"Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dakhilah

Re: "Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:14

Denk persoonlijk dat er niets met hem aan de hand is ....wat ik denk is dat z'n huidige eigenaar gewoon een flapdrol is die geen dieren zou mogen houden! ...anders laat je een dier er niet zo en in die conditie erbij staan , met zulke lange hoefen, zonder hoefsmid service , zonder wormenkuur, zonder entingen.....
Te schandalig voor woorden!!
Straks de weide op-wat bijvoeren- ,hoefsmid erbij ,een wormenkuurtje erin en een enting en hij is zo weer boven jan!!
De stelling ...hij heeft vorig jaar nog 2 merries gedekt vind ik nogal cru over komen ....dus als hij nog wat kan dekken dan mag ie misschien toch komen en blijven leven??....en als hij niet bij de merrie past dan???dat is niet fokken maar vermeerderen....geef die stumper een goed en vooral VEILIG THUIS!!!

gr,sas.
Laatst bijgewerkt door dakhilah op 05-04-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 19:16

Wie heeft er per direct plek (weidegang) voor dit lieve ventje?

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:00

JaneJansen schreef:
Okee, brainless, jij had t ook gezien! tja 900 is wel erg veel weer ineens!

Jaa, IDD er kan ook wel een familie lid expres ineens zo hoog aan het bieden zijn in de hoop dat ze het paard voor veel geld kunnen verkopen Slapen .
Zo is dit ook een keer bij ons gegaan Ach gut

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:02

Arabian_Girl schreef:
volgens mij is hij t reizen wel gewend Tong uitsteken hij stond eerst hier en is toen ook die kant op gegaan en vroeger met dekken en keuringen etc..
maar hoop iig dat hij een goed huisje krijgt..

wel vreemd dat er nu ineens zoveel geboden wordt....

Ja, dat wel maar als ik niet weet hoe erg het paard er aan toe is dan ga ik er ook niet helemaal voor reizen want als het echt zo erg is, als het klinkt dan wil ik hem wel de reis besparen.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:07

Als het arme dier zo mager is waarom?
Als hij in het gras staat met koeien snap ik niet waarom het mager is is er meschien iets met zijn gebit haken op de kiezen ofso dit had onze arabier ook is hier door ennorm mager geweest.
De tandarts zei is gewoon een kwestie van goed voeren dan krijg je dit niet onze merrie van 29 is er nog nooit geweest heeft nooit tand problemen gehad.
Hoop dat die het goed krijgt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:11

Als de gene die hem wil kopen er gewoon van uit gaat dat ze er nix meer mee kunnen doen..niet rijden niet dekken etc..gewoon echt om m een oude dag te geven. hij kan het misschien wel maar zo valt t altijd mee.. hij is al best oud en sommige hengsten zijn dan gewoon niet of minder vruchtbaar meer.. rijden zou ik ook niet meer aan beginnen met m.

t is dat ik ook met soraya zit denk niet dat hij bij mij achter de draadjes blijft..en bij de andere 2 zetten is denk ook niet slim..shadi voelt zn eigen op dit moment nogal stoer en begint echt hengst te worden..

weet misschien wel iemand maar als iemand van jullie hem wil kopen is het denk ik makkelijker?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:13

love_nadesh schreef:
Als het arme dier zo mager is waarom?
Als hij in het gras staat met koeien snap ik niet waarom het mager is is er meschien iets met zijn gebit haken op de kiezen ofso dit had onze arabier ook is hier door ennorm mager geweest.
De tandarts zei is gewoon een kwestie van goed voeren dan krijg je dit niet onze merrie van 29 is er nog nooit geweest heeft nooit tand problemen gehad.
Hoop dat die het goed krijgt.

gemini was als hengst ook vaak mager..die was gewoon erg zenuwachtig en bleef maar lopen..2 van mij zijn ook zowat niet dik te krijgen..hun zijn druk van karakter..shadi is heel nuchter en die is weer best bol Tong uitsteken

al was hij hier ook niet echt mager..maar toen stond hij dus altijd binnen met dekens op..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:16

Anouar staat ook 24/7 op de wei, maar is echt niet dik hoor. Hij krijgt flink bijgevoerd (hooi en krachtvoer), maar wil nu niet dikker worden. Terwijl hij gezond is en een goed gebit heeft.
Dus als dit paard verder niks bijgevoerd krijgt kan het best dat hij mager is.

Er loopt nog een broer van Stallone in de endurance, die is ongeveer even oud en liep nog klasse 2 (weet niet of hij vorig jaar nog gestart is) Dus waarom zou hij niet meer gereden kunnen worden?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:20

Omdat hij al erg lang niet meer onder t zadel geweest is..tenminste hier dan. hij is daar ook geen makkelijke in Knipoog daarom zijn ze er mee gestopt geloof ik en hebben ze er alleen nog maar mee gedekt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:21

Wat heeft hij eigelijk gelopen (gewoon nieuwschierig)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:23

nou zolang ik hem ken nix Clown tenminste nooit gezien dat ze hem bereden hebben. maar hun zeiden dat hij z of m geweest was oid..maar een kennis die hem kent en mee heeft geholpen zadelmak maken zegt dat ze er zelf niet mee durfde te rijden en dat hij dat nooit gelopen heeft..dus wat nu waar is ?
weet alleen dat hij die jaren dat hij hier in stb stond bij hun niet onder t zadel kwam

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:24

Daar ben ik ook wel benieuwd naar

En hoe is hij met andere paarden?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:25

hier moest altijd de andere paarden binnen staan als hij in de wei kwam..dus geen paarden bij hem in de wei of naast hem in de wei.
hij stond wel naast andere op stal maar daar zat een betonnen wand tussen en voor zijn deur tralies..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:26

wss ook omdat er allemaal kinderen liepen van de manege zodat die m niet konden aaien etc..

maar wat hij heeft gelopen moet dan toch wel ergens terug te vinden zijn ? knhs oid?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:29

Volgens die vrouw die hem nu verkoopt kan hij goed met andere paarden kan (ruinen)

Anouar z'n vorige eigenaresse zei altijd dat Stallone Grand Prix was Clown

Edit: type foutje

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:30

Arabian_Girl schreef:
hier moest altijd de andere paarden binnen staan als hij in de wei kwam..dus geen paarden bij hem in de wei of naast hem in de wei.
hij stond wel naast andere op stal maar daar zat een betonnen wand tussen en voor zijn deur tralies..

Hmm is dus niet echt bekent hoe hij tegenover andere paarden is, en dus helaas als "wilde" hengst achter slot en grendel gezet zonde

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:31

Lenneke_ schreef:
Volgens die vrouw die hem nu verkoopt kan hij goed met andere paarden kan (ruinen)

Anouar z'n vorige eigenaresse zei altijd dat Stallone Grand Prix was Clown

Edit: type foutje

Ow kijk dat biedt al weer meer perspectief Knipoog

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:32

Ik moet dit soort topics niet lezen Zó triest!!
Na de zomer hebben we de ruimte voor nóg een oudje tot de dood erop volgt, tot die tijd moet hij het even hebben van donaties om zijn stalling te bekostigen, anders wil het gewoon echt niet... 1 van onze andere oudjes is ook al op stal 's nachts, want dat vind ze gewoon veel fijner, en wij eigenlijk stiekem ook, meer aandacht, meer in de hand, voor beide partijen erg prettig.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:33

grand prix nog wel Tong uitsteken nou dan hadden ze er denk ik wel mee door blijven rijden toch Tong uitsteken

heb hem echt in al die jaren dat ik er kwam hem nog nooit bereden zien worden. ze vertelde wel dat hij heel lastig/moeilijk was etc daarmee

miss dat ze het vroeger wel geprobeerd hebben maar dat t niet ging. wat ik me wel kan voorstallen, shadi wordt nu ook behoorlijk hengst en laat weinig meer van de andere heel Boos!

snap ook wel dat ze hem niet even bij penion/manege pony's zet of bij de merries met veulens..
ernaast kon iig niet toen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:38

Anouar was ook niet makkelijk met rijden. We zijn regelmatig onderuit gegaan doordat hij zo hard ging, met springen kon hij zomaar ineens helemaal ontploffen. Ik ben heel vaak heel erg van van hem geworden, op een gegeven moment heb ik hem zelfs kalmerende middelen gegeven.

En nog heb ik buiten soms m'n handen vol aan hem.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:41

stallone schopte tegen de bakrand aan en ging er dan vandoor oid..en dat de hele tijd vertelden ze welis..en was gewoon gevaarlijk om ermee te rijden etc etc. maar overdrijven waren ze daar ook heel erg goed in hoor..dus miss vandaar ook grand prix..zal het eens navragen wat hij nou gelopen heeft irl..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:41

Wat vinden die mensen hier eigelijk van?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:45

dat hij weer te koop staat ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:51

Ja en hoe hij er nu bij staat

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:53

Weet eigenlijk niet of ze het weten van hem. Ik heb eigenlijk nog geen contact met ze gehad..
Kan ze natuurlijk wel eens bellen. Maarja wat ga ik dan precies zeggen? Weet ook niet of ze daar op zitten te wachten..