noem jij je arab een pony of een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:50

Ik zeg eigenlijk altijd paard, behalve tegen Pirouette, die noem ik wel eens poowny, maar alleen als we met zijn 2tjes zijn er niemand anders het hoort :+

1x ben ik ontzettend boos geworden op iemand die mijn kleintje (1.46) pony noemde. Dit was op een hele grote wedstrijd, die uk liep de sterren van de hemel en strekte al die KWPN'ers voorbij. Zo goed had ze nog nooit gelopen, mijn instructrice stond met dr mond open te kijken zo goed was ze.
Krijg ik mijn protecol.. 151 punten. Bij ieder commentaar stond PONY; Pony loopt te diep, Pony strekt niet genoeg (PARDON!!??), Pony is onregelmatig, Pony is dit, Pony is dat.. Het mens had nog net niet 'Pony is te klein' opgeschreven..
Ben toen ook redelijk boos naar die jury toegegaan, waarna de mevrouw mij verklaarde dat pony's niet tussen de paarden hoorde te lopen.
Toen ben ik maar weggegaan met het idee van 'Ik weet wel beter..' als ik daar langer was blijven staan, was het vast niet goed afgelopen :Y)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 01:45

BabiiVeeraa schreef:
Ik zeg eigenlijk altijd paard, behalve tegen Pirouette, die noem ik wel eens poowny, maar alleen als we met zijn 2tjes zijn er niemand anders het hoort :+

1x ben ik ontzettend boos geworden op iemand die mijn kleintje (1.46) pony noemde. Dit was op een hele grote wedstrijd, die uk liep de sterren van de hemel en strekte al die KWPN'ers voorbij. Zo goed had ze nog nooit gelopen, mijn instructrice stond met dr mond open te kijken zo goed was ze.
Krijg ik mijn protecol.. 151 punten. Bij ieder commentaar stond PONY; Pony loopt te diep, Pony strekt niet genoeg (PARDON!!??), Pony is onregelmatig, Pony is dit, Pony is dat.. Het mens had nog net niet 'Pony is te klein' opgeschreven..
Ben toen ook redelijk boos naar die jury toegegaan, waarna de mevrouw mij verklaarde dat pony's niet tussen de paarden hoorde te lopen.
Toen ben ik maar weggegaan met het idee van 'Ik weet wel beter..' als ik daar langer was blijven staan, was het vast niet goed afgelopen :Y)

bah wat een discriminatie.. wat een rotjury is dat zeg!!! :( sommigen moeten gewoon een andere baan gaan zoeken ipv jury zijn.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:57

superlise schreef:
Arabesk schreef:
gewoon belachelijk dat in NL de grens voor 'paard' zo hoog ligt.

Pony's dat zijn van die dingen met kleine pootjes en grote hoofden en niet mijn arabiertjes!

Is dit serieus hahaha? Menig arabiertje IS gewoon een pony in Nederland, als je daar veel moeite mee hebt zou ik snel emigreren dan is het wel een volwaardig paard :')

Bij Arabische volbloed paarden gaat het niet zozeer om de maat.
Maar om de bouw, en dat is niet ponyachtig :+
Beweging telt ook mee,ze bewegen heel ruim en gelijkmatig.

Vroeger ging ik er volop in, maar nu denk ik ag ik weet wel beter.
Heb eens tegen een instructie op een manege gezegt dat ze dan niet zoveel van pony s en paarden weet als ze denkt en wat meer in andere rassen moet verdiepen.

Overgins is een amerikaanse mini ook een mini paard.vergelijk ze met een shetlandPony en ziet heel wat verschil

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:58

Met zijn 1m61 IS onze Arbier Kenzo ook echt een paard :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:50

Frank schreef:
Met zijn 1m61 IS onze Arbier Kenzo ook echt een paard :)

Is het niet tegenwoordig van af de 154.8 of was het 156.8:)
Mijn drie jarige is nu 1.58 dat is 3 maanden geleden gemeten.Dus ben ook niet bang voor dat het een paard is :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:02

Nou, de mijne noem ik geen paard of pony, maar ezel! :j
Maar ik zie het niet als pony, terwijl hij qua stokmaat dat zeker zou zijn....maarja, het is een arab, dus al is ie 1.20, het blijft een paard...euhhh ezel :P