arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:52

Gisteren voor het eerst in mijn leven meegedaan aan de Arabissimo :j . Eerder "kon" niet omdat ik Xavier, beter bekend als Bolleke, altijd in de Western uitbracht.
Dressuur vond ik niet zo veel aan maar omdat ik uiteindelijk mijn hengst wil gaan uitbrengen heb ik L2 +1 nodig en zodoende is Bolleke vrijwillig aangewezen als dressuurpony.
En wat blijkt: mijn multi-talent vind het helemaal leuk. Dat blijkt uit zijn stijgende lijn in de prestaties :j :D :)) *\o/*
Dit weekend hebben we weer een personal best gereden *\%/* 185 en 191 voor onze proeven. Hij ging zo lekker, zonder bokken en gekke dingen. Gewoon netjes wachten op mijn aanwijzingen en zijn beste beentje voorzetten.
Daarna liet hij zich prima zien in de liberty. De jury vond het een vrolijk en gehoorzaam paard in goede conditie <3 . Dan wordt je met je bijna 46 jaar weer een beetje Penny hihi :P :o

Afbeelding

Afbeelding

Jeannette

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:57

Goed gedaan Judith. Jammer dat ik jullie niet heb zien rijden!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:59

Goed gedaan Judith! Mooie fotos!!

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:57

Wij hebben 7 september weer een wedstrijd gehad! wij zijn met onze 1e proef 2e geworden! en 2x winst gereden :D
Super trots op mijn ventje *\o/*
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:00

Wij zijn overigens ook weer van start gegaan... We hebben in Otterlo onze eerste echte wedstrijd helemaal alleen gereden en afgesloten met 3 mooie winstpunten :D
Onze arakliertjes doen het goed in de sport he, geweldig!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:26

Yeehaa!! :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:44

Mag ik mij hier ook melden? ik heb een Quarab ArabxPaint
Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:44

Zijn er hier nog mensen die naar Didam gaan de 13e?
Zoals het er nu uitziet wordt dit de 3e gecancelde wedstrijd van het jaar :(

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:21

Ik kan die dag echt niet. Superklote. Want wilde wel graag omdat mijn stalgenootje Silvia ook met haar AV'tje gaat. Maar begreep via Getty al dat dit hem waarschijnlijk dus niet gaat worden. Echt zonde.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:39

Ik heb zaterdag concours in rijssen (overijssel)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:47

Lilskie; Ja echt poedersuiker, nu nog steeds maar 7 inschrijvingen. Kijk voor mn proeven maakt het niet uit, die start ik wel gewoon om de hoek als Didam niet doorgaat. Maar het is echt zonde dat er gewoon al 3 afgelast moeten worden wegens te weinig inschrijvingen. Het zijn zulke leuke wedstrijden en echt een super sfeer. Competitie is ook erg leuk en normaal ook spannend, maar doordat er nu bijna geen mensen zijn die genoeg proeven hebben gereden, is het niet zo spannend meer :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:14

Ik heb voor volgend jaar besloten mee te doen aan de competitie. Heb dit jaar alleen de Kossack gestart en toen werd duidelijk dat mijn paard er nog niet helemaal klaar voor was.

Maar dit is wel echt zonde. Misschien moet het AVS gewoon open kaart spelen over het geringe aantal inschrijvingen en iets van een actie gaan doen ofzo. Want zoveel AVS'ers en niemand die zich inschrijft...

Ik start liever bij de AVS dan bij de andere wedstrijden tussen de KWPN'ers eerlijk gezegd. En de sfeer is inderdaad ook gewoon goed.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:25

Ik had mij ook ingeschreven voor de AVS wedstrijd op Heerjansdam, helaas ook afgelast, kon gelukkig nog met de reguliere KNHS wedstrijd starten. heb geen trailer dus mijn paardje en ik doen alles te voet. kunnen daarom ook helaas alleen met de AVS wedstrijd meedoen in Heerjansdam, anders was ik ook meer te vinden op de andere AVS wedstrijden. Inderdaad een leuke sfeer en lekker andere arabiertjes kijken :D veel leuker dan al die kwpn'er die ik normaal zie op wedstrijd ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:39

Het is overal hoor: KNHS heeft er ook last van las ik laatst, en de DAWRA merkt het ook wel een beetje, ondanks onze fanatieke vaste club wedstrijdruiters.

Maar dat neemt niet weg dat het jammer is: ik vind de Arabierenwedstrijden ook altijd veel aantrekkelijker dan 'gewone' wedstrijden.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:27

Ik heb geen eigen trailer, anders was ik graag gekomen. Als er volgend jaar weer wedstrijden in Houten zijn ben ik zeker van de partij :j

ik start volgende week weer in de B dressuur, zijn alweer een paar weken niet gestart.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:31

Ik ga niet dit keer. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de brandstofprijzen het niet aantrekkelijk maken om nog zo ver weg te gaan. Mijn vrachtwagen loopt behoorlijk duur, en voor 2x 6 minuten en dan 80 euro diesel. Daar kan ik in de buurt vaker voor starten. Ik ben dus nu veel selectiever geworden. Vroeger ging ik naar alle avs wedstrijden door het land.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:23

Ik zie dat jij in Purmerend woont Jeanette, kunnen wij niet samen dan? Hihi. Kunnen we de kosten delen :P

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:47

Hey Jeannette,

Precies voor mij de reden om ook niet te gaan (ook niet naar Heerjansdam).
Voor de competitie hoef ik het niet te doen (die is al gereden) en voor het geld wat ik verstook aan diesel kan ik hier in de buurt nog 7 proefjes rijden.
Wel jammer dat er zo weinig animo is maar ik kijk ook met de western wat ik rijd. Tot ongeveer Utrecht en verder ga ik niet. Kost allemaal meer dan genoeg.
Kan van al dat brandstofgeld ook een hoop zakjes bix kopen en je kunt elke euro nog steeds maar 1x uitgeven :j

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:02

Het probleem met mijn paard is, dat hij alleen met mijn merrie op de vrachtwagen kan staan. Hij voelt zich nog teveel hengst en is een ware houdini. Hij kan het tussenschot openmaken. |o

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:43

joysjuh1987 schreef:
Mag ik mij hier ook melden? ik heb een Quarab ArabxPaint
[ Afbeelding ]

Die is best leuk!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:45

@xinram bedankt

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:06

graag gedaan :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:53

Mijn merrie en een hengst....brrr. Ze is echt een snol, wordt al hengstig als ze aan een vieze sjabrak ruikt. Geen optie dus. Is er al uitsluitsel over Didam?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:12

Hij is geen hengst meer, maar laat gecastreerd. Maar in zijn hoofd denkt hij nog dat hij een echte man is. }>

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:23

Nog steeds een beetje op z'n testosteron aan het teren dus :-))