arabiertjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:06

Ik kom heel af en toe in Lage Vuursche. Zomers doe ik het wel eens. Dan ben ik 6 uur onderweg (heen en terug, 3 uur heen en 3 uur terug) dan neem ik lekkere dingetjes mee en ga ik ik onderweg picknicken.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:09

Pladykt:

Afbeelding

Sherif:

Afbeelding

Shamyr D (te koop)

Afbeelding

Khaliq Galvan:

Afbeelding

Najibb R* (gedeelt in eigendom)
Afbeelding

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:10

Najibb R* is mooi

bella24

Re: arabiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:11

Pfoeh, 6 uur? Respect! Ik maak regelmatig ritten van 3 uur maar dat vind ik voor nu lang zat hoor!
Mijn paard is ook pas 4 jaar dus langere ritten vind ik nog niet zo verstandig. Wellicht in de toekomst als we endurance gaan starten...

Trouwens mooie paarden hierboven, een aantal heb ik al regelmatig via het AVS forum voorbij zien komen!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:13

Ik heb nu een lekker zadel. Maar hiervoor had ik een wintec en die zijn niet echt heel geschikt om zolang op te zitten.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:15

Wel een gezellig topic trouwens

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:18

ga zo lekker naar huis en mijn internet is nog niet aangesloten dus hoor jullie morgen weer!!!

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:38

zo is me poepie nu 4 1/5 maand Afbeelding voor meer leuke fotos kijk maar op me profiel /\:D:D sgatjuh he

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:46

silvana schreef:
Nee het zal gezond zijn dat zwart rond zijn ogen .Word er rond je ogen geschoren en je neus half kaalgeschoren en dan nog zwart gepoetst.En dan heb ik het nog niet eens over de omstandigheden waarin ze juist voor een show worden gehouden.Zodat ze lekker half flippen op de show.Ik heb ze al over de kop zien gaan .Dus zo lekker gezond is dat showereldje niet ze gaan gewoon te ver.Zelfs alle tastharen worden afgeschoren.

Volgens mij weet jij ook niet helemaal hoe het in zijn werk gaat

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:17

Ik moet zeggen dat ik als arabieren-leek de shows ook niet zo geweldig vond. Ik vond het altijd een beetje zielig om de paarden zo op te fokken dat ze zo raar gingen doen.

Nu ik echter zelf een arab heb, kan ik echt genieten van die shows. Ik weet nu dat ook mijn ventje het geweldig zou vinden om een hele dag met mij op stap te gaan en de hele dag aandacht te krijgen! Ook weet ik nu dat arabiertjes vrij makkelijk showen en dat het allemaal heftiger lijkt dat het is. Die paarden zijn binnen 10 seconden gewoon weer rustig en de ervaren showers weten precies wanneer ze moeten knallen. Ik kan nu echt kippevel van het showen krijger maar eerst begreep ik er ook niet zo veel van...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:57

Die van mij kan ook aardig showen.
Maar alleen als het hem uitkomt.
Dan gaat hij vrezelijk arogant ronddraven met die staart in de lucht en van die prachtige grote passen. En gaat hij staan "snurken"

En ik weet zeker dat hij dat prachtig vind. Anders doet hij het echt niet, zo is hij wel.

We hebben nu het probleem dat meneer weigert naar buiten te gaan. Hij gaat z'n stal wel uit, maar blijft dan stokstijf staan en weigert ook maar één pas richting weiland te doen.
Wat moet je daar nou mee

Nu staat hij al een paar dagen binnen omdat ik hem alleen buiten krijg en ik door de week niet 's ochtends kan komen.

En ik ga een stukje manen eraf halen. Ik ben eruit

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:43

horseranch schreef:
silvana schreef:
Nee het zal gezond zijn dat zwart rond zijn ogen .Word er rond je ogen geschoren en je neus half kaalgeschoren en dan nog zwart gepoetst.En dan heb ik het nog niet eens over de omstandigheden waarin ze juist voor een show worden gehouden.Zodat ze lekker half flippen op de show.Ik heb ze al over de kop zien gaan .Dus zo lekker gezond is dat showereldje niet ze gaan gewoon te ver.Zelfs alle tastharen worden afgeschoren.

Volgens mij weet jij ook niet helemaal hoe het in zijn werk gaat

Euheuh, het enige ras waar het NIET toegelaten is om tastharen af te scheren is bij de ARABIEREN. Ook zwart rond de ogen en neus. Insmeren met babyolie wordt gedaan. Wat goed is voor kinderbilletjes zal zeker geen schade toerichten aan de huid van een paard. Een arabier windt zich ook uit zichzelf op.

Ooit al een keer naar een warmbloedenkeuring geweest????? Dan vind ik dat er toch tenminste degelijke reglementeringen zijn bij de AV.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:52

sherif schreef:
spaanse arabieren zijn wat ronder en barokker dan de andere fokken en ze zijn over het algemeen wat nuchterder in omgang..

Woogy...lijkt me heel leuk en denk dat mijn hengst het helemaal het einde vindt.. maar is me tever weg...kom anders eens naar de veluwe toe, onze stal grenst aan de veluwe trail kun je uren lang rondhobbelen

Hier nog even weer mijn spaanse mannetje
Z.A Barcelano Kar Hacedor v.Kar Halcon xVD Farilla v. Mel Rintin

Afbeelding

Voor meer foto s:http://groups.msn.com/spanisharabians

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:01

Pff sommigen mensen kunnen beter maar eerst research doen voor ze wat zeggen

Je zet wat mensen langs de kant van de bak waar je arabier in staat je laat de mensen klappen en hoppa je hebt een showende publieks geille paard

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:26

Met die van mij merk ik heel erg dat als ik hem niet af en toe een schop onder z'n kont heef hij de hele dag wat staat te lummelen en niks doet.

Hebben meer arabiertjes hier last van en heeft alleen die van mij dat?

Hij gaat elke dag de wei in, maar dan staat hij ook de hele dag bij het hek te zeuren dat hij naar binnen wil.

aminah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:16

nou als die van mij paar dagen binnen staat dan staat ze echt te stuiteren naast je als je ze naar de bak brengt hoor haha.
kan ze niet eens meer normaal naast me stappen.. koppie omhoog en lekker dribbelend naar de bak

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:13

Citaat:
showende publieks geille paard

Hihi, dit vind ik ook wel een mooie omschrijving voor mijn arab!

Ik heb mijn arab nog niet zo lang (sinds april) maar deze zomer moest ik hem ook regelmatig een schop onder zijn kont verkopen, zo sloom! Nu begint hij echter wel iets stuiteriger te worden, tja tis ook nog een jonkie...

aminah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:14

in de zomer is ze wel erg sloom ja.. maar nu het kouder wordt veranderd ze daar wel in hoor

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:19

Die van mijn zelf heb als motto:waarom rennen als je ook los in de bak slapen.die gaat in een hoekje staan en doet geen moer en een keer in de zoveel dagen krijg hij de gekken vijf minuten als hij los is:D

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:42

ook onze schat kun je in de bak los laten lopen en loopt gelijk naar de kleine plukjes gras die uitsteken om vervolgens op zijn gemak even lekker te gaan eten ipv fanatiek doen..onze jongste is net een machine als die gaat dan blijft jij al snuivend doorgaan en is niet meer te stoppen...staartje in de lucht en gaan met die banaan

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:52

mijne vandaag was ook super show pony in het kampje. staart op d'r rug kop in de lucht oortjes erop blazen strekkend draven echt geweldig om te zien. en ze deed het helemaal zelf ik deed d'r niks

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:08

Ze mogen wel eens met een heel stel over heel lang smal stuk weiland rennen. Dat vind hij helemaal geweldig. Dan komt de shwobink in hem naar boven. Dan gaat hij ontzettend hard en vliegen z'n achterbenen 3 meter de lucht in Dan is hij helemaal de macho. Prachtig om te zien. Dan is het echt: kijk mij. Dan staat hij ook keihard te "snurken'
Nadeel is dat hij dan niet meer zo op de omgeveing let en hij nog wel eens dwars het hek in loopt

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:54

mijne niet die past altijd wel op waar ze loopt in d'r uppie, maar met al d'r lichaamsdelen rondgooien doet ze wel ja staart benen hoofd alles gaat allemaal tegelijk een andere kant op

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:30

Als de paarden in april weer voor het eerst op het grote land mogen dan loopt die van mij ook de benen uit zijn lijf! Geweldig, hij blijft dan maar heen en weer galopperen terwijl de andere paarden dan al lang aan het eten zijn!
Mijne let dan ook niet zo goed meer op, hij ziet wel eens het schrikdraadje te laat waardoor ik hem vol op de rem en hupsekee onderuit heb zien gaan. Hij staat dan weer op, kijkt een keer verdwaasd om zich heen (asjemenou!) en rent vrolijk weer verder, hihi!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:45

Eten staat bij die van mij echt op de eerste plek. Als hij kan eten wordt er ook gegeten en gaat hij zeker z'n energie niet verspillen aan rennen

Ik heb morgen m'n laatste dressuurwedstrijd en ik ben doodzenuwachtig (nu al) want hij rijden lijkt echt nergens meer op.
Ik heb veel te weinig in de bak gereden.

Maar het is toch de laatste keer, dus aan een wp heb ik niks.