Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lissetje schreef:als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!
lissetje schreef:dit schimmeltje is niet misvormd!
mensen als je dit kan fokken verdien je heel veel geld!
dit is een voorbeeld van het echt type woestijn arabier!
de meeste fokkers zouden zich in alle bochten wringen om zo'n paardje in huis te krijgen!
dus stop a.u.b. met het kleineren van deze prachtige paardjes!
het zijn niet zoals de meeste paarden! als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!
daar kan ik me dus zo kwaad om maken dat vele mensen over deze paarden hun mening zeggen als ze geen idee hebben waarover ze het hebben!als je niets van de arabieren wereld weet zwijg dan a.u.b.
Bashuk schreef:voor de mensen die arabieren niet kennen zoals wij doen, is er niets specialers aan dan een ander paard inderdaad..
maar als ze je eenmaal verover hebben .. zullen deze mensen ook begrijpen wat wij bedoelen
lissetje schreef:dit schimmeltje is niet misvormd!
mensen als je dit kan fokken verdien je heel veel geld!
dit is een voorbeeld van het echt type woestijn arabier!
de meeste fokkers zouden zich in alle bochten wringen om zo'n paardje in huis te krijgen!
dus stop a.u.b. met het kleineren van deze prachtige paardjes!
het zijn niet zoals de meeste paarden! als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!
daar kan ik me dus zo kwaad om maken dat vele mensen over deze paarden hun mening zeggen als ze geen idee hebben waarover ze het hebben!als je niets van de arabieren wereld weet zwijg dan a.u.b.
mayo_horses schreef:Ik vind dat veulen een heel hoog voor hoofd hebben en dus echt niet mooi.
Na ja, ik hou meer van het type Fries en Holsteiner dus het zal wel aan mij liggen.
Faas schreef:Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab
AnneOmie schreef:Faas schreef:Ik ben het overigens verder 100% met jouw reactie eens Bashuk. Niets mooiers dan een arabier. Alleen een arab kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab
Ik ben het helemaal met je eens! Een vriend voor het leven, dat is een arab. Voor degenen die het arabitis gevoel niet kennen is het moeilijk uit te leggen/begrijpen.
Franca schreef:....en dat is je goed recht Manuutje!Ik denk dat niemand het hier over eens hoeft te zijn.....voor mij is mijn arabier mijn vriend voor het leven en het mooiste wat er rond loopt....en voor een ander is dat een Haflinger. No problem, heerlijk toch dat smaken verschillen. Ik ben gek op het arabische ras, maar kan ook heel veel van een Haflinger, Fjord of Fries gaan houden hoor. Ik bekijk het altijd maar per paard....onder de arabieren lopen ook paarden rond die ik niet zo mooi vind (zoals dat schimmeltje met die rare snuit). Zo ook onder de andere rassen.
NienkeMulder schreef:Dit is niet een zeur topic over arabieren... Maar een vraag ahv 2 voorbeelden.
De imo soms overdreven reacties van arabieren liefhebbers zijn net zo goed de oorzaak van het feit dat de meeste arabieren topics deze kant op gaan zoals dit topic.
Zoals gezegd: voor mij niets anders dan een arabier, ze zijn geweldig, precies dat wat ik zoek...
Maar het zijn OOK gewoon paarden, misschien heel bijzondere paarden (dat vind ik ook zeker), maar in de 1e plaats paard en op de 2e plaats arabier.
Dat een arabier altijd bij je blijft als je valt... onzin hoor, niet die van mij. Dit soort opmerkingen... wat wil je daar mee bereiken? Wees blij met je paarden en laat iemand anders lekker een ander paard leuk vinden!
Ik vind die schimmel niet normaal en ik geloof er helemaal niets van dat dit een ideaal zou zijn (en met mij heel wat arabieren fokkers). Over deze merrie zijn al eerder discussies geweest!
Tot slot: bedenk toch eens dat het gevoel dat jij krijgt bij een arabier wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als het gevoel dat iemand anders bij een fjord, kwpn'er etc etc krijgt... Doet niets af aan jou gevoel voor de arabier. Maar waarom zou dat wat jij voelt, meer bijzonder zijn dan het gevoel van iemand anders???
NienkeMulder schreef:Dit is niet een zeur topic over arabieren... Maar een vraag ahv 2 voorbeelden.
De imo soms overdreven reacties van arabieren liefhebbers zijn net zo goed de oorzaak van het feit dat de meeste arabieren topics deze kant op gaan zoals dit topic.
Zoals gezegd: voor mij niets anders dan een arabier, ze zijn geweldig, precies dat wat ik zoek...
Maar het zijn OOK gewoon paarden, misschien heel bijzondere paarden (dat vind ik ook zeker), maar in de 1e plaats paard en op de 2e plaats arabier.
Dat een arabier altijd bij je blijft als je valt... onzin hoor, niet die van mij. Dit soort opmerkingen... wat wil je daar mee bereiken? Wees blij met je paarden en laat iemand anders lekker een ander paard leuk vinden!
Ik vind die schimmel niet normaal en ik geloof er helemaal niets van dat dit een ideaal zou zijn (en met mij heel wat arabieren fokkers). Over deze merrie zijn al eerder discussies geweest!
Tot slot: bedenk toch eens dat het gevoel dat jij krijgt bij een arabier wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als het gevoel dat iemand anders bij een fjord, kwpn'er etc etc krijgt... Doet niets af aan jou gevoel voor de arabier. Maar waarom zou dat wat jij voelt, meer bijzonder zijn dan het gevoel van iemand anders???
Manuutje1990 schreef:Franca schreef:....en dat is je goed recht Manuutje!Ik denk dat niemand het hier over eens hoeft te zijn.....voor mij is mijn arabier mijn vriend voor het leven en het mooiste wat er rond loopt....en voor een ander is dat een Haflinger. No problem, heerlijk toch dat smaken verschillen. Ik ben gek op het arabische ras, maar kan ook heel veel van een Haflinger, Fjord of Fries gaan houden hoor. Ik bekijk het altijd maar per paard....onder de arabieren lopen ook paarden rond die ik niet zo mooi vind (zoals dat schimmeltje met die rare snuit). Zo ook onder de andere rassen.
En gelukkig verschillen smaken toch.Moet je je voorstellen dat er alleen maar Arabieren, of alleen maar Fjorden op de aarde rond zouden lopen, dat gaat heel erg snel vervelen hoor.