[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:57

Jaa klopt.. maar in dat stukje Wikipedia wat je net schrijft staat dat negatieve eigenschappen vaak ook versterkt worden. Ik denk toch dat ze extreem gevoelig is daardoor. Haar moeder (gaga) is heel sensibel en haar papa gusar ook en dat dan dubbel. :=

Maar over gaga kan ik behalve wat foto's en haar pedigree, weinig vinden.. ik ben van plan haar dit jaar nog wel een keer op te zoeken. Ze is inmiddels al 24 geloof ik. Vandaar ook mijn gedachte dat het toch een ongelukje is. 21 was ze dan toen geisha geboren werd.

Maar goed, ik ben ook wel benieuwd waar ze dan op wilden fokken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:05

Bij fokkers is 21 op zich niet heel laat hoor, wel een beetje de leeftijd voor een laatste veulen :) Helemaal als ze regelmatig veulens heeft gehad kan dat prima.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:10

Ahh oke, weer wat geleerd! Dank jullie wel!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:12

Vandaag was ik heel blij om iets heel simpels :P namelijk dat je aan de kant waar Sets manen niet hangen, je haar manen aan de andere kant al kan zien! Haha. Onder de hals door.

Ze is zo mooi <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:13

Haar fokkers zijn toch meer gericht op de endurance? (prestatielijnen?)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:21

kellaxy schreef:
Jaa klopt.. maar in dat stukje Wikipedia wat je net schrijft staat dat negatieve eigenschappen vaak ook versterkt worden. Ik denk toch dat ze extreem gevoelig is daardoor. Haar moeder (gaga) is heel sensibel en haar papa gusar ook en dat dan dubbel. :=

Alles kan versterkt worden, dus ook negatieve eigenschappen. In hoeverre je sensibel natuurlijk negatief vind. Het heeft imo ook behoorlijk wat voordelen :j

En ze hoeft dat natuurlijk niet dubbel hebben, maar de kans dat als je twee zeer sensibele paarden met elkaar kruist je een zeer sensibele nakomeling krijgt is natuurlijk wel aanwezig :)

Overigens lees ik hieruit dat het wel een bewuste keuze is geweest, het dekken met zoon:
http://www.genghiskhan.nl/index.php?sho ... tent&id=61

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:22

Ze is idd een russiche dame veel inteelt op arax en aswan is wel vaker .
Hoewel ik haar ook wel mega vind hoor.

Nette punten trouwens Joyce

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:30

Mega-wat precies bedoel je Kath? :o?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:46

Haha ja mega wat? :+

Ja klopt ze is endurance gefokt.
En zeker heeft het voordelen, het duurt alleen langer voordat je elkaar echt kent. Ik merk nu gewoon dat ze me zo vertrouwt en dat onze band steeds sterker word. Heb haar gewoon compleet af kunnen spuiten zonder gezeur en zonder eten er bij!

Maar goed haha verder naar het fokken, even lezen hoor die link..

Edit: ja dat is ook wel zo.. maar dat kan ook "alsof" zijn. Maar ik heb er geen slechte woorden over hoor maar jullie zullen er meer verstand van hebben dan ik. En dat is ook wel apart, ze was als veulen schijnbaar groot en ze hebben haar vorig jaar nog op 1.60 geschat, terwijl ze nu nog geen 1.50 is.

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:48

oh haha haar lijninteelt maar zo nu net dat haar moeder ook haar oma is vandaar.
Snap nu het (ongelukje) .

Oh jeetje ben zo blond vandag lees nu dat geplant was deze combi
Laatst bijgewerkt door katjen op 30-03-14 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:49

Oooow, je bedoelt mega-lijnteelt :j

Nee snap je nu idd, las het gewoon niet zo handig :))

Ja, vind ik ook. Je ziet wel vaker lijnteelt, maar ik vind dit ook wel extreem.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:51

Ik heb zojuist gereageerd op een stage vacature bij Anky :+ Denk niet dat ze mij willen met m'n onderzoeksopdracht waar ik 70% van m'n tijd aan moet besteden. Die willen vast full time poepscheppers :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:54

Haha agh nee heb je, ja kun je krijgen toch! Zou wel tof zijn!

Ja ik vind het ook extreem maar goed ze zullen er wel een reden voor hebben gehad. Ik ben blij met mn inteeltje, in ieder geval! :D :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:58

Als ze haar vorig jaar nog op 1.60m hadden geschat, dan waren ze wel een beetje te positief hoor :roll: Als je paard van 3 nog geen 1.50m is, gaat die echt geen 1.60m meer halen :+

En dat jij er blij mee bent is natuurlijk het belangrijkste :j

Leuk Nicky :D Zou toch een bak zijn als je het zou krijgen :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:05

Haha ja inderdaad. Wie Weet :')

Ik hoop stiekem wel dat ze de 1.50 gaat passeren! Ze is nu echt nog wel klein :)
Nicky zei het ook haha!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:08

Djuun is ook geen joekel hoor (is maar net de 1.50m gepasseerd, ik zeg altijd 1.52m, maar dat zou ze dan ook maar net halen volgens mij :P ), maar is de laatste twee jaar wel enorm uitgezwaard :j Dat scheelt optisch al een hoop hoor :j Dan komt het allemaal wat meer in verhouding.

Heeft Geisha veel schoft trouwens? Want Djuun heeft vrijwel geen schoft ook :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:13

Oooh djuun is ook een kleintje! :+
Dat is zeker optisch bedrog want op foto's oogt ze wel groter haha!

Geisha heeft wel schoft gelukkig maar niet super veel! Ja nu klopt ze soms echt nog niet in verhouding. Die puntbillen en die bekken en ellebogen die nog wat uitsteken.. 0 spier :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:20

Ja, spieren doen natuurlijk ook veel :j
Als Djuun meer schoft zou hebben, zou ze zeg maar qua maat groter zijn, maar qua plaatje in combinatie maakt dat natuurlijk dan niet zo veel uit zeg maar, want de rug zou net zo laag zijn :P

Ja, hoor vaak dat mensen Djuun groter inschatten, maar komt misschien ook wel omdat wij ook niet zo heel lang zijn (hoewel... in vergelijking met sommige mensen hier ben ik wel weer lang, maar haal zelf de 1.70m nog niet hoor _O- ). En voor Letiets is Djuun het perfecte maatje :j Ik zou op 10cm groter ook niet misstaan zeg maar :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:25

Nee dat heb ik ook hoor! Ik ben 1.67 maar wel tenger dus lijk een soort van langer. :+ . 1.55/1.60 zou denk ik het perfecte plaatje maken :')

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:33

Interessant, die lijnen etc.
Ik ben er vrij nieuw in bij de av. Leuk om te zien.

Weten jullie hoe dat zit bij mijn paard?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:32

Zo, ik kan niet slapen en voel me even iets beter dus toch hier even vlug reageren :)
Bedankt iedereen voor de lieve reacties (ondertussen al weer pagina's geleden :p jullie gaan zo snel!) en lieve pb's!
Dinsdag heb ik dan mijn eerste baxter gekregen en ging niet zo goed :(. Ik voel me sedert dan ook echt vreselijk, daarom heb ik hier nog niet eerder gereageerd. Ik heb de hele week in mijn bed gelegen, duizelig, misselijk, grote bloeddrukschommelingen en flauwvallen... dat omschrijft zo een beetje mijn week :(. Het was ook enorm vervelend met die katheder in mijn arm, ik kon er niet mee slapen. Vrijdag is hij er uit gehaald en dinsdag gaat er een nieuwe in tot vrijdag. Ik wou zou graag mijn paardjes zien, maar doordat ik me zo slecht voelde kon ik er niet naar toe :( (ik was te slap om beneden op een stoel aan tafel te eten, dus naar de paarden gaan lukte al helemaal niet). Gisteren ben ik er dan toch eventjes kunnen bijgaan, heb me gewoon op een stoel geploft bij hen op de weide :p zo vermoeide ik mezelf niet te veel want ik heb niks v energie meer (stappen lukt zelfs maar met moeite meer :(, grootste deel vd tijd zit ik in rolstoel). De paardjes waren zo lief voor me :), ze kwamen me begroeten en kusjes geven voelde mezelf weer helemaal penny :D. Merk toch aan hen dat ze het aanvoelen dat het niet ok is met me, zo voorzichtig zijn ze anders nooit tegen me.

En ivm kleine arabieren, Shatan is ook niet zo groot :p. Hij is rond de 1.53m-1.54m, maar hij wordt ook vaak groter geschat omdat ik op foto naast hem sta en ik ben enorm klein :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:12

Oh wat vervelend zeg :(
Wel fijn dat je even naat je paardjes kon. Ja die paarden voelen dat blind aan als het niet oke is met je. Ik hoop dat je je gauw beter voelt! Boktknuffel!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:28

Maaike ook van hier uit heel veel sterkte heftig allemaal maar gelukkig heb je toch even van de paardenvitamines mogen genieten hopenlijk gaat de volgende keer beter en kan je vaker heen, en wat jij nu schrijft is nu exact waarom ik zo weg ben van die rareabies, gister wilde ik toch perse rijden maar had wat teveel hooi op mijn vork genomen zijn flink bezig geweest om het huis en zaterdag naar dierentuin geweest, met als gevolg mijn nek zat zo vast dat het knallende hoofdpijn word, Reem was al tevreden met een stapwerk ritje ze past zich dan helemaal aan zodat ik ontspannen mee kan liften, mijn therapeute haha.

Kelaxy Geisha is nog niet uitgegroeid wij hadden ook met Quest dat hij groter zou zijn als hij nu is maar paps was ook pas met 8 volledig uitgegroeid en hierdoor is het gewoon afwachten zijn andere broers en zussen zijn allemaal groter als hun moeders geworden en zo is quest voor ons dan een kleintje maar hij is ook nog zo aan het groeien dus de tijd zal het laten zien. Ik ben zelf 1.67 en voor mij is vanaf 1.50m een goed maatje

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:51

Ja dat is ook zo. Ik ben haast niet nieuwsgierig haha! Maar vanaf 1.50 vind ik ook mooi! Ik ben ook 1.67 namelijk:)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:00

Jij en Dayem gaan goed, Nicky!

Hoe is het met Yus, Joyce? Al hengstig/gedekt?

Leuke foto van Nikita en Fuego!

Knappe Set!

Fijn dat Geisha weer behandeld is, Kelly, hopelijk is ze snel weer hersteld!

Lieve knuffelvideo van Mish!

Mooie punten, Joyce!

Heftig, Maaike, hopelijk voel je je snel beter!

Ely was vrijdag uitgerekend, maar helaas nog steeds geen veulen...
Heftig weekje hier: veulen, de oma van m'n vriend ligt op sterven en de zus van m'n vriend gaat vrijdag trouwen. Hopelijk gebeurt niet alles op die vrijdag... :=