[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:19

ah zo(ik lees even niet alles, beetje haast zeg maar ;) ) maar nee alleen baby's moeten getest

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:20

Haha Lisa zeker bagger! :D
Fijn dat Tara helemaal oké is! +:)+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:23

Miranda, klopt, 25 of 26 maakt weinig verschil :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:25

Jaa fijn weer he Miran! Zo fijn voor ilya vind ik ook :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:37

Haha Tien je hoeft geen gewoon eten meer je hebt al genoeg voer aan die pillen. :')

Ja Kat ik ben wel benieuwd hoe hij de sneeuw gaat vinden straks! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:40

Jaa ik denk wel leuk! Meeste jonge dieren vinden het wel tof volgens mij :)) Hij heeft meer vacht dan mama en dat zal altijd zo blijven denk ik zo

Afbeelding

want ja, de Rocky Mountains <3 heb je ook een vachtje voor nodig!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:41

Tieneke schreef:
Ziekte van lyme. En al langer chronische bloedarmoede, ongeveer 5 jaar. Hoelang ik met de lyme zit, is onbekend, maar het is in september aan het licht gekomen.

Bah, nare ziekte.
Zo ongrijpbaar ook.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:43

Wedderveen....bijna Den Haag!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:11

Geen verstand van testen enz. :n
Wat leuk dat setje zo vrolijk is! Komt dat niet ook door het weer? Ik moet eerlijk zeggen dat ik uit mijn herfstdip ben en deze herfst helemaal niet zo erg vind nog.. Behalve dat ik het super koud heb :')
Geisha heeft helemaal geen herfstdip.. die is vooral erg fris. Ik heb het idee dat ze enorm veranderd nu.. Een stukje volwassener, brutaler omdat ze zich beter voelt en ze zwaart wat uit! Ik maak trouwens super gebruik van ons nieuwe solarium :D. Na het werken even lekker onder de lampen voor de spiertjes. Aan het begin vond ze het vreselijk en was ze erg onrustig. Nu staat ze heerlijk te genieten :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 07:19

Neuh ik heb Set ook al in alle weersomstandigheden gehad :D denk echt dat ze hartstikke happy is als mama.

Fijn van Geisha :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 07:54

Pony is in de Alpen geboren, zo'n 50 km ten westen van Genève. Zodra het sneeuwt en vriest is mevrouw pas echt in haar element :D

Fijn dat Geisha opknapt, toch prettig om te zien na zulke behandelingen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:52

In de woestijn kan t ook koud zijn, die van mij worden echt ijsco's... :')
Alleen Nour dus niet, mooi zomervachtje!
Was afgelopen week voor m'n werk op n dressuurstal en daar hadden ze ook nog van die mooie korte vachtjes. Die houden elke avond voor dat doel het licht aan tot 21 uur.
En idd bij Nour is het licht meestal tot half elf aan.

Jaaa Zaar op beeld! +:)+ Je kunt t wel! Nu nog met beweging of lukt dat niet met de Phone?
Bevalt die deken trouwens? Ben altijd bang dat met zon halve hals de manen eraan gaan?
Ik heb weer een nieuwe besteld 400 grams, 60€ bij Nika. Bevallen me erg goed! :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:25

testen weet ik niet zo veel over, maar wat leuk dat Set zo happy is als mama! :):)
Geisha is blij zonder winterdip, fijn!

ik ben onderweg naar het station echt keihard van de fiets gevallen... de brug was spekglad, en zo hard fietste ik niet eens :+ in de trein zag ik pas dat er nu een prachtige bloedvlek op mn broek zit -O- gelukkig is het een donkere broek en valt het niet zo HEEL erg op :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:48

Zodra ik meer zeker weet, kan ik het zeker niet voor me houden :D

Ik heb Ely nooit laten testen op CA, maar als ik voor een vrije hengst kies, vind ik dat ook niet zo'n probleem...

Leuk dat Set weer helemaal jeugdig is, genieten!

Fijn dat Geisha zo goed gaat!

Super Fuego!

Sterkte, Tieneke!

Oei Tamara, pas je wel op jezelf?

Ely is wel lekker fris door het weer, eerste keer aangalopperen staat garant voor een debiele ren- en boksessie haha
Vanmiddag komt de osteopaat, ben benieuwd wat hij vind...

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:33

Zo, heb even bijgelezen.
Shanna is druk aan het smeren met leem, het ziet er niet echt chill uit, die bult :( helaas. Wel heel mooi je zwarte merrie, en die foto’s ook super schattig.
Ik zag een uitgerekte Door voorbij komen op het filmpje, ik moest wel een beetje lachen, het zag er wel grappig uit, zo uitgerekt xD ze heeft wel een onwijs lief koppie.
En Saskia een stalgenoot naar de DA gebracht, gelukkig niet heel ernstig.
Tammy heeft een sprongetje gemaakt, ik vind het er echt hoog uit zien! Alhoewel ik ook weleens ruim een meter heb gesprongen met een arab, dat is al 2 jaar terug, en alles hoger dan een meter vind ik er altijd zo hoog uitzien, echt stoer.
Woogy (Lisa? Nog even oefenen met alle namen :P) haar veulen heeft een levensnummer en straks hopelijk eindelijk papieren.
En huizen kijken in Groningen, spannend!

Annika laat ons nog steeds in spanning over de hengst, ben ook wel erruug benieuwd.
Bren heeft een showpaard en met haar andere paard liggen kroelen, heerlijk.
Yildiz heeft een super fijne western les gehad, klinkt ook erg leuk. (niet dat ik daar veel ervaring mee heb, wel eens een les gehad bij Annemarie van der Toorn)

Set is helemaal happy, gaaf om te zien, zo’n blij paard in de wei. En haar fokster is langs geweest, die ze ook nog leek te herkennen na 10 jaar, apart is dat. Maar ik denk wel dat het kan.
Kelly moet een keer mee met Geisha op endurance :P want dat kan elk gezond paard wel aan. Dus dat is een leuke nieuwe uitdaging, gewoon een keer doen  met dat verkeer komt vanzelf wel goed. Heb met het paard wat ik reed ook een jaar lang veel moeten oefenen. Nu kijkt hij nergens meer van om (of hij stelt zich aan)

Miranda heeft fijn met Fuego gereden, en ik zag ook nog een lief paar oortjes voorbij komen.
Tieneke heeft Lyme, chips, echt een rotziekte, helaas ken ik nog een paar mensen die het ook hebben(of gehad), heel veel sterkte!!
Veder nog het een en ander over erfelijke ziektes testen, weet wel een hoop van ziektes maar weinig van de regels bij het AVS :P

En dekens, winter en herfst. Nou, ik vind het verschrikkelijk koud. Vroeger hield ik heel veel van winter, nu niet echt meer. Behalve schaatsen dan 
Bayard staat zonder deken buiten, maar die kan altijd schuilen. ’s Nachts staat hij in een stal met uitloop met zijn vriendjes en dan gaat hij ook weleens buiten staan, maar binnen is het eten…dus….

Ik heb al een paar dagen hoofdpijn, niet erg fijn, dus als ik niet reageer is het omdat ik het licht van mijn scherm niet kan verdragen, ook hebben m’n laptop en iPhone kuren, dus dat gaat lekker.

Ook nog leuk nieuws, ik kreeg een mail dat ik in de top 3 van het endurance jeugd kampioenschap ben geëindigd. Dat wist ik eigenlijk al, ben waarschijnlijk 2e ofzo, aangezien ik eerst gedeeld 1e stond… Als ik de laatste wedstrijd van het seizoen had gereden (en goed uitgereden) was ik sowieso eerste geworden, maar ja eigen schuld :P

Iedereen veder een fijne dag gewenst, en werkse, dat ga ik nu ook maar weer doen :P

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:42

Mijn moeder benadrukt net nog even dat ik waarschijnlijk de eerste op m'n werk ben en dat het daar dus ook heeeel koud is (erg fijn)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:50

Goeiemorgen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:58

@Eline kan dr niks aan doen maar vind mish nog steeds op Djuun lijken hoor
@miranda over mij gedroomd nou kijk das nog eens aardig hoop niet dat het een nachtmerrie is geworden. Erg mooie foto's van Fu hij is wel erg fotogeniek. Lekker bezig met rijden leuk hoor.
@yildiz nou als ik dr niet bij ben dan is ze helemaal niet te handelen. Heel vreemd maar dit doet ze al va onze eerste ontmoeting
@ilona fijn dat jas haar beentjes weer wat beter gaan
@siel fijne les gehad, super!
@Lisa ik weet niet altijd wat er in dat koppie om gaat. Da moet ze ook niks van weten. Manlief is sins kort geen probleem meer voor haar, mag haar zelfs buiten zetten. Fijn dat Gary vooruitgang boekt
@corina welkom
@kat zo leuk die foto van setje ohz, wil je haar nog weer oppakken? Wat een mega ruimte op de boerderij, leuk vooruitzicht
@shanna wat een leuk idee die bordjes, Asal en Fame hebben al een stalplaat maar vind ze wel super leuk, niet leuk van shief. Shief lijkt me zon wereld merrie dat filpmje ook <3
@jaleesa overal aan doen met scheren is mega lelijk maar helpt doe ik ook altijd
@yildiz lekker rondje gereden zo te zien. Wil het met Asal ook oppakken denk dat ik zondag middag voor het eerst maar eens van huis rij. Gaaf met koeien zou ook wat voor Asal zijn die pest de buur koeien dagelijk
@tamara dat sprongetje doet Noah leuk zeg
@kelly enjoy the ride is erg leuk maar ik vind het erg prijzig geworden. Je kunt zelf ook hele leuke ritten uitzetten

Zo ik ben weer bij
Gister diploma uitreiking gehad dus nu is het officieel
Met Asal lekker aan het trainen eenvoudige wissel is nu bevestigd ben zo trots op dr. Zou morgen twente cup rijden maar ben nu druk met oude huis leeg halen en vandaag werklui bij huis om mn wasplaats te instaleren en kleine klusjes in en om het huis te doen. Zondag duimen voor zelfde weer als vandaag dan wil ik graag een keer van huis rijden kijken hoe ze dat doet.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:14

Bedankt Joyce, en gefeliciteerd met je diploma! :D

Klinkt als een druk programma, en het begin van een wissel, klinkt als goed bezig :) Dat is ongeveer het einde van mijn dressuur kunnen, een eenvoudige wissel, lukt net :P

Edit: en goeie morgen Saskia, of nouja nu goeie middag :)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:43

Wat een héérlijk weer!
Helaas weer gevallen van vogelgriep erbij, rotziektes.
Ik heb net even filmpjes van Jip naar de dierenarts in Bodegraven gestuurd, ze had een verrekt kniekapsel opgelopen in Wilbertoord, en we moesten 3 weken stappen.
Nou, ik heb haar nun 4 weken gewoon op het land staan en ze loopt al goed sinds de dag na de wedstrijd.
Denk dat ik weer kan opbouwen, maar ik wil toch ook graag dat de DA even ziet hoe ze loopt.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:54

Zo, even pauze... :D

Saskia, bah, naar altijd, hoop dat je snel weer op mag bouwen..
Corrina, dat is nog eens leuk nieuws! Gefeliciteerd!
Joyce, gefeliciteerd met je diploma... Gaaf dat ze dat al kan, ze werkt graag voor je he!
Beetje naar je zin in het nieuwe huis? Kun je er al aan wennen?
Annika, ben benieuwd wat Nico zegt... :j...
Tam, :(:), ook als je langzaam fietst kun je zo hard vallen... :(...
Yildiz, linkje van de deken graag... Zag gisteren toevallig ook de deken bij Lisa en al gevraagd hoe zij het vond, ook niet top i.v.m. manen, ben dus nog steeds op zoek.. Ik heb een Amigo Bravo, maar ik de hals is zo wijdt, regent in.
Lekker joh dat hij nog een zomervachtje heeft! Is bij mijn beer wel anders... :+
Kat, blije Set, genieten he als ze zo lekker in het velletje zitten!!!
Kel, toppers! Zoveel energie in gestoken, mag nu wel een keer beter gaan... :j
Lisa, ik kom een keer langs, gezellig... :D Leuke foto van Zaar!
Spannend, huisjes kijken....
Miran, hoe is het met de foto's? Nog wat leuks te delen?
Tien, zo balen.. Met de poowns alles goed?

Ik mis de dames uit het Zeeuwse een beetje (of heb ik iets gemist)... ?

Nu even ego:
Ik heb gisteren echt zo zo zo genoten van Silver, hij liep echt geweldig... Galop deed hij hartstikke goed, oortjes lekker naar voren en buigen deed hij een stuk beter.. Misschien heeft Krista hem net even laten zien/voelen wat de bedoeling is en is het snappertje aan... :)*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:15

Druk, niet fit geweest en k*tsfeer op het werk, maar nu een weekje vakantie, dus zal straks eens een bijleeslijst maken :D
Thanks fot noticing Baukje :D Super van Silver btw! :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:20

http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... pedeken=23

Deze is zonder die hals. Heb de 100 grams. Maar nu dus deze besteld. Erg tevreden over. Ik heb verder de rhinos van horseware maar die zijn zo duuuur!

Goed bezig met de wissel! Eenvoudige wissel is dat met een stap ertussen? Of zelfde als onze leadchange vliegende galopswissel?
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 21-11-14 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:23

Die zien er wel fijn uit, ook qua prijs! Zijn ze een beetje sterk? Fin heeft heel weinig wintervacht (als veulen eerste winter binnen doorgebracht, ik vermoed daardoor) en het wordt nu toch wel snel kouder... Maar met zo twee jonge mannen samen ben ik een beetje bang om er aan te beginnen...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:24

Tot dusver Nourproof! :D