arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:57

Wedstrijdspanning wordt alleen maar minder door veel te doen. Ik kan het weten :D . Ik kreeg eerst mijn eigen blouse niet eens dicht en was helemaal rood uitgeslagen van de stress ( tot grote hilariteit van degene die mij hielpen).
Ik merk wel dat als iemand mij coacht dat ik beter ga rijden en de punten ook gelijk 10 hoger zijn. We kunnen het dus wel maar bij ons allebei spelen de zenuwen regelmatig op :o
Gewoon doen dus. Ik zou wel heel graag een vast iemand willen hebben die mij tijdens de wedstrijden coacht en voorleest. Lijkt mij heerlijk en een stuk rust geven.

joysjuh1987

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:13

ik was eerder idd ook altijd dood nerveus en nu kan ik alleen maar genieten zelfs als het niet zo lekker gaat.

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:00

Oh wauw! Vandaag voor het eerst sinds tijden in mijn eigen bak gereden met Mujannah... Deze is gewoon 20X40 en kleiner dan die bij de rijvereniging (die is 30X60) waar ik al moeite heb met controle over richting en tempo. Ze begon wel met veel spanning, maar met draven werd het beter. Uiteindelijk gaan doorzitten en zo wendingen en tempowisselingen gereden, net zo lang tot ze ontspande (ze denkt altijd te moeten galopperen zodra ik ga doorzitten en wordt dan heel gestrest). Hoewel ik in eerste instantie had besloten niet te galopperen tot ik les heb over 3 weken toch een poging gedaan.... Heel even buitenbeen naar achter en ze galoppeerde netjes linksom aan! Wel vrij hard nog, maar ze was stuurbaar en qua tempo beter terug te nemen. Na van hand veranderen bouwde ze weer spanning op en heb ik hetzelfde rechtsom gedaan, eerst langer draven en toen aangalopperen. Eerste keer ging mis: onbestuurbaar rond stuiteren in de verkeerde galop. Kon haar alleen stoppen door in galop van hand te veranderen zodat ze in de goede galop zat en toen kon ik haar rustig terug nemen. Weer opnieuw langer rechtsom gedraafd en voorbereid en bij de volgende poging sprong ze wel goed aan. Na een rondje beloond en uitgestapt... Nu eerst verder werken aan het goede moment om te galopperen en dan proberen op "mijn moment" te gaan galopperen. Als het zo goed blijft gaan gaan we in januari wedstrijden rijden!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:36

Ik ben vandaag ook weer gestart. Het ging voor m'n gevoel voor geen meter! Ze was super heet! Prachtig om te zien maar niet lekker te rijden! Bij hals strekken zag ze een kabouter en nam ze even een enorme sprint.. Maar uiteindelijk twee nette proeven volgens de jury, complimenten voor hoe ik haar kalmeerde en 194 en 190 gereden en een eerste prijs tussen de KWPN'ers. Na onze derde wedstrijd dus 7 winstpunten. Nu de punten op de i zetten voor 2014.
Ze loopt goed, alleen kan het stukken beter. Achterhand blijft maar een beetje bungelen, daar gaan we nu aan werken en dan volgend jaar weer KNALLEN!

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:55

Zo, goede proeven dus! Leuk dat de jury ook ziet hoe je een en ander oplost... Ik had gedacht dat het "afgestraft" zou worden als zoiets gebeurt... Geeft weer beetje moed!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:43

Ach, in de B mogen dit soort dingen nog hè :). Ze schrok gewoon op de volte en nam een sprintje. Maar ik ben lief blijven lachen omdat ik haar inmiddels wel ken met haar streken en heb netjes de oefening afgemaakt. Ik had wel een 4 hoor voor die oefening met de melding 'storing' maar voor de rest heeft ze gewoon een paar zevens en een acht op het protocol, dus dan haal je die 4 wel weer in :)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:43

Goed gedaan Lilskie!!! In de L1 mag dat ook nog hoor. Mijne wil nog wel eens bokken met aanspringen in galop. Maar met zevens en ook achten haal je dat weer op.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:01

De opzet voor het nieuwe wedstrijdseizoen van het AVS is bekend :D

Citaat:
Nieuwe opzet AVS-dressuur competitie.

Afgelopen jaar hebben wij als commissie van gebruik helaas moeten besluiten een groot aantal wedstrijden af te lassen, daar er te weinig inschrijvingen waren om een wedstrijd te kunnen organiseren. Wij hebben na afloop van het seizoen 2013 besloten dat er iets moest gebeuren. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe opzet voor het seizoen 2014.

Wij hebben besloten dat het NK weer verreden word op 1 dag. Niet zoals afgelopen 2 jaar over een heel seizoen. Tevens zal de AVS-dressuur competitie ook weer terug komen in de vorm van twee jaar geleden.

Daarnaast is besloten dat er op jaarbasis nog 5 wedstrijden worden georganiseerd, te weten:
-Hemelvaart dressuur Kossack Stud
-Ijzerlo
-NK dressuur
-Arabissimo
-St. Oedenrode

Voor de AVS-dressuurcompetitie dient nog steeds 50% van de wedstrijden gereden te worden. Dit betekend 5 proeven.

In Ijzerlo is het nog steeds mogelijk om 2 wedstrijddagen te starten, echter dient de ruiter van te voren aan te geven welke wedstrijddag meetelt voor de competitie. Beide dagen van Ijzerlo mee laten tellen is dus niet meer mogelijk.

De winnaar van de AVS-dressuurcompetitie wint 100 euro. De AVS-dressuurcompetitie is ingedeeld in Paarden en Pony’s. Er zal dus 1 kampioen bij de paarden zijn en een kampioen bij de pony’s.

De winnaars van het NK-dressuur winnen 50 euro. Hierbij zullen er kampioenen zijn in de B, L, M en Z bij de paarden en pony’s.

Met een prijsverdeling van 1 op 4 op het NK-dressuur en de AVS-dressuurcompetitie zijn er meer mensen die kans maken op een prijs.

Om duidelijkheid te creëren naar onze ruiters hebben we gemeend een minimaal aantal deelnemers vast te moeten stellen voor onze wedstrijden. Besloten is dat er minimaal 16 combinaties ingeschreven moeten hebben om een wedstrijd door te laten gaan. Zijn er minder als 16 inschrijvingen een week voor aanvang van de wedstrijd, zal de wedstrijd automatisch geannuleerd worden.

Naast de wedstrijden zal er aan het begin van het seizoen een avond, ‘jureren kan je leren’ georganiseerd worden, welke verzorgd word door Cara en Getty. Beide zijn jurylid en willen tijdens deze avond aandacht besteden aan het rijden van een dressuurproef.
In de zomermaanden hebben wij besloten geen wedstrijden te moeten organiseren. In deze maanden zal een strandrit en een oefendag georganiseerd worden de commissie.

Samengevat:
NK-dressuur
- Kampioenschappen worden over 1 dag verreden
- Kampioenschappen in de klasse B,L,M,Z pony’s en paarden
- Kampioenen winnen 50 euro, het kampioenschapslint en een stalplak
- Prijsverdeling 1 op 4
AVS-dressuur competitie
- 5 wedstrijden die mee doen voor de competitie
- 50% rijden voor deelname aan competitie, dit betekend 5 proeven
- Ijzerlo telt 1 dag mee, die van tevoren gekozen moet worden door de ruiter
- Kampioenschappen voor Pony’s en Paarden
- Kampioen wint 100 euro
- Prijsverdeling 1 op 4
- Alle deelnemers die de competitie uit rijden krijgen een stalplakaat
- Deelnemers dienen aanwezig te zijn bij de uitreiking in St. Oedenrode, anders vervalt de prijs

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:01

En waar word het NK gehouden.
De competitie is qua aan te rijden afstand teveel van het goeie voor mij

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:03

Even een zeer blonde vraag :o

Worden er dan geen wedstrijden meer georganiseerd buiten die vijf wedstrijden om :+

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:31

Nee alleen deze 5. Snap ik ook wel, vorig jaar hebben ze er vier af moeten lassen door te weinig inschrijvingen, dan zou ik ook de moeite niet meer nemen om al die stress van het organiseren op me te nemen en het dan toch weer af te moeten lassen :+

Plaats en datum van Nk en Arabissimo zijn nog in bespreking.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:31

Ja is logisch.
Hihi net dat ik wil gaan starten wordt alles in de buurt gestopt:)
Stiekem wel jammer:p

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:31

Ik heb nu al zin in het nieuwe seizoen! Yeah :). Ik ga proberen elke wedstrijd aanwezig te zijn als ik iets kan regelen qua vervoer :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:49

Wat leuk dat je zo enthousiast ben lilskie :D Gezellige mensen kunnen we altijd gebruiken op de wedstrijden :D

@Barcelano; zonde is dat dan he :P Nouja wie weet, als we nu allemaal heel veel inschrijven, kunnen er volgend jaar weer meer wedstrijden komen!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:11

Ik vind het ook echt leuk Vera. Sinds een aantal maanden gaan we gewoon vooruit en vind ik het tijd voor meer uitdaging. En ik vind de AVS wedstrijden gewoon veel leuker. En als het zo ver weg is blijf je automatisch toch ook wat langer hangen. Hoe mooi is het als mensen met dezelfde passie samenkomen? Prachtig toch. Alhoewel ik het momenteel erg leuk vind om al die KWPN'ers eruit te rijden :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:20

En Jes... Voor mij is ook alleen Kossack in de buurt. Ik moet gewoon 2 uur heen en twee uur terug rijden voor sommige wedstrijden. Echt zwaar klote. Maar heb besloten dat ik het maar gewoon moet doen. Dan maar een godsvermogen kwijt aan vervoer.. Auw..

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:26

Hoe doen jullie dat dan voor en na je proef? Paard op de trailer of mag je een paddockje uitzetten? Ik vind het niks als Mujannah hele verdere dag in de trailer moet staan en dan ook nog eens tijdens de reis zich in balans moet houden... Ik was eigenlijk van plan om daarom wedstrijden vinnen 20 km vanaf mijn huis uit te zoeken zodat we gaar na de proef naar huis kunnen brengen en dan zelf terug voor de prijsuitreiking... Zo doe ik het ook met endurance-wedstrijden als ik klasse 1 start en het is binnen 30 km ongeveer... Met klasse 2 rijd ik alleen wedstrijden waar een paddock gemaakt kan worden of een stal beschikbaar is...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:36

Ik zorg dat ik gewoon altijd iemand bij me heb, een vriendin of stalgenootje die met haar kan wandelen en even een stukje gras kan opzoeken. In Alkmaar heeft Princesa wel anderhalf uur stil gestaan, maar dan gewoon op de vrachtwagen met voldoende hooi. Zij vindt het absoluut niet erg om op de wagen/trailer te staan. Maar ik zet haar niet continu op de trailer met wedstrijd, beetje sneu..

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:00

Mijne staat op de vrachtwagen met genoeg hooi. Jammer dat mijn boefje het tussenschot open krijgt Lilskie. Anders hadden we samen kunnen rijden.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:01

Een ware Houdini dus :)! Ja inderdaad heel jammer Jeannette, dat was namelijk voor ons allebei best gunstig geweest onder het mom van 'gedeelde smart is halve smart'. De benzine zal in 2014 ook wel weer duurder worden...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:26

interessante nieuwe draai voor de komende competitie vera!

Mujannah: meestal is er op de wedstrijden na een rubriek de prijsuitreiking, dus je paard hoeft niet de hele dag op de trailer te staan.

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:10

Oké, dat scheelt wel! Gelukkig is de trailer geen probleem meer voor haar... Ze staat er rustig in te eten of om zich heen te kijken, maar voor mijn gevoel vind ik het niet prettig... Heb het liefste dat ze na inspanning gewoon zelf lekker kan bewegen wat ze wil...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:01

Er zijn ook veel mensen die het paard aan de trailer zetten. Of als je zelf paaltjes en lint bij hebt en je paard blijft daar braaf achter, dan kan je dat vast wel uitzetten, meestal is er voldoende plek. In Ijzerlo zijn er sowieso boxen.
Cuba doe ik daar geen plezier mee, mijn autistje wil liever in "zijn" hok, waar niemand hem lastig valt :+ 2 Dikke hooinetten en hij vermaakt zich prima :+
In Brecht hadden we lastminute een box gekregen, daar heb ik hem uitgehaald. Arme binkie was in een half uur tijd zeiknat van het weven en zijn gezellige achterbuurman hing de godganse tijd met zijn voorbenen over de wand, waardoor Cuubs van 1.63 ineens een Cuubsje van nog geen 1.40 was :')
Op de trailer was hij meteen rustig, voordeurtje en achterklep open, lekker briesje erbij.

Voor mij zijn de wedstrijden ook een eind weg, Sint-Oedenrode is met een uur het dichtste bij, Kossack is zeker 2 uur en Ijzerlo 3,5 :+
Ik heb wel super veel zin in Ijzerlo, de wedstrijd bestaat komend jaar 10 jaar, dus tijd voor een feestje :D Er wordt zelfs een band enzo geregeld!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:08

Barc kon oo de trailer..mo trouwens ook.

Ja voor mij is het.ook allemaal een takken eind.
Behalve st oederode...
Ag moeten er wat voor over hebben..hihi

Hopelijk stiekem 2014 een merrie erbij.
Kan ik me punten bij elkaar halen..en anders ag dan maar een.jaar wachten om khns te starten:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:58

Ik heb zelf ook geen vervoer, of chauffeur :+ baalde dus flink toen de wedstrijd in Houten afgelast werd, wij staan daar zelf op stal. Duim nog dat ze weer terug hierheen willen :j

Maar ook tussen de KWPNers staat Noah zijn mannetje, gisteren weer 2 winst en een 3e en 4e plek meegepakt :)