Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ShamalArabs schreef:mjah, doet me denken aan dat filmpje... ff zoeken![]()
[ Video ]
Ik heb een shanaya en een shanaia hier staanen ik struikel wel eens over mawiyah aliyah en bahiyah
amyz schreef:Namen, praat me dr niet vanHier op stal staan Shadiya, Chakya, Bahiyya en Shazia....
![]()
Umoyax moest ik eerst ook heel erg aan wennen vond het maar een rare naam.... Ik ging voor een Arabier en verwachtte iets te kopen met zo'n prachtige Arabische sprookjesnaam.....koop je een UmoyaxMn vader probeert ''Umo'' te introduceren maar dat wil niet echt, vind ik helemaal een stomme afkorting. Dus meestal noem ik m maar Gup of Krullenbol of Uk. In de wandelgangen is hij meestal ''die malle''.
Arm peerd eigenlijkOh ja en Danielle maakt er heel vaak Umoyo van....
Moest wel lachen veel mensen hebben heel veel moeite om het uit te spreken. Op de amateurkeuring kostte het die arme mevrouw echt wel even voor ze het goed uitsprak en als ik mensen probeer te vertellen hoe mn paard heet.....altijd lachen
Veulennamen heb ik al een hele rij van bedacht, nu nog een merrieMet alleen Umoyax fokt het zo lastig over een paar jaar
Sieltjuh schreef:Is het een rooie Jes? Dat is (en ik meen het serieus) genetisch vastgesteld dat die wat afwijkender gedrag hebben
Spirit, mn kat, noem ik vaat Pisrit, Loser, Vetklep, Popske en Dikkie Dik. Hij is ook erg dik
Sieltjuh schreef:Is het een rooie Jes? Dat is (en ik meen het serieus) genetisch vastgesteld dat die wat afwijkender gedrag hebben
Barcelano schreef:Als ie slaap is ie lief ja![]()
![]()
Als me vriend thuis is en we slapen valt hij vaak zijn voeten aan s nachts
ShamalArabs schreef:We hebben een nieuwe aanwinstwe hebben hadiyat (ja dat leuke jaarlingvosmerrietje) geruild tegen een puur poolse ekstern-zoon van 6 ofzo. Mooie man om te zien, maar wat een extreem onzeker paardje... hij is wel heel lief en aanhankelijk stiekem, maar weet zich daarin niet de juiste houding nog te geven. Hij hapt naar je handen, heeft voernijd en slaat als ie in paniek raakt
Maar dan rollen zijn ogen ook tegelijk door zijn hoofd, krimpt ie helemaal in elkaar enzo. Maar, met wat TLC en tijd
hij is niet verkeerd, niet qua uiterlijk maar ook qua innerlijk zie ik echt wel de positieve punten
Hij was alleen eigenlijk bestemt om wel weer te verkopen, niet zomaar iemand, dit moet echt op alle vlakken raken, op alle kanten de juiste persoon zijn. Op zijn "vakantie" hier gaat ie leren op eigen benen te lopen en vertrouwen te hebben
hij werd nu voor het eerst sinds tijden vervoerd zonder verdoving en hij ging zowat liggen van angst toen de klep dichtging. De trailer op liep ie zonder problemen. Eraf moest ik hem draaien want hij durfde niet achteruit...