[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:05

corine1981 schreef:
Ja, wat meer foto's had ook leuk geweest Huilen

Maar hij ziet er leuk uit, mogen ze afleveren hoor Haha!

volgende keer zal ik mijn camera meenemen Knipoog Bloos

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:11

sherif schreef:
eigenlijk komt hij op een foto niet zo tot zijn recht, deze hengst moet je eigenlijk gewoon in het echt zien, moet eerlijk zeggen dat Raakhi in mijn ogen een van de betere zwarte arabisch volbloeden is die ik ooit zelf irl heb gezien!! Knipoog

Dan ga ik de volgende keer wel mee Tong uitsteken Grapjee Tong uitsteken

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:14

manniejJ schreef:
sherif schreef:
eigenlijk komt hij op een foto niet zo tot zijn recht, deze hengst moet je eigenlijk gewoon in het echt zien, moet eerlijk zeggen dat Raakhi in mijn ogen een van de betere zwarte arabisch volbloeden is die ik ooit zelf irl heb gezien!! Knipoog

Dan ga ik de volgende keer wel mee Tong uitsteken Grapjee Tong uitsteken

als jij het niet erg vind om een paar uur in de auto te vertoeven tussen Wout en mij, dan is dat goed, Mandy! Knipoog

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:17

sherif schreef:
als jij het niet erg vind om een paar uur in de auto te vertoeven tussen Wout en mij, dan is dat goed, Mandy! Knipoog

Haha! Haha! Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:20

In 2004 heeft Siv hier aan een show meegedaan in Gemmenich (bij de Dovern familie) Was wel komisch Tong uitsteken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:27

Mijn echte voornaam is: danielle
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Winterswijk, Gelderland
Daar woon ik met: 2 hamsters 1 zus en mijn ouders.
Ik heb wel/geen relatie geen
Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit wel/niet op bokt, onder de naam:
In het dagelijks leven ben ik: actief
Indien student: ik studeer:
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: Farouche een Arabier, Irene een new forest x arabier, Indigo Lovely Perfect Wodka Thirza Jade Ferdienand Clown sunny forrest. bijna allemaal wel een beetje arabier
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: weet ik zo niet
Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, maar mijn band met de Arabische volbloeden is:
Ik fok onder de stalnaam: wij zijn geen fokkers
Verder heb ik de volgende huisdieren: 2 hamsters
Dit ben ik (foto): Afbeelding
Sorry, is onduidelijk en klein. meer in mijn profiel Knipoog

Ik wil nog vertellen dat:Ik het toch maar knap vind van mijn oude oma dat ze nog Z springt!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:44

danielle; he winterswijk ligt 10 auto min van doetinchem Pling gezellie Haha! kom maar weinig mensen met arabs tegen hier in de buurt!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:52

Mijn echte voornaam is: Mariël.
Ik woon in: Amsterdam.
Daar heb ik 2 huizen: samen met mijn vader & 2 katten en samen met mijn vriend en 1 kat.
Ik heb wel een relatie.
De persoon waarmee ik een relatie heb zit niet op bokt.
In het dagelijks leven ben ik: student.
Ik studeer SPW en vanaf volgend jaar de PABO.
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: Cheyenne natuurlijk, manlief Aron, Sam & Zantec.
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: Arabische Volbloed, NRPS, ? & KWPN.
Verder heb ik de volgende huisdieren: 3 katten.

Mensen van het ArabischeVolbloedForum kennen haar natuurlijk wel...

Afbeelding

Dit ben ik samen met Cheyenne!

Afbeelding

Ik wil nog vertellen dat Franca de eigenaresse van Yennie is, en ik alweer bijna een jaar haar bijrijdster!

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:19

Dan zal ik me ook even voorstellen Knipoog

Mijn echte voornaam is: Nadine
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Eindhoven, Noord Brabant
Daar woon ik met: alleen met mijn hamster Haha!
Ik heb geen relatie
In het dagelijks leven ben ik: werkzaam bij een accountantskantoor op de M&C afdeling (parttime)
en werkzaam op onze eigen stal Estrella Training Stables (http://www.freewebs.com/estrella-stables)
Indien student: afgestudeerd HBO Marketing Communicatie
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden:
Enderllin 5jarige poolse volbloed hengst
Najjar bijna 2 jarig volbloed hengstje
Wolante 3jarige poolse volbloed merrie
Wolantes Waheed 1 week oud hengstveulen van Wolante
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen:
Enderllin: Monar x Emarilla v Monogramm
Najjar: Khidar x Narada DA v Khajura San (Ass Kendal)
Wolante: Wojslaw x Wirunga v Borek
Wolantes Waheed: Pesal x Wolante v Wojslaw
Ik fok onder de stalnaam: Mouna Arabians
Verder heb ik de volgende huisdieren: een hamster en een vis.
Dit ben ik (foto):

ik met enderllin:
Afbeelding

ik met najjar:
Afbeelding

Ik wil nog vertellen dat: Kijk voor foto's van onze paarden op http://www.freewebs.com/enderllin
Laatst bijgewerkt door KooArabians op 19-02-07 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:22

Najjar is echt leuk. Enderllin ook hoor, maar ik vind schimmels altijd leuker om te zien, terwijl een bruine handiger is (minder poetswerk Clown )

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:25

Pfff kom ik net in de wei om de paarden eruit te halen en naar de bak te loodsen, ligt Sudar vast tegen het hek aan! Hij had gerold en om gerold naar hek het en daar was gen plek vor. Hij lag te spartelen, hij hoorde mij en lag direct doodstil! Zo braaf! Ik heb 1 been uit het hek gehaald, de andere onder het hek vandaag (achterbenen) en hem aan zijn benen voorzichtig omgerold. Hij was zo braaf en rustig! Daarna volgde hij me als een hondje, zo lief! Gelukkig heeft ie geen verwondingen ofzo.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:44

yousra schreef:
Najjar is echt leuk. Enderllin ook hoor, maar ik vind schimmels altijd leuker om te zien, terwijl een bruine handiger is (minder poetswerk Clown )

ben ik het inderdaad mee eens! vooral de schimmels die bruin geboren worden en dan gaan 'schimmelen' vind ik leuk Lachen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:12

Jeddah schreef:
Pfff kom ik net in de wei om de paarden eruit te halen en naar de bak te loodsen, ligt Sudar vast tegen het hek aan! Hij had gerold en om gerold naar hek het en daar was gen plek vor. Hij lag te spartelen, hij hoorde mij en lag direct doodstil! Zo braaf! Ik heb 1 been uit het hek gehaald, de andere onder het hek vandaag (achterbenen) en hem aan zijn benen voorzichtig omgerold. Hij was zo braaf en rustig! Daarna volgde hij me als een hondje, zo lief! Gelukkig heeft ie geen verwondingen ofzo.

Pfff, dat was vast even schrikken.
Gelukkig heeft hij niets!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:28

Ik ben nu écht bezig de Tarq een stevig aan te pakken: het is tijd dat hij maar eens netjes leert lopen. Hij kan een hoop, en is heel gevoelig. maar als hij geen zin heeft, kan je trekken als Arnold Swarzenegger en heeft het tóch geen zin.
Ik moet er ook constant bij zijn, want hij heeft regelmatig nieuwe truukjes. Ook is hij opeens vreselijk bang geworden buiten: hij stuitert alle kanten op, bokt, en springt in het rond.
Hij is heel lief, maar ook een vreselijke hooligan.
Dus: op het ogenblik, serieuze dressuur in plaats van lekker buiten rondhobbellen.
Hebben jullie dat ook? die twee karaktertrekken tegelijk? Lief en aanhankelijk, en vechten en vervelend?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:35

Ik had het even tijdelijk, toen hij weer beter in zijn vel ging zitten. Met wandelen (let op, heb het wel over een bijna twenter, dus geen rijproblemen) sleurde hij me het liefst mee, draaide continu rondjes om me heen, hij bleef happen etc. etc. Allemaal dingen die ik niet wilde.
Op het laatst haalde hij ook uit naar auto's, niet uit angst (al deed hij wel alsof) maar je zag dat hij gewoon aan het klieren was.

Ik ben nu met Emiel Voest en NH begonnen en het is een lammetje. Ik ben nu de baas, hij let ZELF op wat hij doet en accepteert mij als leider.
Ik zet hem heel duidelijk waar hij hoort...
Kost wat moeite, een hele hoop consequent zijn en in mijn geval veel schuldgevoel want ik wil hem liever knuffelen, maar ja, hij moet ook wel handelbaar blijven.
Ik merk ook dat hierdoor zijn vertrouwen in mij nog meer gegroeid is, want als de leider het al niet eng vindt, waarom hij dan wel??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:53

Die van mij wordt zondag pas 2 Aafke, maar tot nu toe is hij altijd erg werkwillig geweest! Hij heeft wel energie voor 10 hoor! Ik neem hem mee als handpaard op ritjes van 3-7 km (niet vaker dan 1 keer per 3 weken ofzo) en hij komt nog net zo druk terug als dat we weg gaan. Knipoog

Klinkt super Corine! Zo ben ik ook met mijn paarden! Ik ben stapel gek op ze, maar wel de leider en extreem concequent. daardoor weten ze precies wat ze aan me hebben en zeggen ze eigenlijk nooit "nee" natuurlijk zij ze wel eens speels/fris enz. Haha!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:10

Ja, toen ik de Tarq net had was hij onuitstaanbaar tijdens het wandelen. En ik had grootse plannen: natural horsemanship, ik zou met hem heel subtiel communiceren, etc.
Nu is het zo dat ik er wel achter ben gekomen dat Tarq af en toe een knal nodig heeft: hij houd dan meer van mij.
En MEGA-concequent! natuurlijk! En ik moet ook veel om hem lachen hoor!
Wij hebben een scorebord op stal: Tarq versus Aafke
Tot nu toe heb ik toch de meeste punten.
En hij is werkwillig genoeg, maar het moet wel zijn keuze zijn, en daar ben ik het weer niet mee eens.

Hij komt in draf op mij af, erg vleiend. En lekker met al die modder. En met wat concequentere training en soms een IQ-pil, (met vanillesmaak) vindt hij trainen in de bak al een stuk leuker.Maar het is wel grappig: buiten is hij niet te houden, en in de bak wil hij één tempo. Wil ik sneller: wordt hij boos en geeft hij een flinke bok! Gek beest! Het gaat toch gebeuren.
Héél af en toe doet hij het helemaal geweldig! Dat beloon ik door er mee op te houden.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:12

Natascha wat een mooie paarden op die site. Lijkt me echt leuk om daar eens te kijken maar dan neem ik wel een fototoestel mee Knipoog

Mooie paardjes komen hier weer voorbij, ook veel bekenden van het AV forum.

Ook grappig om te lezen dat de koeien bij meerdere arabs niet zo geliefd zijn! Kiya is als de dood voor ze, vooral als we op het pad tussen de koeienweides lopen of rijden en ze gaan meerennen! Op de boerderij waar wij staan hebben ze van die kalfjes die voordat ze bij de groep gaan apart staan in een soort oude watertank met een 'uitloop' eromheen (heel zielig eigenlijk) Die kalfjes hebben de neiging om keihard die tank uit te springen en vooral natuurlijk wanneer Kiya langsloopt... Lips are sealed De schapen zijn wat minder eng maar nu ze voor het koude weer in een hok staan wordt dat hok voor de zekerheid toch even flink omzeild. Maar verder is ze dapper hoor Haha!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:24

Jalenka@ inderdaad het is echt de moeite waard om bij hen eens een kijkje te nemen, en de vlg keer neem ik ook echt mijn camera mee Bloos ...we waren zondag zo in onze nopjes toen we wilde vertrekken...eerst reden we over Wouter zijn tas heen die hij per ongeluk achter de auto had geparkeerd Haha! ..gevolg ons kadootje een gevulde paas-ei zo plat als een duppie, vervolgens wilde we even onze auto stofzuigen...vergeet ik mijn voetenmat mee te nemen, daar kwamen we pas achter toen we al lang en breed onder weg waren Bloos gisteravond laat zijn we dus terug gereden naar de plekj waar we de auto hebben stog gezogen om de mat te zoeken en wonder boven wonder lag hij er nog Haha! Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:27

Haha dat is toch nog mazzel hebben! Fijn dat het zo een geslaagde dag was na deze tegenslagen Haha!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:39

Jalenka_Kiya schreef:
Haha dat is toch nog mazzel hebben! Fijn dat het zo een geslaagde dag was na deze tegenslagen Haha!

het was zeker een zeer geslaagde dag Haha!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:07

sherif schreef:
Jalenka_Kiya schreef:

het was zeker een zeer geslaagde dag Haha!

kan me voorstellen dat je je hele eigen weide met van die prachtige paarden gevuld zag Haha!

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:10

Volgens mij is Emil wel erg braaf voor zn leeftijd.
Ik kan zo met hem langs de weg lopen zonder dat hij schrikt, poetsen, afspuiten en de hoefsmid is ook geen probleem.
Wat moet ik hem nou gaan leren in die 3 jaar voordat hij ingereden kan worden? Vingers aflikken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:58

Allerlei kunstjes?? Doe ik ook met Bayro, hij vind het erg leuk, pikt het heel snel op en doet alles voor een koekje.
Hij kan inmiddels steigeren en buigen op commando. Dat steigeren heb ik hem bewust geleerd omdat hij het af en toe in zijn opwinding deed, dus heb ik er een commando aan gekoppeld en nu doet hij het alleen als het moet. Ben nu bezig de buiging wat meer te perfectioneren en hem het compliment te leren.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:16

Dat als handpaard meenemen vind ik een erg leuk idee.
Dit wil ik ook met Dodo gaan proberen, die wordt dit jaar 3 jaar.
Heb hem afgelopen weekend voor het eerst sinds tijden uit het land geplut voor een lekkere bos wandeling.
Eigenlijk was het mijn idee om hem dit voorjaar voor de wagen e beleren maar hij is nog zo jong dat ik nog even wacht.
Mijn buurvrouw kwam op het idee om hem dan mee te gaan nemen als hand paard zodat hij al wel wat looptraining krijgt zonder belasting.

Verder doe ik helemaal niets met het jonge spul, ze zijn allemaal super braaf, doen alles normaal...