Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

play_coy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:48

Barcelano

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:35

Mrijee schreef:
Mijn mening..... Zenupezen vind het Aanda8ttrekkers Zo gauw als ze vinden dat ze te weinig aandacht krijgen Gaan ze het ff weer proberen O.a. Aan je kleren trekken , Schuren tegen je rug of buik!!

Vindt ze wel mooi om te zien maar om zelf te hebben zenupezen echt sorry

Dikke kus van mij

Is je mening maar hoeveel paarden van dit ras ken jij.
Ten eerste opvoeding doet een hoop.
Ten tweede Arabische volbloed communiceren met de mens tja en als je ze toevalig niet begrijpt.

play_coy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:37

sorry, maar daar klopt niks van.. ookej ze arabier bij ons doet het soms ook.. maar dat ligt gewoon aan de opvoeding.. een fries ofsow doet het ook ..

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:02

play_coy schreef:
sorry, maar daar klopt niks van.. ookej ze arabier bij ons doet het soms ook.. maar dat ligt gewoon aan de opvoeding.. een fries ofsow doet het ook ..

Mar dat vind k hoor en dat is mijn mening en trouwens............. k vind dat gwoon Punt uit
Sorry voor de uitbrander

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:04

Daarom vraag ik me af hoeveel AV paarden ken jij.

Nainkey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:09

Barcelano schreef:
Daarom vraag ik me af hoeveel AV paarden ken jij.

Dat vraag ik me ook af.
Ik kan me zo snel geen 1 bedenken die dat echt deed (in iedergeval niet zovaak dat het opgevallen is..)

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:39

Mrijee: Dan kun je ook niet spreken over 'alle Arabieren zijn zunuwpezen'....
Zolang jij er maar 1 Arabier kent (die ook nog eens én te weinig aandacht krijgt én de eigenaresse kan hem niet aan) dan heb je eigenlijk nieteens recht om hier zomaar te gaan oordelen over de Arabier vind ik. En tuurlijk het is een forum waar iedereen zijn mening mag geven, maar je scheert nu ineens alle Arabieren over 1 kam.
Ik wil je graag eens uitnodigen om hier te komen; kleine kids kunnen hier aan een los touwtje met onze Arabische paarden (waaronder een hengst) rondwandelen
Er is geen betrouwbaarder ras dan de Arabier!

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:51

@ArabStables Het meissie is 12 en banketstaaf maar wat joh.. Ik ken ook een kwpn'er die op een vervelende manier aandacht vraagt, dat heeft niks met het ras te maken.. Meer met de eigenaar!

Hihi.. banketstaaf... er stond wat anders maar das erg grof natuurlijk

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:08

Tuurlijk, 12 jaar - met dat soort uitspraken kun je ook niets - dat weet ik ook wel..
Maar ik erger me gewoon aan dat soort uitspraken, want dat zet de Arabier (weer) in dát daglicht van 'druktemakers, heethoofden, zenuwpezen' en meer van dat soort non-sense.
Ik werk zelf op een haflingerhengstenhouderij en ik heb weleens een kick van een haflinger gehad tegen mijn been gehad, dan hoor je mij echt niet zeggen:'wat een rotbeesten met slechte karakters, die haflingers - állemaal!'.
Ik weet dat haflingers een prettig en rustig karakter hebben, dus ik stoor me aan mensen die eens één Arabier hebben meegemaakt en dan gelijk gaan oordelen.
Maar goed, alweer genoeg opwinding voor de woensdagmorgen
Weer terug naar de Arabjes..... :

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:19

Ik heb ook een keer een trap van een manegearabier gehad en daarbij mn kaak gekneust, maar het blijft toch mijn lievelingsras!

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:39

ArabStables -> Helemaal gelijk heb je!!

Arabjes zijn super paarden en totaal geen zenuwpezen, ze zijn alleen net wat inteligenter en daar kunnen veel mensen niet mee omgaan.. Misschien zijn die zelf niet zo inteligent ..

Die van mij is absoluut geen zenuwpees en bij ons op stal staan 40 paarden, waarvan 2 arabs en wij zijn bijna de enigen die alleen met hun paard buiten kunnen rijden zonder dat het dier in paniek raakt door auto's of wat dan ook dus zenuwpezen?? De haflingers, fjorden en kwpn'ers bij ons zijn gekker!!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:45

ArabStables schreef:
Mrijee: Dan kun je ook niet spreken over 'alle Arabieren zijn zunuwpezen'....
Zolang jij er maar 1 Arabier kent (die ook nog eens én te weinig aandacht krijgt én de eigenaresse kan hem niet aan) dan heb je eigenlijk nieteens recht om hier zomaar te gaan oordelen over de Arabier vind ik. En tuurlijk het is een forum waar iedereen zijn mening mag geven, maar je scheert nu ineens alle Arabieren over 1 kam.
Ik wil je graag eens uitnodigen om hier te komen; kleine kids kunnen hier aan een los touwtje met onze Arabische paarden (waaronder een hengst) rondwandelen
Er is geen betrouwbaarder ras dan de Arabier!

Nouw k doe dat niet.................

Maar het is mijn menig en daar valt niet mee te spotten Is niet banketstaaf bedoelt voor de arabier fans he als jullie mij bergrijpen

Maar k zeg niet dat ALLE ARABIEREN zo zijn van die gene is het wel sneu

.............

En 1 ding ----»»»» Arabjes zijn super paarden en totaal geen zenuwpezen, ze zijn alleen net wat inteligenter en daar kunnen veel mensen niet mee omgaan.. Misschien zijn die zelf niet zo inteligent

Het ligt zoms aan de mensen en soms ookl aan de paarden die mensen moeten nie tzoon paard nemen

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:47

Lijkt me een leuk ras om in je bezit te hebben !!
Lekker hevig maar ik denk toch wel braaf
Het zijn ook prachtige beestjes , alleen spijtig dat sommige er echt in over drijven !!
Ag wij hebben een welsh dat lijkt er wel op

Ze zijn super met hun bloed !!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:52

Oh ik ben gek op arabieren.

Heb er best wel wat ingereden. En ze blijven zo verschikkelijk slim en leergierig.
En je kan ze als je ze goed rijd voor alles inzetten. Zelf heb ik kwpners maar vroeger had ik ook een arabier.

En het zijn vaak ook mooie paarden. Ik weet niet ik vind ze gewoon erg leuk!
xx

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:31

Waarom zouden Arabieren de enige paarden zijn die met mensen communiceren? Het is een paard, net zo goed als een KWPN'er of een Trekpaard.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:46

Een Arabier is inderdaad een paard wat communiceert met de mens net zoals een KWPN'er of een trekpaard. Toch vind ik Arabieren in karakter en communicatie net wat specialer dan andere rassen. Ze zijn ontzettend intelligent, betrouwbaar én bovenal gevoelig; ze hebben een soort 6e zintuig voor de gevoelstoestand van de mens (of eigenaar).
Echt heel bijzonder en ik kan mij niet herinneren dat ik zoiets eerder heb meegemaakt met andere rassen. Dat komt doordat de Arabier vroeger in de woestijn volledig aangewezen was op de mens, het nomadenvolk wat rondtrok en de Arabieren van eten en drinken voorzag. Zo ontstond een zeer hecht vertrouwen in mens en dier en dit is er eigenlijk nooit meer uitgegaan.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:52

Ik heb een arabier gekend, ze zal vast nog leven, die was gek op mensen. Extreem menschbezogen. Als ze in de kudde liep en ik zat op het hek de paarden te bewaken kwam ze ze opzoeken, legde haar hoofd op je knieen en dan moest je haar aaien. Ze had altijd haar oren naar voren en was heel rustig liet zich door niemand of niets opfokken. Elastiekjes uit haren halen, chaps lostrekken en schoenveters losmaken liefst ook je schoen uitrekken vond dat dier gewoon leuk. Ze heeft zelf bij iemand zo lopen knabbelen dat de broek er helemaal los aan hing. Diegeen had het helemaal niet door.
Je kan het anadacht vragen noemen maar paarden in kudde verband friemelen en knabbelen ook aan elkaar bij wijze van vriendschap, en bij dit paard, die een hele lieve moeder en een erg lieve oma had, was het een vorm van vriendschap zoeken.

als ik het geld heb koop ik haar ooit.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:18

dat vind ik wel een heel mooi verhaal!
de woordjes vriendschap zoeken, dat is idd wat velen av's doen..
Pegassa kan mij ook uren besnuffelen, met me kroelen enz, als ze de kans heeft gaat ze eigenlijk alijd wel aan me knabbelen.. en dan echt in de vorm van vriendschap sluiten en hechter laten worden, en niet om aandacht te trekken!
whaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben zo gek op haar!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:54

Barcelano is ook zo knuffelkont.
Ik vrees als het aan hem lag dat we alleen knuffelen en niet werken.
Als hij los in de bak sta en ik zit er op de rond staat ie stil bij mij of waar mensen staan

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:43

Pareja doet precies hetzelfde ja. Ook een echte kroeldoos en buiten in de bak staat zij waar ik sta haha. De deur hoeft maar open te gaan en mevrouw komt aantutten. Alleen gras is heilig haha, geef dr gelijk

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:45

Haha bij die van mij gaat eten wel meestal voor mij, maar ze zou me nooit omver lopen of meesleuren.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:14

thinka schreef:
dat vind ik wel een heel mooi verhaal!
de woordjes vriendschap zoeken, dat is idd wat velen av's doen..
Pegassa kan mij ook uren besnuffelen, met me kroelen enz, als ze de kans heeft gaat ze eigenlijk alijd wel aan me knabbelen.. en dan echt in de vorm van vriendschap sluiten en hechter laten worden, en niet om aandacht te trekken!
whaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben zo gek op haar!

Het grappige is dat het paard waar ik het over heb familie is van die van jou, pegassa is van pegaz = palas x pliszka v gwarny

en deze merrie is emigrant x premiera m x oma premia = dochter van pliszka ik weet dat pegaz in Michalow is geboren en dat de p lijn allemaal erg van die knuffelbare lieve paarden zijn met een super karakter.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:58

wat leuk!
ik vind dat de meeste merries van de p-lijn (vooral de oudere generatie) ook wel iets van elkaar weg hebben, ze hebben (bijna) allemaal een heel klassiek hoofd, niet overdreven veel dish en ook niet zo kort..meestal wat langer..
Ja, poolse merries zijn gewoon mooi

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:53

ArabStables schreef:
Een Arabier is inderdaad een paard wat communiceert met de mens net zoals een KWPN'er of een trekpaard. Toch vind ik Arabieren in karakter en communicatie net wat specialer dan andere rassen. Ze zijn ontzettend intelligent, betrouwbaar én bovenal gevoelig; ze hebben een soort 6e zintuig voor de gevoelstoestand van de mens (of eigenaar).
Echt heel bijzonder en ik kan mij niet herinneren dat ik zoiets eerder heb meegemaakt met andere rassen. Dat komt doordat de Arabier vroeger in de woestijn volledig aangewezen was op de mens, het nomadenvolk wat rondtrok en de Arabieren van eten en drinken voorzag. Zo ontstond een zeer hecht vertrouwen in mens en dier en dit is er eigenlijk nooit meer uitgegaan.

Misschien is dat omdat jij iets speciaals hebt met een Arabier, niet omdat een Arabier speciaal is. Een ander heeft dat wat jij met een Arabier hebt, dat met een Fjord. Gewoon omdat een ander een Fjord juist zo speciaal vind. Als jij niks speciaals hebt met een Fjord, dan zal je er denk ik ook op een andere manier naar kijken.

Black_White

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:24

Ik vind arabiertjes wel wat hebben. Ze spreken meer dan zo'n standaart bruin paard (Je weet wel als je op marktplaats kijkt dan staan er 20 vrijwel de zelfde bruine paarden). Zelfs als een arabiertje niets heeft gepresteerd en in de blubber loopt te baggeren hebben ze meer dan zo'n lomp standaart (zelfs als ie al Z is)paard.