Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Re: Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:57

Ik vind hem wel mooi... maar alleen die nek weer...

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:59

Ik hou wel van arabieren over het algemeen, maar deze vind ik iets té. Hij is niet bloedlelijk, maar gewoon té.

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:38

Je ziet hier wel erg veel, hij is TE. Ik zie niet wat daar TE aan is. Ik vind hem zelfs nog normaal in het hoofd.
Als je dat TE paardje kan fokken, zit wel je even op rozen. Een arabier is nooit te. Als je naar prenten en schilderijen van voor 1900 kijkt, zie je heel slanke, fijne halsjes, met fijne hoofd-hals aanzet. Heel fijne neusjes. Dit zijn voor mij toch dingen die je de dag van vandaag niet meer het echte raskenmerk zijn, maar dat toch elke fokker wil.

Had vandaag een babbeltje met de fokster van mijn hond. Zij fokt ook showgerichte hondjes en doet daarmee ook nog eens aan coursing. Zei had net dezelfde visie als ik, waarom niet het rastypische blijven fokken, lopen of dergelijke kunnen ze allemaal wel, en als ze daarbij nog eens heel mooi zijn...

Ik snap niet dat je als arabieren liefhebben kan zeggen dat Magnum TE is, voor mij is hij zelfs niet speciaal genoeg in het hoofd.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:24

*Zahlina, dank voor je antwoord, daar heb ik wat aan OK dan! !

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:26

cavia schreef:
Veel mensen zien arabieren als schrikkerige barbie paarden maar dat is natuurlijk maar net wat je er als eigenaar van maakt. Je ziet trouwens niet voor niets ook veel arabieren in de wedstrijdsport, als ze echt zo schrikkerig zouden zijn was dat ook niet mogelijk geweest.

Wie is er op de Nationale geweest, zadelrubrieken ?
Bij binnenkomst werd er mega harde muziek gedraaid, schrikken? wegspringen? wegrennen? Heb ik niet gezien hoor. Ja, niet iedereen had zijn paard onder controle, maar dat had een andere oorzaak Knipoog Tong uitsteken

Magnum zal vast onder zadel zijn, is standaard daar in de USA.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:46

Yeps, Isabel. Alle hengsten zijn daar onder zadel. Zo worden ook Gazal al shaqab, Marwan al Shaqab en Al Adeed al Shaqab gereden. Foto's daarvan heb ik gezien op een promotiebord van Michael Byatt.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:25

Ik vind hem wel mooi, maar ik vind het er nooit echt natuurlijk uitzien zo opgetut.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:34

Even quotes samengevoegd

PaolaPromise schreef:

Jips, slotje... hier zijn al zoveel discussies over gehouden en er blijven toch leken bij die blijven denken dat je met zo'n paard niks kan doen en dat het alleen een barbie paard voor de show is. Wat natuurlijk onzin is, waarschijnlijk kunnen zij het zich niet voorstellen dat zo'n mooi paard ook nog eens fantastisch kan lopen en erg veelzijdig is. Net als iedere andere arabier.

Hier is echt al TE veel over gesproken... en hij is al veel te veel door de mangel gehaald.

Na 42 pagina's wel ja Clown Mensen kunnen hier blijkbaar eindeloos over door discusieren...

Magnum is gewoon een prachtige hengst, zijn nakomelingen liegen er niet om en hij is meervoudig kampioen. Mensen die hem 'spuuglelijk' vinden, vinden waarschijnlijk alle arabieren 'spuuglelijk' en moeten dan eigenlijk niet meepraten.

Nu doe ik zelf ook weer mee Ach gut Knipoog

Wat een bullsh*t ! Dus alleen omdat iemand het niet met je eens is het maar meteen een leek? Das handig discussieren Ja dan win je natuurlijk altijd de discussie, als je je gesprekspartner maar minderwaardig in kennis vind... Ik vind dit paard inderdaad spuuglelijk , maar ik vind zeker niet alle arabieren lelijk, sterker nog, er zijn hordes arabs die ik wél mooi vind, (waaronder mijn grote boktfavoriet Pladykt Haha! ). Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat er mensen zijn die een andere mening over dit dier hebben dan jij? En of ik hier meepraat of niet,met alle respect, maar daar heb jij verder weinig over te zeggen, dat maak ik zelf wel uit Knipoog

edit: ik zie dat het er nogal heftig staat, sorry, maar jouw opmerkingen schoten me echt in het verkeerde keelgat.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:26

Als jij, welk paard dan ook, 'spuuglelijk' kan noemen, vind ik jou zeker een leek! Ik zou dat over geen enkel paard kunnen zeggen. En als je het arabische ras mooi vind, hoe kan je dan een rastypisch arabier 'spuuglelijk' vinden??

Niet mijn smaak of gewoon niet zo mooi is heeeeeeel wat anders dan 'spuuglelijk'.. Ik houd ook niet zo van Friezen maar 'spuuglelijk' vind ik ze niet... Hoe kan een paardenliefhebber een paard uberhaupt 'spuuglelijk' noemen??

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:27

PaolaPromise schreef:
Hoe kan een paardenliefhebber een paard uberhaupt 'spuuglelijk' noemen??

ik heb het nog ERGER gehoord hoor, "in de kliko ermee" bv. Boos! Boos! Boos! Boos!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:28

Paardenmensjes: als we zo gaan discussieren wordt het topic uiteraard op slot gezet...

@Paola: sommige mensen hebben een andere manier van uitdrukken dan een ander Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:33

Cyntje schreef:
Paardenmensjes: als we zo gaan discussieren wordt het topic uiteraard op slot gezet...

zou tijd worden Vork

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:19

PaolaPromise schreef:
Als jij, welk paard dan ook, 'spuuglelijk' kan noemen, vind ik jou zeker een leek! Ik zou dat over geen enkel paard kunnen zeggen. En als je het arabische ras mooi vind, hoe kan je dan een rastypisch arabier 'spuuglelijk' vinden??

Niet mijn smaak of gewoon niet zo mooi is heeeeeeel wat anders dan 'spuuglelijk'.. Ik houd ook niet zo van Friezen maar 'spuuglelijk' vind ik ze niet... Hoe kan een paardenliefhebber een paard uberhaupt 'spuuglelijk' noemen??

Hmm, wat een sterke redenatie: ik kan over geen enkel paard zeggen dattie spuuglelijk is, en daarom ben jij een leek Clown Nagelbijten / Gniffelen Ik zou de definitie van leek dan nog maar eens opzoeken als ik jou was, want dit raakt echt kant nog wal Knipoog
Dat jij dat niet kan vinden is JOUW mening, net zo goed dat het MIJN mening is dat ik het dier echt heel lelijk vind. Ik vind dit paard gewoon echt TE, een karikatuur van een arabier. Er zijn massa's arabs die ik wel prachtig vind, of jij dat nou begrijpt of niet. En ik ben inderdaad een echte paardenliefhebber, maar dit dier vind ik gewoon echt helemaal niks aan. het zal misschien best een heel LIEF dier zijn, of een paard met goede gangen, kan allemaal, maar van die foto's van hem krijg ik gewoon de rillingen. Ik kan er met de beste wil van de wereld niets MOOIS aan zien. Dat jij dat niet snapt, daar kan ik niks aan doen.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:32

In woorden omdraaien ben je goed in ieder geval! Want zo staat het er natuurlijk niet.

'Leek' sloeg in eerste instantie op heel iets anders, iemand die denkt dat een 'show' arabier niks kan is inderdaad een leek.. Dat is wat ik zei..

Een leek is iemand die ergens de ballen verstand van heeft, en als jij zo over paarden kan praten dan lijkt het inderdaad of je er de ballen verstand van hebt en niet echt een liefhebber bent.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:35

Ja, als dit topic op zo´n manier verder moet kan er idd beter een slotje op, of vecht het via PB uit of zo Verward

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:36

Sorry hoor!! Maar ik wens me wel te verdedigen als ik aangevallen word Clown Maar we gaan wel verder over PB Knipoog Pling

Verder over Magnum!!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:38

Graag weer gewoon on topic. Knipoog Ik heb geen zin in een slotje. Lachen
Ik heb overal gezocht naar rijfoto's van Magnum, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:44

Citaat:
Als jij, welk paard dan ook, 'spuuglelijk' kan noemen, vind ik jou zeker een leek! Ik zou dat over geen enkel paard kunnen zeggen

Dit zijn je exacte woorden in de post waar ik op reageerde, dus ik draai helemaal niks om, dit is zoals je het er neer zet, dan moet je maar duidelijker formuleren.

ehm, jij val zelf de mensen aan die het niet met jou eens zijn Knipoog En of ik een leek ben, meiske, hoe wil jij dat nou beoordelen vanachter je pc-tje Knipoog maar goed, ik ga er geen pb's aan verspillen, it's just not worth it Haha! jij vindt hem mooi, ik vind het een griezel. we can agree to disagree..

lyndsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:50

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:55

judithh schreef:
moniquebosch schreef:
nou ze mogen hem zo bij mij komen brengen hoor.

Ik zie toch veel liever het type van Satour dan van deze hengst!

ja he judith hij is knap nou nog weer eens kunnen gaan lessen haha.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:03

@Kjoetie; Ik heb niemand aangevallen, jij voelt je aangevallen en dat zegt al genoeg.

Ik heb
Citaat:
ik kan over geen enkel paard zeggen dattie spuuglelijk is, en daarom ben jij een leek
dit nooit gezegd..

Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand Magnum niet mooi vind, niet iedereen hoeft hem mooi te vinden. Maar het getuigd niet echt van liefhebberij/ respect om een dier 'spuuglelijk' of een 'griezel' te noemen. Nogmaals, dat is heel anders dan dat je gewoon zegt, het is mijn type arabier niet.. En ik heb niet gezegd dat iedereen die het niet met me eens is een leek is. Dit is wat ik gezegd heb
Citaat:
er blijven toch leken bij die blijven denken dat je met zo'n paard niks kan doen en dat het alleen een barbie paard voor de show is
En mensen die dat denken zijn inderdaad leken op 'arabieren gebied'.. of wou je zeggen dat die er veel verstand van hebben?

Dus als jij je aangevallen wilt voelen.. PRIMA maar ik val niemand aan!

En nu weer verder over Magnum en 'meiske', als je nog wat wil zeggen, graag over pb..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:07

wow Wow! dat filmpje Tong uitsteken

lyndsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:16

ja het is echt een griezel he Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:18

Dat filmpje!! Haha! Super trouwens bij related zitten ook super filmpjes bij van arabische volbloeden, ik krijg er helemaal kippevel van. Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:24