arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:03

Gewoon lekker lichtrijden voor het aanspringen hoor, dan krijg je hooguit -1 voor de halve grote volte doorzitten (geloof dat dat voor het aanspringen zit toch?). Dus als je die volte dan gewoon netjes doet, zit je al snel op 7-1 dus een 6, als ze dan aanspringt voor een 6, zit je gemiddeld nog goed. Als je je volte wel doorzit en dus die 7 haalt, en het aanspringen gaat dan voor een 3 of een 4, dan heb je er ook niks aan :P

Ik heb dat in de L2 met Cuba ook gedaan, heel de proef doorzitten en dan middendraf lichtrijden, daar snapte hij geen hol van en ging hij tactfouten maken, gevolg een 5 :+
Terwijl als ik gewoon blijf doorzitten, hij voor een 8 of een 9 gaat, en sommige juryleden zien niet eens dat je doorzit/lichtrijd terwijl dat niet moet :+ Ze moeten op zoveel dingen tegelijk letten!
Wel een tip, laat je voorlezer het "grote volte doorzitten" of wat dan ook, niet zeggen. Gewoon "grote volte". Dan hebben juryleden het vaak niet door :)

Mujannah

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:20

Haha, dat is een hoede tip voor de voorlezer idd! Als hij mijn Tinker rijd en ik lees voor moet ik ook nooit de gang noemen die hij moet rijden... Wij praten altijd over 2e of 3e versnelling of overgang terug, anders doet meneer het zelf al...
Vanmiddag trouwens wel weer een super les gereden! In stap en draf loopt Mujannah nu in principe stabiel, maar vandaag had ze na 3 dagen dressuurtraining wel een beetje spierpijn en stribbelde wel regelmatig tegen. Ondanks dat toch best heel erg netjes beide kanten gegaloppeerd en ze liep met een super nette hoofd/hals-houding. Voor het eerst kon ik in het zadel zitten en rustig meegaan èn ze was te sturen èn het tempo was heel mooi rustig èn ze was voor het eerst echt ontspannen in de galop. Ik kon nog niet helemaal rechtop zitten, want daar heeft ze de balans nog niet voor... Maar ik ben echt super tevreden en trots met dit resultaat na maar 4 lessen! Morgenvroeg nog een lesje en dan helaas weer naar huis, maar kan nu even een tijdje zelf verder trainen. Tijdelijk even met een gogue-hulpteugel om haar te leren dat ze echt niet meer met haar hoofd omhoog kan. Ze schud regelmatig nog wel extreem waarbij ze mij steeds dreigt te raken. Is even een extra veiligheid voor mijzelf... Als zij netjes ontspannen laag / horizontaal loopt werkt ie niet in... Iets hoger ook nog niet, maar als ze extreem met haar hoofd omhoog slaat komt ze hem wel tegen. De martingaal werkt nl onvoldoende hiertegen... Ik ben niet zo van de hulpteugels, maar in dit geval is het wel noodzakelijk... Ook voor haar eigen gezondheid, want er kont anders teveel druk op haar hele wervelkolom waardoor ze blessures kan oplopen.
De lessen die ik nu volg bij Paardendal Grollo bevallen me zo goed dat ik zeker vaker een weekendje ga plannen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:26

Morgen weer cc met Assie kijken hoe we het gaan maken

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:32

Succes Joyce!! Ik heb vrijdag voor het eerst les van een andere instructrice en ben VET benieuwd!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:41

@lilian thanx, spannend jij succes vrijdag

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:01

Leuk Lilian. Ze geeft leuk en goed les.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:14

Bij wie ga je lessen Lilian?

Super dat de lessen zo goed aanslaan mujannah! Komt vast goed met jullie :-D

Fijne feestdagen allemaal!

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:39

Ik weet zeker dat het goed komt! Zeer ws ga ik op 18 januari starten met Mujannah... En dan ook maar gelijk met Tinker Sylvano verder in de L1... Kwam er trouwens vandaag achter dat ik al 10 winstpunten heb, dus door zou kunnen naar L2... Doe ik alleen voorlopig nog niet... Weet hier trouwens iemand hoe vaak had dressuur mag starten met een endurance-startpas?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:41

Bij Renate L angenberg van de Hertenhof. Ik ben erg benieuwd!

Over starten met endurance pas weet ik niks helaas...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:34

Als je een endurance-startpas hebt mag je niet starten in de dressuur :-) dan moet je lid worden van een reguliere rijvereniging en een reguliere startpas erbij aanvragen (een gecombineerde), dat kost je dan ff meer, zowel aan verenigingskosten als aan startpaskosten, maar dan mag je alles.

Je kan ook gaan voor een gelimiteerde startpas.. Das dan endurance en een aantal keer -dacht 3-starten in de dressuur of springring...

Dacht dat t zo zat :j ik heb t ook zo moeten doen..

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:38

Oké, ik denk dat ik dan al een gelimiteerde startpas heb... Ik ben lid van de plaatselijke rijvereniging... Weet je toevallig ook of ik dat ergens op internet kan nakijken of moet ik dan de KNHS bellen? Bellen vind ik vervelend, want dat kan alleen onder mijn werktijd en dan nog zijn ze meestal niet bereikbaar...

Heb geprobeerd te zoeken op de site van de KNHS, maar daar kom ik er niet uit...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:07

Uhhh.... Het staat ergens, haha!! Ik ga ff voor je zoeken nu...

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:09

Ah super, dank je wel alvast!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:10

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:19

Ja, je hebt gelijk! Heb nu gevonden op mijnknhs.nl dat ik alleen endurance startpas heb voor Mujannah... Wilde alleen net omzetten naar algemene volledige startpas en dan krijg ik aan het eind de melding dat ik al een startpas heb... Wil graag 18 januari starten, maar moeten ze wel de kans bieden om ook op een normale manier gegevens te wijzigen _-:(

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:24

Ja inderdaad... Je moet je rijvereniging je startpas laten omzetten :-) die kunnen dat, dan krijg je een acceptgiro van de knhs, betalen en tadaaaa. Je combinatienummer blijft ongewijzigd dus je kan je gewoon alvast inschrijven denk ik..

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:27

Hmmm, doe ik maar even een mailtje naar de rijvereniging dan... Ik dacht dat je tegenwoordig zelf alles moest regelen... Zal voornamelijk in de winterperiode dressuur starten, maar denk dat dat voor het nieuwe seizoen wel meer dan 4 keer is... En zou het dan 4 proeven zijn of bij 4 wedstrijden starten, dus 8 proeven?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:48

Oei dat durf ik je niet te zeggen! Ik heb een ongelimiteerde pas....

In feite staat er 4x starten, en op wedstrijd start je veelal 2 x (2 proeven) en dus ben je met 2 wedstrijden al uitgerangeerd op die gelimiteerde pas, DENK ik :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 03:14

Jeej laatste concours van het jaar fijn afgesloten 178 en 187 punten

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:09

Het is inderdaad 4x starten, dus 4 proeven rijden ;)

Gefeliciteerd Joysjuh!

Ik ben gisteren ook op wedstrijd geweest met Cuba. Ging echt super, eindelijk een M1-proef waarvan ik dacht, yessss zo hoort het, hier zijn de 190 zeker verdient! Al mijn vorige proeven voelde gewoon nog niet lekker aan en toch zat ik iedere x tegen de 190, terwijl ik zelf afentoe 180 nog niet eens terrecht vond :+ Maar goed, we starten pas net M1, dus we moeten er nog even inkomen.
2e proef liep Cuubs ook lekker, maar kon merken dat hij wat moe begon te worden.
Had ik 183 en 180, behoorlijk streng gejureerd (nummer 8 zat op 156...) maar wel een 4e en 3e plaats. Vanmiddag weer starten, kijken wat we er vanmiddag van bakken :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:29

@babiiVeeraa super gefeliciteerd, hier is het ook zwaar veel goede dressuurpaarden en grote rubrieken maar wel fijn als je dan er toch bij tussen staat

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:29

Klopt, hier ook. Op bepaalde locaties start je standaard alleen maar tussen semi-profs, de Gribraldi's, Jazz-jes en Krack-C's vliegen je om de oren hier := Met Cuba kom ik er gelukkig wel redelijk makkelijk tussen, met Pirouette merkte ik iets meer dat ik geen standaard dressuurpaard reed, maar goed met een schimmeltje van 1.46 en een flinke deuk val je nou eenmaal meer op dan met een vos van 1.63 en knotjes :Y) Al was er gisteren in de kantine tijdens mijn proef schijnbaar wel commentaar op de staart :roll: "Oh kijk nou, zo gespannen dat paard, die staart veel te hoog!!". Ghehe, moet je hem eens zien als hij inderdaad gespannen is, dan staat hij kaarsrecht omhoog, soms zelfs over zn rug *\%/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:09

Hier idd net zo allemaal leuke namen en dan ineens afstamming ima scenic vegas whaha, asal is ook nog eens bont dus ik moet wel wel hard voor werken ze is ook maar 1,53 maar geeft wel een kik als het goed gaat, whahah hoge staart whahah

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:03

Wat ga je hard Vera. De Z komt wel heel dichtbij.
Je kuntvia mijnknhs je startkaart zelf omzetten. In het winkelwagentje meteen betalen en klaar.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:20

De Z komt inderdaad dichtbij, maar eerst de M2 nog... Daar heb ik me met Pirouette laten foppen, in de M1 standaard 2 of 3 wp's per proef en in de M2 heeft het heel lang geduurt voor we zelfs maar in de buurt van de 180 kwamen :+

Ben na vandaag M2 startgerechtigd, maar Cuub is daar nog helemaal niet klaar voor. Hij ontwikkelt zo snel, wil hem niet gaan overbelasten nu hij zo goed gaat.