[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:43

Haha leuk he die wollige pony's nu! Shief wordt ook echt wollie nu! Maarja die staat ook de hele dag buiten in weer en wind dus is niet zo vreemd :') Wel lekker met een jas aan! Als je vriendin foto's gaat maken wel hier laten zien he! :D

Hahaha ben ook wel benieuwd naar foto's! Slapen in de modder.. tsja snap dat dan! Hij wilt graag een moddermaskertje!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:48

Ja, ik denk dat (als zijn huid weer te zien is in de zomer) :x hij een prachtige huid heeft door die modderbaden..
Nu heb ik ze al gevoerd dus ik ga niet weer naar buiten hoor, morgen zal ik wel even een foto laten zien..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:54

ShamalArabs schreef:
Ik doe van de winter een aantal dagen organiseren waarbij we alle aspecten van de thuis-training onder de loep nemen, dan gaan we ook scheren en toiletteren. Ik maak het zo makkelijk dat zelfs een leek het kan leren ;)

Lijkt me interessant! Ik ben benieuwd naar je plannen!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:57

Hahaha, nou ieder nadeel heeft z'n voordeel!

Shief staat dus met deken opt land, en de bak is de laatste tijd best nat. Nu dacht ik laatst na t werken, goh ze mag wel even rollen, vind ze zo lekker, zeker zonder deken.. Shief kennende kiest toch de droge stukken om te rollen, dus dat is te doen qua poetswerk. Waar gaat madam rollen? Juist, in de modder :7

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:36

Ik ben ook benieuwd Ylona :j
(Kan natuurlijk niets toezeggen nu, heb nog het andere baasje om dat mee te bespreken en ook nog vervoersprobleem enzo... :P Je woont niet echt op loopafstand _O- )

Djuun staat ook met deken :) Dan is dr stal nog best wel schoon, maar ze kiest ook precies een drol uit om in te liggen. En altijd met dr rechterkant van dr nek, oftewel... bij dr manen :roll: Tis maar goed dat ze niet schimmel is :x

En uiteraard plaats ik foto's mochten ze gemaakt worden : Vriendin heeft vorig jaar echt geweldige shoot gedaan <3
[ITP] Herfstshoot van Arabisch goudlokje Djunnah

2 jaar daarvoor ook een shoot gedaan met vorige pony en daar zijn ook zulke mooie herfstfoto's toen uitgekomen :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:46

Ohh wat een mooie foto's! <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:51

Ja, ben ook zo blij met die foto's <3 Die herfstkleuren passen ook zo mooi bij een vos :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:00

Wat een prachtige fotos Siel! Ik was ook van plan om Day mee het bos in te nemen voor een fotoshoot :D
Als het goed is schijnt het zonnetje morgen, dus dan gaan we even aan de slag :D!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:01

Hey Jolinda, hoe gaat het met Day? Volgens mij zag ik laatst nog een rijtopic voorbij komen, maar zat toen volgens mij op mobiel (reageren vind ik dan zo rot) en later vergeten terug te zoeken.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:03

Hee! Ja het gaat echt heeeeel goed! Topic staat idd bij HAW. Eerst wat oudere fotos en daarna een update. Hij heeft alleen erg veel last van zijn zomereczeem :( zo jammer! Twijfel of ik nu zijn haren moet laten zitten of dat ik het af moet scheren. Zo zonde van zijn manen, maar het ziet er zo lelijk uit nu :@

Hoe is het met Djun? :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:06

Hè das balen dat hij er zo'n last van hebt :\ Van die half kapotte manen is natuurlijk ook niet je van het. Had je ze vorig jaar er ook niet afgehaald? Toen had hij toch stekels? Vond dat toen wel stoer staan.

Met Djuun alles prima :j Lessen staat beetje op laag pitje momenteel, vanwege óf kloteweer óf de bak die te nat is. Eigenlijk dus alleen maar door de regen :') Ben het weer ook zo zat :o Van het weekend wil ik sowieso rijden, weer of geen weer :P Dan wordt ze maar nat :P

IlonavL

Wat een leuke arabier heb jij! Ik hou van vossen met een bles <3 Als je manen afscheert komt het wel mooier (dikker en steviger) terug, maar wel zonde als je paard het dan weer afschuurt.

Edit: super gave shoot van Djuun!
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 07-11-12 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Ow en HAW verklaard waarom ik niet heb gereageerd, ben niet zo goed in rijtechnisch commentaar geven :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:08

Iloontjeehh schreef:
Wat een leuke arabier heb jij! Ik hou van vossen met een bles <3 Als je manen afscheert komt het wel mooier (dikker en steviger) terug, maar wel zonde als je paard het dan weer afschuurt.

Wel geen arabier, maar dan vind je deze ook vast leuk:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2505_n.jpg
Is Djuun dr boyfriend (als het Djuun uitkomt tenminste :') ).

En thanks hoor :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:09

Bedankt Iloontjeehh.

Hij had idd stekels Siel, maar dat was meer omdat zijn tussentijdse opvangadres (zoals ik het tegenwoordig noem) er niks tegen had gedaan. Nu is het ook niet zo erg.... Hij heeft alleen op 1 deel wat dunnere manen en dan een klein kammetje.. Verder heeft hij wel mooie volle manen. Maar gewoon zo ongelijk, haha.

Ik heb nu gelezen dat je de manen van je paard lekker in de olie moet zetten. Zonnebloemolie, om het dan onaantrekkelijk te maken voor de mugjes... Dat ga ik denk ik maar eens proberen. Wie weet is dat HET wondermiddel tegen zomereczeem :D! Als het goed is, is het einde november ook einde oefening voor de mugjes, dus dan kan ik me goed voorbereiden voor aankomende zomer.

Ik kan met Day echt niet rijden in de regen hoor :( Hij gaat dan met zijn hoofd tussen zijn voorbenen lopen en mij totaal negeren. Drakenstein, hahaha.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:09

Sieltjuh schreef:
Iloontjeehh schreef:

Wel geen arabier, maar dan vind je deze ook vast leuk:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2505_n.jpg
Is Djuun dr boyfriend (als het Djuun uitkomt tenminste :') ).

En thanks hoor :D

Heel leuk, is het een quarter? Mijn nichtje heeft een welsh x arabier, vosbont met een bles. Echt een heel leuk ding :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:10

Sieltjuh schreef:
Ja, ben ook zo blij met die foto's <3 Die herfstkleuren passen ook zo mooi bij een vos :j

Ja zeker! Heel mooi die kleuren! Je zou als er van de winter sneeuw ligt ook foto's van haar moeten laten maken!
2jaar geleden ook gedaan met Personage, zo mooi de combi van sneeuw, oranje bosjes en een vos! :j
http://img685.imageshack.us/img685/1443/71782524.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/9137/70789152.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/4305/86181920.jpg
ja die knotjes, echt verschrikkelijk :') was een noodoplossing omdat hij een hap uit zn manen had en de eigenaresse en ik hadden bedacht om dan maar een sportcoupe te doen.. echter stond hem dat écht niet, werd echt zon nerdje haha

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:11

Oh die fotos zijn ook prachtig Shanna!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:14

Wauw wat een prachtbeestje heb je daar idd Jolindaa! Stoere uitstraling :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:25

Iloontjeehh schreef:
Heel leuk, is het een quarter? Mijn nichtje heeft een welsh x arabier, vosbont met een bles. Echt een heel leuk ding :j

Paint (volgens mij zit daar weinig verschil in, toch? :o Ben daar niet echt in thuis :o ) Is echt de grootste knuffelbeer van stal <3 En Djuun kan soms lelijk naar hem doen :o Maar over het algemeen zijn het wel echte vriendjes :j Zie vaak foto's van staleigenaresse voorbij komen op FB dat ze weer met zn tweeën staan te soezen in het zonnetje :z

Foto's van in de sneeuw heb ik ook Shanna, maar dan van andere vriendin :P En met een dik dekbed op mn paard. Deed toen ongeveer aan paardenmishandeling :j
[ITP] Eskimo en haar Arabier...

Jolinda, zal dat echt helpen? Wel oppassen met de zon denk ik, ivm verbranden. Dan echt alleen in de manen en niet op de huid. Zal wel mooi zijn als hij zijn haar beetje zou behouden. Lijkt me echt rot een eczemer :\

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:25

Die foto's die jij plaatst zijn trouwens ook gaaf Shanna :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:26

Op een ander forum wordt gevraagd waarom een Arabier zijn staart draagt:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:32

Barcelano schreef:

Omdat de staart niet zelf kan lopen :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:35

Sieltjuh schreef:
Barcelano schreef:

Omdat de staart niet zelf kan lopen :D

Nou ja het was meer een afbranding wat het zag er niet uit volgens die persoon :+

Uhh weet niet hoor maar zie kwpners het ook doen _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:36

Sieltjuh schreef:
Iloontjeehh schreef:

Paint (volgens mij zit daar weinig verschil in, toch? :o Ben daar niet echt in thuis :o ) Is echt de grootste knuffelbeer van stal <3 En Djuun kan soms lelijk naar hem doen :o Maar over het algemeen zijn het wel echte vriendjes :j Zie vaak foto's van staleigenaresse voorbij komen op FB dat ze weer met zn tweeën staan te soezen in het zonnetje :z

In principe is een paint bont gevlekt (of heeft tenminste één vlek boven schouderhoogte dacht ik) maar ze kunnen ook breedingstock zijn, wat wil zeggen dat beide ouders wel ingeschreven zijn in het paint stamboek (APHA uit m'n hoofd) maar de nakomeling niet gevlekt is. Een niet bonte paint lijkt dus op een quarter maar is officieel wel een paint. Hij ziet er leuk uit! Hihi, Djuun de bitch naar hem toe, tja... daar zijn het merries voor :+