[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adawi

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:26

Gefelciteerd, een arab meisje! Ben benieuwd naar de foto's!

Ik lees wel steeds mee, maar nog niet echt tijd gehad om uitgebreid te kunnen antwoorden

even ego post;
Gister weer les gehad met Jim. Weer heel wat nieuwe oefeningen erbij. Eigenlijk ging het best goed! Dit keer maar 2 of 3 uitspattingen en voor de rest was hij fijn aan het meewerken en denken.
Ik moet soms zo om hem lachen, als het kon waren zijn ogen er gisteren meerdere malen uitgerold van verbazing haha.
We pakte er een paar balkjes bij om tussen te oefenen met achteruit lopen etc. Hij vind die nog wat spannend en dan gaat dat neusje naar voren en de ogen worden grooot. Lekker ding is het. De instructeur moest ook wel lachen!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:37

Wat een geweldig verhaal met Djuun, Letizia!

Heerlijk ritje, Nicky, ben jaloers hoor!

Spannend met je zadel, Miranda!

Arme Set moe van de groeiende baby, heel herkenbaar!

Haha Yildiz, herkenbaar! Mijn kleine meid wordt ook zo enorm!

Fijn dat het zo goed gaat met rijden, Jessica! Leuke foto's!

Zo'n goedkoop zadel zou ik ook niet aandurven, Kelly! Zo van je foto's te zien, vind ik Geisha verre van dun, je voert flink!

DMhorses, gefeliciteerd met je veulen!

Als je het vertrouwen hebt, lekker los erop gaan, Nicky!

Klinkt als een leuk karakter, Adawi!

Gisteren naar 2Moons (Petra Vlasblom) geweest voor de theorieavond over paardengedrag en hoe daarmee om te gaan. Best interessant, al wist ik veel al. Vooral aan gezellig avondje met stalgenoten.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:58

Annik,a in een ander topic had iemand het ook al over 2moon. Geen idee welke cursus zij eigenlijk doet, zag net namelijk dat je er meerdere had. Ben even gaan spieken op de site :j Is het goed in elkaar gezet/

Hahaha ik las eerst dat je zei, als je het vertrouwt moet je er lekker op los gaan :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:00

Nickyyyy schreef:
Annik,a in een ander topic had iemand het ook al over 2moon. Geen idee welke cursus zij eigenlijk doet, zag net namelijk dat je er meerdere had. Ben even gaan spieken op de site :j Is het goed in elkaar gezet/

Hahaha ik las eerst dat je zei, als je het vertrouwt moet je er lekker op los gaan :')

Haha ja het staat er een beetje krom he :D

Was ook een interessante avond, mooie filmpjes, duidelijke uitleg. Wel een aanrader!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:15

Ja klopt.. dat zegt mijn instructice ook maar ik maakte gister een foto. Je schrikt je rot als je die ziet. Durf hem niet eens te plaatsen := :=
Lijkt net een paard uit Argentinië ofzo :')

Volgens mij deed ze net een grote diepe zucht waardoor ze alles introk.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:16

kellaxy schreef:
Ja klopt.. dat zegt mijn instructice ook maar ik maakte gister een foto. Je schrikt je rot als je die ziet. Durf hem niet eens te plaatsen := :=
Lijkt net een paard uit Argentinië ofzo :')

Volgens mij deed ze net een grote diepe zucht waardoor ze alles introk.

Op foto's vind ik haar wel schraal op de bovenlijn (rug, ribben, billen), maar hangt er ook een flinke buik onder.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:24

Ja dat is het ook.. dr ribben zie he sowieso en boven op is ze gewoon atrofisch maar sie buik hangt er wel dus waar doe ik goed aan?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:25

Kelly ik vind haar idd wat Annika zegt daar idd schraal met volle buik, en ik zou dat zadel niet eens proberen eigenlijk maargoed wie weet ligt ie wel ok.
Heb qua jou training beetje het idee dat Geisha jou een spiegel voorhoudt en jou laat zien waar jijzelf tegenaan loopt
Hier krijgen ze ook niet zoveel voer hebben ze ook niet nodig voer op t oog al word reem zoals lijkt al vol van lucht haha maargoed zijn ermee bezig

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:56

kellaxy schreef:
Ja dat is het ook.. dr ribben zie he sowieso en boven op is ze gewoon atrofisch maar sie buik hangt er wel dus waar doe ik goed aan?

Misschien overbodige vraag maar is ze gecheckt op wormen? Dikke buik maar toch mager klinkt als wormen... En dan kan je voeren wat je wilt...
Heb aantal jaar terug flinke besmetting gehad, altijd goed en juist ontwormd, das t rare, na opnieuw een kuur had ik haar binnen anderhalve maand met Corn muesli weer op gewicht, top spul!

DM, waar blijven de droogfotos? *\o/*

Zojuist heeeeeerlijk ritje op Nour gemaakt. Wat n toppertje en wat loopt ie ongelofelijk soepel en steady onder de man!
Was weer eventjes genieten, met de nadruk op eventjes, want tijd onder zadel hou ik uiteraard nog minimaal.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:54

Ja ze worden vandaag ontwormd met equimax dus ben benieuwd.. ja het lijkt me ook sterk dat ze alsnog te weinig krijgt haha.. ik geef veel omdat de paarden hier vaak afvallen door het 24/7 buiten staan en omdat ze veel moeten lopen.. ben benieuwd na de wormen kuur.. heb haar wel elke 3 maanden ontwormd maar dat zegt niet alles he?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:56

Set staat 24/7 buiten, loopt veel en is 7 maand drachtig en krijgt nog minder dan die van jou :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:58

kellaxy schreef:
Ja ze worden vandaag ontwormd met equimax dus ben benieuwd.. ja het lijkt me ook sterk dat ze alsnog te weinig krijgt haha.. ik geef veel omdat de paarden hier vaak afvallen door het 24/7 buiten staan en omdat ze veel moeten lopen.. ben benieuwd na de wormen kuur.. heb haar wel elke 3 maanden ontwormd maar dat zegt niet alles he?

Je kan beter even een mestonderzoekje laten doen denk ik dan op de gok te ontwormen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:59

Annika, klinkt idd positief! Fijn dat het een leerzame avond was :j

Kellaxy, weet uit eigen ervaring wel dat als arabieren eenmaal veel afgevallen zijn dat het lang kan duren voordat je ze weer op gewicht hebt. Ludo is ook een tijdje erg mager geweest en het heeft me zeker een aantal maanden gekost voordat hij weer op gewicht was :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:03

Ik ga even weer op de meelees modus, erg druk hier nu: vnaaf les, morgen hele dag school en 's avonds boodschappen doen, vrijdag laatste stage dag, mini wassen en vertrekken naar de show dus ik zeg tot maandag dames!!!!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:06

Jaa haha maar ze staat niet op het land en hiervoor stond ze op stal.. meer die gewenningsfase.. lopen om eten en drinken te krijgen, plek in de groep vinden etc. Maar indd misschien ben ik te bang dat ze afvalt haha! Mestonderzoek word hier 1 a 2 keer in het jaar gedaan van alle paarden. Als ik nu een mestonderzoek laat doen van alleen geisha en ze schijnt wormen te hebben, dan moeten alsnog alle paarden gedaan worden, vandaar.

Vandaag voor het eerst alleen met geisha een buitenritje gemaakt. Heeerlijk, super paard is het, zo mak en ze vind het zo leuk!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:10

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:39

Wat een mooi meisje zeg! Dat hebben papa en mama goed gedaan!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:43

Knap kind!! Leuke aftekening :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:53

SPAMM

Afbeelding
Ons eerste buitenritje samen <3

Afbeelding

Afbeelding
Slechte foto maar hebben jullie dit wel eens gezien? Als ze op een bepaalde manier staat heeft ze zulke rare ellebogen :')

Afbeelding
De foto waar ik van schrok.. gisteren

Afbeelding
Vandaag

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:54

ik bedoel geen ellebogen.. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:55

jeetje wat een foto's.. en inderdaad ze draait heel raar haar been naar buiten vandaar de 'elleboog'. Ze ziet er niet echt goed uit nee. Wel tof van jullie buitenritje!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:00

Jaa, daarom denk ik af en toe jeetje wat ziet ze er uit.. maar de volgende dag kan ik gerust denken; gohh stukkennnn beter.. heel raar. Nicky heeft haar als laatste gezien ban van hier.. wat vond jij?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:18

Zitten d'r springschoenen nou onderste boven :+
Ze is idd niet vet :n Als het geen wormen zijn, kan je de kwaliteit van het ruwvoer nog eens onder de loep nemen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:33

Oeff Kelly, ik vind haar in relatief korte tijd wel veel afgevallen, vond haar altijd eerder te dik ogen op jouw foto's (zoals op die ene die je toen op de knappe av fb had gezet, misschien weet je wel welke ik bedoel) zou idd wormen en ruwvoer onderzoeken.

Wat een plaatje DM!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:33

misschien bloedonderzoek? ik vond haar voorheen ook altijd te dik.