[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:32

Haha oke dan ik zal er rekening mee houden, amandelschaafsel kan je dar wel tegen??

Woogy

Tara is totaal anders dan Arie, die groeide eerst de hoogte in en Tara wordt wat hoger, dan weer breder, dan weer wat hoger, dan weer wat breder. Denk dat ze tegen de 1,35 zit. Het is niet zo zeer dat ik spijt heb van de dekking van Cadaar, gezien ik heel erg veel lering eruit heb getrokken, maar achteraf gezien had ik voor die dekking een kanon kunnen fokken als ik wist wat Pony had doorgegeven op voorhand

Afbeelding
Van het weekend ga ik haar meten :)

Sowieso is Tara al volop in training he, vandaag heeft ze weer snelgewerkt met mama samen. Die kan ik straks als 3 jarige zadelen en zo de koers in zonder een meter te hebben gelopen onder het zadel. Ze is zo sterk en ontwikkeld al
Laatst bijgewerkt door Woogy op 23-11-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

jaleesa89 schreef:
Haha oke dan ik zal er rekening mee houden, amandelschaafsel kan je dar wel tegen??

mmmm :Y)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:33

is dat een ja of een nee.. met mmmm kan ik niks.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:34

Lisa, ze ziet er idd goed uit? Hoe oud is ze nu?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:35

7,5 maanden nou :)

Amandelen, walnoten, pecans, paranoten, hazelnoten, macadamia's vind ik helemaal te gek :) Alleen cashews en pistache niet...dan ga ik dood ben ik bang...tenzij dat je plan is...dan neem ik wel een plakje cake >;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:36

Waar staat Tara nu Lisa? Hoe/waar staan jouw paarden (snap er even geen bal van :+ )... Met 3 al koersen... -O-
Kat, regenschurft is vaak niet 1 plek, paard bij ons heeft het ook, vind het andere plekken...
Jaleesa, thx, ja, hij jogt, vind hem hiervoor niet klaar om door te zitten, mis balans...
Top van je werk....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:39

ik zeg wel drie, maar als ze tijd nodig heeft krijgt ze die van ons. ik heb geen haast. Maar ik vermoed dat onze torpedo met drie in orde is. Ze moet blij zijn dat ze niet in Rusland geboren is, daar is het met anderhalf beleren, 2 de baan op en in maart van het jaar dat ze 2 worden(de meeste zijn van januari) lopen ze de 4 km van Rusland...een koers over 4 km...
De merries staan op een weide pal naast het fietspad en een drukke doorgaande weg, berg bomen erop echt helemaal top :) De hengsten(zaraar en gong) staan op een stekkie wat we huren van een bolleboer in Voorhout. 's nachts binnen en overdag in de paddock
Laatst bijgewerkt door Woogy op 23-11-14 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:39

Haha neuh wil je niet dood hebben hoor, vind het wel prettig dat je hier af en toe goed frisse wind door heen jaagt.
En 3 koersen, tis geen 2 en ik zie liever een 3 jarige koersen dan een 6 jarige in het z springen of dresuren. Ennee no thnx en thnx Baukje

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:40

jaleesa89 schreef:
Haha neuh wil je niet dood hebben hoor, vind het wel prettig dat je hier af en toe goed frisse wind door heen jaagt.
En 3 koersen, tis geen 2 en ik zie liever een 3 jarige koersen dan een 6 jarige in het z springen of dresuren. Ennee no thnx en thnx Baukje

And this is how I finally made a friend *\%/*

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:41

Lisa, Wat voor training gaat daar aan vooraf? Niet bekend mee...
Ah, snap ik het weer haha....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:44

de planning is met 2,5 rustig aan beleren, om de dag 10 minuutjes beetje draven en een galopje. Dan begin drie opbouwen naar dagelijks bewegen. De galop uitbouwen tot ongeveer een minuut of 20 rechtuit. 2 maanden voor de kwalificatie een beetje meer speed vragen 1 keer per week. dat opbouwen tot werken en met 3,5 kwalificeren en koersen...maar dat is alles perfect blijft gaan. koffiedik kijken zeg maar. Ze worden minimaal belast doordat ze rechtuit moeten in een korte training. Pas als ze ouder worden ga je de training tussendoor uitbreiden met dressuur en langere straatritten

Dit cadaver is als drie jarige gestart...weinig last van gehad in haar leven
Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:44

Haha onnie dan ;)
Heb er al zo veel gezien op 6 volop lopen en met 8/9/10 wanneer het echte werk begint dat ze kapot zijn.. Denk dat het in verhouding ook meer is dan bij de racerij, je wil namelijk niet weten wat voor een pamperpaarden we hier hebben staan. (3/4 keer daags koelen enzo)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:45

Hoop verjaardagen binnenkort! :D Taart mag ook per express verstuurd worden hoor! :9

Oh duh, ik dacht dat 3 al te oud was om te koersen hihi! Geen verstand ervan. Ook niet van de racebieren maar ze ziet er sterk uit!

Regenschurft (ben met Tie expert :') ) is vaak niet 1 maar meerdere plekjes bij elkaar. Zijn echt mini "kwastjes" die je er dan uittrekt. De randjes lijken er wel op maar zijn echt veel kleiner.

Net al gereageerd op je filmpje Baukje in "ons" topic.
Godvergloeiende! Werkelijk al de foto's van m'n camera zijn mislukt, bewogen etc!
Dus nu wachten op die van Maris d'r camera.
Maar soi voor het idee (raven/joyce en ik)
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 23-11-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:47

zoals jullie het noemen kende ik regenrot ook alleen maar, alleen nu vind ik ook andere vormen zoals de voorbeeldfoto die ik plaatste.

gave foto's Yildiz!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:49

die laatste foto vind ik echt tof! hoe ze de camera in kijkt :D geen idee welke dag is, maar vind het wel een grappige kop :)

Arabs mogen pas starten als ze 3 zijn, klassiekers met 4...zoals ik het graag zie. wat mij betreft mogen volbloed koersen en draverijen ook opgeschroefd worden naar 3...eeuwige discussie helaas :\

Grote verschil is de belasting die ze hebben, we vragen van een renpaard niet gek veel, kortere trainingen en minimale belasting op de rug

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:49

Yildiz ik wil je wat vragen he, zie dat jij die dingen ook gebruikt.
Die beenbeschermers, hoe houd je dat klitteband goed? Hebben nu extra grote voor met koelpads en naja die zijn toch een partij waardeloos, laten zo los, dus doe nu gewoon weer trouw bandageren.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:53

Blijft gokken hè Kat...
Yildiz, gaaf!
Lisa, thx voor de uitleg... Ik denk bij koersen echt aan iets anders, vandaar ook mijn vraag, gewoon geen beeld bij....

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:59

Haha bij koersen denk ik naast paarden aan de tour de france.. don't ask ik volg ook altijd Dakar enzo.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:04

Anders kun je natuurlijk ook kweekje laten zetten Kat?

Haha, das Tie! Met d'r joekels van ogen als de koetjes binnen komen:
Afbeelding

Ze was zoals gezegd niet d'r bitchy zelf, beetje mat. Had vannacht ook levensecht gedroomd dat ze vanaf de eerste verdieping uit t raam sprong. En doodbloedde in m'n armen. Echt gezellig wakker worden... -O-

Oh en ja die peesbeschermers zijn Proffesional choice. Echt westernmerk. Niet goedkoop maar gaan lang mee. Gooi ze gewoon in de was of spoel ze af, verder niks speciaals.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:16

Die wat wij hebben zijn speciaal om ijspads in te stoppen, mijn baas heeft ze al een tijd en had ze weer ergens op geduikeld. T klitteband "kleeft" alleen niet meer zo denderend en das zonde wnt ze zijn fijn in gebruik en hebben een vermogen gekost. Maar jij hebt dus ook geen foefje om t klitteband weer op en top te maken?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:16

En dat dromen is echt eng, moet er niet aan denken dat ik zoiets zou dromen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:21

Nee fijn is anders idd... :\

Nog n nee, helaas... Denk ook dat als die haakjes, if Joe snap wat ai Mien, versleten zijn er weinig anders mee aan te vangen is dan ze te vervangen?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:24

die krengen waren een dikke 200 euries, die mogen nog niet worden vervangen >;) vind ik ..
Maar denk niet dat er nieuwe komen dus blijf wel lekker bandageren.

Hoezo heeft dat ene meisje met die vos trouwens een engelse optoming? Ze valt een beetje uit de toon nu :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:31

Koeienstoeien is leuk voor iedereen he? :D Dat was degene waar ik bij op stal sta met de meidjes. Heeft springpaarden en door mijn blije verhalen overgehaald mee te doen! Dus haar 21 jarige pony bij de buren uit de wei getrokken en hop gaaaaan! Deed t echt super op de koetjes!
Misschien zijn we hier uit t zuiden minder stijlgevoelig, nie mauwen gewoon gaan! :=