[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:03

Uhm baas wat moet ik hiermee?! {:)-:(
Afbeelding

Met z'n geniale rotkop als het niet goed genoeg is :')
Afbeelding

Om vervolgens toch best tevreden te zijn met het buiten staan
Afbeelding

Maar blijer te zijn met z'n gevulde hooinet binnen :brr:
Afbeelding

Knappe knol! <3

Het staat voor morgen op de planning om er weer op te gaan, ben benieuwd hoe dat gaat. Hopelijk nog een fotospam dan! :D

Nicky91

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:06

Hij heeft echt een knap koppie, hij doet me denken aan mijn tante haar oude driekwart arabier die had ook zo'n bles die dan het ene neusgat in ging en was ook bruin met zwarte manen en staart en natuurlijk de mooie witte voetjes!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:37

Haha super leuk! Een knap koppie heeft hij zeker! Ben super blij met hem! Hijs een beetje een 3kleur ofzo in manen en staart zit wit en z'n kogels voor zijn grijzig door witte haren heel bijzonder! Dus heb ik 2 bijzondere kleurtjes heb al een vos rabicano met erg veel wit :')

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:50

Hij kan goed bekken trekken! Leuk.

Miran: briljante taart, echt heel knap.

Nabs is ook niet blij van de regen. Als braaf bezorgd personeel een hufterproof regendeken aangeschaft. Maar als hij hem om krijgt wordt hij boos. Staat te pulken aan de voorsluiting en flappen. Hij trekt hem nog net niet zelf uit.
Tja dan maar een nat pak. Ik heb geen idee of hij de link legt dat hij dan droog blijft.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:56

Ohja miran! Geweldige taart helaas vergeten te melden in m'n post :o vind hem echt heel leuk!

Haha zoiets is het hier ook, z'n staldeken gaat prima maar als ik z'n regendeken er overheen weet die al Hoelaat het is en dan vind die het toch niet meer zo leuk.... Achja moet wat hij zit nog strak in z'n zomer pakkie.... Dus dat arme ding met -2/-3 zonder deken zetten vind ik wel een beetje zielig :')

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:06

Nabs is pas 2,5 jaar oud en mister fuzzy arabeer himself. Maar echt regen, hij vind t vreselijk. Dus vandaar een deken; maar de deken is een nog grotere klootzak dan de regen.

Roma; fantastisch dat majidy verkocht is en aan het nieuwe personeel; geniet van hem!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:07

Ahw alle puppy's moeten het leren, Vegas is ook pas 3 haha. En weet pas sinds oktober wat een deken is dus er is nog hoop! Haha uiteindelijk zal die het vast prettig vinden haha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:49

Zo dan, jullie gaan weer hard!!!

Bijleespost zoals altijd weer via Phone dus op geheugen, dus matig! :\

Miran, had je al gemist! Wat n te gekke taart zeg! GE-WEL-DIG!!! :wow:
Lisa, jou ook gemist, druk? Wat je schrijft, dat herken ik wel. Tis hier zo gezellig en dan vergeet je soms even dat het wel open en bloot op het net staat.
En Jaleesa?!!! Is de kameel geruild tegen n Hollandse schone?!!! :oo

Ilona beterschap! En Katja ook! Was vorig week ook nie fit, beetje rustig aangedaan, goed voor jezelf zorgen en dan valt het best mee zon virusje. :(:)

Tam, proficiat met je stageplek! Het leven is goed in t Brabantse land! :D

Annika, lekker zon dagje! En goed dat je die kleurentest doet, want is hij nou zwart, bruin of schimmel?!! :P :+
Fijn dat t verder goed met Euf gaat!
Dos ziet er idd echt top uit. Ik denk ook dat je spijt gaat krijgen als je d'r weg doet. Die dame heeft echt kwaliteit. :))
Ben er trouwens nog steeds van overtuigd dat n goed paard geen kleur heeft, maar natuurlijk heeft iedereen z'n voorkeur. Ik hou van bruin en buckskin! :D

Staat Vegas sociaal of allenig?

Moet nu nog DAWRA wedstrijdagenda 2015 erbij krijgen, maar toch al aardige planning gemaakt voor komend seizoen. Het wordt druk! Nour ga ik minimaal starten (DAWRA als het meezit) maar met Tie des te drukker; Jes in de reining en wat western ridden en ik 6 wedstrijden Endurance. Yazahra misschien Tulip en Nationale op show, ligt eraan hoe dametje zich ontwikkeld.

Nour doet t goed bij Kris heb ik begrepen. Iedereen met z'n charme en looks weer ingepalmd en vandaag naar de TA geweest. Ook al was ie half jaar terug geweest, t was nodig (had dit vorige week idd geconstateerd dat ie scherpe kies had) maar had ook twee doppen en scherpe voortand. Dus alles nu weer netjes en gaan starten met grondwerk want hij kan nu ff geen bit in natuurlijk. Heel benieuwd maar word echt top up to data gehouden! Heel tof! _/-\o_
Tie vandaag lekker buigwerk gedaan. Ging super. Morgen rondje draf op t harde door de polder. Serieus nu bezig met endurancetraining, eerste wedstrijd in maart al! Vind t echt super leuk, zon nieuwe uitdaging! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:52

Fijn van Nour en Tie!

en die Vegas haha, Set was ook diepongelukkig aan het doen vandaag, die heeft een hekel aan regen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:59

waar zie jij Jaleesa eigenlijk, Yildiz?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:19

Nergens... Dat is t m juist! ;(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:25

oh dacht al (blond :P )

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:29

Yildiz Vegas stond daar helaas alleenig :'(
Vaak (lees;haast dagelijks) staat hij met Shamallie buiten naast elkaar in de paddock (tolereren elkaar niet in de paddock, blijven gek doen tot het slagroom Vegas op de halst staat) en als het weer het even toelaat gaan ze samen op het land dat gaat wel super! Want ja het zijn ventjes en doen alles voor eten hahah! Maar samen naast elkaar op stal. Hij staat naast 2 ruinen (shamal en een haffie) en schuin achter een merrie waar hij allemaal sociaal contact mee kan hebben en dus lijd hij naar mijn idee voor een hengst een super sociaal leven met veel buiten :D gelukkig, het hele weide seizoen gaat hij of met of naast shamal in de wei. Ligt eraan hoe ze elkaar pesten ivm show seizoen.. :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:42

Even tussendoor een egopost;

Positief: Mish loopt stukken beter :D Ze mankt al bijna niet meer, dus ik geloof dat de huidige behandeling haar goed helpt!
Negatief: Mijn auto is kaduuk, in zo'n mate dat reparatie geen optie is. Einde verhaal, voorlopig geen auto -O- Dus we gaan nu uitvinden hoe we bij Mish enzo kunnen komen met het openbaar vervoer ;(

Ik heb alles bijgelezen, zodra m'n hoofd er weer naar staat na dit nieuws van vanmiddag zal ik reageren :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:21

Fijn dat Mish beter loopt!
He wat is dat toch met die auto's hier in dit topic!!! {:)-:(
En nu? Wel wat spaargeld om iets anders te kopen? Auto is voor mij echt onmisbaar. Mijn auto heeft z'n transplantatie doorstaan en spint weer vrolijk verder, mijn portemonnee moet nu wel gereanimeerd worden! ;(

Fijn dat ie toch lekker wat aanspraak heeft zo naast elkaar! +:)+
Nour heeft t geluk lekker in de klucht ruinen te kunnen maar nog steeds huiverig als ie straks weer terug ingeschaard wordt. Time will tell.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:29

he wat *** Eline van je auto, wel fijn van Mish

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:48

ik lees voornamelijk wat mee. zit crap in m'n vel en heb het inderdaad ook nog eens flink druk ;) Reageer dan op de dingen die ik boeiend vind...wat weinig is als ik slecht in m'n velletje zit hehe.
Maar korte up-date voor wie dat interesseert: paarden gaan goed, Pony is op dieet(dikkerd!) Prisjes gaat als de brandweer op hoefschoenen dus laat haar van de week beslaan, Zaar is verliefd op z'n buurmeisje en gaat verder Zarig, Tara is gisteren in het hek geklapt en nou wat meer timide wat ook wel weer mocht al vind ik het dan wel wat sneu dat ze gelijk wat angstig is en in zichzelf keert...maar dat heeft ze duidelijk van haar moeder. Gary gaat beter loopt nu een week zonder spalk omdat hij drukkingen kreeg en dat gaat allemaal prima, hij wil z'n poot voorlopig nog niet gebruiken ;)

Verder: iedereen die goed gaat, vooral door gaan. Iedereen die crap gaat veel succes en gemeend meeleven.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:50

Tara nergens last van lichamelijk verder? wel schrikken, en succes met de dip

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:03

Hoi allemaal.
Ik ben weer terug van concour, was de hele week in CSI Jumping De Achterhoek. Was een enerverende week, heel veel oude bekenden gezien en heel veel lekkere beessies zien springen. Van de 5 die ik bij had was ik vooral gecharmeerd van Cuba Libre (western/pakpony) en Catharina, sprongen zo abnormaal goed en Cuba was zo braaf <3

Heb alles een beetje vluchtig doorgelezen en ik weet de helft al niet meer.
Lisa wat poedersuiker van Tara en fijn dat Gary wat beter gaat.
Eline top dat Mish beter gaat en dat de behandeling zo aanslaat.
oke.. nu houd mijn geheugen ermee op.
YildizArabs schreef:
En Jaleesa?!!! Is de kameel geruild tegen n Hollandse schone?!!! :oo

Eeh heb ik wat gemist??

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:06

Sterkte Lisa! :(:)

Ha ja Jaleesa! Je leek van de aardbodem verdwenen, dus ik dacht dat je schoonpa je had geruild tegen de kameel! _O-
Maar niet het geval dus! :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:18

Hahaha nee ik ben nog steeds in Nederland hoor, niet ingeruild, niks niet. De man is heel blij met me :)
Maar geen internet op concours dus ja dan moet je dus verplicht 5 dagen afkicken van bokt.
Zegge pupkes ik heb een non arabische vraag maar wel fok vraag en naja jullie zijn best fanatiek ermee en lijken er ook enigszinds verstand van te hebben :P.
Zal eerst even de situatie uitleggen.
Jullie weten allemaal dat ik een KWPN merrie heb gehad genaamd Rio, nou heb ik het met mijn beste manneke het erover gehad en als ze nog leeft wil ik haar terug kopen. Ze is nu 16, word dus 17.
Madam heeft een serieus mooi papier, staat goed in het rechthoek model, mooie lijnen, correcte beenstand. Tis gewoon een knap peerd en 't karakter is ook niet mis. Ik weet wat ik wil verbeteren.
Zou ik nog een veulen bij haar kunnen fokken? Ze heeft nooit eerder een veulen gehad tot zover ik weet, maar is altijd een gezond en sterk paard geweest met een normale, goed aanwezige cyclus.
Ik vind het wat oud, maar hoor ook genoeg verhalen dat het drachtig worden wat moeilijker is maar verder geen rare dingen en dat het heel goed gaat.

Zo genoeg ego gepost, ik ga nu weer proberen mee te posten enzo

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:21

Haha, die koppen die Vegas trekt :P

Ik moet ook nog ong 2,5 jaar Tam, nog een half jaartje bachelor en dan een master er achteraan, t houdt je van de straat zullen we maar zeggen :D

Aardig drukke planning Yil maar ook weer ontzettend leuk! Go for it!

Fijn van Mish maar klote van je auto! Snap
dat je flink baalt!

Oeff dat is niet fijn van Tara!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:24

Ik zou het zelf niet riskeren als de merrie nog nooit veulen heeft gehad. Eventueel zou je wel ET kunnen overwegen.
Anderzijds genoeg verhalen waarbij het gewoon wel goed gaat hoor, maar zelf zou ik t op die leeftijd niet meer doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:25

Lisa :(:) Hoop dat je je snel terug beter voelt.

Eline, wat k** van de auto. Ik heb de mijne eindelijk terug! Wel top dat Mish terug beter loopt.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:28

Fijn dat je er weer bent Jaleesa, klinkt als een toffe ervaring! Hoe staat het met je kameel? :P

Jassie was weer braaf vanmiddag, hij reageert zo fijn op de stemcommando's (stap, draf, ho, achteruit) Gewoon aan de hand nog hoor, vindt ie leuk en dan is hij zo heerlijk alert en oplettend. Vorige week (in de vrieskou) was meneer alleen maar op het paard van de buurman aan het letten en aan het zeiken, pfff.. dan kan ik hem wel achter het behang plakken en wordt mijn geduld ook aardig op de proef gesteld. Toch gewoon doorgegaan en uiteindelijk goed afgesloten maar ik was wel bevroren daarna! Vandaag dus niks meer aan de hand, knappe jongen!

oh die taart is te gek Miran!