[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:24

Barcelano schreef:
Sieltjuh schreef:
Djuun vond het vorig jaar beetje eng. Zeker toen er nog ff een wolfstandje werd getrokken met een soort "appelboortje", dat was echt zielig :(:)

Hoop voor Mirka dat het goed heeft geholpen!

Dat heeft de Ta bij Mo ook gedaan bij 2 doppen die er nog met wortel in zaten :7
Dus die krijgt 3 dagen rust.

Mirka had een hengstentandje :+ Die zie je niet vaak bij merrie s en zoiezo niet meer zo vaak bij paarden.

Iedere ruin en hengst in de wereld heeft hengstentanden, dus niet zo vaak zien? :?
Dominante merries krijgen ze ook, mijn volbloed had ze, puntjes van een paar millimeter.

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:30

Dames toch, andere bokkers bespreken is niet toegestaan :+ straks krijgen jullie nog een tik op de vingers :')
Noah is vandaag uit de kreukels geholpen door de osteopaat! Hoorde sommige gewrichten en wervels gewoon knakken :oo maar dat was ook de bedoeling :)

Tandarts geweest bij Mirka en Montoyo, goed gegaan zo te lezen :) fijn!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:57

Ben benieuwd of je verschil merkt Tam!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:48

Wat een gezellig topic zeg :=

TA was laatst op stal voor Kas en die vertelde ook dat in principe alle hengsten en ruinen hengstentandjes hebben en sommige dominante merries ook. We hebben gelijk Antha en Placa gecheckt maar mooi niks :+ Maar fijn iig dat M&M weer netjes op orde zijn in hun mondje :)

Noah uit de kreukels, ook fijn :D

Pannenkoeken, heerlijk! Al had ik laatst ook vetspetters op mn borst, heel fijn. Misschien ook niet zo'n heel strak plan om de ochtend na 3 dagen feestweek pannenkoeken te gaan bakken :')

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:47

Barcelano schreef:
Haha als het maar goed gedaan wordt:P
Zit ik in een topic waar advies wordt gevraagt over een zadel bij een Arabier.
Wordt ik afgesnauwd joh :+ haha

[WN-TR] Western zadel, hoe aanschaf?

:') Woow, dat ging er ff aan toe zeg. Ze komt op mij erg arrogant en ongeintresseerd over, zou eerder denken dat daar juist een kind van 12 achter de pc zit. :7 :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:07

He Michelle! Hoe is het met Jetje?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:08

Sommigen paarden krijgen ze al niet meer....of was dat met wolfstandjes??
Nu staat de AV wel erg dicht bij de natuur.

Nou dat verklaart een hoop dat Mirka ze heeft die hengstentandjes :D
Zal het dominante er uit gaan als ik ze weg laat halen _O-

Ik en de keuken betekend al wereld oorlog 3 :+
Het zit dan echt overal :o

Magentron krijgt vandaag ook een schoonmaak beurt.
Tomatensoep kan namelijk vliegen _O-

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:01

Sieltjuh schreef:
He Michelle! Hoe is het met Jetje?

Hee Ersilia! Leuk dat je ernaar vraagt, Met Jetje gaat het toppie, nu school weer is begonnen erg druk en daarom minder actief op het forum.. wel lees ik altijd mee haha! Jetje heeft afgelopen maand 2 endurance wedstrijden gereden, ging super 6 winstpuntjes erbij.. Zitten we nu op 9 winstpunten. Deze maand zijn we actief begonnen met trainen in de rijbak wat erg goed gaat alleen aanspringen in de galop en doorgalloperen vind ze erg moeilijk, ik denk dat ze deze 'kracht' nog mist.. :j Verder toppie dus.. ze krijgt eindelijk wat meer body en kijk even hoe ze de winter uit komt, anders wil ik haar mee nemen naar de amateurkeuring volgend jaar en daar zowel aan de hand als onder het zadel uitbrengen.

Zag dat het met Djuun ook lekker gaat! Super hoor! Hebben jullie nog plannen of strevens? Ben erg benieuwd, ze toont erg mooi onder het zadel! <3 *D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:22

Barcelano schreef:
Het zit er samen met de appel al in poeder vorm verwerkt :+

Pff weet niet veel van western zadels maar 17 inch western is weer heel anders dan met dressuur, dat weet ik wel :+
Ag kennelijk nu ze een arabier heeft voelt ze zich suprieur.

Als ze net als tegen ons tegen haar arabier doet :')
Zulke mensen moeten met Mirka even op pad _O- op eigen risico :+

Als ze net zo tegen haar arabier doet betekent dat dat ze net doet of ie bestaat, misschien heeft ze er zo één! :+
Afbeelding
Toevallig heb ik een 17 inch zitting voor mijn man waarvan de tinker was, die past op Fuego als je zijn kont ook bedekt wil hebben, haha, wel lekker warm voor hem s'winters. :')
Maar goed, ik zal jullie niet langer lastig vallen! :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:36

MirandaFuego schreef:
Barcelano schreef:
Het zit er samen met de appel al in poeder vorm verwerkt :+

Pff weet niet veel van western zadels maar 17 inch western is weer heel anders dan met dressuur, dat weet ik wel :+
Ag kennelijk nu ze een arabier heeft voelt ze zich suprieur.

Als ze net als tegen ons tegen haar arabier doet :')
Zulke mensen moeten met Mirka even op pad _O- op eigen risico :+

Als ze net zo tegen haar arabier doet betekent dat dat ze net doet of ie bestaat, misschien heeft ze er zo één! :+
[ Afbeelding ]
Toevallig heb ik een 17 inch zitting voor mijn man waarvan de tinker was, die past op Fuego als je zijn kont ook bedekt wil hebben, haha, wel lekker warm voor hem s'winters. :')

Hij is wel schimmel _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:11

Michelle_S schreef:
Hee Ersilia! Leuk dat je ernaar vraagt, Met Jetje gaat het toppie, nu school weer is begonnen erg druk en daarom minder actief op het forum.. wel lees ik altijd mee haha! Jetje heeft afgelopen maand 2 endurance wedstrijden gereden, ging super 6 winstpuntjes erbij.. Zitten we nu op 9 winstpunten. Deze maand zijn we actief begonnen met trainen in de rijbak wat erg goed gaat alleen aanspringen in de galop en doorgalloperen vind ze erg moeilijk, ik denk dat ze deze 'kracht' nog mist.. :j Verder toppie dus.. ze krijgt eindelijk wat meer body en kijk even hoe ze de winter uit komt, anders wil ik haar mee nemen naar de amateurkeuring volgend jaar en daar zowel aan de hand als onder het zadel uitbrengen.

Zag dat het met Djuun ook lekker gaat! Super hoor! Hebben jullie nog plannen of strevens? Ben erg benieuwd, ze toont erg mooi onder het zadel! <3 *D

Aanspringen in de galop-probleem herke ik wel. Djuun vind dat ook erg moeilijk (en kan er soms beetje zuur van worden), maar gaat wel steeds iets beter heb ik het idee :j
Wat goed van je endurance wedstrijden zeg :D Dat zou ik zelf ook graag willen doen, maar er is hier echt niets in de buurt -O- Echt super doet het verder zo goed gaat. Bevalt je overstap van western naar dressuur nog steeds?
Vind jullie ook zo'n mooie combi :j

Met Djuun gaat het ook lekker ja :j Aantal weken geleden wel rottige val gemaakt (Djuun struikelde op buitenrit en ik zat op het fietspad). Paar weken dus niet gereden of alleen staprondje gedaan, want stuitje deed nogal zeer. Na mn vakantie weer begonnen en gaat echt de goede kant op, de goede stukken worden steeds langer zeg maar :j
Plannen... eh... ik wil graag in april meedoen hier in de buurt bij de My Special Horse Competition, gewoon leuke wedstrijd voor de wat mindere doorsnee rassen. Misschien een keer de amateurkeuring, maar dat moeten we echt nog ff zien :j Voor de rest gewoon genieten :j En dat lukt nu al :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:13

MirandaFuego schreef:
[ Afbeelding ]

:')

Vooral wel lastig vallen joh, is toch gezellig :j Hoe meer zielen :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:07

Barcelano schreef:
Hij is wel schimmel _O-

Daar had ik hem op geselecteerd.. :P
Sieltjuh schreef:
Vooral wel lastig vallen joh, is toch gezellig :j Hoe meer zielen :P

Hihi, nou ik kan best af en toe even meedoen, ben op het moment weer vreselijk boktverslaafd en heb verder nergens zin in. :x
Echt erg, moet mezelf een schop voor de kont geven.. ~~}>

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:09

Ik heb ook vrij weinig te doen en dan is Bokt inderdaad erg verslavend...

Maar zo hoef ik niet aan me andere verslaving te denken...namelijk chocola,ijs en snoep :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:16

Nou er zijn wel dingen te doen zoals het huishouden maarja, je kan nog lopen hier dus dat hoeft nog niet direct.. :x

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:18

Ik wacht eigenlijk beetje op mn bestelling van nylonband. Heb gisteren op stoffenbeurs heel mooi sierband gekocht, voor halster + borsttuig, maar moest daar wel ff nieuw nylonband voor hebben... Dussss... daar wil ik eigenlijk mee aan de slag.

Jes, als ik nog wat tegenkom voor blauw/goud, dan zal ik het zeker doorgeven, maar ik vond de stoffenbeurs beetje tegenvallen. Veel wat je ook gewoon via internet voor een zelfde of goedkopere prijs kan kopen..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:19

MirandaFuego schreef:
Nou er zijn wel dingen te doen zoals het huishouden maarja, je kan nog lopen hier dus dat hoeft nog niet direct.. :x

Haha, als je dán pas aan je huishouden hoeft te beginnen :P

Ik heb het maar makkelijk. Naast 40 uur werken, een half paard en wat sociale verplichtingen, hoef ik vrij weinig te doen. Mijn vader is met "vervroeg pensioen" en mn moeder werkt part-time. Dus als je nog thuis woont wel erg makkelijk :o

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:24

MirandaFuego schreef:

_O- Dit zou echt zo uit mijn mond komen :+

Ik vind het echt vreselijk stofzuigen en dweilen O:)

Ik mest liever stallen uit :+

Ik hoor het wel hoor als je een mooie band tegenkomt.
Heeft geen haast:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:25

Ja, ben echt aan het rondkijken hoor, maar moet wat dingen gaan combineren, en dan wil je natuurlijk wel in dezelfde kleuren blijven. Dat is zo rot om goed te vinden.

Maarre.. vooralsnog heb ik dus een wit/paarse set in gedachten :o Met witte veren dus :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:30

Deze dus :j
Afbeelding

*D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:30

Witte veren kun je hier gratis halen, verderop zitten witte ganzen, je moet wel wat conditie hebben...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:32

MirandaFuego schreef:
Witte veren kun je hier gratis halen, verderop zitten witte ganzen, je moet wel wat conditie hebben...

Ja, kom wel ff naar Groningen gereden :')

Maar dit is veren op band, werk stuk minder ingewikkeld :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:34

Hatssjoe!
Ben allergisch voor kippe-en ganzeveren!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:37

Haha, heb geen idee van welke vogel dit komt :')
Heb ook al een aantal pauwenveren thuis liggen, maar nog te weinig om wat mee te doen :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:38

MirandaFuego schreef:

:')

haha heb je ze wel vers :D

Wordt een prinsessen show tuig Siel :D
ben erg benieuwd *D

Mirka wordt even op rust gezet.
Ik vond er niet zo lekker op recht lopen.
Van de week aan de longe zag ik ook steeds iets aan haar lopen.

Vandaag even aan een hoefsmid gevraagd die vroeger met de Lingehoeve samenwerkte...
Die zag hetzelfde recht achter.

Nu heeft ze natuurlijk ook vorige week paaltjes onderste boven gelope

Dus van de week toch even checken op de kliniek.

Laden gaat weer een regelrechte ramp worden

Ik baal behoorlijk...