Maar ik moet alsnog een eindje rijden, geen wedstrijden in de buurt 3 November in Sint Oedenrode wil ik Cuub zn M-debuut rijden, maar voor die tijd nog een xtje L2 in een binnenbak, aangezien hij pas 2x in een binnenbak heeft gelopen. Wil ik niet gelijk én de eerste x M én de eerste x weer binnen. Maarja, tussendoor ga ik nog even een weekje op vakantie, dus dit weekend was de enige optie xD
Jolindaa
Geplaatst: 24-11-13 17:18
Wij zijn vandaag eerste geworden met 191 punten en hebben onze eerste wp binnen :-D
Ook van onze kant even een update. Cuba en ik zijn Nederlands Kampioen in de klasse L1/L2 geworden met een gemiddelde score van 65,04% Inmiddels hebben we ook onze eerste M1-wedstrijden gestart: 2x 1e met 190&191, 8e (v/d 19) met 178 en zaterdag 180 en 190, heb de plaatsing nog niet opgezocht
Hier dan ook maar even een update Asal heeft haar laatste wedstrijd een competitie gelopen van 3 dagen in die 3 dagen 6 winstpunten rijker en een topscore voor ons van 198 punten en dat tussen mega leuke dressuurpaarden, zit hier echt in een paardrijke regio Nu dus genoeg punten voor de L1 maar we blijven fijn nog even in de B
@babiiveeraa ja opzich loopt ze nu wel fijn maar in de winter is ze altijd zo fris en kan dan nu binnen nog mooi ff wat puntjes in de B rijden en dan kort voor het buitenseizoen gaan we naar de L1
Princesa en ik zijn nu twee keer gestart in de B, vier keer eerste en 5 winstpunten. Ben blij dat ze lol heeft in de wedstrijden en dat het best ok gaat! Dus, TROTS! !
Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten! Let's kick some ass met onze AV's tussen de grote KWPN'ers!
Leuk topic! Ik heb een AV van bijna 12 die ik sinds voorjaar 2012 eindelijk kan rijden. Inrijden was nogal dramatisch en voor mij niet zonder gevaar, maar inmiddels loopt ze endurance klasse 2 met 2 winstpunten en hopelijk komend seizoen aan het eind een korte klasse 3. Dressuurmatig staan we nog erg in het begin. Mijn bijrijder heeft 1 keer in de B gestart, maar ze heeft nog erg veel spanning en onrust. Over 3 weken ga ik 5 dagen intensief lessen om haar wat beter te beginnen te krijgen. Ik ga dan naar Paardendal Grolloo waar ik elke dag priveles ga krijgen. Daarna hoop ik ook dressuurwedstrijden te kunnen starten zodat ze sterker wordt in haar rug en achterhand en daardoor de endurance beter gaat op de langere afstanden. Hier wat foto's van Mujannah: http://www.mijnalbum.nl/Album=LVQHSKWR
Wij waren deze zomer ook lekker onderweg om onze puntjes voor de B binnen te halen, helaas ging Parsifal slechter lopen en na een dierenarts bezoek en een ritje naar de kliniek bleek hij een verrekte band in zijn voet te hebben. oorzaak onbekend, hij mag minimaal 2,5 maand slechts 10 min per dag stappen. Hopelijk wordt 2014 ons jaar!
Mujannah
Geplaatst: 26-11-13 10:26
Nu weet ik dat het goed komt, maar ik kocht haar nu een jaar of 7 geleden en ze was echt gevaarlijk om mee te werken. Met zadelmak maken bleef ze maar bokken en springen en uiteindelijk heb ik iemand gevonden die haar een paar keer bij mij thuis kon trainen en er ook al vrij snel "op" kon. Na een aantal keren trainen kon zij haar een beetje rijden, maar was het nog lang niet zo ver dat ik er zelf op kon. Later toen ik haar wel kon rijden ging het na 3 maanden helemaal mis en bleef ze mij eraf gooien. Ik heb nog verschillende instructeurs en trainingen geprobeerd, maar het uiteindelijk maar opgegeven en haar te koop gezet. Alleen wilde/durfde niemand het aan met haar en bleef ze nog steeds.
Vorig jaar belde een jeugd-enduranceruiter mij op of ik haar nog had en of ze haar mocht "verzorgen". Aandacht geven vond ik prima, maar binnen een week zat ze op haar rug en na een flinke rodeo te hebben uitgezeten ging het rijden goed! Een week later ging zij het bos in en de 2e week stapte ik zelf op haar rug. Na 3 maanden rustig een eerste endurance-wedstrijd gereden en inmiddels klasse 2 met 2 winstpunten en een aantal prijzen rijker!
Nu ben ik zo trots op haar!!! Zal haar ook niet meer te koop zetten ! Er zijn nog wat dingen te overwinnen, maar dat komt wel... Zo is opstappen nog lastig soms en stilstaan bv voor een oversteek... En dressuurmatig valt er nog veel spanning weg te werken.
Dan kan ik niet achterblijven Zondag voor de 2e keer L2 gestart. Ik was absoluut niet tevreden. En dan vooral de galop. Ik moest er te hard voor werken en dat ben ik niet gewend van Azim. Twee keer winst , een deken en een waardebon rijker. Deken moet hij wel in groeien, die is echt veel te groot. Teller staat nu op L2+4 in twee wedstrijden. Al met al trots op mijn paard.
Lekker Jeanette! En jammer van de deken.. Zo kreeg ik bij de C Show West dit jaar een hele gave oranje zweetdeken maatje 195...Daar zwemt ze in. Wel jammer.
En dat voor een Arabierenshow Lilskie. Daar moeten ze toch wel weten dat wij kleinere maten nodig hebben. Dit was op een gewone wedstrijd en 195 cm is gewoon de meest gangbare maat. Ik wil de voorkant dicht laten maken zodat de deken over zijn hoofd kan. Ik vind het ook zonde om hem maar in de kast te leggen.
Zoals jullie misschien gelezen hebben is Belarus weer terug na een jaar weg geweest te zijn. Hij is inmiddels alweer een maandje of 4 van mij en staat nu 1,5 aan huis! Doordat hij begin dit jaar piroplasmose heeft gehad is hij nog druk aan het opknappen maar dit gaat steeds beter. Hij heeft alweer erg veel energie! Helaas heb ik nog geen bak aan huis en kan ik hem dus weinig rijden. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt en wie weet kunnen we in de toekomst ook weer eens een wedstrijd starten!
Ik merk ook wel dat ik wat meer het dressuurmatige aspect naast de endurance erbij moet pakken. Day heeft goed rug- en achterhandgebruik, maar een volte galopperen kost hem gewoon erg veel kracht. Wil dezelfde kracht en conditie in de bak als erbuiten, dus dat is aankomende winter ons doel.
Aankomend zomerseizoen gaat dressuurmatig rijden weer op de laagste pit (slechts een aantal x per maand) want dan gaan wij weer van start in het enduranceseizoen. Plannen zijn om komend seizoen de overgang te maken naar klasse 2
idd altijd jammer van de dekens, ik vind ook altijd super leuk om een deken te winnen maar de dekens passen nooit, hier bij ons in de buurt is het een paard rijke regio op de wedstrijden zijn de concurenten dan ook echt goed, vaak echt leuke dressuurpaarden dus als assie uk en ik dan bij de prijzen zitten zijn we extra trots