[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:26

set_elkol schreef:
Ik zal heus de DA wel raadplegen als ik dat nodig acht maar ik heb gister verteld over een gek plekje bij Set en dat ik vandaag zou updaten en dat ik foto's zou maken. Ik zeg toch niet dat ik jullie advies wil zodat ik gelijk tot behandeling over kan gaan? Het is toch juist fijn dat iedereen hier altijd met elkaar mee kan denken en elkaar helpt.

als je om een mening vraagt krijg je die ;) , en weet zeker dat iedereen die reageert het beste met jou en je paarden voor heeft :j

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:30

en waar vraag ik dan om een mening? ;) Ik vind het heus fijn hoor dat mensen meedenken. Maar vind het niet nodig dat je zegt dat ik een DA moet raadplegen omdat die meer weet dan jullie, ik deel gewoon iets dat mij en de paarden nu overkomt. En vind het fijn om adviezen te krijgen maar de standaard bokt opmerking 'haal er een DA bij want die weet meer dan wij' vind ik niet zo nodig.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:37

set_elkol schreef:
en waar vraag ik dan om een mening? ;) Ik vind het heus fijn hoor dat mensen meedenken. Maar vind het niet nodig dat je zegt dat ik een DA moet raadplegen omdat die meer weet dan jullie, ik deel gewoon iets dat mij en de paarden nu overkomt. En vind het fijn om adviezen te krijgen maar de standaard bokt opmerking 'haal er een DA bij want die weet meer dan wij' vind ik niet zo nodig.

waarom schiet je zo in de verdediging, jij post immers een foto van een wondje op je paard haar been :o dan zijn zulke reacties natuurlijk normaal die gegeven worden.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:41

maar als jij vindt dat je geen DA hoeft te raadplegen is dat je goed recht, tis immer je eigen paard.
Zelf persoonlijk zou ik eerder mijn DA raadplegen als ik het niet vertrouwde, dan hier een foto op bokt te zetten van wat kan dit zijn, maar das mijn mening :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:42

Dat van Nicky heb ik al uitgelegd en sorry voor gezegd.
en van jou snap ik niet helemaal dat je zegt haal er een DA bij want die weet meer dan wij. Ik vind de reacties helemaal niet erg en ook fijn, heb ik ook nergens anders beweerd. Maar je zegt dat ik om meningen vraag en dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Misschien ben ik wel een beetje geïrriteerd omdat je zo weer het topic binnen komt vallen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:47

Adem in, adem uit Kat, je hoeft toch ook nu niet te beslissen? :) Gewoon even aankijken en je eigen gevoel volgen als je het niet vertrouwd. Denk dat het goed bedoeld is, sommige mensen kunnen zichzelf helemaal gek maken met 100.000 enge ziektes die op bokt staan, dan is het idd beter om gewoon een dierenarts te raadplegen (niet dat ik dat denk van jou hoor, maar onnodig zorgen maken is ook niet fijn :) ) Komt vast goed!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:48

set_elkol schreef:
Dat van Nicky heb ik al uitgelegd en sorry voor gezegd.
en van jou snap ik niet helemaal dat je zegt haal er een DA bij want die weet meer dan wij. Ik vind de reacties helemaal niet erg en ook fijn, heb ik ook nergens anders beweerd. Maar je zegt dat ik om meningen vraag en dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Misschien ben ik wel een beetje geïrriteerd omdat je zo weer het topic binnen komt vallen.

ik blijf van mening dat wanneer je iets hebt met je paard je eerst de DA raadpleegd(noem mij maar ouderwets ben ook een oude taart van 40 jaar) :')
met alle respect Katja,maar ik draai al iets langer mee op dit subforum van bokt, dus ik kan reageren wanneer ik iets heb te melden dus val niet zomaar binnen even in een topic! Of tel je alleen maar mee als je regelmatig meepraat? Denk het niet!
Voor mij komt het nu over dat ik niets te zoeken heb ik dit topic, omdat ik niet veel posten hier mee doe...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:53

Ik zag vandaag op facebook onze oude trailer voorbij komen. Echt zo toevallig want we hebben hem gewoon via marktplaats verkocht en dus (of all places) aan mensen die uit de buurt komen, vrouw rijdt ook western en ook nog in hetzelfde level als Suus dus ze zijn al een aantal keer tegen elkaar gestart. Trailer is echt onwijs mooi opgeknapt, echt gaaf gewoon om te zien!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:58

sorry dan als ik zo poedersuiker overkom, ik merk gewoon dat ik me erger af en toe hier. Heeft zich misschien te lang opgestapeld dan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:02

Die plek van Set zie ik geen pus, wel een dikke korst die vochtig is geweest en daardoor week...Wel eens als je je echt zorgen maakt dat een DA de beste is om te raadplegen. In de meeste gevallen kun je een foto mailen en kunnen ze ook al heel veel op oordelen.
En ook eens dat je niet te defensief moet doen ;)

Zaraar gaat gelukkig weer de oude zelf, niet meer zo rommelig wel weer wat last van die rottige nek terwijl ik nog steeds z'n hooinetje verplaats...ben me rot aan het zoeken waarom hij die weer vast zet. Sowieso morgen weer Den Hoek een belletje doen, meneer z'n buik is ook weer wat opgezet aan één kent en die kerel is pak narrig op stal :\ snap er niks van. Buiten is hij super en staat wel lekker te eten en knagen in z'n stalletje maar zodra je bij de deur gaat staan poeh...tot en met hapjes aan toe, niet echt woest maar oren plat en echt niet blij. Denk toch stiekem dat hem ergens iets weer dwars zit...

De merries waren echt alles wat ik enkel in m'n dromen meemaak <3 Toen ik bij de wei aankwam was Tara aan het gymen. Op d'r achterbenen, op d'r voorbenen, rondje galopperen rondje draven tussen de bomen door met d'r staart op d'r rug <3 heerlijk ding. Toen ze me in de peiling kreeg kwam ze hard aangerend Pony en Prisjes erachteraan. Wilde eerst een rondje lopen om het gras te bekijken en te zien of alles nog veilig was. Drie van die ritselige dames achter me aan en Tara die maar naast me aan het steigeren en spelen was. Stoer ding. Toen ik een stukje met haar meerende...was het hek van de dam. Pony ging plankgas door de wei, brullend en rodeospringend, Tara in d'r slipstream erachteraan en Pris bekeek het een beetje, snuivend en knorrend dat wel. Tot ze besloot eens mee te doen, hop op d'r achterbenen op d'r voorbenen gestoorde bolle rug sprongen maken :=
15 minuten verder, drie blazende snuivende dames, Tara had het zweet er in stralen af lopen, Pony d'r schouders waren wat nat en Pris stopt uiteraard zodra ze d'r poriën open voelt gaan haha.
Daarna heerlijk gegeten terwijl we het hooi in orde maakten voor ze.
Nog een week en dan komen ze naar stal.

Wij willen graag verhuizen omdat we de randstad zat zijn en het stukje kosten wat we hebben nu voor een huishuis( >;) ) huurhuis dus, en stal en heen en weer pendelen op de dag ervoor. Is het toch een stuk fijner alles bij elkaar te hebben

Katja, waar erger je je dan zo erg aan? Wat zou je anders willen zien in het topic?
Laatst bijgewerkt door Woogy op 23-11-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:02

set_elkol schreef:
sorry dan als ik zo poedersuiker overkom, ik merk gewoon dat ik me erger af en toe hier. Heeft zich misschien te lang opgestapeld dan.

als je ergenissen hebt moet die uitspreken. Mijn posten waren niet vervelend bedoeld. Maar iedereen mag meepraten in dit sub topic en we delen immers allen de voorliefde voor arabisch volbloeden ;)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:04

Ik zou ook best richting Drenthe of zo willen Woogy.
Maar ja werk...
We zijn al vanaf De Meern naar Leersum gegaan. Al stuk mooier!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:10

Okeeeee, niet kriegel zijn om goedbedoeld advies. Dat je er niet om hebt gevraagd is waar, maar om daar nu zo over te vallen... Hier worden continu meningen gegeven, ook door jou, gevraagd of ongevraagd, en daar doet niemand moeilijk over. En dit is dan nog gewoon lief bedoeld uit bezorgdheid ;-) Er is al genoeg ergernis in de wereld...

Ik merk trouwens op dat er hier heel wat mensen zijn die op mijn posts reageren, die helaas die laatste tijd niet happy clappy horsie zijn. Maar er zijn ook mensen die mijn posts over mijn ziek zijn altijd overslaan en lijken te doen alsof ze er niet staan. Geeft ook het idee dat ik er hier voor sommigen niet echt "bij hoor" en voor anderen wel. Of alleen dat het enkel de moeite waard is als ik wat over de paarden zeg. Maar ik kan daar ook maar beter geen energie in steken, want daar kom ik niet verder mee ;-) Dus nog even bedankt aan die mensen die wel telkens begripvol de tijd nemen om even zelfs maar een emoticon aan mij richten, want dat is vaak meer dan wat mensen irl doen ;-)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:14

Drenthe vind ik zelf helemaal niks, weet niet precies waarom maar het ligt me domweg niet.

Tiene, eerlijk gezegd. Ik tik hier nu een half jaar mee en vind het best heel geforceerd voor een huiskamer topic. Slap zwetsen moet hier toch kunnen? Niet iedereen hoeft het met iedereen eens te zien en niet iedereen hoeft toch continue op iedereen te reageren?...Als dat wel de bedoeling is van de 'harde kern'(stel hooligans ;) ) zal ik me sowieso terug trekken...
En dat is niet persoonlijk naar iemand bedoeld, ik reageer op iets wat in m'n straatje past, en dat is de ene keer iedereen, en de andere keer niet...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:16

Ik zie ook eerder opgedroogd wondvocht dan pus Kat, persoonlijk zou ik het gewoon even aanzien, goed observeren, wordt het minder: prima, word het erger of anders, dan even de DA laten kijken en zo nodig een schrapsel af laten nemen :)
En verder:
Afbeelding

Kleine wereld he Ilona :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:17

heb afgelopen weekend veel te veel koekjes gegeten :\

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:18

Wat is geforceerd, Lisa? Gewoon vriendelijk zijn is toch mogelijk voor iedereen? Slap gezwets moet zeker kunnen, daar gaat het toch niet over?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:19

Tieneke schreef:
Ik merk trouwens op dat er hier heel wat mensen zijn die op mijn posts reageren, die helaas die laatste tijd niet happy clappy horsie zijn. Maar er zijn ook mensen die mijn posts over mijn ziek zijn altijd overslaan en lijken te doen alsof ze er niet staan. Geeft ook het idee dat ik er hier voor sommigen niet echt "bij hoor" en voor anderen wel. Of alleen dat het enkel de moeite waard is als ik wat over de paarden zeg. Maar ik kan daar ook maar beter geen energie in steken, want daar kom ik niet verder mee ;-) Dus nog even bedankt aan die mensen die wel telkens begripvol de tijd nemen om even zelfs maar een emoticon aan mij richten, want dat is vaak meer dan wat mensen irl doen ;-)

Grappig dat jij dit aanhaalt, ik reageer nl op mensen die ook op mij reageren, ik ben er mee gestopt om steeds overal op te reageren en vervolgens er praktisch niemand even een reactie op m'n eigen stukje geeft. Begrijp mij niet verkeerd, lig er niet wakker van, integendeel, maar steek er gewoon geen energie meer in :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:19

Ha lief Letizia

over ergernissen hoef ik nu niet verder uit te wijden vind ik, plus dat ik al sorry heb gezegd. En ook heb bedankt.

Tieneke ik weet niet of je op mij doelt, want ik reageer wel eens op je maar ook niet alle keren dat je iets post. het is een zwaar onderwerp plus dat je zelf ook niet altijd reageert snap je.

Ik zou trouwens heeeeel graag naar Drenthe willen, de beste paardenprovincie van het noorden <3

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:20

Woogy schreef:
heb afgelopen weekend veel te veel koekjes gegeten :\

:')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:21

Jah ik reageer idd niet al-tijd omdat ik de helft van de tijd ook aan het bed gekluisterd ben en zo van die dingen :+ maar ik maak 9/10 wel een lange bijleespost als ik er even uit ben geweest.

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:22

Ik val weer even binnen ;). Drukdrukdruk hier.

Dat geforceerd reageren is toch nergens voor nodig..?? Er is al zoveel gedoe in de wereld. Laten we hier gezellig kletsen over al onze bezigheden. Ik heb lang niet zoveel tijd om op iedereen te reageren maar dat betekend niet dat ik me niet interesseer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:25

Het lijkt zo voor-wat-hoort-wat met bijleesposts/reageren en zo, dat vind ik wel heel jammer. Als het nodig is om te reageren op iemand om een post terug te krijgen... Vind ik een beetje kinderachtig... Maar zoals ik zei: ik wil mijn energie daar niet in steken, ben blij dat anderen wel de moeite doen en dat was mijn boodschap eigenlijk.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:26

Ik denk idd dat we de dingen niet zo persoonlijk moeten aantrekken, het is hier, denk ik zo maar, best een pittige meiden club, wat kan botsen. Praat bv al jaren in het Zeeuwen Topic en ook daar liepen wel eens pittig discussies, maar over het algemeen heerst een relaxed sfeertje. Nu scheelt het ws ook dat we daar elkaar zeer geregeld zien, tegenwoordig dat meer dan dat we in het topic kletsen en er best een hechte vriendschap is ontstaan tussen een groep meekletsers :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:34

om het dan weer wat op te leuken nadat ik dit heb veroorzaakt een knappe Setje

Afbeelding