avs hengstenkeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wickedjazz

Re: avs hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:59

He fem! was het allemaal leuk gisteren? was tam ook nog mee? hebben julile nog foto's van aranik gemaakt?

groetjes Lachen

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:32

& zijn er nog fotos van anthal gemaakt? Pling

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:53

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:33

vossebier schreef:
He fem! was het allemaal leuk gisteren? was tam ook nog mee? hebben julile nog foto's van aranik gemaakt?

groetjes Lachen

Hoi,
Ik was met Sandra en haar man en kinderen.
Ik heb ze niet allemaal gezien en geen foto's van Aranik gemaakt toen was ik aan t eten Bloos

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:55

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:49

Em ik heb ook nog foto's van je in je engelse outfit, hi hi.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:29

Ik vond deze tekst in de nieuwe AVS nieuwsbrief:

Afbeelding

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:13

zonde van de inkt, want er word toch niks aan/mee gedaan hier in NL.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:02

Katten is makkelijk.... Geef jij dan maar eens het goede voorbeeld! Wie weet volgt de rest jouw voorbeeld dan en krijgen we in NL alleen maar toppaarden te zien. Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:32

Wat dhr. Trela en mw. Lowe zeggen is natuurlijk keiharde waarheid.
Het was ook diepbedroevend wat er op de HK aangeboden werd Ach gut Wij hebben in ieder geval niks boeiends gezien (een enkele uitzondering dan, en natuurlijk waren wij benieuwd naar AR Lekai). Ben heel benieuwd naar volgend jaar Tong uitsteken

Wij gaan in ieder geval dit jaar met 2 egyptenaren dekken én ja, die staan in het buitenland Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:54

Citaat:

En de waarheid doet pijn..
En de waarheid wordt ontkend........ Bloos

zo jammer.. ik ga al jaren niet meer naar de HK in Nederland.. om zolang te rijden voor hooguit 2 a 3 leuke paarden..

maar goed, men vind het allemaal zo prachtig enzo, dus ja, wat begin je dan??

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:02

ArabianRanch schreef:

jep helemaal mee eens

maar als ze dat zo hardop zeggen snap ik niet waarom ze bepaalde hengsten dan wel een premie hebben gegeven. denk niet dat het echt de bedoeling is om met hengsten met een doorgezakte rug te gaan fokken die nog op jonge leeftijd zijn. dan mag hij misschien die stuwkracht hebben, maartoch met een doorgezakte rug kom je ook niet echt ver.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:38

fhjarabians schreef:
denk niet dat het echt de bedoeling is om met hengsten met een doorgezakte rug te gaan fokken die nog op jonge leeftijd zijn. dan mag hij misschien die stuwkracht hebben, maartoch met een doorgezakte rug kom je ook niet echt ver.

je bedoelt die bruine ? (wat ik zo zag op de foto) Bloos
Ach 3e premie, boeien Clown
Ze zijn nog jong en ik denk ook niet dat die 'de stoeptegels uit de stoep dekken'.
Net zoals mw. Modderman in de AVS nieuwsbrief aangaf, ook eens bij HK over de grens gaan kijken Knipoog

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:20

ArabianRanch schreef:
fhjarabians schreef:
denk niet dat het echt de bedoeling is om met hengsten met een doorgezakte rug te gaan fokken die nog op jonge leeftijd zijn. dan mag hij misschien die stuwkracht hebben, maartoch met een doorgezakte rug kom je ook niet echt ver.

Ze zijn nog jong en ik denk ook niet dat die 'de stoeptegels uit de stoep dekken'.
Net zoals mw. Modderman in de AVS nieuwsbrief aangaf, ook eens bij HK over de grens gaan kijken Knipoog

Ik denk dat het met het goedkeuren en primeren van deze hengst ook mee te maken heeft wie de eigenaar is. Zij kunnen eenmaal meer teweegbrengen dan de gemiddelde particulier.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:51

Hazzebaz schreef:
ArabianRanch schreef:

Ik denk dat het met het goedkeuren en primeren van deze hengst ook mee te maken heeft wie de eigenaar is. Zij kunnen eenmaal meer teweegbrengen dan de gemiddelde particulier.

daar ben ik ook bang voor jah. dat eigenaren ook een deel van de premie bepalen. maargoed ik hoop inderdaad dat merrie eigenaren niet zo dom zijn om met een kromme rug te gaan dekken.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:00

fhjarabians schreef:
Hazzebaz schreef:

daar ben ik ook bang voor jah. dat eigenaren ook een deel van de premie bepalen. maargoed ik hoop inderdaad dat merrie eigenaren niet zo dom zijn om met een kromme rug te gaan dekken.

Ook daar zijn er weer zat van die puur op de naam van de eigenaar afgaan en er gewoon op kicken. Jammer genoeg zijn er maar weinig die daadwerkelijk weten waar ze mee bezig zijn bij de keuze hengst/merrie.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:51

ik had het vandaag nog met een trainer over Amalfi en Sultan. Echt niet te geloven dat Amalfi is gestegen en Sultan net op het nippertje zijn premie heeft gehouden. Ik ben zelf ook niet echt een Sultan fan, niet helemaal mijn type, maar het is wel een hengst die meerdere titels in de wacht sleept, zowel in het binnenland als buitenland. Nou Amalfi lijst in met name nl en voor de rest lift hij een beetje mee op de naam van zijn broer.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 25-02-07 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van post verwijderd, insinuaties zijn niet toegestaan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:54

Moderatoropmerking:
Fhjarabians, het is niet de bedoeling om op Bokt te roddelen. Helemaal niet als je niet weet wat de feiten zijn.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:45

fhjarabians schreef:
Nou Amalfi lijst in met name nl en voor de rest lift hij een beetje mee op de naam van zijn broer.

Hier ben ik het niet mee eens. Amalfi liet zich super zien en dit mag ook beloond worden, wat mij betrefd terecht een 1e premie!

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:11

Melina schreef:
fhjarabians schreef:
Nou Amalfi lijst in met name nl en voor de rest lift hij een beetje mee op de naam van zijn broer.

Hier ben ik het niet mee eens. Amalfi liet zich super zien en dit mag ook beloond worden, wat mij betrefd terecht een 1e premie!

gelukkig heeft iedereen een andere smaak van paarden. anders zou het een eentonig beeld worden in de arabisch wereld

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:46

Nou, wij zijn vandaag even bij Frank Sponle op bezoek geweest en heb ff met Al Lahab geknuffeld Lovers (voordat hij naar Dubai vertrekt, wrs voor show).
We hebben daar weer HEEEEEEEL wat moois mogen zien en beleven Vingers aflikken Pling

*Wat Amalfi betreft: terecht 1e premie.
Of hij meelift op de naam van zijn broer Enzo is de vraag, wrs weet 90% van de NL niet eens wie Enzo is. Hij is duidelijk verbeterd, meer hengst geworden.
Hij liet zich erg goed zien (hier was duidelijk goed op getraind), prachtig front heeft deze hengst en daarom terecht een 1e premie !

mvanaarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:11

Citaat:
Wat Amalfi betreft: terecht 1e premie.
Of hij meelift op de naam van zijn broer Enzo is de vraag, wrs weet 90% van de NL niet eens wie Enzo is. Hij is duidelijk verbeterd, meer hengst geworden.
Hij liet zich erg goed zien (hier was duidelijk goed op getraind), prachtig front heeft deze hengst en daarom terecht een 1e premie !

Ben het hier ook mee eens. Ik heb Amalfi nog nooit zien lopen zoals hij op de afgelopen HK deed. Terecht dat hij een eerste premie heeft gekregen.

En verder de kwaliteit van de nieuw te keuren hengsten.........laten we het daar maar niet over hebben. Is niet echt iets om trots op te zijn.