[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:58

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:59

Ja was echt een rare reactie maar ag ben ik gewend van mensen die weinig met een AV heeft :+

Mirka gereden...
Liep al beter..
Morgen weer erop...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:01

Fijn Jes!

Ik ga afsluiten :evaw:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:16

Jolindaa schreef:
Bedankt Iloontjeehh.

Hij had idd stekels Siel, maar dat was meer omdat zijn tussentijdse opvangadres (zoals ik het tegenwoordig noem) er niks tegen had gedaan. Nu is het ook niet zo erg.... Hij heeft alleen op 1 deel wat dunnere manen en dan een klein kammetje.. Verder heeft hij wel mooie volle manen. Maar gewoon zo ongelijk, haha.

Ik heb nu gelezen dat je de manen van je paard lekker in de olie moet zetten. Zonnebloemolie, om het dan onaantrekkelijk te maken voor de mugjes... Dat ga ik denk ik maar eens proberen. Wie weet is dat HET wondermiddel tegen zomereczeem :D! Als het goed is, is het einde november ook einde oefening voor de mugjes, dus dan kan ik me goed voorbereiden voor aankomende zomer.

In de zomer (wanneer de z.e. natuurlijk het ergst is, zou ik geen olie gebruiken, dat gaat branden in de zon!
Zelf heb ik hele goede resultaten geboekt met Derfen.
Sieltjuh schreef:
Barcelano schreef:
Op een ander forum wordt gevraagd waarom een Arabier zijn staart draagt:)

Omdat de staart niet zelf kan lopen :D

:') _O- _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:44

Oké, ik heb net effies een paar foto's gemaakt...
Dit is de voornamelijk poepkant.... :P
Afbeelding
Dit de voornamelijk modderkant... :')
Afbeelding
Daarom alleen nog hoofdfoto's... :+ (check de wollige oortjes)
Afbeelding
En dit is Geesje, één van onze bokjes, die wilde ook graag op de foto! :D
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:44

Wat is Derfen als ik vragen mag? Ik wil heeeeel graag oplossingen horen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:52

Derfen is een middel tegen zomereczeem, bij ons paard was dat het enige wat werkte.
http://www.vidoma.nl/magento/index.php/ ... -fles.html
Zo'n fles is niet heel goedkoop maar je smeert het om de dag heel dun dus je doet waarschijnlijk wel twee jaar met zo'n fles.
Ons paard had erge eczeem (ze is vorig jaar verhuisd naar nieuw adres)ze zat helemaal ingepakt en dan nog kreeg ze jeuk, op bovenbenen, onderkant neus en liezen, alle plekjes waar de mugjes nog bij konden.
Met dat spul ging het echt stukken beter!
Fuego lijkt ook lichte eczeem te krijgen dus ga ik eerst weer met Derfen proberen!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:05

Geweldig! Bedankt voor de link! Daya heeft het niet zo erg. Hij heeft afgelopen zomer gewoon zonder deken en zonder middelen gestaan en hij heeft maar een klein beetje geschuurd. Hij heeft 1 stukje manen van 15 centimeter ongeveer wat hij uitgedund heeft door het schuren. Misschien dat dit dan inderdaad erg goed werkt! Ga het bestellen! Dankje!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:23

Ik had daarnet een heel blije poownie :D Hij stond eindelijk eens niet te drammen bij het hek omdat ie naar binnen wilde. Niet dat ze nou zo uitgesproken gelukkig oogden in de miezerregen, maar Umoyax en Padri stonden gewoon rustig te staan.
Vind Umoyax echt al wat blijer kijken en toen ik zn stalletje had gedaan kon ik hem gewoon rustig gaan halen, hij kwam braaf naar het hek toe ipv dat neurotische gedram bij het hek :)

Bij deze concludeer ik: mijn paard is een mietje :') Heb de indruk dat ie mega-blij is met zn nieuwe paarse jasje :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:07

Ow, wat een heerlijk smerig paard Miranda, haha. Hij heeft een lieve uitstraling!

Umoyax zo te horen blij met zijn nieuwe jas, had ie het zo koud?

Moyo en Jassmir zijn ook lekkere bolletjes wol, ze zijn wel super schattig samen en allebei eigenlijk hartstikke braaf. Moyo is echt een allemansvriendje, hij pakt iedereen in met zijn knuffels en kusjes. Vooral nu hij zo wollig is, is het echt een klein knuffelbeertje (veel meer dan zijn moeder, die houdt niet zo van dat getut :+)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:16

Nee niet echt koud had ik het idee... Oortjes waren redelijk ok en hij had al een best vachtje.. Maar t is gewoon een mietje, meneer wil fijn een regenjas aan :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:19

amyz schreef:
Nee niet echt koud had ik het idee... Oortjes waren redelijk ok en hij had al een best vachtje.. Maar t is gewoon een mietje, meneer wil fijn een regenjas aan :+

Hihi, maar wel een blitse kleur paars regenjas! Heb je een gevoerde of een ongevoerde?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:30

Ik maak zelf Mo niet blij als ik hem buiten zet met regen deken.
Meneer heeft echt een hekel aan regen en blijft dan echt bij het hek staan.

Pech voor hem vind baasje het belangrijk dat Meneer even zijn gat lucht :+

Mo vandaag gereden...ging erg lekker *\o/*

Mirka idem die liep al weer een stuk beter.
Was wel druk in de bak en dan heeft mevrouw een concentratie van een pinda.
Maar een hoop dingen doet ze niet meer en dat is positief.

Eind van de maand komt de zadelmaker :7

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:34

Eind vd maand pas, das balen dat dat niet sneller kan, Jes!

Whaha Fuego ziet er prach-tig uit :')

En Umoyax met de jas! :P

Djuun smelt ook in de regen hoor, maar eigenlijk is ze met rijden daardoor niet vervelend. Maargoed, alle paarden gaan ook raar doen met hun hoofd, maar Djunnah staat juist altijd met dr kop, ipv dr kont, in de regen :roll: 8)7 Resultaat: verzopen kat als ze een bui over zich heen heeft gekregen :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:39

Ja helaas het is niet anders...
Hopelijk lukt het met opvullen bij Mo.
Bij Mirka weet ik het zo net nog niet, zou ook mooi zijn met opvullen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:15

Sieltjuh schreef:
Eind vd maand pas, das balen dat dat niet sneller kan, Jes!

En Umoyax met de jas! :P

Djuun smelt ook in de regen hoor, maar eigenlijk is ze met rijden daardoor niet vervelend. Maargoed, alle paarden gaan ook raar doen met hun hoofd, maar Djunnah staat juist altijd met dr kop, ipv dr kont, in de regen :roll: 8)7 Resultaat: verzopen kat als ze een bui over zich heen heeft gekregen :+

Hahaha, ja dat doet Asiyah ook. Die gaat zelfs met haar hoofd in de regen staan als haar buitenluik open staat, vindt ze lekker :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:24

Haha, gelukkig nog 1 die dat doet! :') Vind het altijd beetje simpel overkomen :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:46

Sieltjuh schreef:

Ja, zie je me zo al op een show verschijnen?
Lijkt me eigenlijk wel lachen, ik ga me inschrijven!! :D

Fuego vond regen vroeger ook niks, bij het kleinste spettertje verdween hij naar binnen....nu blijft hij gewoon buiten staan..hij is eindelijk stoer geworden!

Mooie deken ja, Iloon, zo'n paarse!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:52

Daya is ook zo'n oelewapper hoor... Zodra er spettertjes uit de lucht vallen, zelfs bij miezer- of motregen, dan wil hij geen stap meer zetten. Als je aan het rijden bent doet hij zijn hoofd tussen zijn voorbenen en negeert je hulpen en als hij buiten staat kijkt hij je boos aan en loopt overal heen met zijn kont in de regen. Erg knap trouwens als je ziet hoe hij dat doet...

Daya is momenteel verhuist naar een buitenbox, vond ik fijner omdat de binnenboxen niet al te best geventileerd zijn, dus ammoniak sloeg op je strot :( dussss daya naar een buitenbox. Trof hem vanmorgen aan met ijskoude neus en oren :o hij stond onder 200 grams regenjas dus nu 300 om gedaan. Hopelijk heeft hij morgen niet zulke koude oren en neus. Daya krijgt overigens niet echt een lekkere wintervacht. Vorig jaar heb ik geprobeerd hem zonder deken te laten staan voor zolang als mogelijk, maar door die zielige vacht bleef hij snotterig. Deken om gedaan toen en met 3 dagen was het verdwenen. Mietje :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:54

Djuun staat in de meest open buitenstal die je kan hebben, onder een 200 grams :) krijgt geen lange, maar wel een dikke vacht :)

En met regen staat ze eeeeecht niet op dr paddock :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:49

_O- Och, het zijn ook woestijnpaarden en hoe vaak regent het daar nou? :=

Umoyax vandaag effe met Padri in de bak gehad, intentie was dat Padri zn baasje even met m wat ''grondwerk'' met hem zou gaan doen en dat Umoyax dan mee zou hobbelen. Dus dekentje af gedaan en werd aangenaam verrast door een glimmend vachtje :D Dat Umoyax zich beter voelt bleek wel, ipv lief meehobbelen ging ie ineens als een idioot bokken (inclusief hoge kreetjes :') ) en te rennen. Van het bedoelde grondwerk is nooit meer wat gekomen want Danielle wilde de bak slepen... En dat kan bést als er 2 jaarlingen in staan die tractormak moeten worden :+ Padri vond het volgens mij niet eens spannend, die rende mee om het meerennen had ik het idee. Maar Umoyax dacht dat de trekker m zou opeten :(:) :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:53

:') Briljant Amy :')

Ik heb vd zomer ook zo gelachen toen staleigenaresse met de grasmaaier (waar je dus op kan zitten) de hoge pollen kwam maaien in de wei. Djuun vond het machtig interessant _O-

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:56

Hier vinden ze de trekker geweldig :j ze zien hem alleen als ie hooi komt brengen, maar dat is ook alles wat ze ervan verlangen :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:59

Bij vorige stal hing er zo'n poep-verwijderings-apparaat aan. Als de weides werden gedaan, dan werden de paarden in het "gangetje" tussen de weides gezet, waar het gras lekker hoog stond. Dus ze heeft de trekker altijd geassocieerd met lekker vreten :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:17

Op de stal waar ik met Barc stond deed de eigenaar van die stal zijn Combine in de binnenbak Parkeren :+ Dan bleef hij netjes :')

Mo vind ze soms nog een beetje Monsterachtig :P
Mirka Geef er weinig om hoe groot zo ding is wat er ook omheen hangt,daarin tegen ziet ze letterlijk door de bomen het bos niet meer en die zijn eng zeker omdat de trollenkoning er in woont :j Kijk maar in het sprookjes bos :+

Beide geven dan weer geen snars om heli's en dan niet zo politie ding maar de zware jongens van de luchtmacht.
Zo grote vogel richt weinig aan :7 laat ze dat maar denken...anders krijgen ze straks slapen loze nachten omdat ze denken kanonnen voer te worden letterlijk:P
Idem met straaljagers en zweef vliegtuigjes.

Tja na een jaar achter de landing s baan van Gilze te hebben gestaan is dat redelijk normaal allemaal.