[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:06

Moet je geen ruzie krijgen Kat! :P :D

Hoi Corrina! :wave:
Ben benieuwd naar je paard!

Eline, snap best dat Mish het dan niet doet, bij Fu hoef je ook niet met stress of even te streng aanpakken te proberen, dan is het helemaal mis.

Spannend Annika!

Saskia, gelukkig goed afgelopen!
Goed oppassen hoor, zorg volgende keer dat je er niet tussen staat!

Zooowj meiden, ging rijden en het ging heerlijk, maar hij gaf me een paar bokken, ik lazerde er bijna af! :wow: :')

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:51

@ woogy, 1.58 m gaat hij inderdaad echt niet meer halen, dan hadden ze hem meer eten moeten geven denk ik :x

Annika, zijn moeder heet Baya, een merrie uit Kubay Khan. (ik wilde een russische arabier met Kubinec, dat is dus gelukt :P)
Waar staan jou paarden dan? Vast niet in Rotterdam :P
En wat voor hengst?! :)

Saskia, auw dat is niet tof. Wat voor paard is Door? ( een AV, gok ik :P maar wat voor?)

Aleeneh heeft een veulen, wat leuk :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:52

corrina1994 schreef:
@ woogy, 1.58 m gaat hij inderdaad echt niet meer halen, dan hadden ze hem meer eten moeten geven denk ik :x

Annika, zijn moeder heet Baya, een merrie uit Kubay Khan. (ik wilde een russische arabier met Kubinec, dat is dus gelukt :P)

Saskia, auw dat is niet tof. Wat voor paard is Door?

Ooh dat is een mooie moederlijn!

Mijn paarden staan in Gouderak, aardig eindje rijden vanaf Rotterdam inderdaad. Waar komt jouw knapperd te staan?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:58

Door is half AV en half onbekend en is de dochter van de merrie van Annikab, Dostawa!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:59

De mijne staat nu in Uddel, voor een jaar. Hij moet echt nog groeien en wat aankomen. Gisteren dus wormenkuur gehad en nieuwe inenting.
Ook is hij nog hengst, en zo lang hij niet gecastreerd is, is het wat lastig een plekje te vinden. Ook al is hij heel onderdanig en lief, ik heb hem nog niet zien steigeren oid.
Hij is eigenlijk te lief, mag wat meer voor zichzelf opkomen.

Maarja, als hij dus wat groter en dikker is en ik er echt mee aan de slag ga gaat hij verhuizen. Ik wilde hem eerst naar Neville Stables hebben, maar heb geen enkele reactie van de mensen daar gekregen dus nu gaat hij waarschijnlijk naar Pijnacker, maar ik zie het over een jaar wel weer.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:59

Leuk Saskia, iets heel anders dan Jip dus :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:21

Miran was bijna zandruiter :+ Maar goed blijven zitten dus, joepie! :D
Corrina, ik denk dan ook niet dat hij de 1.58 gaat redden als hij nu nog 10cm daar onder zit... Maar als hij echt nog een beetje achterloopt kan er nog een groeispurtje in zitten, wie weet :Y)
Die van mij was met 2,5 ook rond de 1.48, en is van de zomer (15 jaar oud) op 1.55,5 gemeten :P

Hengst voor Ely, ik zeg foto!! :):)

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:30

Falco is nog hard gegroeid rond zijn 4-5 jaar, daar is toen zeker nog 5cm bijgekomen. Mijn anderhalfjarige mannen zitten nu rond 1m46, dus die gaan denk ik wel aan de maat zijn.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:27

:wave: Corrina! Welkom welkom en leuk dat je mee komt kletsen!
Idd benieuwd naar je horsie, allbreedlinkje? :D
Ook tof Endurance ruiters hier! Het is echt iets voor Nour en ook voor mij maar gezien de beperkte tijd en leeftijd Nour en de veelheid te rijden paarden nog ff niet voor ons weggelegd. Blijven dus vooralsnog maar western trainen! ;)

Maakt niet uit Lisa, kijken we wel doorheen! Erop pleuren die handel!
Fijn dat Garywoef beter gaat!
Ben t ook wel eens met je wat betreft Mish; hou d'r (en uier!) goed in de gaten!

Miran bijna vliegles? Hebben we hier beeld bij? :D

Katja, ik voorzie de grootste kleur/partbredarabian stoeterij des lands! *D

Tiene, hoe gaat t met je gezondheid? Kun je alweer wat meer?

Jongens (oftewel meiden) ben zooooo blij!!!! Zojuist heeft de garage gebeld dat ze n motor hebben gevonden die ze morgen in Zeeland (!) gaan halen. M'n Laro wordt gereanimeerd!!! *\%/*

Vandaag Nour rust, stond zo lekker met z'n vriendjes op de paddock (wat n heerlijk leven toch he voor n hengst, kan daar oprecht steeds weer van genieten), morgen weer klein ritje.
Tie wel gereden, Jes heeft donderdag les dus vooral veel geplooid en wat krachttraining (veel back ups). Onwijs genoten ook weer van Zaartje, was de hele veulenwei asn het ophitsen hihi. Bij binnenzetten weer hop met twee man door de deur, auwauw, hopelijk houdt zichzelf beetje heel want liep ook weer de hele voerton om! :roll:
En buikje van Jazzy... Blijft genieten he! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:33

Haha Lisa genoeg ruimte hoor :)) maar als ik uiteindelijk op de boerderij ga wonen is het niet nodig om de paarden bij mijn ouders te laten. en haha Miran nee dan moet het wel goed blijven :P

Leuk Annika een potentiële lover voor El

Oei die Door, lekker modderbad dus. Vervelend! Ik heb het 1x gehad toen ik op Set stapte en ik met 1 voet in een beugel boven haar zweefde en ze een sprong opzij maakte, en ik precies in de plas viel :')

Haha Yildiz dat wil ik best hoor, partbreds met kleur fokken. Ik had niet met een schimmel moeten beginnen! Maar die gaat toch lekker nooit meer weg <3
Fijn van je paardjes.

Hier een bliksembezoek aan de paardjes gedaan, was al bijna donker en alleen even gauw gevoerd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:57

Nee geen beeld van die wilde rit hier, wel jammer want dat was wel wat anders dan dat bokje wat ik wel op de camera had! :D
Hij had ook niet langer door moeten gaan anders had ik ernaast gelegen. :=
Het was ook niet gewoon met die kont maar hele sprongen..hij kreeg opeens heel veel lol in zijn werk. _O-
Ik denk trouwens dat hij ook wel stopte omdat hij voelde dat ik een beetje wiebelig begon te zitten.
En omdat ik zijn hoofd omhoog trok en zei dat hij helemaal gek geworden was.. :P

En wat fijn dat je auto gemaakt kan worden!
Zaar leert vanzelf dat het makkelijker is om één voor één door de deur te gaan. :')

Wat wordt het snel donker hè Kat!
Maar hetzelfde geld voor mij hoor, wij hebben samen het huis maar als we uit elkaar zouden gaan kan ik dat ook niet betalen...
Maar gelukkig gaat het gewoon heel goed en wilde Martijn ook vrij wonen en houdt hij van beestjes!
Ik zou trouwens nooit met iemand kunnen wonen die een hekel aan dieren heeft. :Y)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:36

Even een reactie plaatsen om mijn stipje terug te krijgen!
Was ineens weg!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:54

Welkom Corrina, enne... knap paard! (beetje bevooroordeeld, wij hebben ook een Umoyo zoon uit 2012) Leuk, leuk! Op dit moment heeft hij een heus fietsenrek in zijn mond :Y)

Rotterdam is vanaf hier ook goed aan te rijden, ben toevallig afgelopen weken een aantal dagen in Rotterdam geweest om kinderen te testen voor mijn bachelorscriptie, erg leuk!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:01

|o Omdat het nog niet druk genoeg was krijg ik vanmiddag ineens keelpijn en ik verwacht inmiddels binnen nu en een paar uur de koorts wel. Ik. Wil. Niet. Ziek. Worden. -O-

Katja dank, ik zag het inderdaad. Dikke tranen weer. Mn vriendje....kon ik hem maar vertellen wat een indruk hij heeft gemaakt...Wat zou hij trots zijn!

Welkom Corrina! Bayard is leuk :D Heel veel familie van Umoyax (die was Umoyo x Max Maya en Max Maya is weer Aparan x Baya). Benieuwd hoe hij er nu uit ziet, de foto's die ik op fb zag waren nou niet bijster florissant van hem, terwijl hij juist zo leuk was!

Fu was jolig :+ En Door wilde er.....nouja....door :P Ach...lomp en jolig zijn ze allemaal wel eens. Zelfs Hare Majesteit (maar ik zeg het maar niet tegen haar :(:) )

Annika ben heeeel benieuwd :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:13

Sjeujj, niet zo hard joh!
Heb iets gemist over foto's eline. Nieuwe topic,? Hoe, wat, waar? :D
Fijn dat mishh in het land bekapt kan worden! Zal ze in ieder geval prettiger vinden denk ik.

Jaleesa, lastige situatie. Je mag mij ook altijd pb'en :j

Katja wat tof dat je hoogstwaarschijnlijk boerin wordt in de toekomst :D

Miran zandhappen is ook een hobby whaha!

Welkom saskia!

Welkom corina! Ik sta bij neville stables. Is een beetje chaotisch geweest afgelopen weken maar als je wat wilt weten oid mag je het vragen :D
Ik kan ook altijd vragen of ze ff de mail willen doorspitten. Anyway, ik heb het super naar me zin hier :j

Amy: bah zeg, gewoon hard blijven denken dat jw NIET ziek word :j :=

Poeh ben de rest alweer vergeten :=
Sorry!

Geisha is wel verbeterd. Vooral mentaal en lichamelijk gaat gewoon langzamer. Ze word nu zelfs heel dominant in de kudde.. ahum, naar de jongere en nieuwe paardjes dan :'). Bij de rest probeert ze het om vervolgens heel hard weg te lopen:')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:16

corrina1994 schreef:

Saskia, auw dat is niet tof. Wat voor paard is Door? ( een AV, gok ik :P maar wat voor?)

Heb je je paard bij willem en eva vandaan? Geen idee of geisha familie ia van die van jou dan. In ieder geval hebben ze de zelfde achternaam. Hier geisha khan :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:22

Hallooo dames! :wave:

Ik kom ook weer eens binnenvallen! Vergeef me voor geen bijlees maken, de bokkers die mij kennen weten dat ik dat normaal altijd wel doe :D :*

Katja kon het al bijna niet meer voor zich houden (grapje Kat :* ), maar ik ben de laatste tijd druk geweest met wat nieuws! Eigenlijk beetje geïnspireerd geraakt door school (is school toch nog ergens goed voor :') ). Hadden gastcollege en die man vroeg of iemand van ons, 4 klassen 3e jaars hbo studenten, een eigen bedrijfje had.. Niemand stak zn hand op.. Nouja ik heb een soort van met m'n tekeningen een bedrijfje maar ik vind het nog niet de naam bedrijf waardig dus niks gezegd, en zijn woorden tijdens dat college waren eigenlijk: Zit je met ideeën en werk je ze niet uit.. Gewoon wèl doen!! Werkt het niet.. vallen en weer opstaan! Dus, eindelijk een van m'n duizenden ideeën uitgewerkt! Naambordjes maken die men volledig naar eigen wens kan laten maken :)

Letiets Ersiel en Katja waren m'n eerste klanten. Heb de boel de laatste tijd goed doordacht en druk bezig geweest met inkopen doen en mijn website aan te passen, die is tijdelijk ivm naamsverandering, maar voor nu is ie klaar! Dus, de boel kan online :D

De bordjes:
Afbeelding
Als het goed is, herkennen jullie Djunnah in de afbeelding rechts!

Afbeelding
Kat wilde voor der hele kudde bordjes, en tis een gave serie geworden zo al zeg ik 't zelf! Katja heeft een gaaf lettertype uitgezocht

Afbeelding
Voor m'n vriendje Persje

Het leuke is dat men het lettertype zelf kan kiezen, ook of je bijv. geboortedatum wil, foto of geen foto, contouren afbeelding (zoals Djuun). Ik wil het topic niet volspammen met alleen maar bordjes dus ga voor meer info naar m'n site daar staat alles uitgelegd! http://Www.blackcreations.nl :D

Oké ik kan het toch niet laten om een kleine bijlees te maken (voel me anders aso haha :') )

Welkom Corrina en Saskia! Leuk om Door te kunnen blijven volgen!

Amy, je wordt niet ziehiek! Gewoon volhouden die gedachte! Doe ik altijd, en werkt 9 vd 10x ook nog haha :+

Haha Miranda ik vond die bokfoto op fb hilarisch! Goed dat je vandaag was blijven zitten :D Fijn dat het rijden zo goed gaat! (ook buiten!)

Yildiz wat fijn dat je auto gemaakt kan worden! Ik mag nog geen autorijden (nouja, mag wel, kan het nog niet :') ) en kan me voorstellen dat 't dan behoorlijk poedersuiker is als ie stuk is!

Haha jaaa Kat ik stem voor! Een fokkerijtje :D

Ghehe vallen in de blub, ik meld me! Ooit eens van een paard op de manege gelazerd in een plas. Paard ging steigeren en ik hing in ene aan z'n hals omdat ie draaide, ik zag de plas onder me liggen en iedereen riep houuuu vast je hangt boven water! *plons* daar lag ik :+ les was net begonnen

Oehh Annika ik ben heel benieuwd naar welke hengst je op het oog hebt!

Jammer Lisa dat het filmpje niet gelukt is, we zijn benieuwd naar je zwarte kerel :D

Sorry als ik mensen heb over geslagen :*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:29

Wauw Shanna!!!
Ben echt weg van je tekeningen... <3
Heel veel succes met je onderneming en wie weet word ik nog klant! Vind t echt waanzinnig wat je maakt! *\o/*

Hoest met je mooie meidje?

Amy, geef gewoon toe! Helpt mij altijd t beste; gewoon dagje slapen en (meestal) weer zo goed als nieuw! Beterschap! Y;(

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:34

Wat mooi Shanna! Ik was ook al fan van je tekeningen maar dit is ook echt gaaf! Wat mooi dat Djuun op haar naambordje staat afgebeeld, zou je bijv. ook alleen zo'n logootje kunnen maken?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:37

Veel paracetamol (3x2) en echinaforcedruppels (gewoon goed uitschieten :P ) kunnen de ergste klachten van een goede verkoudheid doen verminderen, ik zweer er op :D

Super van je auto Yildiz, al het goed komt uit Zeeland he _O-

Welkom Corrina :D

Ze zijn zo gaaf Shan :):)
Kan niet wachten tot hij op de deur hangt en je hebt zo'n gave contour tekening van Djuun gemaakt!!
Afbeelding
Gemaakt van deze foto <3

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:48

Thanks meiden :*
Ja die foto was er echt perfect voor letiets!

Iloon, ik wil inderdaad ook iets van logo ontwerp gaan aanbieden.. Heb alleen ff mini opfriscursus nodig hoe ik dat dan uiteindelijk digitaal kan maken :) Weet er wel de programma's voor maar is alweer even geleden dat ik die gebruikt heb. Maar ga ik waarschijnlijk wel doen ja :j. Dan krijg je het logo dus digitaal en kan je het weer gaan afdrukken op flyers, kleding, dekjes.. noem het maar op :D Maar dat zal nog wel ffies duren heb het tot de kerstvakantie gigantisch druk met mijn studie, had eigenlijk niet de tijd om dit van die naambordjes aan te pakken haha. Ik ben alleen te snel enthousiast over dingen haha en werk immers het beste onder druk dus agh

Yildiz, goed! Geniet echt enorm van haar ze wordt me met de dag meer waard <3 wereldmerrie
Ze is zo'n schat, zal morgen wel even uberschattige foto's plaatsen haha
Momenteel gaat 't wel iets minder: [MD] Harde bult op pees?
Weet nog niks, volgende week meer.. Hoop op niks ernstigs! Ze heeft nu sinds 't weekend rust en even afwachten tot de da is geweest..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:49

Mooie foto ook! :j

Haha, ja moest ook meteen aan de gezusters denken! Laten we t hopen dat t Zeeuwse motorke m'n broem weer doet spinnen! :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:49

Mooi Shan! :j
Sterkte met haar pees, ik hoop dat het meevalt! :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:54

Gaaf zeg shanna! Knap gemaakt! :D

Jaa werkt hier ook het beste! Gelukkig ben ik morgen vrij dus even een dag 'ziek' zijn en meestal heb ik dan alleen nog een kleine verkoudheid.

Kubay Khan komt van een andere fokker, is een andere 'Khan' :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:56

He getver Shan, dat zijn geen leuke berichten :\ Leuk, ik heb een ideetje maar kan het zelf niet uitvoeren dus dan word ik klant hoor haha! Die van Kat zijn ook mooi!