Mooie foto's van Mish
<3 Saartje wat is ze toch leuk!
Nicky maffe Dayem :P had niet anders van hem verwacht
Maaike gefeliciteerd met de dracht
En wat een ellende met dat water
Letiz lekker gereden
Kelly zou Geisha na laten kijken als ik jouw was,vind haar er echt niet goed uitzien
Ze heeft duidelijk tekorten
Zaartje voor het eerst naar de smid en braaf toppie hoor
Nicky tentenkamp leeg gekocht :+
Hier is het een beetje een rommeltje
Mijn man moet waarschijnlijk aan twee armen geopereerd worden,als inspuiten niet helpt en ook wachten we op uitslagen van een onderzoek van z'n hart
Spannend aangezien hij last had en zijn vader maar 52 is geworden en opa 50
Met Ken gaat het redelijk,komen nog steeds wormen af beter als dat ze blijven zitten denk ik dan maar
Maandag volgende kuur erin
Ya is Ya dat is een ouwe taaie :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:49

Nicky ga je naar de Ripseruiters?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:39

Ja klopt Con :)

Djuun ziet er goed uit zeg! Mooi in dr velletje.

He wat rot van Suus dr wedstrijd... Beterschap voor Asi :(:)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:03

Duidelijk tekorten? Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze tekorten heeft kwa vitamines of iets maar ik kan het ook fout hebben. Ik kijk deze week aan en anders bel ik komende week de DA. :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:38

Ik heb ook wel foto's van mijn merrie Kelly, ik ben het ermee eens dat ze wat schraal is en zeker spiertjes moet opbouwen maar dat puntkontje is ook deels bouw maar als ze straks bespiering krijgt wordt dat echt minder. Niet de meest charmante foto's hoor maar hier durf ik ze wel te plaatsen:

3 jaar, onbespierd, niet schraal wel een puntkont:

http://i59.tinypic.com/vy63qx.jpg

3 jaar en te dik (mede door grasjes) maar hier zie je goed hoe een lage staartimplantaat zij heeft, dus afhellend kruis (ligt ook een beetje aan hoe ze de staart draagt op dat moment, draagt ze hem iets hoger dan lijkt het al veel minder)

http://i61.tinypic.com/xpsle9.jpg

Hier zie je het ook goed en dat het in een "dakje" loopt:

http://i61.tinypic.com/2n8zk07.jpg

Vorig jaar, vet omgezet in spiertjes maar die puntkont blijft ze wat houden:

http://i58.tinypic.com/155h115.jpg

Ik zie het ook veel in haar lijn terug, zowel moeder als oma hebben het allebei. Voor Umoyo gekozen mede om zijn mooie ronde billen en rechter kruis en bij Moyo zien we een iets afhellend kruis maar geen dakje en mooie ronde billen :) Wat ik wil zeggen is: ik denk dat het deels haar bouw is, het moment van de foto en ze is nog jong en onbespierd. Ik vind haar schraal ja en ze kan wel wat vetjes en spier gebruiken en ze moet zeker niet meer afvallen maar die puntkont hebben meer arabieren.