Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden (max 2 foto's pp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NoomsJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:18

Naam: Mazuna's Jasir
Afstamming: http://www.allbreedpedigree.com/mazunas+jasir
Keuringsresultaten: Niet uitgebracht
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 8
Schofthoogte: 1.56m
Klin./röntg. gekeurd: /
Africhtingsniveau: Western, Endurance
Andere info: Jasir is een poepescheetje!!

Afbeelding
Afbeelding

Edit: Voor meer foto's, check me profiel Knipoog

Maroush

Re: Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:14

@ NoomsJJ: Het is de bedoeling dat je eerst wat andere paarden taxeert Knipoog
Je foto's kan ik helaas ook niet zien, maar dat is op dit moment met nogal veel foto's Verward

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:53

Maroush schreef:
@ NoomsJJ: Het is de bedoeling dat je eerst wat andere paarden taxeert Knipoog
Je foto's kan ik helaas ook niet zien, maar dat is op dit moment met nogal veel foto's Verward

O Sorry, het zijn maar 2 foto's maar ik zie ze wel gewoon Verward

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:25

ik zie ze ook naomi,
gino staat hier ook al trouwens Knipoog
ik denk dat Jasir ook zo'n €3000 waard is.

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:03

Adiana:1500-2000
Kalamaika of music:1800-2000
Mazuna's Jasir:2500-3000

hier dan ook even mijn paardjes

naam: Arjuno
leeftijd: 19 jaar
geslacht: hengst
prestatie's: 2x z dressuur en l springen en een 2e premie behaald.
V: Pronoce
M: Warandes Jasmein
MV: Hindi
het is een supper schat van een hengst zijn stokmaat weet ik zo niet precies volgens mij 1.55

Afbeelding
Afbeelding

naam: DA Al-Ashabfahil
kleur: schimmel
geb: 22-06-06
geslacht: hengst
verwachte stokmaat: 1.55
V: Amurath Muntahi (Amurath Baikal x Mosila), reserve kampioen hengstenkeuring 2004 (Aken), kampioen C- show Slazkotten 2005 gouden premie ( = 1e premie)
M: Palisa
MV: Nizjni
ik verwacht dat dit veulen het erg goed zal doen in verschillendde takken van de sport maar ook voor show hij heeft supper mooie gangen echt een showy ventje.
Afbeelding
Afbeelding

noproblemo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:20

Sander Kaszmir: 2000 +/-
Mazuna's Jasir: 3500 +/-
Arjuno: 3700 +/-
en nu mijn paardj
Naam: Fight
Afstamming: moeder: figa. vader: proszek. 100% arabje
Keuringsresultaten: hier weet ik allemaal niet zo veel van.
Geslacht: ruin
Leeftijd: 13
Schofthoogte: 1.49
Klin./röntg. gekeurd: hij is wel gekeurd maar dat heb ik aan mijn vader overgelaten.
Africhtingsniveau: ?
Andere info: leuk paard voor beginners ( ikke ) en gaat goed met andere paardjes om.

[img]C:\Documents and Settings\Papa\Bureaublad\foto's\Fight 1[/img]

noproblemo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:30

Afbeelding

noproblemo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:31

had wat verkeerd gdaan maar hier boven staat ie

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:47

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:00

Nou hier ga ik me echt niet aan wagen om paarden via de foto te taxeren.Een foto is toch een moment opname,dus gangwerk is niet te beoordelen.Dan is het nog de vraag of een bepaald type je aanstaat of niet,ook moet je het paard kwa karakter leren kennen.Zoiets blijft toch moeilijk te taxeren alleen via een foto.En Pladykt??Deze wonder mooie hengst zal een klein vermogen waard zijn.Hij heeft zich door de jaren heen zeker bewezen,dus ik zou niet weten wat hij waard is.Al zal hij niet eens te koop zijn,groot gelijk. Haha!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:18

Ik reageer toch nog even op Rheal HT.Deze Arabier heb ik heel goed gekend toen hij nog jonger was,zijn bloedlijnen ken ik ook precies.Hij heeft super bloedlijnen,ik heb zelf een halfbroer van hem.Vroeger was hij een hele lieve Arabier,en dat zal hij nog zijn.De prijzen die ik las liggen echt te laag voor dit goede paard.Omdat ik hem ken,ken ik ook zijn gangwerk en die was toen echt heel mooi.Ik kan echt niet een prijs noemen,maar dat hij meer waard is dan 2000 euro is een vaststaand feit!!Hij is echt op werken gefokt,maar zijn ouders deden het niet gek op de show.En Rheal-lover hij is een pure Pool.Ik hoop niet dat hij teveel mee heeft gemaakt,want deze stoeterij gaf super Arabieren!!Zijn vader is een groot ren kampioen,zowel in Nederland als in het buitenland.En zijn moeder heeft vele goede show/sportpaarden gegeven.Groetjes zonder prijskaartje,want het is inderdaad wat iemand voor dit bloed over heeft.Voor de echte liefhebber zeker meer als zo'n 2000 euro!!! Ach gut

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:38

Mijn bovenstaande bericht is niet helemaal op zijn plaats denk ik.Rheal-lover als je meer over hem wil weten PB me dan even.Voor de andere Av liefhebbers oprecht sorry. Bloos

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:57

nou.. dan wil ik ook eens proberen..

op onderstaande link staat onze merrie quincy (in eigendom van mijn tante Yvonne Dullaert)

http://www.flickr.com/photos/20352550@N00/98441154/

Het is een merrie uit Ansata Sinan en de merrie Lovely (Warandes plakat)
geboren: 1997
Een merrieveulen uit Ibn Estasha gekregen: Bess Gitana (Bessewacht Arabians)
nu drachtig van een Hafid Jamil zoon

Ik weet even de precieze jaartallan niet meer maar het was rond 2000/2001:
werd zij Junior kampioen op de show in Zandhoven (Belgie)
Junior nationaal kapioen in de Panne (Belgie) met 93 punten!!
klassewinnares op internationale show in Kauberplatte (91.60 punten)
2e in de klasse achter Princess of Egypt op de EK, in Denemarken (vilhelmsborg)
top 10 parijs, met 2 punten verschil met El Dorada en Thee Rahiba (dat rare jaar waarin er zo'n Canadese jury was die van die te vreemde punten gaf)

zomaar eens benieuwd wat jullie ervan denken... Bloos Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:03

en ik ga ook een gokje wagen wat betreft Pladykt (niet slaan hoor haha)

ik denk dat zo'n 15.000 -17.500 euro een realistische prijs is. Op gebied van show heeft hij toch enkele zwakke punten vind ik zelf , en ook heeft hij volgens mij op internationaal gebied in verhouding geen/weinig kampioenen gefokt (hou me ten goede misschien heb ik het mis). ik denk dat het een realistische prijs is.. ik denk persoonlijk dat hij mooier is dan zijn nakomelingen..

wat betreft karakter is hij wat mij betreft onbetaalbaar, ik heb hem nog getraind bij ETc en hij was samen met om el Extreem mijn favorietje Knipoog

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:11

Ik heb heel weinig verstand van het taxeren van arabieren, maar ik ga het toch proberen.
Neem me niet kwalijk mocht ik je beledigen Knipoog

Mazuna's Jasir:2750
Arjuno:3000
DA Al-Ashabfahil:1750
Fight: 1500
Angel Munthara: 1750?

Dit paardje komt zeer waarschijnlijk binnenkort te koop te staan, en ik zit er over te denken om haar te kopen, wat vinden jullie dat ze voor haar kunnen vragen?

Naam: Grace T
Afstamming: Marwan (Manganate x Marifa by Cheri Bibi) x Gracja (Eukaliptus)
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 4
Schofthoogte: ongeveer 1.50
Africhtingsniveau: goed ingereden, heeft gekoerst, dit jaar en vorig jaar. (Oa winnaar van de Shadwell Three Years Cup in Köln 2005) Dit jaar ging het alleen niet zo goed, ze heeft er geen zin meer in zodra de jockeys beginnen te slaan(en ze schijnen niet te kunnen rijden zonder slaan).
Andere info: ze heeft nu een wond aan de voorkant van haar spronggewricht, komt wel weer goed maar kan daardoor nu een tijdje niet gereden worden. Lieve merrie, erg veel energie.

Afbeelding
Afbeelding

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:38

CtjeLief schreef:
nou.. dan wil ik ook eens proberen..

op onderstaande link staat onze merrie quincy (in eigendom van mijn tante Yvonne Dullaert)

http://www.flickr.com/photos/20352550@N00/98441154/

Het is een merrie uit Ansata Sinan en de merrie Lovely (Warandes plakat)
geboren: 1997
Een merrieveulen uit Ibn Estasha gekregen: Bess Gitana (Bessewacht Arabians)
nu drachtig van een Hafid Jamil zoon

Ik weet even de precieze jaartallan niet meer maar het was rond 2000/2001:
werd zij Junior kampioen op de show in Zandhoven (Belgie)
Junior nationaal kapioen in de Panne (Belgie) met 93 punten!!
klassewinnares op internationale show in Kauberplatte (91.60 punten)
2e in de klasse achter Princess of Egypt op de EK, in Denemarken (vilhelmsborg)
top 10 parijs, met 2 punten verschil met El Dorada en Thee Rahiba (dat rare jaar waarin er zo'n Canadese jury was die van die te vreemde punten gaf)

zomaar eens benieuwd wat jullie ervan denken... Bloos Haha!

JC Quincy is toch ook wel een favo merrie van mij Haha!
Halfzussie van Aziza en de merrie 'Princess of Egypt' (die je noemt) is een halfzussie van Orayana Tong uitsteken
Ansata Sinan merries zijn zeldzaam in Europa, we moeten deze pareltjes koesteren (nog meer als we eigenlijk al doen hahaha).
In mijn ogen is ze heeeeeel veel waard, niet in geld uit te drukken Knipoog maar ik heb wel een idee...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:43

CtjeLief schreef:
en ik ga ook een gokje wagen wat betreft Pladykt (niet slaan hoor haha)

ik denk dat zo'n 15.000 -17.500 euro een realistische prijs is. Op gebied van show heeft hij toch enkele zwakke punten vind ik zelf , en ook heeft hij volgens mij op internationaal gebied in verhouding geen/weinig kampioenen gefokt (hou me ten goede misschien heb ik het mis). ik denk dat het een realistische prijs is.. ik denk persoonlijk dat hij mooier is dan zijn nakomelingen..

wat betreft karakter is hij wat mij betreft onbetaalbaar, ik heb hem nog getraind bij ETc en hij was samen met om el Extreem mijn favorietje Knipoog

slaan doe ik niet, nergens voor nodig Knipoog ....laat ik duidelijk voorop stellen dat ik heel goed de zwakke punten van mijn hengst ken, maar goed geen enkel paard ter wereld is zonder minpunten! Knipoog
Wilde alleen even kwijt dat Pladykt** nog wel steeds de eerste en enigste Nederlands gefokte arabisch volbloed is die 2 Internationale sterren via de ECHAO heeft vergaard (op exterieur), iets wat je niet zomaar even behaald!!!!! 9 jaar lang is hij succesvol in de showwereld geweest, en heeft erg veel gepreseerd, kennelijk wordt en werd hij in het buitenland meer gewaardeerd dan hier in Nederland. Verward
Het is dus ook erg moelijk te pijlen of een hengst in staat is om kampioenen te fokken (en daarnaast is heeft de merrie ook nog een behoorlijke vinger in de pap), want dan zullen de nakomelingen van de hengst wel fanatiek in de sport of in de show moeten worden uitgebracht, en niet iedereen wil dit! Veel van zijn nakomelingen lopen in Engeland rond, en weet dat 1 van zijn dochters..OAS Paris een paar jaar geleden (als ik het goed heb) 3e werd tijdens een A show(Towerland)....zo lopen er kinderen van hem rond in de endurance/dressuur en presteren hier goed,( zij het niet fanatiek,maar als we van start gaan dan presteren ze goed)

We kijken dan nu al uit naar zijn prachtige dochter CSA Khajoudha, gefokt en in eigendom van CSA Arabians, die haar zeker zal laten zien in de showring!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:49

wat ik wel moet toegeven over pladykt: ik vind het zo'n hengst dat als je hem ziet, en hij gaat zich Pladykts gedragen (dus stoer haha) dan zie je zn fouten niet meer.. hij maakt wel altijd veel indruk vind ik.. en tja, als hij inderdaad prestatiegericht (sport) goed fokt is dat niet verkeerd, daar ben ik verder niet zo in thuis dus durf ik niet over te oordelen hihi.. en ja.. hij heef het op show goed gedaan, maar vind persoonlijk dat hij nog steeds mooier blijft dan zn nakomelingen1 (die ik tot nu toe heb gezien).. en das een compliment voor Pladykt!! maar prijsgericht is het misschien gunstiger als een hengst zichzelf verbetert (zoals bijv een psytadel: veel nakomelingen vind ik mooier dan hemzelf)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:57

enne sherif.. ik doe gewoon een brutale gok hoor Lachen ik ben ook geen expert, ik denk gewoon even hardop.. misschien zit ik er helemaal naast en is ie 3 x meer waard hoor.. je weet zelf wel hoe ik over Pladykt denk he! Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:58

de prijs doet er niet toe, al bieden ze een godsvermogen voor mijn body builder Knipoog , hij is voor geen geld van de wereld te koop! Hij is en blijft mijn eigen wereld hengst met al zijn zwakke en sterke punten!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:59

inderdaad.. daarom zei ik al, als je zo'n paard hebt is ie zowiezo onbetaalbaar! ben stiekem jaloers op je hoor dat jij die lekkere vent hebt...haha

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:00

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:01

is die van jezelf?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:04

CtjeLief schreef:
is die van jezelf?

dat is nou CSA Khajoudha een dochter van Pladykt en als alles goed gaat zien we haar vlg jaar in de ring Knipoog , wij zijn natuurlijk apetrots op deze prachtige jonge dame, die gefokt en in eigendom is van een hele goede dierbare vriendin van ons, Marion van CSA Arabians, een fokker met super veel kennis en verstand van zaken Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:06

nou ben benieuwd.. zit een erg mooi hoofdje op! Pling