[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:42

Hoop t ook Shanna! Fingers crossed.

Ik vind dat helemaal niet zo "natuurlijk" eerlijk gezegd. Kwam laatst een Enduranceruiter langs voor n dekking en die vond t zelfs ronduit bizar die regelgeving.
Ik kan m namelijk wel gewoon starten in de western, mijn wedstrijdstatus zelfs nog buiten beschouwing gelaten. In de pleasureklasse moet ie dan ook tussen de merries lopen én dat moet dan ook nog eens een stil, rustig en smooth plaatje zijn.
Maar het lijkt me wel een hele toffe sport en idd zou echt graag eens een kennismakingsrit willen rijden. Helaas pindakaas dus, hou t voorlopig maar ff bij de westernsport. ;)

Edit: ja ben ook echt benieuwd hoor naar je armband Amy! Beterschap in ieder geval. Lekker bankhangen vandaag en zo te lezen zorg je goed voor jezelf! :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:35

ik dacht dat je bij endurance altijd behoorlijk vrij mocht starten?

Shanna: ik denk het stiekem wel eigenlijk ;) Las iets over peesjes? Kan ej bericht daarover niet terug vinden (blondie) rust en goed in de gaten houden :)

Zaraar ging vandaag prut, hij liep en bewoog wel goed...maar 100 keer mesten en alles net even anders doen dan ik wilde...zucht mijn puber.
Volgende week komen mijn dames naar huis, dan krijg ik het flink druk. Tara spenen, Pris en Pony een klein beetje in vorm kleien en Zaartje z'n training niet te vergeten...Nog even en ik kom uren te kort in de dag :(

Amy: beterschap! las iets over fybro. Das helemaal ellende met een verkoudheid schiet de boel nog meer vast :( Merk voor mezelf dat veel bewegen heel positief werkt op m'n fybro...sowieso moet ik al veel bewegen vanwege m'n bechterev(als ik dat niet doe kan ik m'n bed haast niet uitkomen 's morgens)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:50

Je moet in de endurance uiteraard ook gekwalificeerd zijn om in een klasse te starten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:02

maar klasse 1 mag je met ene hengst starten toch?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:11

Nee dus. Vanaf klasse 2. Dus eerst zul je met een ander paard punten bij elkaar gereden moeten hebben om minimaal klasse 2 startgerechtigd te zijn.
En zover ik begreep (Enduranceruiters help?), maakt het niet uit of je binnen een andere sportdiscipline een dusdanig niveau hebt behaald dat je mag compenseren.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:16

eerlijk gezegd vind ik het sowieso onzin dat je niet gewoon mag starten met ene hengst. als je je paard onder controle hebt zien ze dat toch? of is het moment dat je op een ander niveau rijdt zo dat je ineens alles en iedereen aan kan? Herinner me ook een Janky van Grunsven omdat Salinero hem ertussenuit kneep ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:22

OH MY GOOOOOOD *\%/* Tara heeft een levensnummer!!! ze is inmiddels 7,5 maand oud maar ze heeft eindelijk een levensnummer!!!! Hulde voor het AVS! -O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:22

He wat balen van zaraar. Soms hebben ze van die dagen idd :+ Nas wil vaak alleen op stal (en in de wei natuurlijk) mesten, dat is ook niet alles hoor. Loopt ze soms met samengeknepen billen, kan dan maar beter meteen stoppen :') gelukkig doet ze het steeds vaker wel gewoon als ze moet..

Ik moet zeggen dat ik gelukkig zelden echt ziek ben, maar met dit soort dingen moet ik wel oppassen. Is ofwel paar dagen plat en dan gewoon verkouden, ofwel toch een grens over gaan en 2 weken koorts -O-

heb zaterdag een longeerlesje gepland, krijg dan hulp om te kijken hoe ze reageert op de longeerhulp :) vond het zo waardeloos om aan te blijven modderen terwijl ze er niks beter van wordt... Hoop wel dat ik me zaterdag beter voel!

Wat balen zeg dat je meteen klasse 2 moet starten. Maar op zich is dat natuurlijk bij meer sporten zo, al is het niet ideaal inderdaad.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:52

Het raarste vind ik gewoon dat je inderdaad ook niet met een hengst mag starten in de endurance (dacht ik) als je bijvoorbeeld Z dressuur met die hengst rijd ofzo, dat klopt gewoon niet.
Ik heb het probleem niet meer, dus mocht Bayard nog hengst blijven dan mag ik hem straks gewoon starten.

Maar stel je hebt nog nooit endurance gestart en je hebt alleen een hengst dan moet je dus 5x klasse 1 starten met iemand anders paard, zodat je klasse 2 startgerechtigd bent en dan moet je nog eens 5x klasse 1 starten met je hengst (als je wat veder wil komen dan).
Dat kost ook aardig wat tijd en geld....

Ik heb even opgezocht maar je moet dus klasse 2 geklasseerd zijn, dus minimaal een winstpunt in de klasse 2...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:11

fijn van het levensnummer :j Ben benieuwd wanneer Ilya's paspoortje komt.

en klopt van de hengst regelgeving, ergens snap ik het wel. Maar snap ook wel de frustratie.

Sets fokster was vandaag bij ons :D Ze vond Set zo groot en mooi, en Ilya erg leuk. Ik weet bijna zeker dat Set haar herkende :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:17

Leuk Katja! De eerste jaren kwamen de fokkers ook elk jaar bij Tie kijken, zo ben ik ook besmet geraakt met het western virus. Helaas is de fokster overleden maar heeft ze zich nog wel actief bemoeid met de hengstenkeuze (Nours papa).

Amy voel je je al weer wat beter of nog n dagje uitzieken?
Bij mij werkt het ook precies hetzelfde! ;)

Balen Lisa. Maar er komen nog vast dagen dat je weer over de Moon bent! Wil je me 1 ding beloven? Leg voor die dag een camera klaar!!!! :P

Ik snap er dus echt niets van dat je niet mag compenseren, maar soi, ga wel met Tie starten :x (jog jog jog :') )

Morgenochtend heeft Jes les bij Irene, zo veel zin an! Trailer staat klaar en ow, zal ook nog ff camera klaar leggen lol! :+
En we staan er zo goed op: zondag lekker met Tie naar Wendy om met de koetjes te stoeien! }:0
Jiehaaaaaaa!!!! ~~}>

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:32

Fu ben ik aan het leren te plassen op commando! :D

Tara heeft een streepjescode! :+
Zaraar had zijn dag niet, ken beuren.
Gary gaat dus wel?

Leuk Kat, verbaast me niks dat ze haar herkend, paarden zijn niet gek! :P

Leuk Yildiz, beelden willen we hebben! :))

Beterschap Amy.

Annika, fijn dat Ely zo blij is!
Fu ook! (iets té) :')

Ik ben aan het bokken onder muzikale begeleiding, Martijn heeft een nieuwe piano.
Dus ik heb nu lekker veel tijd voor Fu hahaha!
Vandaag heeft hij geen werk verricht dus heb ik zijn wollige stippel oren er maar op gezet!
Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:36

Lieve oortjes..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:38

Leuk Yildiz dat de fokkers ook jullie nog opzoekten

knappe Fu!

Ja de fokster heeft nogal een opvallende stem :P Dus misschien hielp dat ook, Set begroef helemaal haar neus in de trui van haar.
dit is Sets fokster

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:40

Set is wel errug vies daar! :P

Ja Fu heeft mooie oortjes maar ze doen het niet altijd even goed. :x

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:40

Had Set maar zulke manen :P en dan ook nog zwart, dat is helemaal cool bij een al witte schimmel!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:53

Fu had nog veel mooiere maar ze zijn toch niet blijven zitten.. :+
Heb nu weer een blote hals, hoop dat het een beetje helpt!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:17

Leuk Kat dat ze langs kwam! En wat leuk Yildiz dat de fokkers van Tie ook langskwamen! Hier hebben we goed contact nog met de fokkers van Pief, gaan geregeld langs en andersom, erg leuk :j

Haha Tara een streepjescode.. fijn dat t dan eindelijk gelukt is zeg!

Wat leuk Miran, kan jij ook een beetje pingelen? En super cute oortjes met die stippies!

Lisa klopt had ff beetje stressmomentje wbt die pees.. Maar afspraak voor DA scan staat dus we doen nu gewoon afwachten en shief staat op rust :j vandaag groene klei gesmeerd en stalgenoot zei dat 't leek alsof de bult was geslonken dus ben benieuwd hoe ik het morgen aan tref.. vingers crossed!! dit is topic trouwens [MD] Harde bult op pees?

Ik zal is ff foto'tjes uploaden van m'n wereldmerrie :+:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:40

Nee Shan ik kan helemaal niet spelen...wilde altijd alleen maar paardrijden en dat hou ik nog steeds vol! :D
Ik hoop dat het meevalt met Shieffie, het gaat allemaal net zo lekker!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:20

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:21

Nou, dit experiment is mislukt geloof ik, haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:23

de link doet het wel maar het filmpje is wat misvormd. ik zie wel een hele lieve Door alsnog :D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:25

Whaha, ik zie zelf helemaal niks!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:58

Ja ik zie ook door! :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:18

Heb ik net een hele bijleespost getypt; tekst weg, grrrrrr! Nieuwe poging...

Shan, hoop dat er niets aan de hand is... Scan is wel fijn om even te doen...
Miran, wollige euren..... Moet je het huis uit vluchten nu of valt dat mee :')
Yildiz, Krista komt om de twee weken bij mij op stal om ons les te geven...
Tof naar Irene, wel filmen idd... Annika en ik gaan de 14e naar Irene... Ik wil ook naar de koetjes! Stom vervoer ;(
Amy, beterschap, had je bericht helemaal niet gezien...
Lisa, gelukkig gaat doggie beter, wel balen van de heer.... :(((... Positief puntje zijn de dames, wel druk, maar positief druk... Ik kom wel een keer buurten met camera ;)..
Tien, pfff, wat een vervelend periode zit je in... :(:)
Jaleesa, gelukkig wel zekerheid, even in je rats, gelukkig laat het nog even op zich wachten...
Kat, ja gelukkig vindt hij baasje lief... Schimmel en zwarte manen <3 ...
Annika, toppie, lekker genieten van je dames....
Kel, is goed hoor, u bent welkom.... Fijn dat het beter gaat met Irma...

Leuk dat jullie nog zoveel contact hebben met de fokkers....

Zie helaas geen filmpje....

Wij hebben net even gewandeld door de wijk. Ze zijn hier aan het verbouwen dus grote zakken, slijptol etc. getrotseerd.... :D