arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:09

Ah Jeannette dat is altijd rot he, met die dekens!! Heb het voor Pirouette ook een keer gehad in Sint Oedenrode. Ook een arabierenshow, en wat win je dan, een hele mooie wollen deken IN MAAT 205 :| !!!
Ze zwemt erin, zelfs Cuba zwemt erin. Ik leg hem nu maar altijd op na het wassen, dan kunnen ze even lekker opdrogen en dan met een half uurtje weer eraf.

Wat leuk al die updates inderdaad!
&Heleen, welkom in het topic, leukerd heb je!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:09

haha Vera, maat 205 op een arabierenwedstrijd... :')

Goed gedaan Jeanette!

alle anderen met goede resultaten, ook gefeliciteerd!

hier een foto van mijn toppertje Nederlands Kampioen bij het AVS:

Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:10

Super gaaf Cindy. Nogmaals gefeliciteerd! Ik hoop het je volgend jaar na te doen :)!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:11

dankjewel!:D ja een mooi doel voor je, het is echt onwijs leuk op de AVS wedstrijden!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:15

Dat vond ik bij de Kossack al. Gewoon leuke sfeer en het is ook gewoon onwijs leuk om mensen te ontmoeten met dezelfde passie voor Arabieren als jij.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:33

Zoals ik van meerdere ruiters hier lees ben ook ik van plan om naast de endurance, dressuur te gaan starten, dit omdat ook ik merk dat het dressuurmatige trainen ook zeer belangrijk is om verder te komen in de Endurance. Jet en ik zijn nu klasse III startgerechtigd en momenteel is ze drachtig van de hengst Valaam. Volgend jaar mag ze dus lekker genieten van het moeder zijn en vervolgens zullen we dan toch echt ook dressuurmatig gaan trainen en jawel, ook gaan starten! Ik heb er eigenlijk best wel zin in en heb het geluk dat er hier meerdere manege's op rijdafstand zitten waar vrijwel iedere week een wedstrijdje georganiseerd wordt.

Jet in endurance outft:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1195_n.jpg

Jet in Dressuur outfit: (niet mis toch) :P
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2672_n.jpg

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:40

Beide outfits staan prachtig! Dressuur is inderdaad een fijne manier om je paard lekker te trainen en een goed ruggebruik etc mee te geven. Ben wel van mening dat wedstrijden voor de lol moeten blijven. Ik zie te vaak mensen met sporen hun paard de ring door schoppen.. Dat vind ik geen lollige wedstrijd meer.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:29

Super leuke foto Cindy!

En inderdaad, de sfeer op de AVS wedstrijden is zo leuk en gezellig, ook lekker ontspannen en iedereen gunt elkaar alles, je zal hier niet zo snel mensen hun paard de ring door zien schoppen :P

Dressuur staat Jet ook prachtig! Leuk joh om ook dressuur te gaan starten!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:31

@cindy wat een leuker is het ook
@michelle vind ook beide goed staan

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:32

Wat leuk Michelle! Hoe combineer jij dat nu met trainen? Of train je nog niet EN in de bak EN buiten?

Ben zelf echt een balans aan het (proberen te) zoeken.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:05

Dankjulliewel :) En lilskie, groot gelijk! Wedstijden moeten inderdaad voor de lol zijn, maar om toch wat uitdaging te houden, erg leuk!

Jolinda, momenteel trainde ik vooral in het bos op afstand en ook wel dressuurmatig in het bos, een enkele keer dressuurmatig in de bak, meestal longeerde ik haar. Maar ik merkte in mijn wedstrijden dat ik tekort kwam, vooral nu we de langere afstanden tegemoet gingen.

Nu ze drachtig is train ik niet meer, ik rijd we iedere week 1 a 2 keer op haar, maar dat zijn korte stap-draf ritjes omdat we het beide zo leuk vinden :) Gefeliciteerd met jullie winstpunt trouwens, jullie zagen er super uit! Ben gelijk lid geworden van je fan page op facebook haha!

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:16

Moet je voor AVS wedstrijden eigenlijk lid zijn van het AVS stamboek of kun je ook meedoen als je lid bent van de KNHS?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:11

Je hoeft geen lid te zijn van het AVS, als je AV daar maar wel geregistreerd is :) alleen KNHS is voldoende om mee te mogen doen :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:10

Leuk Michelle! Ik train idd ook dressuurmatig buiten, maar toen ik merkte dat een volte galopperen veel moeite kostte, besloot ik dat we ook meer in de bak moeten gaan rijden, haha!

Wat leuk dat ze drachtig is! Spannend!

Ik wil ook wel eens meedoen aan een avs wedstrijd. Staan die gewoon vermeld in mijnknhs of juist op de site van het avs?

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:17

Leuk, dan ga ik zeker mee doen! Volgens mij staan die wedstrijden niet op startlijsten... Iemand hier weer vast wel waar wel?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:24

Ja op de website van het AVS :). Gewoon openbaar hoor, bij de agenda.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:36

Gewoon op de agenda inderdaad van AVSweb.org
Ze staan ook altijd vermeld op de facebookpagina van Commissie van Gebruik en volgens mij sinds kort ook op die van het stamboek zelf. Op het forum loopt vaak bij evenementen een topic over de verschillende wedstrijden :)
Leuk, allemaal "nieuwe mensen" op de wedstrijden volgend jaar :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:22

spannend hoor! Dan kom ik jullie wel helpen en aanmoedigen :)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:45

Ik heb de laatste paar weken ook weer wat wedstrijdjes gereden met Bolleke en we zitten weer op de goede weg <3 . 3 WPtjes erbij :D . Nog 4 en we mogen door naar de L1.
Hopelijk gaat dat dit jaar nog lukken maar dat zal ons wel iets te geleerd zijn :+ .
De afgelopen wedstrijd was samengevoegd met de L1 en waren we 2x 2e. Helaas was er een deelnemer niet gestart en kregen we geen lintje |( :P maar wel heel trots op mijn Bolleke *D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:00

Judith_VB schreef:
Ik heb de laatste paar weken ook weer wat wedstrijdjes gereden met Bolleke en we zitten weer op de goede weg <3 . 3 WPtjes erbij :D . Nog 4 en we mogen door naar de L1.
Hopelijk gaat dat dit jaar nog lukken maar dat zal ons wel iets te geleerd zijn :+ .
De afgelopen wedstrijd was samengevoegd met de L1 en waren we 2x 2e. Helaas was er een deelnemer niet gestart en kregen we geen lintje |( :P maar wel heel trots op mijn Bolleke *D

Judith wat super leuk dat jullie dit naast de western zijn gaan doen, het staat Bolleke (die niet eens meer heel erg bol is :D ) super! En fijn dat het jullie zo goed afgaat.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:54

Lekker Judith! Goed gedaan! Ga je ook direct promoveren of blijf je nog even in de B?

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:31

Bedankt voor de complimenten :oo
Ik twijfel nog of we bij 10 punten direct doorgaan. Dit jaar ingeschreven voor 2 wedstrijden dus het zou kunnen nog in 2013 :))
Daarbij loopt hij in de western al L3 (is ong. M) dus L1 zou hij aan moeten kunnen. Mss als hij wat moeilijkere dingen moet doen dat hij minder gaat lopen klieren :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:02

Ik twijfel ook hoor Judith. Alleen ligt bij mij de twijfel meer bij mezelf (wedstrijdspanning/spaghetti benen door die spanning). Ik heb nu in 2 wedstrijden 5 wp gehaald en heb zondag weer wedstrijd en dan maar even kijken... Als we lessen oefenen we wel al de oefeningen voor de L en gister voor het eerst ook een prima schouderbinnenwaarts laten zien. Maar ik ga denk ik toch meer kilometers maken voor ik promoveer. Jij hebt natuurlijk in de western al wat meer wedstrijdervaring :)!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:10

ik ga nog niet pas wanneer het buiten seizoen er aan zit te komen, ze beheerst de L wel maar hier heb je zon grote deelname altijd met erg sterke concurrentie van mega leuke dressuurpaarden en daar moet ze het dan wel tegen afleggen, nu winnen we af en toe nog eens wat dus ik ga pas 1 of 2 wedstrijdjes voor het buitenseizoen

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:51

Ik doe met Cuba ook rustig aan met promoveren. In het buitenseizoen reden we steeds hele hoge punten, eigenlijk standaard tussen de 190 en de 200. Maar voor mijn gevoel was hij helemaal nog niet klaar voor de M1, dus maar heel af en toe een wedstrijdje gestart voor het ritme en thuis lekker verder getraind. Pas toen ik dacht dat we het M1 echt aankonden, zijn we overgegaan en daarmee hadden we gelijk weer 190 en 191 te pakken, ondanks dat hij in binnenbakken vaak ontzettend gespannen is.
Met Pirouette promoveerde ik wel steeds zo snel mogelijk, omdat ik haar bij de pony's nog het prestatiepredikaat wilde halen. Door het snelle promoveren liepen we in de M2 helemaal vast, terwijl we in de M1 met 4 wedstrijden al onze punten hadden, per proef tussen de 195 en de 215, dus dan maar gelijk over. Was duidelijk geen goed plan :+

Lekker op je eigen tempo doen dus, je voelt zelf het beste aan wanneer jullie er allebei aan toe zijn :)