[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:56

Er is geloof ik ook een arabier die Balzak heet. Was geen Nederlands paard, en volgens mij was het de bedoeling om er een iets andere variant van Balzac van te maken, maar voor ons natuurlijk wel heel lachwekkend :')

MirandaMalik

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:58

Ja klopt, dat is op zich geen vreemde naam! (wel hier, haha)
Ik rij elke dag op mijn balzak...als je dan ook nog een man bent klinkt het helemaal raar..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:58

Dat is hetzelfde als mensen namen in andere landen kan ik NL iets heel anders betekenen en andersom ook.

Zoals de Amerikaanse naam: Kip
Of de NL naam: Dick

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:03

Hahaha Balzak :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 01:35

mjah, doet me denken aan dat filmpje... ff zoeken :)

:')

Ik heb een shanaya en een shanaia hier staan :x en ik struikel wel eens over mawiyah aliyah en bahiyah :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 05:57

ShamalArabs schreef:
mjah, doet me denken aan dat filmpje... ff zoeken :)
[ Video ]

:')

Ik heb een shanaya en een shanaia hier staan :x en ik struikel wel eens over mawiyah aliyah en bahiyah :+

Hahahaha ik heb even heel erg moeten lachen om die namen in dat filmpje _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:25

Haha, die renpaarden hebben soms helemaal van die achterlijke namen _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:27

Namen, praat me dr niet van :') Hier op stal staan Shadiya, Chakya, Bahiyya en Shazia.... :+

Umoyax moest ik eerst ook heel erg aan wennen vond het maar een rare naam.... Ik ging voor een Arabier en verwachtte iets te kopen met zo'n prachtige Arabische sprookjesnaam.....koop je een Umoyax :') Mn vader probeert ''Umo'' te introduceren maar dat wil niet echt, vind ik helemaal een stomme afkorting. Dus meestal noem ik m maar Gup of Krullenbol of Uk. In de wandelgangen is hij meestal ''die malle''.
Arm peerd eigenlijk := Oh ja en Danielle maakt er heel vaak Umoyo van....
Moest wel lachen veel mensen hebben heel veel moeite om het uit te spreken. Op de amateurkeuring kostte het die arme mevrouw echt wel even voor ze het goed uitsprak en als ik mensen probeer te vertellen hoe mn paard heet.....altijd lachen :D

Veulennamen heb ik al een hele rij van bedacht, nu nog een merrie :') Met alleen Umoyax fokt het zo lastig over een paar jaar :=

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:18

amyz schreef:
Namen, praat me dr niet van :') Hier op stal staan Shadiya, Chakya, Bahiyya en Shazia.... :+

Umoyax moest ik eerst ook heel erg aan wennen vond het maar een rare naam.... Ik ging voor een Arabier en verwachtte iets te kopen met zo'n prachtige Arabische sprookjesnaam.....koop je een Umoyax :') Mn vader probeert ''Umo'' te introduceren maar dat wil niet echt, vind ik helemaal een stomme afkorting. Dus meestal noem ik m maar Gup of Krullenbol of Uk. In de wandelgangen is hij meestal ''die malle''.
Arm peerd eigenlijk := Oh ja en Danielle maakt er heel vaak Umoyo van....
Moest wel lachen veel mensen hebben heel veel moeite om het uit te spreken. Op de amateurkeuring kostte het die arme mevrouw echt wel even voor ze het goed uitsprak en als ik mensen probeer te vertellen hoe mn paard heet.....altijd lachen :D

Veulennamen heb ik al een hele rij van bedacht, nu nog een merrie :') Met alleen Umoyax fokt het zo lastig over een paar jaar :=

ik heb nog 2 leuke kleindochters van antha, 3-kwart zusjes van mawiyah <<) die mogen voor een zacht prijsje wel verhuizen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:03

Whahaha, de reporter leek wel schizo, my wive knows everything-my wife doesn't know.....pffff die heeft wat uit leggen als ie thuiskomt.. :P
De enige namen met wie ik wel een gehusseld raak, zijn die van de geiten, ze heten Gijs en Geesje, naar een kinderboekje van Nikita. :')
Het beste is gewoon een bijnaam geven. :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:52

Die man op het filmpje kan behoorlijk ratelen :+
Ik zou struikelen over me woorden.

Wij hebben makkelijke namen :Montoyo(Mo,Moyo Papzak,Dikzak,Oranje Monster),Mirka(Tante truus,Truus de mier,Tante Miep,Hare hoogheid) en Bobbie de terrorist(kat) die alias bobbel wobbel, Bobbie wobbie of terrorist wordt gegnoemd.
De buurman noemt hem gangster :+

Als de buurkat binnen is dan is hij bang en loopt weg.
Ziet hij de kat achter het raam gaat hij hem met staart erop uitdagen en slaan.
Held op sokken durft het dan wel _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:04

Is het een rooie Jes? Dat is (en ik meen het serieus) genetisch vastgesteld dat die wat afwijkender gedrag hebben :')

Spirit, mn kat, noem ik vaat Pisrit, Loser, Vetklep, Popske en Dikkie Dik. Hij is ook erg dik :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:09

Sieltjuh schreef:
Is het een rooie Jes? Dat is (en ik meen het serieus) genetisch vastgesteld dat die wat afwijkender gedrag hebben :')

Spirit, mn kat, noem ik vaat Pisrit, Loser, Vetklep, Popske en Dikkie Dik. Hij is ook erg dik :+

Jep, klopt helemaal van dat afwijkend gedrag.
Bedoel een kat die bij je in de douche komt _O-
Hij is ook echt helemaal dol als je gaat douchen :roll:
Als me vriend plantjes water gaat geven moet en zou hij mee helpen.
Hij steekt zijn kop in de straal:P

Mijn oma had ook altijd rooie katers...allemaal wel een steekje los :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:19

Sieltjuh schreef:

Komt natuurlijk omdat het meestal katers zijn.. :')
Mijn neef z'n kat ging ook mee onder de douche, vond ie lekker, haha! 8)7 ( een zwarte kat)
Onze kat heet Spoetnik, maar we noemen hem poesemoes.. :')
Daar is ook wel iets niet helemaal oké in de bovenkamer ben ik bang.. :roll:
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:27

Zijn rust momentje :D

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:28

Dat tongetje doet bobbie als hij iets vind stinken:P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:35

Ahhh lief katje!
Onze kat doet z'n tong eruit als ie lekker ligt te genieten..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:50

MirandaFuego schreef:
Ahhh lief katje!
Onze kat doet z'n tong eruit als ie lekker ligt te genieten..

Als ie slaap is ie lief ja ~~}> _O-
Als me vriend thuis is en we slapen valt hij vaak zijn voeten aan s nachts :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:52

Hij ligt nu dus te snurken in de vensterbank...hij snurkt dus echt :') _-:(

Annie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:33

Mijn echte voornaam is: Annette
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Groningen
Daar woon ik met: mn huisgenoot
Ik heb geen relatie
In het dagelijks leven ben ik: werkzoekend
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: ik heb zelf 1 :)
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: Djamila Arabya x El Qahira Algero
Ik fok onder de stalnaam: fok niet
Verder heb ik de volgende huisdieren: 2 poezen. puck en simba, puck woont bij mij. simba bij mijn vader
Dit ben ik (foto): foto volgt heb alleen oude.

Ik wil nog vertellen dat: ..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:50

Hi

Annette.
Leuk nog een AV lief hebber op het topic :D

Wat doe je allemaal met je av?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:03

We hebben een nieuwe aanwinst :j we hebben hadiyat (ja dat leuke jaarlingvosmerrietje) geruild tegen een puur poolse ekstern-zoon van 6 ofzo. Mooie man om te zien, maar wat een extreem onzeker paardje... hij is wel heel lief en aanhankelijk stiekem, maar weet zich daarin niet de juiste houding nog te geven. Hij hapt naar je handen, heeft voernijd en slaat als ie in paniek raakt :(:) Maar dan rollen zijn ogen ook tegelijk door zijn hoofd, krimpt ie helemaal in elkaar enzo. Maar, met wat TLC en tijd <<) hij is niet verkeerd, niet qua uiterlijk maar ook qua innerlijk zie ik echt wel de positieve punten :j Hij was alleen eigenlijk bestemt om wel weer te verkopen, niet zomaar iemand, dit moet echt op alle vlakken raken, op alle kanten de juiste persoon zijn. Op zijn "vakantie" hier gaat ie leren op eigen benen te lopen en vertrouwen te hebben :j
hij werd nu voor het eerst sinds tijden vervoerd zonder verdoving en hij ging zowat liggen van angst toen de klep dichtging. De trailer op liep ie zonder problemen. Eraf moest ik hem draaien want hij durfde niet achteruit...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:21

Hey Annet, heb je soms een schimmel?
Ik zit ook in Grunn.
Barcelano schreef:
Als ie slaap is ie lief ja ~~}> _O-
Als me vriend thuis is en we slapen valt hij vaak zijn voeten aan s nachts :=

Onze beesten mogen niet meer boven, hebben onze vorige honden altijd in bed gehad maar daar waren we wel klaar mee.... :Y)
Vooral één van de jack russels had de neiging van onder het dekbed uit te gaan en dan wilde hij er aan de bovenkant weer in....dan ging hij altijd met z'n poepert op m'n man z'n voorhoofd zitten dus die had smorgens stempeltjes :P
Die beesten houden je de hele nacht wakker, ze blijven nu lekker beneden, de kat mag naar buiten als ie wil.
ShamalArabs schreef:
We hebben een nieuwe aanwinst :j we hebben hadiyat (ja dat leuke jaarlingvosmerrietje) geruild tegen een puur poolse ekstern-zoon van 6 ofzo. Mooie man om te zien, maar wat een extreem onzeker paardje... hij is wel heel lief en aanhankelijk stiekem, maar weet zich daarin niet de juiste houding nog te geven. Hij hapt naar je handen, heeft voernijd en slaat als ie in paniek raakt :(:) Maar dan rollen zijn ogen ook tegelijk door zijn hoofd, krimpt ie helemaal in elkaar enzo. Maar, met wat TLC en tijd <<) hij is niet verkeerd, niet qua uiterlijk maar ook qua innerlijk zie ik echt wel de positieve punten :j Hij was alleen eigenlijk bestemt om wel weer te verkopen, niet zomaar iemand, dit moet echt op alle vlakken raken, op alle kanten de juiste persoon zijn. Op zijn "vakantie" hier gaat ie leren op eigen benen te lopen en vertrouwen te hebben :j
hij werd nu voor het eerst sinds tijden vervoerd zonder verdoving en hij ging zowat liggen van angst toen de klep dichtging. De trailer op liep ie zonder problemen. Eraf moest ik hem draaien want hij durfde niet achteruit...

Owh, dat wordt een projectje!
Wel zielig he, dat ze zo bang zijn! :(:)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:27

MirandaFuego schreef:
Owh, dat wordt een projectje!
Wel zielig he, dat ze zo bang zijn! :(:)

hartverscheurend :j we zaten echt met tranen in onze ogen in de auto...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:33

Mijn arab was ook niks gewend toen hij kwam, maar hij was gelukkig niet heel angstig, van nature heel cool, dat was wel prettig want het is al lastig genoeg, zo'n volwassen paard wat niks gewend is.
Onze tinker was ook bang, had in het begin altijd het wit op d'r ogen maar had haar karakter ook mee, dat scheelt wel.
Maar het komt altijd wel goed met de nodige tlc! :j