[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:43

Jes, kan je niet filmen? Dan kan je het eventueel ook iemand anders er naar laten kijken!

Michelle, Letiets pakt dr ook regelmatig mee aan de dubbele longe (ik ben er nog niet echt handig mee) en daar kan je ook goed het aanspringen mee trainen :j
Ik vind het stoer hoor, je overstap :j Ik wil het de andere kant op nog wel eens gaan proberen. Staleigenaresse is westernruiter, dus mag vast wel eens lesje bij dr nemen :D
En van stuitje, tjah over is het nog niet, maar kan wel weer normaal functioneren en met rijden geen last verder :) Echt geschrokken was ik niet, Djuun deed ook immers niets mis, dus ben er gelijk ook weer op gegaan. Kon alleen niet meer normaal zitten :o
Snap trouwens dat je nog nooit vd My Special Horse Competition heb gehoord, is ook helemaal in Zeeland :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:57

ShamalArabs schreef:
De update van vanmorgen: temp. is goed, hartslag is goed, wond ziet er goed uit. ze was wat rillerig vannacht maar dat is logisch gezien de verdoving en wond. Het veulen leeft en was lekker aan het schoppen met opvoelen. Ze is zowel vaginaal als rectaal opgevoeld en alles was goed. Als ze vandaag goed blijft en het eten wat ze nu krijgt ook goed gaat dan mogen we haar tussen 3 en 5 ophalen.

Dat was spannend :oo ...pffff, dan schrik je wel.
Gelukkig gaat het goed!
Ik hoop dat het verder oké blijft.

Jes, ik hoop dat Mirka ook wat beter gaat.
Idd best een goed idee om te filmen, kun je thuis op je gemakkie nog eens kijken, of misschien iemand anders vragen, je bent zelf meestal bevooroordeeld dan zie je spoken.
Maar dat ze zo heftig reageert lijkt me niet normaal iig.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:06

Ze is thuis! tegen medisch advies in :Y) ze had dus wat verhoging (0,6) maar toen ik daar kwam heb ik direct de assistentes laten rennen en is er ook gelijk opnieuw getempt, wat dus alweer gezakt was (0.3). Ze stond er echt zielig bij, maar toen ze ons zag leefde ze helemaal op. De DA zei niets wat wij nog niet wisten en we weten waar we op moeten letten, en tja, daar zouden ze sneller kunnen ingrijpen, maar ik denk dat ik al eerder zie als een DA als ze ergens last van heeft én thuis genezen ze gewoon sneller, want het grootste deel van genezing is psychisch. Ze was wat pijnlijk, maar het veulen was ook erg druk, dus dat lijkt me logisch. De wond ziet er mooi uit, zal straks even foto's opladen. Was wel wat groter dan ik verwacht had. Met haar torsie moesten we haar alsnog met de bezem de trailer op pushen, ze is geen makkelijker lader (op de trailer dus super, maar laden...) maar daar sputterde ze uit gewoonte even tegen en ik zag ineens een helder lichtje in haar ogen verschijnen en toen liep ze gelijk zo de trailer op <<) Ze kwam met opgeheven hoofd en staart van de trailer af en ze is duidelijk blij om thuis te zijn (en eten te krijgen, want hier krijgen ze 24/7 ruwvoer en daar had ze haar voer van 12 uur al op en ze had honger). Ze staat nu lekker op stal met een flinke pluk hooi en ik ga zo haar buuf naar binnen doen zodat ze gezelschap heeft :j
Maar goed, ze wisten o.a. niet of het veulen op dit moment nog leefde (ik zag het bewegen, dus ja) en of het niet in de komende dagen alsnog zou overlijden (verwerpen thuis of op kliniek... hmmmz.... denk nog steeds dat je dat beter thuis kunt hebben, met je maatjes om je heen). En het kon nog gaan ontsteken, maar ach, dat zie je dan toch ook wel. Ze heeft nog medicijnen gehad en morgenavond komt onze DA de medicijnen doen en haar controleren. Verder heb ik genoeg bute op voorraad ter pijnstilling, dus dat komt ook in orde.
Ze knarsetanden heel veel, zei de da ook nog... :j doet ze altijd als ze als ze zich niet prettig voelt, en ook wanneer ze chagrijnig is :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:11

Lekker dat je haar thuis hebt!
Ze zal zich dan het fijnst voelen en jij ziet het beste wanneer er iets niet lekker gaat met haar!
Goed dat je je gevoel hebt gevolgd!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:12

Nou, hopelijk nu verder een voorbeeldige zwangerschap + bevalling :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:30

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:35

Nou dat ziet er wel netjes rustig uit zo.
Wel een jaap he, halve paard doorgesneden..
Een raampje erin voor de baby!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:37

MirandaFuego schreef:
Nou dat ziet er wel netjes rustig uit zo.
Wel een jaap he, halve paard doorgesneden..
Een raampje erin voor de baby!

:') als ze een kwpn'er was geweest had die wond een stuk kleiner geleken denk ik zomaar :+
ja dat zou wel een uitvinding zijn, doorzichtige buiken zodat je kunt zien wat er aan de hand is :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:38

Haha, kan je af en toe even zwaaien :+
*doet aan beelddenken*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:39

Ja, dat zou echt wel leuk zijn, haha, kun je het kleintje al zien en hij/zij jou ook!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:59

Wat fijn dat Shanaya weer thuis is. Je kent je eigen paard toch altijd het beste, en thuis zijn ze toch altijd meer op hun gemak inderdaad. Nu hopen dat alles goed blijft gaan! Even iets heel anders (klinkt ook onwijs onbenullig naast deze situatie) maar heeft Shanaya ook zulke gevoelige hoeven? Asi staat nu al voor de derde keer in 1,5 jaar tijd met een hoefzweer...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:02

Iloontjeehh schreef:
Wat fijn dat Shanaya weer thuis is. Je kent je eigen paard toch altijd het beste, en thuis zijn ze toch altijd meer op hun gemak inderdaad. Nu hopen dat alles goed blijft gaan! Even iets heel anders (klinkt ook onwijs onbenullig naast deze situatie) maar heeft Shanaya ook zulke gevoelige hoeven? Asi staat nu al voor de derde keer in 1,5 jaar tijd met een hoefzweer...

Mawiyah wel, shanaya niet. Maar bij ons is het altijd door vlas of grind of beide. zolang we geen vlas gebruiken en niet op grind ergens komen gaat het prima :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:19

Die raampjes gebruiken ze bij dikbil koeien.

Fijn dat ze thuis is en inderdaad kan je de merrie zelf het beste en zie je de kleinste veranderingen als eigenaar beter.

Nou met Mirka kan ik geen touw aan vast knopen.
Mevrouw heeft weer 2 wondjes erbij en jawel hoor een iets dikkere been meteen.

Toch even nieuwschierig naar de beweging dus gelongeerd....conclusie in draf: Rad.
Nog een stalgenoot laten kijken en die zag ook niks.

Alleen de stap blijft twijfelig...maar ja zoals jullie al zeiden dat vanwege Barc je ook sneller spoken ziet.

Dus ik gaat haar oppakken en als ik dan nog steeds geen goed gevoel heb de DA erbij.

Maar ik denk na een dagje denken dat het ook omstandigheden kunnen zijn:P

Michelle er zijn wel wat geintresseerde voor Montoyo maar dat zal 2013 uitwijzen.
Vandaag even met halster gelongeerd en morgen weer met optoming.
Zondag denk ik er weer op.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:13

fijn dat ze weer thuis is zeg!! en wat een eng gezicht die wond zo! :brr
Lastig van Mirka zeg, heel vervelend gevoel als je er geen peil op kan trekken :n

Ik heb vandaag lekker wat met Noah gestapt, en weer lekker les gegeven aan de beginnertjes aan de longe :) wordt wekelijks gefilmd door trotse papa's en mama's en opa's en oma's en vandaag waren een tante en oom ook nog mee _O-
alleen zo jammer dat de pony waar ik les mee geef een spierwitte schimmel is, en IEDERE vrijdag besluit nog even in de modder te gaan rollen voordat ze naar binnen gaan... -O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:25

Ag nog even en het wordt tijd voor dekens dus ook minder poets werk :+

Daarom kijk ik het nog even aan met Mirka.
Morgen dus rijden :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:53

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:39

Ik las je updat op FB, fijn dat vannacht goed is gegaan, wel pittig nachtje voor jou!

Tam, lekker aan de slag dus met lesgeven. Hoe gaat het nu met No?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:47

Pfft dat is ook schrikken, fijn dat het is goed gekomen en dat ze weer thuis staat! Nu duimen dat verder alles perfect gaat en dat er straks een gezonde baby bij loopt :D

Ohh Mirka weer in de lappenmand? Kan me je angsten goed voorstellen... Ik word tegenwoordig al zenuwachtig als Umoyax een sprintje trekt, die heeft een paar keer aangewezen waar de zwakke plekken in de hekken/draden zitten :+ Jouw ervaring met Barc was natuurlijk helemaal ontzettend naar dus het is helemaal niet vreemd dat je gauw in de zenuwen schiet! Probeer het een beetje los te laten maar blijf je gevoel volgen :)

Mooie band met veren! Gaaf, ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Antha is laatst even gauw nagekeken door de ta en blijkt helemaal geen ''beugeltje'' nodig te hebben zoals we zo lang hebben gedacht (en andere ta's hebben bevestigd), voortandjes zijn gewoon veel te lang, arme poownie -O- Over een week of 3 word haar gebitje dus eíndelijk goed gedaan en voor wat ik begreep zou dat een heleboel dingen op lossen want door die te lange tanden drukt ze oa haar rug weg. Ben heel benieuwd. Intussen heeft ze een beetje vakantie, vind het zo sneu om er nu een bit in te doen en intensief aan de slag te gaan :(:) Doe ik liever eventjes los longeren etc totdat haar tanden zijn gedaan.

Verder gisteren bij de kvk geweest dus ben nu officieel ondernemer, zo trots :D Morgen sieradenbeurs, spiegeltjes en kraaltjes kijken :D Iemand nog specifieke kleuren/dingen die ontbreken bij kabelhalsters? Kan ik daar namelijk gelijk even naar kijken/op letten :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:57

Haha goed gevoel is dat he, eigen bedrijfje := Wel een hoop geregel en gedoe.

Hopen dat het met Antha weer beter gaat als de ta is geweest :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:14

Fijn dat je bijna doormidden paardje goed gaat. :(:)
Zeker zwaar zo'n nacht maar als het dan goed gaat kun je het hebben, denk ik!
Zoowh, even bijgelezen over Haren, haha, die domme mensen die allemaal heengingen en mij een doemdenker vonden hebben nu spijt.. :+
Mijn paardjes hebben lekker thuis droog gestaan en ik ga ze vanmiddag nog even op de wei zetten, wat een regen is er gevallen!
Whaha, Tam, mijne had vannacht dus ook een remspoor opgelopen.. :P
Amyz, gefeliciteerd!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:40

Ja belachelijk daar in Haren! Relschoppers!! :n

Amy, Antha, dat is paard dat je rijdt? Sorry, ben het ff kwijt. Fijn dat dr tanden binnenkort worden gedaan :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:14

Sieltjuh schreef:
Ja belachelijk daar in Haren! Relschoppers!! :n

Amy, Antha, dat is paard dat je rijdt? Sorry, ben het ff kwijt. Fijn dat dr tanden binnenkort worden gedaan :j

Antha eet met lange tanden, heb ik begrepen. :P
Ik hoop toch dat het een paard is, vijlen bij mensen lijkt me niet zó! :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:16

:') Je avatar past wel bij jou he :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:17

Letizia schreef:
:') Je avatar past wel bij jou he :')

Ja, dat is mijn pasfoto. *D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:18

Fijn dat er een oplossing komt voor Antha :)

Ik snap je wel hoor Jessica, als je eenmaal een zorge kindje hebt gehad, blijf je angstig bij zulke dingen, de osteo zei ook al tegen mij dat ik een obsessie heb met links voor :')

Gisteren les gehad met m'n toppertje, er waren wat stoorfactoren in en rond de bak, soms was ze daardoor wat afgeleid, maar eigenlijk ging het gewoon weer hartstikke fijn :j
Vandaag samen met Siel een rondje buiten gedaan, ze was wat fris, maar ook dan blijft ze gewoon braaf bij je en gaat ze niet om elke flapscheet schrikken :)