[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:15

We waren naar 'Houd van eten', heel lekker en leuk, ze doen alleen wat chiquer dan nodig hihi

ja Set dol. ze doet Ilya na denk ik.

Fijn dat Fuutje goed ging!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:18

sherif schreef:
set_elkol schreef:
Als ik zelf Set zou laten testen op CA etc dan accepteert AVS die uitslagen ook toch wanneer ze een AV veulen zou krijgen? Of moet ik dan weer alsnog verplicht via hen weer testen?

Als je merrie vrij is en je dekt met een CA vrije hengst, is het veulen vrij verklaart doordat beiden ouders CA vrij zijn. Mocht je merrie CA drager zijn en je dekt met een CA vrije hengst(of andersom), kan je het veulen weer laten testen of deze drager is(lijder kan deze nooit zijn in dit geval)

Is dat nieuw? Laatste ALV waar ik was werd er idd voorgesteld om dit in te voeren maar omdat de test niet 100% sluitend zou zijn moest je veulens nog blijven testen, ongeacht of de ouders vrij waren.
Maar dat is veranderd?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:19

Veulen dan alsnog testen zou ik niet extreem erg vinden, maar ik zou het onzinnig vinden om Set 2x te testen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:20

Je mag toch zelf weten of je je merrie laat testen, is niet verplicht toch? (dacht ik?)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:22

Oh dat dacht ik eigenlijk haha oeps :+ Naja wil het alsnog wel weten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:24

Merrie niet idd maar veulens wel :j Zou denk ik het veulen gewoon laten testen en Set niet, tenzij je een drager op het oog hebt natuurlijk :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:26

Oke bedankt voor jullie uitleg!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:29

Waarom niet gewoon AVS mailen, dan weet je direct van de hoed en de rand!
Zou persoonlijk nooit met n drager fokken maar goed, die discussie hebben we al eens gehad! :P

Lekker dat Fu goed ging! :)

Haha, neeee! Niet bij Kris! Gewoon hier in t Brabantse en dan lekker ritje aan vast plakken! Heb jullie al 1000008897535 keer uitgenodigd maar jullie komen niet!!! -O- ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:31

Ik ga ook niet met een drager fokken, maar Set kan ook die drager zijn zonder dat ik er erg in heb. Dus ook als ik een geteste en vrije hengst op het oog heb zit er toch nog een andere kant aan? (de merrie)

enneh hey! ik wilde langskomen maar dat kwam allemaal ons beide niet goed uit haha.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:33

amyz schreef:
Merrie niet idd maar veulens wel :j Zou denk ik het veulen gewoon laten testen en Set niet, tenzij je een drager op het oog hebt natuurlijk :)

Zo hebben wij het idd ook gedaan, maar ik kan me wel voorstellen dat je het wilt weten Kat. Wat Joyce (raven) pas zei zet mij dan wel weer aan het denken, als je een drager kunt fokken uit twee vrije ouders (LFS) kun je dan ook een lijder fokken als (ff als voorbeeld) Set niet getest is en de vader vrij? Ik bedoel: statistisch gezien niet natuurlijk maarja, die van Joyce zou statistisch gezien ook geen drager kunnen zijn (tenzij de uitslag van de ouders niet klopt) Lastig lastig...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:36

Ik lees dingen over een lieve Set die helemaal herkomen is, en van een leuk ritje met Fu. En van Lisa die ook weer leuk nieuws kreeg. Ik lees continu mee hoor!

Even laten weten dat ik vanaf vandaag weer thuis ben tot en met volgende week. Mag nu proberen om vaker, 2x per maand, b12 te spuiten en euh, moet beginnen met licht antidepressivum... De dokter zegt dat ik lichamelijk nog een lange weg te gaan heb en hij wilt voorkomen dat ik in een depressie zak. Op zich wel fijn dat hij vooruit denkt en hij steunt me ook hard... Maar vind het toch een beetje spannend...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:36

Naja ik kan sowieso een drager fokken als Set het blijkt te hebben, vind ik toch wel de optie waard om haar wel te testen. Ik weet ook niks over haar ouders wat dat betreft.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:40

Zo ver ik het inmiddels heb begrepen ligt het met de vererving van LFS net weer anders dan met CA en SCID. Echter geeft het avs zelf wel aan dat de tests niet 100% sluitend zijn...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:42

Wist niet dat Set nooit getest was. Dan zou ik zowiezo testen ja.
En gezien Joyce d'r verhaal idd ook het veulen.

Haha, ja das waar! Maar hee, kan ook op later tijdstip he?

Pfff, Tiene weer ff heftig dus! Snap dat antidepressivum op voorhand alleen niet? Heb je niet al genoeg medicatie?
Veel sterkte meis! :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:44

Nee die is dus nooit getest, ik dacht dat veulens tegenwoordig standaard worden getest bij inschrijving maar dat is dus ook niet zo?

Klinkt heftig Tiene

Set is trouwens niet per se weer zichzelf, ze is doller dan ooit.

Yildiz komt helemaal goed, ik kom vast wel een keer langs :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:45

Ik zit er mentaal stilletjes aan wel door. Ik kan minder en minder en dat op zich is al moeilijk. En dan de continue pijn. Steeds regelmatiger zenuwuitval ook... Wellicht moet ik nog maanden aan de AB voor ik verbeter, dus dan moet ik het ook nog aankunnen... Als je dan wacht tot je echt alles zwart ziet, is het des te moeilijker om daar ook nog eens uit te geraken...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:51

Ah ja snap ik! Tis zon *** ziekte ook! Veel sterkte Y;(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:54

Thanks Yildiz, voor de steun :-)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:55

Pfff Tiene, het is ook echt niet niks, idd gewoon zwaar k*t! Sterkte en ik hoop echt dat je je gauw beter gaat voelen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:59

Bedankt, Ilona :-) We zullen zien, bemoedigende woorden doen in elk geval wel goed! Het is idd een k*tziekte en ik heb dan al enorm veel geluk een dokter te hebben die me gelooft.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:44

Tieneke, sterkte, mag ik vragen wat voor ziekte je hebt?
Als je het liever niet zegt snap ik dat ook hoor!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:51

Ziekte van lyme. En al langer chronische bloedarmoede, ongeveer 5 jaar. Hoelang ik met de lyme zit, is onbekend, maar het is in september aan het licht gekomen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:09

waarom zou je set twee keer testen? zodra je uitslagen hebt is het klaar.
Blijf met het verhaal van Joyce in m'n hoofd met een drager uit twee vrije ouders. Veulens dus sowieso maar testen.

Tara's papieren zijn binnen, alles vrij en in orde \o/

Ik woon nu in Den haag en we gaan kijken in geen idee heb Wedderveer(??) gehoord en nog wat van die plaatsen.

Ga misschien van het weekend toch eens kijken naar het telefoon filmpje...of niet weet ik nog niet ;)
tot die tijd heb ik wel deze bagger slechte foto van mijn ventje <3
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:11

Ik ben geboren vlakbij Wedderveer, mijn zus is daar geboren en mijn ouders hebben er dus een poosje gewoond, erg ver oostelijk bij Duitsland.

knappe foto van Zaar!

Ik ben niet van plan Set 2x te testen ;) ik overwoog haar vast te laten testen op eigen initiatief maar wilde niet het risico lopen dat AVS het zelf wil 'regelen' snap je, sommige stamboeken hebben zulke rare dingen soms.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:19

Deftig uit eten dus Kat, haha!
Voel me vooral altijd heerlijk op m'n gemakkie bij de texas grill.. :+

Tien... :(:)
Nou ja, nog een pilletje erbij kan wel.. :')
Je wordt daar een beetje matter van, dus voel je je niet zo blij maar ook niet zo verdrietig...ik hoop dat het werkt. :j

Wat is het weer nog steeds goed! *\o/*
Wel een stuk frisser maar zo heerlijk droog.
Afgelopen nacht waren de paarden nog dol aan het spelen om 1 uur, de volgende ochtend lag Fu nog lekker te slapen, haha, was te laat opgebleven. :P