Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Superkizzie4

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:13

op pagina 1 héééélemaal bovenaan :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:16

....de andere is een leeuw en zebra natuurlijk. sssst ik mocht natuurlijk niet vertellen wie dat werkelijk zijn. Belooft is belooft ;)

oh wacht pagina 1....bladert ff terug.

maaruh welkom hier superkizzie4

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:18

haha ja blader jij even terug, hoor ik het zo wel. ;)

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:22

Haha :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:02

nou nancy, duurt wel lang dat bladeren van jou! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:16

ja zeg....ben veels te druk met het promoten van die Western Kalender voor dat geweldige super doel!! :~

FF cyann der school gemaild, buitenschoolse opvang, de tussenschoolse en zo nog een paar, oh ja en niet te vergeten de plaatselijke krant...Tis toch niet niets als plaatsgenoten in zo'n kalender staan. haha Tja heb best leuk contact met die krant...dus nou ja...nee heb je en ja kan je krijgen. Natuurlijk ook meteen Cyann der 1e plaats trots vermeld. En alles incl. verwijzing naar de dawra site.

Maar goed, tis dan wel weer grappig om te zien dat Yildiz er verantwoordelijk voor is dat wij hier met zijn alle al tig pagina's vol houden. :D

Yup best gezellig hier.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:20

hahaha ja idd, yli goed gedaan he! :D

nou je heb het er maar druk mee, met je kalenders. Ik steun jullie ook hoor!
Doe mijn best om ook te promoten en te verkopen. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:53

Ja super bimmetje dat je meehelpt!! Echt gaaf. +:)+

Overal neem ik die kalenders mee naartoe, hup mee de auto in. Gister bij WNL kwamen ze er natuurlijk ook weer niet onderuit. Gezellig in de kantine en hoppa daar was Nancy weer met haar kalenders en haar verkoop praatje. :list: Vervolgens de grootste lol: "wat voor paarden staan erop dan?" ikke: euh...jij wil Quarters? Geloof me het ZIJN quarters!! :+. "Of er blote meiden op staan? Ja hoor, genoeg kijk eens wat een mooie blote billen!" "oh DIE meiden? Ja daar heb je een doorkijkbril voor, die breng ik volgende week dan wel voor je mee." >;)

En Cyann doet fanatiek mee om de boel te promoten. "Mam, juf ... op de Buitenschoolse opvang, wil waarschijnlijk ook een kalender" Ik doe er best veel moeite voor, ga ook langs de deuren bij kennissen, buren, famillie etc.Nee niet met Cyann aan de hand...zou toch nie durven....alhoewel _O- :=

We zijn nu 2 weken verder en ik heb zojuist wederom mijn opbrengst naar de DAWRA overgemaakt. Totaal reeds 40 kalenders lichter. Zo Gaaf!! +:)+ En ik blijf gewoon doorgaan! Elke kalender is er 1!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:58

@Nancy is er een wedstrijd georganiseerd "wie verkoopt de meeste kalenders" of zo??? _O-

Ik meld me ook weer even hier in t topic. Over 3 weken komt ons nieuwe paardje, en dat wordt jaaaa geloof t of niet een 1/2 arabje. Helaas heeft de vorige eigenaar nooit de papieren gekregen (ze was van een demente boer) dus ik kan geen DAWRA starten ;( maar ik vind haar zooooooo gaaf :D :D :D. Ben benieuwd hoe ze 't allemaal gaat oppakken, tot nu toe is ze engels gereden, maar ja een beetje slimme arab pikt t westernrijden zo op natuurlijk ;) ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:31

Hey dat is ff gaaf zeg. Maar weet de demente boer := de ouders niet meer? Misschien is er via DNA nog e.e.a. mogelijk!?

Een verkoop wedstrijd, haha je zou het bijna denken, nee hoor heeft met gun kwestie te maken, leuke PR voor de DAWRA, sponsors en natuurlijk het doel!! Die kalenders zijn gedateerd en het jaar duurt nog maar kort, dus jep haast u nu kan het nog. ;-)

Trouwens heb jij er al 1tje?? :D *\o/* _O-

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:34

cc gefeliciteerd vast met je nieuwe aanwinst...
Demente boer... Doet me denken aan de man waar ik Sapinia aan verkocht heb (nu ja, meer een schenking :x ) die wist niets van arabieren, zat mooi papier achter, maar denk niet dat het veulen wat hij eruit fokt ooit papieren mee gaat krijgen.... Zonde.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:20

@nancy oude man is inmiddels overleden. Ik heb t paspoort nog niet gezien, wie weet staat het daar wel in. En idd als het via DNA zou kunnen, zou wel gaaf zijn. Tis een bijzondere verschijning :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:07

je maakt ons wel heel nieuwsgierig CC! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:23

Bimmetje schreef:
heb net trouwens een erg gaaf show hoofdstel voor haar gekocht.
Kan niet wachten tot ik m binnen heb! :D

Al een showhoofdstel?? jaja je hebt de smaak duidelijk te pakken? ga je dan volgend jaar al een showtje starten??

mvg Glenn

geen previeuw?? ja ik hou van western bling op arabs ;-)

Ah leuk een half arabje! Ben benieuwd, hopelijk kan je achter de afstamming komen? kan je dan toch mss dawra starten!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:27

Mooie verschijnen?? WIJ WILLEN FOTO!!

En idd ook van het hoofdstel! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:15

haha ja natuurlijk, ik ga in maart mijn eerste showtje starten bij ons op stal met de onderlinge, gewoon voor de ervaring. :D

Hoofdstel is 2ehands natuurlijk, maar hoop niet minder mooi als op de foto! :P
Morgen komt ie binnen als het goed is! :D
Zal zo snel mogelijk fotootje maken. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:26

Ok , we zijn benieuwd voor ;-)!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 08:33

Jullie maken me verlegen! :o
Ben benieuwd Bimmetje! Gave pics trouwens ook op het arabforum! :j Laat ze maar banketstaaf hoor met dat capgedoe, je bent oud en wijs genoeg om zelf je beslissingen te maken! ;)

Vandaag komt als het goed is ook voor Tie weer iets moois binnen (help, ik ben n tackaddict! :') )...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:40

Thnx!
ach ik word altijd zo moe over dat gezeur met die cap.
Daarom heb ik op bokt ook geen topic geopend haha :P
Idd maak ik dat zelf wel uit hoe en wat ik doe, als ik geen vertrouwen in haar had, had ik m wss wel op gehad. Maar zoals ik al zei, als ik op de fiets stap kan er ook wat gebeuren. Daarom word ik er altijd zo moe van ;)

wat krijg jij binnen dan yil?? Je maakt me nieuwsgierig! *D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:07

yildiz schreef:
crazycactus schreef:
Moet eerlijk zeggen dat als ik in de toekomst een nieuw paard zou moeten hebben ik niet zeker weet of ik dan nog wel een quarter wil hebben.

Dat mag ik de krant, hahaha! :D Vind het super stoer dat je zoiets zegt (als je het ook meent maar daar ga ik natuurlijk welvanuit). Ik heb toch het idee dat als je echt echt de westernsport in wil en wil presteren, je beter een Quarter kunt nemen. Ik ben alleen zooooo verliefd op uiterlijk en vooral karakter van de arab dat dat dus nooit zal gebeuren! 8-)

Ff een quote uit het begin van dit topic, Yildiz je ziet... ik heb t echt gedaan, ok deze is dan maar half, maar wie weet.... ;)

Deze mooie dame komt onze kudde versterken. Aangezien de ritten steeds drukker worden, en Jae en Tina ouder (20 en 22 komend jaar) vond ik het verstandig om er een paardje bij te nemen. Ze werd aangeboden hier op bokt en ik was gelijk verlieftttttt <3 <3 <3
Ze is wel een pittige dame dus voorlopig ga ik haar zelf rijden op de ritten, maar dat komt vast wel goed ;)
Nou om jullie nieuwsgierigheid te belonen een kiekje
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind haar kleur zo gaaf, maar of ze nu een donkere palomino is of een donkere zweetvos met superblonde manen is nog niet helemaal duidelijk (denk zelf zweetvos).

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:24

denk ook een zweetvos idd. Zie er absoluut geen palo in. ;)

Maar wat een leuk dier CC! *D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:26

Op andere foto's lijkt ze lichter, maar idd ik denk gewoon zweetvos wel een hele gave!!! En er zijn ook Chocolat Palomino's, die hebben zo'n kleur vacht, maar meestal zijn de manen dan lichter van kleur.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:29

ja idd en ook de staart, deze vind ik te donker voor een palo.
Dus nee, ik hou het echt bij een vos ;) Maar daar word ie zeker niet minder knap van hoor! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:39

Oei knappe verschijning CC!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:54

Maandag bericht gekregen dat al mijn "hair samples" zijn aangekomen in de usa. Duurt nu nog 5 tot 10 werkdagen voor de uitslag.....lekker dan met de kerst ertussen...duurt het vast nog net ff langer.

Maar ben zooooooo benieuwd. Geen van de dieren heeft nl. een vos als ouder, dus theoretisch is het mogelijk. Onze zwarte Quarab "Scarlet" maakt de grootste kans op homozygoot zwart. De ouders van haar zijn beide zwart en de vader is zelfs homozygoot zwart getest. dussssss dat is best veel kans!

Van June verwacht ik eigenlijk niet dat ze homozygoot zwart zal zijn. In de praktijk zie je vaak dat behoorlijk witte aftekeningen duiden op geen homozygoot zwart, het lijkt wel of het er iets mee te maken heeft. Alleen is dat nog niet bewezen. June komt uit een bruine (duidelijk bruin) en zwarte ouder.

Maar onze paint Pepsi daar in tegen is weer helemaal zwart met een heel klein stipje op zijn hoofd. Uit een zwarte en bruine ouder. Maar de bruine was niet echt roodbruin ,meer donkerder. Dus ja...ik ga er niet vanuit maar ja....tis maar net hoe het balletje heeft gerold.

Oei oei oei wat is dit spannend. Genetica het blijft me boeien.

Oh ja...ff wat extra uitleg is misschien wel handig. :D Als een paard homozygoot is voor de kleur zwart dan houdt dat in dat je daar nooit een nakomeling uit kan fokken die uiterlijk de kleur vos als basiskleur heeft. Uit een kruising met een homozygoot zwart paard fok je dus alleen zwarte en/of bruine basiskleuren ongeacht de kleur van de partner.

Kruis je een homozygoot zwarte met een zwart paard, dan zijn de nakomelingen altijd uiterlijk zwart.
Vandaar dus dat ik wist dat June een zwarte nakomeling zou krijgen (ct radical baskalena aka scarlet), aangezien de partner homozygoot voor de kleur zwart was getest.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 21-12-11 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt