[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:27

toffe filmpjes Yildiz :D Maf die rare vervorming haha. Prachtige manenbos heeft Jazzy

Spannend met Shief dr been, fijn dat het iets kleiner lijkt

Lekker Ilona verlichting :j

Fijn dat Djuun zo goed doet :))

Setje heeft een plekje op haar been, heel maf heeft ze wel eens eerder gehad. Dan krijgt ze een klein wondje met daar omheen een verdikking, voelt hard. Als je er dan voorzichtig in knijpt komt er gele troep uit en lijkt het vlees erin ook wat gelig, en blijft er geel lang een hard bultje zitten, de laatste keer dat ze dat had is het een melanoom.sarcoid geworden in de losse huid naast haar oor. Nu zit ie alleen op een harder stuk lichaam aan de zijkant van haar knie, ben dus benieuwd wat het is (denk alsnog wel melanoom/sarcoid). Kon vandaag niet goed checken omdat het schemerig was en Set net had gerend en dus wat onrustig nog, leek ook gevoelig als ik er aan zat. Weet dat ze daar een paar dagen geleden alleen een klein wondje had dus ben benieuwd wat het nou is en hoe het morgen is.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 22-11-14 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:27

M'n tante dacht dat ook al, die smste vanmorgen hoe laat we moeten :P
Ja ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:35

Wat vreemd Katja?
Geen gal of ander soortige parasiet beest dat zich in t najaar hecht? Is er vorige keer DA bijgeweest en zo ja, wat zei die hierover?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:39

vorige keer heeft er alleen een DA naar gekeken toen het alweer dicht was en dus een los bultje onderhuids, was duidelijk een melanoom zei hij. Dit is precies hetzelfde als hoe het toen begonnen is. Helaas beginnen melanomen wel eens zo als een soort gaatje/wondje. Wil best proberen er foto's van te maken morgen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:02

Gefeliciteerd met je diploma Joyce!

Baukje wat fijn dat silver zo goed gaat. :j Puppy's worden langzaam groot :D

Tamara, poedersuiker zeg! Ik merk hier ook al gladheid. Beterschap in ieder geval. :(:)

Eline, wat k*t dat je geen fijn gevoel hebt bij de stal waar Mish staat. Dat zijn dingen die gewoon gezegd moeten worden. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden. Hier wordt het gelijk gezegd maar het word vaak ook niet gezien met 40 paarden in een kudde. Als er overdag een wondje word gespot, doe ik die even behandelen of 1 van de stagiaires. Zo fijn :D

Annika, een beetje laat maar mij mag je ook altijd appen :j

Amy, top dat je nu de goede weg in hebt geslagen met Nassie :D. Is altijd lastig omdat je er vaak achteraf pas achter komt dat het niet de juiste weg is.

Ilona, fijn dat je verlichting hebt. Ik ben eigenlijk bijna nooit savonds op stal maar wij hebben gelukkig wel verlichting overal. Anders zie je geen hand voor ogen. :=

Shanna, ik hoop dat het niks ernstigs is!

Yildiz, wat fijn dat Jazzy zo goed ging! Fijn gevoel he :j

Katja, wat gek dat set dat vaker heeft? Gaat dat dan vanzelf over?

Ik heb vandaag gereden en ik durf nu wel te zeggen dat ik eindelijk alleen geisha normaal door de bak kan sturen en echt kan rijden. Als ik voor het eerst aandraaf nog steeds even moeilijk doen maar die momenten zijn nu zo kort dat ik dat voor lief neem. Het gaat wel weer over. Ze kan nu stap, draf, galop aan de hulpen maar ik gebruik stiekem perongeluk nog steeds mijn stem voor de galop en schakelen gaat ook top. Ik kan haar wat langer en lager instellen ook. Nu nog het stukje nageeflijkheid en dan zit de basis er wel in denk ik zo! Ze word zo lekker los :j. Dinsdag komt de zadelmaker en de tandarts. Dan kan ik haar weer met bit gaan trainen. :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:08

Ja heel fijn! We hadden wel wat licht hoor maar de lamp hing eigenlijk net niet op de goede plek, in en om de stal en bij de bak hebben we gelukkig altijd licht gehad haha!

Klinkt wel vreemd idd Kat...

Wat fijn Kel, ze zit echt beter in haar vel he! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:09

Niet per se vaker maar heeft het eerder gehad, en op zich niet gek want melanomen komen gauw bij schimmels voor door pigmentatie -O- maar ze heeft het dus wel eerder gehad en herken het. Kan vanzelf weggaan of een dichte melanoom worden (soort bultje) maar kan ook erger worden. het is eigenlijk gewoon huidkanker. Net als moedervlekken, kan niks zijn en kan heel erg worden.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:22

Ilona, oh haha daar heb ik dan overheen gelezen :D
Jaa ze zit zeker beter in haar vel! Vandaag stond ik op het trappetje om op te stappen en ineens op het fietspad achter mij begon iemand zijn kettingkast te klepperen ofzo. Ze springt met 4 benen de lucht in en mijn vinger zat vast in de teugel, HOP zo van dat krukkie af :'). Dan denk ik ohja, geisha is niet meer zo "mak" als een paar maanden geleden.. :')

Katja, oja, ik heb geen ervaring met schimmels maar klinkt wel logisch. Dat is met tumoren ook zo bij schimmels toch? Wij hebben een schimmel met een piemeltumor op stal. :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:23

ja dat is dan waarschijnlijk een melanoom :j zitten veel op geslachtsdelen, rond de anus en ook wel op het hoofd.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:50

Jeetje wat een piemelpraat weer dames :P

Ik heb even geen zin in een bijleespost, maar een andere keer wel zo'n ding waar je u tegen zegt.
Het overgrote deel van de paarden en mensen zitten lekker in hun vel en die wie dat niet zo is is het gewoon zwaar poedersuiker.
Eline wanneer kan je over met Mish?
Shanna hoop voor je dat het mee valt met je zwarte schone.
Voor beiden ik ben benieuwd wat de DA te zegge heeft.

Ik mis ons Issy Miyaki Samaki Huppeldepup kind hier wel een beetje.
Milene hoe is het met jou en je puppekind??

Iedereen die ik nog niet welkom heb geheten, welkom.

Zooo leuk he, denk je bij jezelf "misschien vinden die meiden het leuk om te zien waar ik zit en welke paarden ik tot mijn "eigen" mag rekenen" kun je je smartphone niet vinden :+
Mijn smartphone goed opgeborgen denk ik. Zal morgen nog eens weer zoeken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:54

Wat raar zeg Katja. Melanoom weet ik idd dat het vaker voorkomt bij schimmels maar verder geen ervaring mee.

Tof dat Jazzy zo fijn gaat! En Nour in hengst-modus, heerlijk! Dat kan ik ook echt zo missen.... Die extra inzet door het testosteron :+ veel plezier morgen, Joyce had het er ook al over :D

Fijn dat Geisha goed gaat zeg! Heeft een tijd geduurd maar jullie gaan nu echt de goede kant op hè?

Vandaag ging echt super! Zelf niet veel gedaan want voel me nog steeds niet helemaal geweldig, maar wel paar stukjes gedaan natuurlijk tussen de hoestbuien door :+ ging zo fijn!!! Ze liep steeds net niet lekker bij terugkomen in tempo in draf en dat was met de longeerhulp echt meteen helemaal weg! *\o/* Ook liep ze echt meteen al met veel meer schwung en gebruikte ze haar hele lijf veeeeel beter. Echt bizar zo veel verschil als dat kan maken! Ze was wel echt boos in eerste instantie hoor :') Maar ging echt geweldig fijn... De laatste 5 minuten even zonder hulp gedraafd en meteen weer niet goed lopen de giraf uithangen. Wát een verschil. Heel erg enorm blij dat we deze weg nu zijn ingeslagen voordat we echte problemen zouden zijn gaan krijgen. Nu is het allemaal nog goed op te lossen weer :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:59

Amy super dat het zo lekker ging, vind zo'n longeerhulp zelf ook heel fijn.
Hoe doe je dat trouwens als je western rijd? Kun je dan ook een longeerhulp of bv een bijzet of chambon gebruiken of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Kat kun je de DA geen monster laten nemen zodat je iig zeker weet of het goed of slecht is?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:14

klinkt goed Amy!

jaleesa ik ga er niet aan prutsen tot het er ongezond uit begint te zien. deze is precies hetzelfde tot nu toe als die op haar hoofd. Als ik het komende week niet vertrouw kan ik de DA nog wel bellen. heb het zelf nog niet eens uitgebreid kunnen bekijken.
Het overgrote deel is goedaardig en wordt niks aan gedaan

Setje in 2006. donkere manen he <3

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:05

Aleeneh schreef:
Wat betreft de openingspost... alle mensen die graag vermeld zouden worden in het aankomende topic nodig ik uit om foto's naar me te pb'en. Liefst eentje van jezelf met paard. Als je meerdere paarden hebt hou ik het het liefst op een max van 2 foto's, mogen uiteraard best meer paarden op staan. Gewoon lekker een leuke foto kiezen.

Plus, als je nog gekke, maffe, rare, leuke foto's hebt van je arab(s) zijn ze ook welkom.

Voor alle mensen die nog in de volgende OP willen komen, zie hierboven :)

@Shanna: Ik heb je iemand doorgestuurd die vroeg of ik een houten naambordje voor hem kon maken. :D

@Jaleesa: Ik weet nog niet precies wanneer ik over kan met Mish. Ze zou in een stal komen die qua hoogte nu alleen echt geschikt is voor pony's (ze kan d'r hoofd stoten als ze hem omhoog gooit), en de boer/staleigenaar wil heel graag voor ze komt eerst die zoldervloer er daar uitslopen voor haar, zodat ze meer ruimte heeft. Echt heel lief :) Ik denk dat het ergens in het begin van het nieuwe jaar gaat worden.

@Amy: Wat super dat het zo goed gaat met Nashwa!

@Kelly: Toen ik op stal aankwam zeiden ze meteen van "ja je paard loopt niet goed en we hebben haar vanmorgen even uit de wei gehaald en met haar gelopen enzo, maar we kunnen ook niet echt vinden wat het probleem is", dus ze hadden het wel gezien... maar gewoon niks laten weten.
Er is inderdaad ook niks te zien. Geen duidelijk warme hoeven, geen warme benen, maar het lijkt wel vanuit haar been of hoef te komen en niet vanuit rug of schouder. Geen wondjes, geen verdikkingen... Op het moment vind ik het nog het meest weghebben van een hoefzweer, al helemaal omdat ze die al eerder in dezelfde hoef heeft gehad.
Super joh dat het zo fijn gaat met je paardje, ben echt blij voor je dat het zo goed gaat :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 02:22

Ah ja dat is balen. Gelukkig was het niet al te ernstig. Waar ga je nou naar toe? Oeps, ik stuur morgen even ene foto, ik wil wel in de OP :D

Ja waar is yamasaki (heb ik dat goed?) Eigenlijk?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:17

Goedemorgen,
Ik heb wel snel bijgelezen maar weet niet meer waar ik op wou reageren.
Er is gisteren weer wat gebeurd bij Door.
Niet normaal, zo gaat alles goed en zo 2 x achter elkaar.
We waren met z'n tweeën, een vriendin van mij heeft daar ook een paard staan.
En ik wou Door er nu toch even goed uit het land halen na de mislukkig met het omverlopen.
Maar de paarden zijn momenteel mega opdringerig en vervelend en Door helaas het lasgste in rang.
Anyway, Inge houdt de paarden bij mij vandaan op 1 jaarling na. Die wou ook persé mee de draad door.
Door was er al uit en die andere drong zich gewoon mee.
Tja, lompe onopgevoede jaarlingen.
Dus wat doe ik met mijn stomme kop, ik wapper met de draad.
Nou, die andere was niet onder de indruk, maar Door wel.
Die draait zich om en stormt weer terug het land in.
En ik hield vast dus ik werd weer achterover gelanceerd.
Eerst dacht ik dat het meeviel, maar ik heb serieus een bloeduitstorting ten grote van een halve voetbal aan mijn kont...
En ik had gisteravond werkelijk zo'n pijn dat ik het uitschreeuwde, geloof me dat is niks voor mij.
Ik ben zelf homeopaat dus heb ik gelukkig Arnica in hoge potentie in huis, maar helaas..nog maar een kwart buisje..
Die gisteravond, vannacht om het half uur genomen en de bloeduitstorting is nu een kwart voetbal.
Ik kan me ook weer bewegen.
De huid stond gisteren natuurlijk zo gespannen, en ik denk dat er door de zwelling een zenuw knel zat.
Gelukkig heb ik pas een buisje van de zelfde Arnica potentie aan een kennis gegeven.
Dus die gaat Johan straks halen en dan ga ik er nog even mee door.
Wil wel graag werken morgen..

Sorry voor de lange ego post.
Ik zit me hier te gapen, heerlijk geslapen, not.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:40

Wat een opfok gedoetjes lees ik toch weer. Mishje kreupel zonder dat iemand het laat Weten, weer een ongelukje met Door. Geen leuke berichten :(

Yildiz: de halve hals deken is helemaal bout :( Vorig jaar was hij de helft van z'n manen kwijt. dit jaar in de vlechten gezet in de hoop iets te kunnen redden en zag er gister avond een berg losse plukken inzitten ;( Heb een Nika met halve hals en zonder hals gehad en vind dat ook niks. De voorkant van de deken is veel te lang waardoor hij achter de schoft terecht komt.
Heb nu een schneider's staldeken en die zit helemaal top(ondanks die een maatje te groot is) zit hem goed om z'n borst en schoft en schuurt nergens. Ga dus op zoek naar een buiten variant van zo'n deken

Jaleesa nog steeds lekker druk op je werk? Al wat meer je draai gevonden?

Amy: top dat Nashje er lekker mee ging! Lekker blijven trainen en voor je het weet is ze nog mooier :)

Vrijdag een paar erg leuke huisjes gezien, mooiste zou zijn om één van de huizen te bekleden met de extra's van één van de andere huizen(uitgebreide cv, mooie grote ramen en waanzinnig uitzicht) op de lap van het derde huis(3600 m²)...maar dan ligt het denk ik een beetje boel boven ons budget :D
Wel Zaraar z'n vriendinnetje weer gezien, 4 maanden drachtig alweer en krijgt al een mooi achter buikje. Ben reuze benieuwd wat ze ervan gebakken hebben.
Zaraar zelf besloot donderdag ineens op z'n giechel te gaan :\ boel kleine pest wondjes op z'n pootjes en dus ook vollere pootjes...zucht...

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:59

Leuk dat er wel wat huizen in aanmerking komen Woogy.
Waarom willen jullie verhuizen? Ander werk?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:16

Vervelend van Door Saskia, irritant lijkt me dat zeg al die opdringerige jonge paarden om je heen!

Lisa ben benieuwd, Groningen is leuk. Spannend van Zaar zn veulie.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:32

Even een topicspam :D :P [ITP] Voor het eerst ITP Almas el Jawhar (AV)
Afbeelding

Oei wat naar met Door hopelijk keert de rust in de dus iets te opdringerige kudde snel terug zodat je wat relaxter alles kunt doen met Door en dat jij niet steeds met de kleerscheuren komt te zitten auw :(:)
Hopelijk is het met Mish idd een hoefzweer maar fijn is het niet dat ze het pas melden als jij het zelf ook al kunt zien, hoop dat je dan snel naar de andere stal kan waar jijzelf ook meer toezicht hebt :(:)
Zaraar op zijn giechel ow ow ow soms zijn ze gewoon niet handig.
ben benieuwd wat er uit gaat rollen volgend jaar
Yildiz leuk meeliftfilmpje :D
Shanna prachtige naambordjes <3
En ik dacht ook dat vandaag t wedstrijdje was maar volgende week nog weekje om te oefenen maar denk dat dat t helemaal goed gaat komen en vooral genieten he ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:59

Wat is Mas toch gaaf <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:08

Knappe Massie

Wilde even delen wat voor tekeningen mijn vriend af en toe voor mij op ons marker-board achterlaat _O-

Afbeelding

deze nog toen Set drachtig was en ik vol spanning op het veulen wachtte

een andere keer dit

Afbeelding

en gisteravond werd Ilya misbruikt :')

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:03

Nou stil hier..

De plek van Set was heel anders dan ik had verwacht, het was een en al grote korst wat onder het haar doorliep met wat gele pus en eronder zat roze huid, niet heel onrustig. Onder de korsten leek het dus heel schoon maar ik snap niet wat dit veroorzaakt kan hebben. Vorige week was het nog een heel klein wondje ter grote van hazelnoot.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:06

Haha kat wat leuk! Creatieve vent heb jij :D

Wat gek dat die wond veranderd.. heb je geen foto?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:06

Ja zal ze zo uploaden. Het is gewoon een hele rare kale plek met een puskorst erop.

oh en even een mooie foto van gisteren :D van pradadaan op bokt

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 23-11-14 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt