[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:15

Aleeneh schreef:
Ik heb een lieve conductrice :) Die heeft speciaal voor mij een telefoontje gedaan naar Nijmegen of ze willen zorgen dat ze het vrijdag zéker weten nog hebben liggen. Dan komt mijn vriendinnetje naar me toe en reist ze speciaal voor mij om via Nijmegen zodat zij het voor mij kan oppikken. Lieve conductrice dat ze dat zomaar voor me heeft gefixt :D

Dus nu ben ik heel opgelucht.

Ja verzendkosten plus een bonus voor de moeite geloof ik :+

Kijk, dat is wel heel erg fijn!

Sadira

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:17

:D *stuiter* Ik word blij van lieve mensen. En van een warme trein _O-

Hoe is het met jou?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:26

Aleeneh schreef:
:D *stuiter* Ik word blij van lieve mensen. En van een warme trein _O-

Hoe is het met jou?

Ik vind het ook altijd leuk als mensen iets onbaatzuchtigs doen. Kan ik vrolijk van worden. *\o/*

Met mij wel goed. Zit stiekem op kantoor te Bokken...

M'n merrie is compleet van slag. Haar AV vriendje die zij al zo'n drie jaar aan haar zij heeft en ongeveer heeft bemoederd is naar een andere stal verhuisd dit weekend. Ze zoekt hem overal. Echt heel sneu. Meteen ingevallen ook, dus heb gisteravond bij haar gezeten tot ik zag dat ze weer at. Echt heel zielig. Ze hebben al die jaren samen gestaan. Princesa is naar JFP Arabians gegaan en haar vriendje (v. Lobeke) stond daar als jaarling ook. Dus zij heeft de moederrol best wel overgenomen. En nu zoekt ze hem.

Hoop dat dit snel overgaat. Zielig zo'n triest paardje.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:28

Hihi stoute Lils!

Ach jeetje dat is echt heel erg naar om te zien, dat soort dingen. Daar kan ik zo verdrietig van worden :( Ik hoop dat het snel beter met haar gaat.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:29

Wat zielig zeg -O-

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:42

Aleeneh schreef:
Hihi stoute Lils!

Ach jeetje dat is echt heel erg naar om te zien, dat soort dingen. Daar kan ik zo verdrietig van worden :( Ik hoop dat het snel beter met haar gaat.

Ik ben een stoute Lilian inderdaad :-).

Maar het is inderdaad triest. Staleigenaar heeft nu een leuk Fries veulentje naast haar op haar landje gezet, en dat vind ze gelukkig wel gezellig. Maar als ik naar stal loop met haar dan kijkt ze toch elke keer in die stal.. Arm paard.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:16

@bren79 ik ben dus niet de enige die prettig gestoord is whaha
@eliene bah wat balen zeg, en dan er ook nog voor moeten betalen
@lilskie wat sneu is dat toch, vind zo hartverscheurend als je paarden naar elkaar ziet zoeken

Vanmorgen asal gereden zit nog op me roze wolk, ze moet sneller op mij gaan reageren. Eerst kon ik schoppen ging ze nog niet vooruit en nu geen ik heel iets druk en schiet ze vooruit, heerlijk gezien mijn benen veel minder functioneren dan normaal is. Heel fijn om zo je paardje voor elkaar te krijgen dat ook ik ben mijn slechte been functie heerlijk kan rijden
En even een mega schattige foto van ons
Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:28

joysjuh1987 schreef:
@bren79 ik ben dus niet de enige die prettig gestoord is whaha
@eliene bah wat balen zeg, en dan er ook nog voor moeten betalen
@lilskie wat sneu is dat toch, vind zo hartverscheurend als je paarden naar elkaar ziet zoeken

Vanmorgen asal gereden zit nog op me roze wolk, ze moet sneller op mij gaan reageren. Eerst kon ik schoppen ging ze nog niet vooruit en nu geen ik heel iets druk en schiet ze vooruit, heerlijk gezien mijn benen veel minder functioneren dan normaal is. Heel fijn om zo je paardje voor elkaar te krijgen dat ook ik ben mijn slechte been functie heerlijk kan rijden
En even een mega schattige foto van ons
[ Afbeelding ]

Heerlijk als je paard zo lekker aan je been is. Scheelt je een hoop werk :).

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:39

@lilski ja zeker, het voordeel is wel dat ik haar zelf opgeleid heb dus ze is helemaal op mijn manier gereden dat scheeld zowiezo maar fijn dat ik haar met weinig hulpen kan rijden, zo kan ik ook met plezier en niet al te veel pijn blijven rijden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:50

Heb ik gedaan toen ik Set kreeg, gelijk aangeleerd om heel voorwaarts te zijn :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:00

@set_elkol ja ik ben asal gaan rijden toen ik nog ziek was en toen vond ik plezier en ff een rondje tuffen al super, en nu we er weer helemaal zijn en gericht aan het trainen zijn zijn we ook serieus bezig en ik heb zon anders paard nu, echt super om met haar te trainen, ze begrijpt mij ook volledig en dat vind ik vooral erg mooi

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:14

_/-\o_ daarom wil ik ze idd ook zelf inrijden, zijn ze gelijk goed op me ingespeeld :j Hopelijk wordt het voor mij ook rijden zonder pijn :)

Ahh arme Princesa :(:) Ik hoop dat ze gauw een beetje opknapt. Kan me voorstellen dat het echt ontzettend triest is om te zien.
Misschien het volgende vriendje af en toe afwisselen?

_O- wat een foto's weer :')

Vannacht zo naar gedroomd -O- iemand had Umoyax vergokt en voor ik t wist was ie op de trailer en weg naar een of ander arabisch land ;( Toen ik daar was zou ii de nieuwe eigenaar alles fout laten doen met Umoyax zodat ie m héél gauw zat zou zijn maar toen zat ik ineens rechtop in mn bed...blehh. blij dat t maar een droom was :+ Daarna was ik overigens in de hema in japan :')

Eline ohhhh wat fijn!!! *\o/* kan me voorstellen dat je daar goed ziek van was maar gelukkig toch opgelost dus! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:15

@amy niet meer zo naar dromen whaha wel een fantasie moet ik zeggen whaah, ja ik ben super blij met asal, is mijn eerste die ik helemaal zelf heb ingereden maar ben er nog iedere dag blij van

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:25

Haha ja super toch, bij mij was het een soort automatisme, ik was de snelle beentjes van mijn IJslander gewend :+ En ik maar aansporen in het begin haha. dus Setel loopt nu sneller dan gemiddeld, maar dat is juist geweldig :D Hogere gemiddelde snelheid enzo.

Jorinda en Daya zijn echt verdwenen uit het topic he, maf is dat.

Amy wat een nare droom!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:25

Ja inderdaad :oo zonde!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:17

Nooit geweten dat er een hema in japan zit :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:20

Aleeneh schreef:
Ja inderdaad :oo zonde!

Misschien is er wat gebeurd....
Alles wat je teveel doet bij Mo reageert hij op.
Dus rustig met je hulpen anders laat hij dat duidelijk merken.
Barc deed dit ook.
Heb nu 2 x me eigen hengst ingereden.
bevalt me super, alleen je moet echt de juiste begeleiding hebben, het kan heel snel verkeerd gaan.
En dingen zijn makkelijker aangeleerd dan afgeleerd....

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:29

Ja ik heb zeker wel de juiste begeleiding en gelukkig is heel wat ervaring en ook wel op wat hoger niveau gereden maar inrijden is toch ander dan dat je een paardje krijgt wat zowiezo de basis al kent of een paard dat al verder is in de sport. Met 1 van mijn merries heb ik toen M1 gereden maarja die was ook al M geschoold, als ik asal ooit zo ver krijgt ben ik er veel blijer mee
Afbeelding
Ik heb echt al te veel paarden gehad, nu blij met mijn blijver

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:35

Er is niks gebeurd met Jolinda. Ik heb haar op Facebook :). Gaat geloof ik goed, druk aan het oefenen voor de endurance. Ze gaat naar Wassenaar geloof ik. Heel gaaf.

Het klopt hoor dat als je je paard helemaal aanvoelt, dat dat gewoon heel prettig is. Je kan hem zo helemaal naar je hand zetten. Alleen kan je zo je paard maken en breken. Ben wel voor begeleiding daarin. Princesa is laat ingereden. Na haar DNA test bleek dat zij CA drager is, dus toen is er maar een zadel opgeknald. Ze heeft echt een tijd zo slecht gelopen. Het is nu sinds een half jaar dat er wekelijks verbetering in haar zit. Maar ook hierin heb ik begeleiding nodig gehad. Ik was heel vaak gewoon te lief, en loste dingen snel op met mijn handen in plaats van met mijn benen. Nu heb ik dat omgedraaid en merk ik gewoon dat Princesa veel meer plezier heeft in het werken onder het zadel. Dat is voor mij een teken dat ik wel goed bezig ben :).

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:39

Lesjuf staat hier al stand-by dus begeleiding aanwezig :D

Ja echt waar! en ze gingen omroepen dat ik bij de 5-euro shirts keek en toen keek iedereen naar me! :oo En ik moest door een kleine macdonalds om in het hotel te komen! :))
:')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:51

amyz schreef:
Lesjuf staat hier al stand-by dus begeleiding aanwezig :D

Ja echt waar! en ze gingen omroepen dat ik bij de 5-euro shirts keek en toen keek iedereen naar me! :oo En ik moest door een kleine macdonalds om in het hotel te komen! :))
:')

_O- HAHAHAHAHA. Leuke dromen heb jij! Hihihi.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:00

Komt door de champix :+ Ben aan het stoppen met roken en dat spul helpt daar bij, maar je schijnt er bizar van te gaan dromen. Nou dat klopt dus :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:01

Als ik Champix lees denk ik aan Champie.. Van Champie krijg ik ook altijd rare dromen. En een ENORM droge strot (en nadorst :P)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:46

Je eigen paardje rijdt toch ook altijd het fijnst, vind ik. :j
Het liefst heb ik ook een groen paard, tot nu toe heb ik het ook allemaal zelf gedaan met mien peerden.
Ik heb nog eens een tijdje wat westernlessen gedaan met mijn man op een manege (daar reed ik dan niet op mijn man hoor, op een manegepaard) :P maar dat vond ik echt helemaal waardeloos, eigen paard is goud waard!
Mijn vorige paard was ik al veel verder mee dan Fuegie, die was zo attent op de hulpen, als ik een keertwending deed en ik gaf iets te veel been zaten we in de galop en deden we een pirouette. :))
Dat was echt een superleuk paard om te rijden toen ik hem eenmaal voor elkaar had, heel werkwillig.
Fuego is meer een hobbelpoowny. :+
Das wel weer heel leuk voor mijn dochter. +:)+

Haha, Amy, je hebt het druk 's nachts! :')

Wat een aparte foto's hebben jullie gepost dames. :x :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:51

Huh, Jo-Linda was toch gestopt met wedstrijd rijden? Maar toch weer endurance dus? Naja fijn dat ze de lol er weer in teruggevonden heeft dan :)

Ik denk ook dat een eigen paardje altijd fijner zou zijn, gewoon omdat je dan zo fijn op elkaar bent ingespeeld :) Ik vind het wel een beetje spannend om dan straks met Mish helemaal van begin af aan aan de gang te gaan, maar ik ga zeker zorgen dat ik daar goede begeleiding bij heb... denk dat het dan op zich wel goed moet komen. (anders had ik d'r natuurlijk ook nooit gekocht :P)