arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:58

Ziet er goed uit!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:44

Calimero_ schreef:
saskia1989 schreef:
nou ik wil niet banketstaaf zijn maar daar heb ik niet echt behoefte aan.. doe mij dan maar een clinic van Anky of Edward;)

Dat zou ik niet te snel zeggen.
Zoals hier al gezegd word is een arabier natuurlijk wel anders dan en kwpn'r.
En ze zullen hoe dan ook nooit precies zo als een kwpn'r lopen. kan ook niet want ze hebben een hele andere bouw.
En daarbij ook een heel ander karakter. Ik denk dat je een arabier snel beledigd zeg maar. Als je hem een schop geef (bij wijze van) en het was niet nodig zal hij zich beledigd voelen..

En Ilona Bax is helemaal ingespeeld op arabieren. Die weet hoe je ze moet rijden.
Ze heeft voordat ik die van mij kocht hem doorgereden, en hij is gewoon super fijn te rijden!

Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb altijd arabieren gehad, maar voor andere mensen kwpn'ers gereden. Tegen een kwpn'er zeg je wat hij moet doen, aan een arabier moet je het vragen.
Bij een arabier heb je veel meer wederzijdsrespect nodig. De gemiddelde kwpn'er (uitzonderingen zijn er altijd), heeft respect voor jou als je je als baas opstelt, een arabier zal je pas respect tonen als jij respect voor hem toont.

Zo is ook het misverstand van 'de hete moeilijke arabier' in de wereld gekomen. Ik denk dat veel mensen zoiets hebben van, ach, zo klein paardje, die zal ik wel eens even rijden. Maar als je er geen feeling mee hebt, heb je al snel gewoon een probleem met rijden, en dan is het ineens een moeilijk rotpaard :}

@rijerijerije; leuk! Ben jij toevallig Marije, de nieuwe berijdster van Piert?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:49

Calimero_ schreef:
saskia1989 schreef:
nou ik wil niet banketstaaf zijn maar daar heb ik niet echt behoefte aan.. doe mij dan maar een clinic van Anky of Edward;)

Dat zou ik niet te snel zeggen.
Zoals hier al gezegd word is een arabier natuurlijk wel anders dan en kwpn'r.
En ze zullen hoe dan ook nooit precies zo als een kwpn'r lopen. kan ook niet want ze hebben een hele andere bouw.
En daarbij ook een heel ander karakter. Ik denk dat je een arabier snel beledigd zeg maar. Als je hem een schop geef (bij wijze van) en het was niet nodig zal hij zich beledigd voelen..

En Ilona Bax is helemaal ingespeeld op arabieren. Die weet hoe je ze moet rijden.
Ze heeft voordat ik die van mij kocht hem doorgereden, en hij is gewoon super fijn te rijden!

Maar als Saskia, Anky of Edward ( ook voor een arabier) beter vind voor een clinic, les of gewoon in het algemeen dan is dat haar een goed recht. Niet iedereen deelt nou eenmaal de zelfde mening of gedachte.
Ik vind het een beetje jammer dat er nou zo over een persoonlijke voorkeur van iemand wordt gevallen, terwijl dat toch helemaal niet nodig is? :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 11:48

Ik geef ook gewoon mijn mening. Zij zegt ook dat ze Ilona niks vind. Dan leg ik uit waarom ik dat niet vind.
En volgens mij doe ik dat op een nette en onderbouwende manier. Ik val niet iemand aan toch?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:05

Calimero_ schreef:
Ik geef ook gewoon mijn mening. Zij zegt ook dat ze Ilona niks vind. Dan leg ik uit waarom ik dat niet vind.
En volgens mij doe ik dat op een nette en onderbouwende manier. Ik val niet iemand aan toch?

Overgins rijd illona ook kwpners volgens mij hoor dus juist weet ze het verschil.
Mijn mening is dat ik al op verschillende clinics van wat subtop ruiters ben geweest en ben er niet kapot van.
Geef mij dan maar de fam Bartels.

En zoals ik al zei waarom bij de subtop lessen als je in de basis tegen wat dingen aanstruikelt, ik weet zeker dat ze hoogstwaarschijnijk hetzelfde zeggen.
Of de oplossing zelfs niet meer weten.want hun krijgen ze pas vanaf een bepaald niveau en je ziet bij heel veel combinaties die hoger rijden de basis comleet weg is.
Zo rijd edward altijd op het verkeerde been.......sorry hoor maar dat vind ik echt niet kunnen.
En dan kunnen mensen zeggen dat heb je hoger niet meer nodig maar dat is echt een slecht excuus

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 12:10

Ik denk dat je nu de verkeerde gequote hebt..
Ik vind Ilona ook goed..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:17

Calimero_ schreef:
Ik denk dat je nu de verkeerde gequote hebt..
Ik vind Ilona ook goed..

Ow wilde niet quote maar ben het met je eens hoor :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:57

Ilona reed voor haar werk eerst veel kwpn'ers (check dr hyves), maar sinds ze een flinke hernia heeft gehad is ze hier dacht ik mee gestopt (don't shoot me if i'm wrong xD)
@Barcelano; Academy Bartels vind ik ook altijd erg fijn :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:59

BabiiVeeraa schreef:

:j En wie ben jij? Sorry ben nog maar net binnengerold in het Arabierenwereldje dus ik ken nog lang niet iedereen :o

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:05

Rijerijerije schreef:
BabiiVeeraa schreef:

:j En wie ben jij? Sorry ben nog maar net binnengerold in het Arabierenwereldje dus ik ken nog lang niet iedereen :o

Haha dat maakt niet uit, ik ben het afgelopen jaar ook niet actief geweest op wedstrijden, dus ook niet bij het AVS. Ik was afgelopen weekend wel op het Arabian Horse Weekend, op zondag, met mijn veulentje.
Maar goed, ik ben dus Vera (Dopper), mijn ouders fokken arabieren en ik rijd erop :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:40

Heb in ieder geval erg zin in de clinic:D
Ik heb al eens in die bak rondgehobbelt :+ Mijn paard alleen niet.

Ik hoop dat ik mevrouw door de bak krijgt in een normale tempo en in recht lijnen in plaats van spastische schijn bewegingen :D

Bij ons op stal doen we nu 1 keer in de week spring/obstakel training door me instucteur,merk wel dat we er op vooruit gaan:D Letterlijk inplaats van naar links en rechts :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:59

Clinic leek mij ook leuk, maar is echt te ver rijden. En we hebben het al druk deze periode met wedstrijden, wil Piert ook niet het hele land doorslepen. Wel jammer dat ik er met Raalte niet ben, ik had graag met de zadelrubriek meegereden.

Vera: Dan hebben we mekaar net misgelopen: ik was er alleen zaterdag (in de regen :()

Obstakeltraining wil ik met Piert ook gaan doen: die is nogal panisch in een binnenbak als er borden en hindernispalen langs de rand hangen. En ik wil me niet een heel indoorseizoen door de neus laten boren, dus trainen met die hap :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:01

Rijerijerije schreef:
Clinic leek mij ook leuk, maar is echt te ver rijden. En we hebben het al druk deze periode met wedstrijden, wil Piert ook niet het hele land doorslepen. Wel jammer dat ik er met Raalte niet ben, ik had graag met de zadelrubriek meegereden.

Vera: Dan hebben we mekaar net misgelopen: ik was er alleen zaterdag (in de regen :()

Obstakeltraining wil ik met Piert ook gaan doen: die is nogal panisch in een binnenbak als er borden en hindernispalen langs de rand hangen. En ik wil me niet een heel indoorseizoen door de neus laten boren, dus trainen met die hap :D

Waar ik staat was een spring stal.
Dus heeel veel materiaal.
ook muren....daar springen kabouters achter vandaan dus reuze eng :+ maar ook dat gaat beter tot goed:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:04

Yep de alom gevreesde muurkabouters :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:07

Obstakeltraining lijkt mij ook heel leuk om te doen! Hoewel het met Pirouette niet echt nodig is, dat kleine ding heeft al zoveel met mij te stellen gehad, die kijkt nergens meer raar van op :D

Dat vond ik toch altijd het leukste aan mijn "ponytijd".. Na de wedstrijd hadden we parade, en van alle kanten; kan dat wel met jou paard? Of bij het ophalen van de prijzen van ons viertal; nee Vera, jij mag niet, jou paard wordt daar knettergek van, die rare arabier.
Maar die wilde deukneus (oke, zonder deuk) van mij stond braaf te slapen als al die sportpony's amper 2benen aan de grond konden houden, en tijdens de parade en ereronde wisten ze niet wat ze zagen. Staart erop en gaaaaaaaan xD

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:07

Rijerijerije schreef:
Yep de alom gevreesde muurkabouters :D

:D En tot overmaat van ramp springen die krengen ook vanachter witte hekjes :+
En ik probeer haar dood leuk tot wedstrijd paard om te toveren.

mijn hengst daarin tegen is brood nuchter.........van schrikken wordt je moe :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:07

Zo Kim we staan weer gelijk: ik mag na vanavond ook L1 starten :):)

Net thuis van de avondwedstrijd, Piert was wel erg sterk, maar dat had ik met iets langer losrijden misschien al kunnen oplossen. Helaas was ze nu in de ring ook nog elders met haar gedachten waardoor het niet zo lekker ging als in Zwolle, maar toch nog 185 en 189 :D

Ik denk dat ik nog één wedstrijdje doe in de B om uit te proberen hoe ze is als ik wat gedurfder ga rijden, want ik mis toch nog wat activiteit in de proeven...

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:09

goed gedaan hoor rijerijerije!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 22:13

Goed hoor!

Ik blijf nog meerdere wedstrijden in de B zodat we er echt klaar voor zijn..

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:15

Hahah ik blijf ook nog ff in de B, tot na de Gelderse Kampieonschappen, dan moeten we wel over..
Mag ook alleen nog maar aankomend weekend rijden ;(

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:24

Ik heb mnn wedstrijd voor morgen af moeten zeggen. Ponylief is gister over de kop gegaan en heeft zich behoorlijk pijn gegaan. Ze loopt in stap erg onregelmatig en in draf echt kreupel. Dus denk dat t m zondag ook niet gaat worden. Vind het echt zooo naar dat ze zoveel pijn heeft :'(

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:25

aaah, hopen dat 't snel over is!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:40

Ach wat naar Roxiie. Hopen dat ze er niks aan over houdt en dat het gauw beter gaat met haar!

Ik ga gewoon gelijk over: die activiteit die ik mis is voor een groot gedeelte mijn eigen schuld, ik durf nog niet altijd even goed eraan te rijden... En als de activiteit beter wordt, verbetert de aanleuning ook gelijk, dus daar begint het allemaal. En verder is de middengalop en het wijken al prima voor elkaar, dus dat moet wel lukken. We zien het wel :)

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:59

nou ik ben blij dat er toch nog iemand is die het voor me opneemt;)

en ik weet niet hoor maar wie zegt dat ze bij de suptop geen basis doen? ik heb een hele tijd bij Tommy Visser gelesd en we deden bijna alleen maar basis!

ik heb trouwens helemaal niet gezegt dat ik ilona niks vind, dat maak je er zelf van. ik zeg alleen dat ik liever bij iemand anders les. en ik vind als je maar lang genoeg oefent je een arabier net zo kan rijden als een kwpner. Kijjk maar naar Erny den Hartog die was met gomel ook present george. ik heb een beetje het gevoel dat je doet alsof ik niks van het ras afweet.. terwijl ik me hele leven al arabieren heb. het is maar hoe je met ze omgaat. en geloof me die van mij heb zwaar respect voor me!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:31

Je kan het zelfde bereiken in je training maar niet door hetzelfde te rijden.
Je moet toch met bepaalde factoren rekening houden.
Via een net andere weg,en zoals ik al zei zeer bewust in zijn waar je het paard plaats.

Dus wat een kwpners kunnen, kan een arab ook.......alleen is een kwpner al zo gefokt dat ze een bepaalde hoofd/hals houding hebben.

Arabieren zijn gebouwd om lekker arrogant met hun hoofd naar boven te lopen.
Of zoals je merkt tijdens het rennen verlengen ze hun nek.

En wij willen ze opgericht in de houding,niks mis mee maar als je ze dus te kort rijd verlies je tact regelmaat en het voorwaartse.
Dus worden ze kort duiken op de voorhand verliezen het voorwaartse etc.

Zoals ik al zei over de foto ziet er netjes uit maar je zal zien als je ze meer op lengte rijd behoud je het voorwaartse waar je nu tegen aan loopt.

Ik reed mijn paard in het begin helemaal niet naar beneden om de bovenste redenen.
Laat ze eerst maar leren op eigen benen te lopen in een tact matige voorwaartse draf/stap.
Als dat voorelkaar is begin ik met de aanleuning/nagefeelijkheid en vanuit daar gaat ik verder met het plaatsen.

En ik rijd niet hoog in de wedstrijden maar ik ziet wel al en voel met rijden waar je tegen aan kan lopen in de rijerij.

En ik zeg helemaal niet dat je er niks van weet,je vraagt om tips en wij geven die en ik gaf aan dat er clinics zijn waar je mischien wat aan heb.

Niet geschoten is altijd mis..........

En al wil je achterste voren op je paard les krijgen van de koningin moet je allemaal zelf weten....
Wij geven onze mening jij die van jou.