[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:26

Sieltjuh schreef:
Jes, kan je niet filmen? Dan kan je het eventueel ook iemand anders er naar laten kijken!

Michelle, Letiets pakt dr ook regelmatig mee aan de dubbele longe (ik ben er nog niet echt handig mee) en daar kan je ook goed het aanspringen mee trainen :j
Ik vind het stoer hoor, je overstap :j Ik wil het de andere kant op nog wel eens gaan proberen. Staleigenaresse is westernruiter, dus mag vast wel eens lesje bij dr nemen :D
En van stuitje, tjah over is het nog niet, maar kan wel weer normaal functioneren en met rijden geen last verder :) Echt geschrokken was ik niet, Djuun deed ook immers niets mis, dus ben er gelijk ook weer op gegaan. Kon alleen niet meer normaal zitten :o
Snap trouwens dat je nog nooit vd My Special Horse Competition heb gehoord, is ook helemaal in Zeeland :P

Weer een beetje late reactie, maar goed.. druk druk haha! Hoe leer je het aanspringen via de dubbele longe? Ik ben daar ook helemaal in onbekend. Ik train Jetje nu aan de pessoa teugel, wel erg lang en laag zodat ze goed haar rug gebruikt.. Aanspringen doet ze wel goed alleen ze valt zo snel weer terug in de draf. Wat leuk en stoer dat je misschien een lesje western gaat nemen, zal Djuun vast heel knap staan! Gelukkig was je niet geschrokken tijdens de val, Djuun deed het inderdaad vast niet met opzet.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:34

Michelle_S schreef:
Weer een beetje late reactie, maar goed.. druk druk haha! Hoe leer je het aanspringen via de dubbele longe? Ik ben daar ook helemaal in onbekend. Ik train Jetje nu aan de pessoa teugel, wel erg lang en laag zodat ze goed haar rug gebruikt.. Aanspringen doet ze wel goed alleen ze valt zo snel weer terug in de draf. Wat leuk en stoer dat je misschien een lesje western gaat nemen, zal Djuun vast heel knap staan! Gelukkig was je niet geschrokken tijdens de val, Djuun deed het inderdaad vast niet met opzet.

Eigenlijk is de dubbele longe precies het zelfde als jou teugels.
Je geeft eigenlijk precies de zelfde hulp.
Stemcommando erbij en als je weet dat ze terug zal vallen kleine zwiep met je zweep erbij:)

Ik vind het ideaal om zo met me paarden aan het werk te gaan:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:52

Sieltjuh schreef:
Lichte regen :oo
Nou, hier heeft het sinds gistermiddag bijna non-stop gehoost. Begin de ochtend was het droog, maar halverwege begon het weer te hozen en is pas rond half 6 weer gestopt. Ruiterwissertjes aan op standje snel en 2 handjes aan het stuur toen we over de Veerse (aquaplanning) Dam gingen 8-)

Owh, ik dacht al, heb je je paard opgepimpt met ruitenwissers? :P
Zou best handig zijn!

Mijn paarden lopen altijd los, ze mogen in de stal staan als ze willen maar dat zoeken ze zelf maar uit, maakt niet uit welk weer het is.
Onze paddock blijft ook goed omdat ze altijd los lopen dus als het vriest gaat het ook best.
Ik rij helemaal niet fanatiek en zeker ook niet met slecht weer, haha!
Ik denk dat ook komt juist omdat het niet moet, de paarden hoeven niet persé te lopen want dat doen ze de hele dag al.
Ik heb ze nooit horen klagen.. O:)
Sieltjuh schreef:
Moet je wel eerst op het strand zien te komen :') En betwijfel of al die paden worden gestrooid _O-

Hihi, zo'n pad heel steil naar beneden, moet je wel een slee meenemen. :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:59

Lijkt me ook ideaal, dat de paarden lekker lang buiten kunnen lopen.

Mo loopt gemiddeld 4 uur los in het zomer seizoen.
Daarna aan het werk.
Echt ideaal is het niet, maar dat heb je op een pension stal.
Voor een hengst is dat al uitzonderlijk.
Nu de weide seizoen afloopt worden de paddocks ook door de anderen in gebruik genomen.
Gelukkig werken er een hoop dus gaat ik lekker op rustige tijden en kan Mo alsnog lang los.

Ik struin wel op stal rond dan.beetje kletsen hier en daar.
Op me gemak de stallen uitmesten.

Hopelijk ooit die winnende lot binnen halen :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:03

Mijn huis was niet zo duur hoor, we hebben 115.000 betaald en er moest het één en ander aan gebeuren.
Maar daarom zijn we naar Groningen gegaan! *\o/*
In Zaandam, waar ik vandaan kom, koop je voor dat geld een flatje zonder lift in een achterbuurt..
Maar 4 uur los is zo gek nog niet, dat kon ook niet op de pensionstallen in de winter waar ik vroeger stond.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:12

MirandaFuego schreef:
Mijn huis was niet zo duur hoor, we hebben 115.000 betaald en er moest het één en ander aan gebeuren.
Maar daarom zijn we naar Groningen gegaan! *\o/*
In Zaandam, waar ik vandaan kom, koop je voor dat geld een flatje zonder lift in een achterbuurt..
Maar 4 uur los is zo gek nog niet, dat kon ook niet op de pensionstallen in de winter waar ik vroeger stond.

Nee daarom heb ik daarmee wel mazzel:)

Ik probeer vriendlief ook richting die kant te krijgen, maar helaas.
Hij werkt wel in T harde maar wil daar nooit van zijn leven wonen _-:(

Lijkt me geweldig zo de veluwe op....

amyz

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:32

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:18

Dubbele longe is echt een heerlijk trainingsobject, je kan ze mooi activeren van achteren waardoor bv aanspringen makkelijker gaat. Ik vind zelf dat je ze veel fijner recht kan stellen tav bv een pessoa :)

Vandaag niet verder gekomen dan Djuun losgooien, de bak was nog een beetje bluppie:

Daarna de NRPSer van m'n tante gereden, die rijd ik gewoon op de ruiterpaden, maar vandaag wel even wat dressuurtraining er bij gepakt, we hebben volgende week wedstrijd (onderling hoor) dus even puntje op de i. Tis een fijn paard om mee te werken, maar zo gehaast en terug rijden vind ze niet oké :+
Dus simpele oefeningen zoals halthouden, nageefelijke blijven en ook bij het wegstappen geeft flink wat frustratie bij mw :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:34

Zo te zien vermaakt Djuun zich prima :D
Montoyo staat altijd in de losgooi bak te kijken naar de mensen die in de rijbak aan het rijden zijn :+
Zonnetje schijnt hier, hopelijk blijft het droog :7

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:43

Barcelano schreef:
Michelle_S schreef:

Eigenlijk is de dubbele longe precies het zelfde als jou teugels.
Je geeft eigenlijk precies de zelfde hulp.
Stemcommando erbij en als je weet dat ze terug zal vallen kleine zwiep met je zweep erbij:)

Ik vind het ideaal om zo met me paarden aan het werk te gaan:)

Dankjewel Jes, ik zal het eens gaan proberen, doe je dit gewoon met twee longeerlijnen? Ik ben zo vrij, dan lekker naar huis en dan zal ik Jetje eens aan het werk gaan zetten *\o/*

Wat balen dat Mo zo weinig inderdaad naar buiten kan maar wie weet inderdaad dat winnende lot :j Ik heb de luxe met de paarden aan huis bij mijn ouders. Echt heerlijk. In de zomer staan ze 24/7 buiten en in de winter 's nachts binnen en overdag buiten. En bij echt héél erg slecht weer gaan ze op stal 's winters. De stallen heb ik alweer klaar maar ze staan nu nog lekker buiten haha!

Hoe gaat het nu met Mirka? Loopt ze al wat beter?

Djuun loopt lekker Letitzia! Knappe merrie is het toch!! <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:50

4 uurtje is natuurlijk beter dan een half uur, dit staat normaal kwa tijd voor de paddock:)

Ik doe inderdaad gewoon 2 longeer lijnen.
Maar vind zo speciale dubbele lijn fijner.Die beginnen als koord, dat glijd fijner door de ringen:)
Maar heb die van mij ooit verknipt om korter te maken, maar voor Mo is ie nu tekort :+

Gister mijn eigen smeden laten kijken(zijn vader en zoon en altijd samen)
Die zagen niks.
Dus ik denk dat het een combinatie is van een wondje.
Mirka doet dan namelijk altijd alsof haar hele been eraf ligt :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:10

Ik werk met zo'n dubbele longe zoals Jessica bedoelt, het is idd fijner door de touwtjes aan het begin (of eind, maar net hoe je het bekijkt :+ )

Fijn dat het mee lijkt te vallen Jes!

Thanks Michelle :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:23

Wat Letiets zegt, Michelle, met dubbele longe kan je wat fijner rechtstellen. Je hebt eigenlijk gewoon lange teugels in je handen. Ik vind het zelf nog erg rottig om mee te werken, want vind het zoveel dat je in je handen hebt :') En ben met 1 longeertouw al onhandig :') Dus doe ik het nu af en toe meepakken samen met Letiets :j
Ik heb dr gisteren aan de gogue gelongeerd. Ook fijne hulpteugel, en ze was gisteren ook zo lekker aan het sjouwen. Nogal voorwaarts, aangezien ze nogal de wind onder dr kont had, maar heerlijk geconcentreerd wel :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:32

Ik heb Mirka heerlijk gereden.
Af en toe wel wat spanning maar al een heel stuk minder.
Zelfs een relaxt galopje mee gepakt *\o/*

Mo was heerlijk aan de longe rond aan het sjouwen :)

Daarna zijn beide horsies nog lekker losgeweest:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:47

Fijn Jes!

Hey ik weet niet, wie doet de opening voor het tweede topic?? Ik wil wel wat in elkaar knutselen :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:50

Sieltjuh schreef:
Fijn Jes!

Hey ik weet niet, wie doet de opening voor het tweede topic?? Ik wil wel wat in elkaar knutselen :j

Jij!! :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:55

Oke, zal eens wat knutselen 8-)

Verwacht geen hoogstandje 8-)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:56

Ooh, daar zitten we dus al bijna aan :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:57

Op 1 voorwaarde :D Als je de titel overneemt, schrijf dan "sprookjespaard" aan elkaar _O- want daar irriteer ik me al eeuwenlang mateloos aan, hahaha.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:58

Ja gaat erg hard:)
Op naar de 500!!!!!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:59

Haha ik zie nu net pas dat we al op 490 zitten! Niet dat ik daar een grote bijdrage aan heb gedaan, maar goed :')

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:04

Ik ook niet Bonjoy, probeer wel alles bij te lezen als ik even tijd heb. Heb gewoon niet zoveel te melden, ja, dat ik vreselijk veel zin heb om weer wedstrijden te gaan rijden. :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:07

Hey Jeanette :wave:

Ehm... is het erg als ik er geen sprookjespaard van maak? Maar gewoon simpel "Het Arabierentopic deel 2"? Of willen jullie graag een leus ofzo??

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:10

Sieltjuh schreef:
Hey Jeanette :wave:

Ehm... is het erg als ik er geen sprookjespaard van maak? Maar gewoon simpel "Het Arabierentopic deel 2"? Of willen jullie graag een leus ofzo??

Ja een leuke openings titel :+

Het Arabische spookjes paard _O- Hoe te temmen ~~}>

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:12

Sprookjespaard dan hè? :P