Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raffel

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:56

een grens overschreden......typfoutje !!!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:57

Inderdaad, niemand kleineert het ras. Integendeel: ik aanbid het ras.

Maar dit schimmeltje is beslist niet zoals het hoort. En ik geloof niet, op uitzonderingen na dan misschien, dat arabierenfokkers dit zouden willen. Niet degenen die ik ken althans.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:12

lissetje schreef:
als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!

Arabieren zijn voor mij "gewone paarden". Haflingers vind ik weer speciaal, en zo heb je bij elk ras liefhebbers en niet-liefhebbers.

Ik ben een keertje van Afke gelazerd, KWPN merrie, bleef rustig staan hoor. Ook 2x van Fjorden die gewoon bleven staan. Uiteraard alle 3 heel sullig staan kijken. Zo gauw ik een keer van een Arabier ben gelazerd zal ik uiteraard verslag uitbrengen op bokt.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:14

lissetje schreef:
dit schimmeltje is niet misvormd!
mensen als je dit kan fokken verdien je heel veel geld!
dit is een voorbeeld van het echt type woestijn arabier!
de meeste fokkers zouden zich in alle bochten wringen om zo'n paardje in huis te krijgen!
dus stop a.u.b. met het kleineren van deze prachtige paardjes!
het zijn niet zoals de meeste paarden! als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!
daar kan ik me dus zo kwaad om maken dat vele mensen over deze paarden hun mening zeggen als ze geen idee hebben waarover ze het hebben!als je niets van de arabieren wereld weet zwijg dan a.u.b.

Dat is natuurlijk gel*ul, dat alleen een Arabier bij je blijft staan als je eraf valt, en elk anders ras zou wegrennen. Dat ligt geheel in de aard van het paard, in welke situatie je eraf valt, en wat voor een band je hebt met het paard, dat heeft echt geen ene moer met het ras te maken.

Ik kleineer het Arabisch ras helemaal niet, ik vind het soms best mooie paarden, maar dan moeten ze er wel normaal uitzien. Ik heb idd weinig verstand van Arabisch Volbloeden, maar ik mag zeker wel mijn mening geven over wat ik van zulk soort Arabieren vind.
Die Schimmel bijvoorbeeld, ik vind het gewoon absoluut geen normaal hoofd, en lichte deuk in het hoofd kan heel mooi staan, maar die is gewoon een gigantisch voorhoofd met een klein neusje eronder.
Magnum Psyche (schrijf ik 't goed?) vind ik ook veel te overdreven. Zoals ik al eerder zei, het zijn paarden, geen poedels.

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:16

voor de mensen die arabieren niet kennen zoals wij doen, is er niets specialers aan dan een ander paard inderdaad..
maar als ze je eenmaal verover hebben .. zullen deze mensen ook begrijpen wat wij bedoelen
het type wat nu gezocht word en waar op gefokt word is b.v. dit:
( SL KASJMIR BEST OF SHOW 2005 Regionale Keuring Alkmaar )
Afbeelding
Afbeelding
Merrie met de hoogste aantal punten van de dag:
Veeda M.A.F.
Afbeelding
(foto's by: Reisel )
en arabieren zijn niet alleen showpaardjes...
klein voorbeeld.. Chantal Mechelenbrink heeft de volbloedhengst Lobeke naar het Z dressuur, ZZspringen en Zsgw gereden bij de paarden, waaronder een aantal keer kampioen. Ditzelfde paard heeft op de keuring een definitieve eerste premie behaald en eindigde meerdere malen bovenaan. en zo kan ik er nog wel meer opnoemen..

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:21

Ik vind dat veulen een heel hoog voor hoofd hebben en dus echt niet mooi.

Na ja, ik hou meer van het type Fries en Holsteiner dus het zal wel aan mij liggen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:24

Dat veulen moet ook nog ontwikkelen. Dat zal als ze volwassen is een heel ander koppie hebben;).

Veeda is mooi *kwijl*. Dit is zoals ik het mooi vind. Getypeerd, maar niet te.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:31

Die laatste 2 vind ik nog best mooi, zeker die schimmelmerrie. Niet mijn type paard om te hebben, maar wel mooi

Bashuk schreef:
voor de mensen die arabieren niet kennen zoals wij doen, is er niets specialers aan dan een ander paard inderdaad..
maar als ze je eenmaal verover hebben .. zullen deze mensen ook begrijpen wat wij bedoelen

Dat is weer zoiets, dat geld echt niet alleen voor Arabieren orr, het is maar net wat je smaak is, en gelukkig is tie niet van iedereen hetzelfde.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:36

Dat hoofd van dat veulen zal er later idd een stuk anders uitzien, Welsh-pony's bijv. hebben ook vaak een groot voorhoofd met een klein neusje als ze nog zo jong zijn, en 2 jaar later is dat dan ook helemaal goed gegroeit.

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:07

lissetje schreef:
dit schimmeltje is niet misvormd!
mensen als je dit kan fokken verdien je heel veel geld!
dit is een voorbeeld van het echt type woestijn arabier!
de meeste fokkers zouden zich in alle bochten wringen om zo'n paardje in huis te krijgen!
dus stop a.u.b. met het kleineren van deze prachtige paardjes!
het zijn niet zoals de meeste paarden! als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!
daar kan ik me dus zo kwaad om maken dat vele mensen over deze paarden hun mening zeggen als ze geen idee hebben waarover ze het hebben!als je niets van de arabieren wereld weet zwijg dan a.u.b.

Ik geef je wel gelijk, elke serieze fokker wil wel dat er zoiets uit zijn of haar merrie valt. Dit is eigenlijk het utopische beeld van de Arabische volbloed dat werkelijkheid geworden is. Het lijkt heel raar, maar dat is het enkel omdat fokkers wel willen dat ze zo worden maar het gewoon nog nooit gezien hebben.

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:17

Een foto van een van mijn droompaarden

Afbeelding

Afbeelding

Nadirah

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:07

We zijn er weer... het zoveelste zeur toppic over arabieren *vraagt zich af hoeveel er al geweest zijn*

Ik vind het de mooiste, liefste, intelligentste, dapperste, pittige paarden die er bestaan en voor mij nooit meer een ander ras Van het weekend in Alkmaar geweest bij de keuringen en dat was in 1 woord fantastisch! Wat een boel mooie arabjes bij elkaar en wat een veezijdigheid!

De 1e 2 foto's zijn niet echt mijn persoonlijk smaak maar denk dat het ook aan de manier van fotograferen ligt, maar om nou te zeggen dat ze lelijk zijn Je mag ze ook bij mij komen brengen met een strikje erom

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:09

mayo_horses schreef:
Ik vind dat veulen een heel hoog voor hoofd hebben en dus echt niet mooi.

Na ja, ik hou meer van het type Fries en Holsteiner dus het zal wel aan mij liggen.

Ja, dan zal het wel aan jou liggen ik val absoluut niet op het type Fries en Holsteiner en hou van het type arabier

Bashuk, (hi Naomi ) SL Kasjmir is echt om op te vreten ik vond hem echt prachtig en die kleur Veeda vind ik ook prachtig.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:16

Faas schreef:
Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

Ik ben het helemaal met je eens! Een vriend voor het leven, dat is een arab. Voor degenen die het arabitis gevoel niet kennen is het moeilijk uit te leggen/begrijpen.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:30

AnneOmie schreef:
Faas schreef:
Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

Ik ben het helemaal met je eens! Een vriend voor het leven, dat is een arab. Voor degenen die het arabitis gevoel niet kennen is het moeilijk uit te leggen/begrijpen.

Ja hoor, ik begrijp het helemaal. Want wat jij bij een Arabier hebt, dat heb ik bij een ander ras.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:43

....en dat is je goed recht Manuutje! Ik denk dat niemand het hier over eens hoeft te zijn.....voor mij is mijn arabier mijn vriend voor het leven en het mooiste wat er rond loopt....en voor een ander is dat een Haflinger. No problem, heerlijk toch dat smaken verschillen. Ik ben gek op het arabische ras, maar kan ook heel veel van een Haflinger, Fjord of Fries gaan houden hoor. Ik bekijk het altijd maar per paard....onder de arabieren lopen ook paarden rond die ik niet zo mooi vind (zoals dat schimmeltje met die rare snuit). Zo ook onder de andere rassen.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:46

Franca schreef:
....en dat is je goed recht Manuutje! Ik denk dat niemand het hier over eens hoeft te zijn.....voor mij is mijn arabier mijn vriend voor het leven en het mooiste wat er rond loopt....en voor een ander is dat een Haflinger. No problem, heerlijk toch dat smaken verschillen. Ik ben gek op het arabische ras, maar kan ook heel veel van een Haflinger, Fjord of Fries gaan houden hoor. Ik bekijk het altijd maar per paard....onder de arabieren lopen ook paarden rond die ik niet zo mooi vind (zoals dat schimmeltje met die rare snuit). Zo ook onder de andere rassen.

En gelukkig verschillen smaken toch. Moet je je voorstellen dat er alleen maar Arabieren, of alleen maar Fjorden op de aarde rond zouden lopen, dat gaat heel erg snel vervelen hoor.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:34

Je moet maar denken; Gelukkig houdt niet iedereen van hetzelfde paardje. Dan zou het toch een zooitje worden in de wereld, als iedereen dezelfde wil hebben!!

Zowiezo doet de manier van toileteren en fotograferen al een heleboel met het plaatje. Als je een foto van dit paard (foto 1) op stal zou maken met een huis-tuin-keuken-digi, is het allemaal ook niet zo sjiek en iel.

[Ik wil trouwens nog wel melden dat ik het veulentje hierboven wel helemaal ge-wel-dig vind, kwijl]

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:50

Ieder zijn eigen mening. Ik zie door drie verschillende paarden (drie verschillende rassen) heel erg veel verschil. Ondanks dat ik zielsveel van alledrie hou, is er gewoon een verschil tussen de bier en de andere twee. Doet niets af aan mijn liefde voor hen maar de band met de bier is zo ontzettend veel sterker. Bij de Bier weet ik dat ik de enige voor hem ben. Wij staan spiritueel op een bijzonder hoog niveau. En dat koester ik.

De andere twee, superlief, goed karakter, ik hou van ze met heel mijn hart. Maar voor hen zal er even makkelijk een ander zijn. En dat gevoel heb ik met mijn biertje niet .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:54

And God took a handful of south wind
And from it formed a horse,
Saying, "I create thee, Oh Arabian.
To thy forelock I bind victory in battle.
On thy back I set a rich spoil,
and a treasure in thy loins.
I establish thee as one of the glories of the earth.
I give thee flight without wings."

For a time the Arabian ran wild in the desert.
Only the strongest and most intelligent,
The swiftest and most disciplined survived.
And then the story goes;
To Ishmael, son of Abraham,
God made a gift of the Arabian Horse.
And Ishmael was the first to tame and ride him.
And from that time on the fate of the Arabian
would be woven into the history of the Western World.

Misschien is het wel mijn geloof in God dat ik de arabier zo aanbid. Maar geen paard komt zo dichtbij het Goddelijke .

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:15

Dit is niet een zeur topic over arabieren... Maar een vraag ahv 2 voorbeelden.
De imo soms overdreven reacties van arabieren liefhebbers zijn net zo goed de oorzaak van het feit dat de meeste arabieren topics deze kant op gaan zoals dit topic.
Zoals gezegd: voor mij niets anders dan een arabier, ze zijn geweldig, precies dat wat ik zoek...

Maar het zijn OOK gewoon paarden, misschien heel bijzondere paarden (dat vind ik ook zeker), maar in de 1e plaats paard en op de 2e plaats arabier.
Dat een arabier altijd bij je blijft als je valt... onzin hoor, niet die van mij. Dit soort opmerkingen... wat wil je daar mee bereiken? Wees blij met je paarden en laat iemand anders lekker een ander paard leuk vinden!

Ik vind die schimmel niet normaal en ik geloof er helemaal niets van dat dit een ideaal zou zijn (en met mij heel wat arabieren fokkers). Over deze merrie zijn al eerder discussies geweest!

Tot slot: bedenk toch eens dat het gevoel dat jij krijgt bij een arabier wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als het gevoel dat iemand anders bij een fjord, kwpn'er etc etc krijgt... Doet niets af aan jou gevoel voor de arabier. Maar waarom zou dat wat jij voelt, meer bijzonder zijn dan het gevoel van iemand anders???

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:18

Ik zou Super trots zijn als ik er een had

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:44

NienkeMulder schreef:
De imo soms overdreven reacties van arabieren liefhebbers zijn net zo goed de oorzaak van het feit dat de meeste arabieren topics deze kant op gaan zoals dit topic.
Zoals gezegd: voor mij niets anders dan een arabier, ze zijn geweldig, precies dat wat ik zoek...

Maar het zijn OOK gewoon paarden, misschien heel bijzondere paarden (dat vind ik ook zeker), maar in de 1e plaats paard en op de 2e plaats arabier.
Dat een arabier altijd bij je blijft als je valt... onzin hoor, niet die van mij. Dit soort opmerkingen... wat wil je daar mee bereiken? Wees blij met je paarden en laat iemand anders lekker een ander paard leuk vinden!

Ik vind die schimmel niet normaal en ik geloof er helemaal niets van dat dit een ideaal zou zijn (en met mij heel wat arabieren fokkers). Over deze merrie zijn al eerder discussies geweest!

Tot slot: bedenk toch eens dat het gevoel dat jij krijgt bij een arabier wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als het gevoel dat iemand anders bij een fjord, kwpn'er etc etc krijgt... Doet niets af aan jou gevoel voor de arabier. Maar waarom zou dat wat jij voelt, meer bijzonder zijn dan het gevoel van iemand anders???

Met jou ben ik het helemaal eens. (Behalve dat Arabieren niet zo mijn ras zijn dan. )

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:48

NienkeMulder schreef:

Precies, dat is wat ik nou ook duidelijk probeerde te maken. Wij snappen allemaal hoe speciaal de arabieren liefhebbes arabieren vinden, want dat hebben wij nou ook met onze paarden.

En dit was helemaal geen arabieren zeur topic, dit was een topic wat er gevonden wordt van een extreem gefokte arabier, maar we kunnen ook topics openen voor andere rassen hoor. Friezen worden (in sommige lijnen) soms zo doorgefokt dat ze heel veel inteelt hebben, haflingers worden steeds smaller gefokt waardoor ze niet meer geschikt zijn voor waar het ras ooit ontstaan voor is, ook vergelijkbare situaties.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:59

Manuutje1990 schreef:
Franca schreef:

En gelukkig verschillen smaken toch. Moet je je voorstellen dat er alleen maar Arabieren, of alleen maar Fjorden op de aarde rond zouden lopen, dat gaat heel erg snel vervelen hoor.

Dat is dus precies wat ik zei.....