[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:49

Nou, dan zijn alle geruchten iig weer de wereld uit!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:21

de nieuwste puppypics :j ze mogen binnenkort weg :)
lexie en meredith
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/545984_205711206226501_1633900422_n.jpg
owen en derek
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/421641_205710472893241_1343554839_n.jpg
christina en arizona
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/523625_205709836226638_1964322373_n.jpg
overigens zei mn zusje dat, nu ze groter zijn, het 3x medium hairless blijken te zijn en 1x naakt :) en 2 gewoon behaarde natuurlijk ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:25

Derek!! Haha, wat is die briljant!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:36

ze zijn echt schattig, maar dat naakte is echt zo niet mijn ding _O-
Ik had vandaag mijn eerste dagje stage op de dressuurstal vlakbij, het is hard werken maar dat is goed voor de lijn :)) en het werk is wel erg leuk, ben veel met de paarden bezig. Het zijn wel KWPNers en geen arabieren, ik heb mn ogen uitgekeken, wist niet dat de hoeven en hoofden van een sportpaard zo groot konden zijn _O- en alle paarden lijken net reuzen, ben Nootje gewend met zijn 1.57 :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:37

Sieltjuh schreef:
Derek!! Haha, wat is die briljant!

hij is zo apart he! ik vind arizona en lexie beide erg gaaf. lexie is dan gewoon normaal behaard en meredith ook :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:40

Ik vind ze briljant :')
Ik zou zo een naaktkat/hond nemen, gewoon omdat ze leuk zijn uit lelijkheid :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:42

Letizia schreef:

_O- :j _/-\o_ echt he, alleen al daarom... ik vind lil (hun moeder) ook zo lelijk, ze is gewoon schattig van lelijkheid :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:48

Lexie vind ik ook een schatje! <3 Denk dat we er geen hondje bij mogen hebben, haha.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:52

ShamalArabs schreef:
Letizia schreef:

_O- :j _/-\o_ echt he, alleen al daarom... ik vind lil (hun moeder) ook zo lelijk, ze is gewoon schattig van lelijkheid :')

Ja toch?!
Ik zou er geen problemen mee hebben om met zo'n hondje over straat te gaan hoor *D
Ik hou wel van een beetje apart :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:04

Letizia schreef:
Ja toch?!
Ik zou er geen problemen mee hebben om met zo'n hondje over straat te gaan hoor *D
Ik hou wel van een beetje apart :Y)

Coltruitje aan en niemand ziet het :')

Geef mij maar een grote hond :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:25

Grote honden stinken :P

Klinkt leuk en leerzaam Tam!! Je zal het vast hebben gezegd, maar welke.opleiding doe je precies?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:26

Sieltjuh schreef:
Grote honden stinken :P

Klinkt leuk en leerzaam Tam!! Je zal het vast hebben gezegd, maar welke.opleiding doe je precies?

Haha volgens mij bestaan erg geen grote naakte honden:P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:31

:')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:01

Heb hier al een tijd niks meer gepost, maar ik zit wel op de meelees-stand ;-) Ik heb ook niet iedere dag iets bijzonders te melden... Mooie puppies voorbij zien komen en Jessica gefeliciteerd met Montoyo!

Vandaag het paspoort van Remoyo binnen gekregen. Hij is SCID en LFS vrij, maar helaas wel CA drager. Niet verwacht, maar de kans was wel aanwezig want Asiyah is niet getest. Het had ook niet zoveel uit gemaakt, we wilden toch een veulen fokken uit Asiyah en van de hengst was al bekend dat hij vrij was, dus een lijder zou er nooit uitkomen. Nu is dus ook meteen duidelijk dat Asiyah ook drager is, maar ach... het maakt ons niet zoveel uit. Remoyo zal toch geen dekhengst worden en mochten we ooit nog een veulen uit Asiyah willen fokken, dan wordt het sowieso een CA vrije hengst.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:06

Iloontjeehh schreef:
Heb hier al een tijd niks meer gepost, maar ik zit wel op de meelees-stand ;-) Ik heb ook niet iedere dag iets bijzonders te melden... Mooie puppies voorbij zien komen en Jessica gefeliciteerd met Montoyo!

Vandaag het paspoort van Remoyo binnen gekregen. Hij is SCID en LFS vrij, maar helaas wel CA drager. Niet verwacht, maar de kans was wel aanwezig want Asiyah is niet getest. Het had ook niet zoveel uit gemaakt, we wilden toch een veulen fokken uit Asiyah en van de hengst was al bekend dat hij vrij was, dus een lijder zou er nooit uitkomen. Nu is dus ook meteen duidelijk dat Asiyah ook drager is, maar ach... het maakt ons niet zoveel uit. Remoyo zal toch geen dekhengst worden en mochten we ooit nog een veulen uit Asiyah willen fokken, dan wordt het sowieso een CA vrije hengst.

oliebol! balen zeg. Shanaya is wel vrij, heb je de eigenaren van de vader van asiyah al op de hoogte gesteld (ik weet niet of hij al getest was hoor, misschien ook wel dan weten ze het al neem ik aan) ? Goh dat had ik echt niet verwacht :n Nou ja, je weet in ieder geval waar je aan toe bent... Nu kun je er rekening mee houden.

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:15

ShamalArabs schreef:
Iloontjeehh schreef:

oliebol! balen zeg. Shanaya is wel vrij, heb je de eigenaren van de vader van asiyah al op de hoogte gesteld (ik weet niet of hij al getest was hoor, misschien ook wel dan weten ze het al neem ik aan) ? Goh dat had ik echt niet verwacht :n Nou ja, je weet in ieder geval waar je aan toe bent... Nu kun je er rekening mee houden.

Ja, dat wisten we, dus inderdaad: het moet van vaderskant komen. Eigenaren inderdaad meteen op de hoogte gesteld, want hij was ook niet getest.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:24

:') zet je censuur uit joh :+ anders moet ik weer sh*t gaan typen ipv oliebol _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:25

Balen dat Remoyo drager is zeg :\

Hoe gaat zo'n ca test in z'n werking? Gaat dat gewoon via bloedonderzoek?
Wel handig om te weten als we ooit nog eens willen fokken met Djuun :Y)

Vanmorgen op Djuun gereden, ging echt enorm fijn, wat een heerlijk werkwillig beest is ze toch <3
Daarna voor het eerst in m'n uppie uitgestap in de b-weg, dat houdt in dat we een weg moeten oversteken, ze stond netjes stil en stapte gelijk weg voor m'n been. Fijn dat je de dingen uit de bak zo mooi buiten kan toepassen.
De osteopaat komt zo voor een check-up en heeft ze dus een paar dagen vrij van de week :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:40

Letizia schreef:
Balen dat Remoyo drager is zeg :\

Hoe gaat zo'n ca test in z'n werking? Gaat dat gewoon via bloedonderzoek?
Wel handig om te weten als we ooit nog eens willen fokken met Djuun :Y)

via dna, haren is voldoende. bij het AVS kun je vragen of ze voldoende haren van haar van het schetsen nog hebben, vaak is er voldoende en hoef je niet een nieuwe pluk te trekken.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:42

Balen van Remoyo -O-

Ik vroeg zo test aan en paar weken later had ik de uitslag zonder haren op te sturen:P
vaak hebben ze inderdaad genoeg:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:34

Even wat meer leven in blazen hier :+

Montoyo vandaag heerlijk gereden.
Meneer doet het super goed *\o/* *\o/*
2013 denk toch eens ergens inschrijven voor wedstrijdje tussen de witte hekjes :D

Mirka rijd ik even erg simpel want die heeft een kies met een haak die niet zo fijn aanvoel.
Dus om toch een beetje te rijden dan maar zonder neusriem op een happy mouth bitje :)
En alleen maar stap oef :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:18

:wave:

Fijn dat Mo zo lekker gaat! Wel balen vd haak bij Mirka, maar beetje TA heeft dat zo verholpen :j

Djuun is woensdag behandeld door osteo en bleek na wormtelling ook last te hebben van wormen. Kuur gegeven en opeens zijn de drollen weer steviger en dr aanhoudende mok is ook plotseling sterk verminderd. Je merkte voor de rest niet extreem veel aan dr, maar dat is goede leerschool geweest. Vandaag nog verplicht wandelen ivm osteobehandeling en ze was supervrolijk :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:25

Sieltjuh schreef:
:wave:

Fijn dat Mo zo lekker gaat! Wel balen vd haak bij Mirka, maar beetje TA heeft dat zo verholpen :j

Djuun is woensdag behandeld door osteo en bleek na wormtelling ook last te hebben van wormen. Kuur gegeven en opeens zijn de drollen weer steviger en dr aanhoudende mok is ook plotseling sterk verminderd. Je merkte voor de rest niet extreem veel aan dr, maar dat is goede leerschool geweest. Vandaag nog verplicht wandelen ivm osteobehandeling en ze was supervrolijk :j

Soms zijn de symptomen zo minimaal.

Mirka was dinsdag met rijden zoow dwars.
Hoofd in de lucht en kantelen.
Die haak prikt dus precies in dr wang dus om de pijn te ontlopen doet ze dat.

Ben blij dat het dan toch door een kies komt en niet omdat mevrouw geen zin heeft :+
Maar als me paarden wat raars doen kijk ik altijd eerst of het niet ergens aan ligt.

Ik doe denk na zomer ook een mest onderzoek.

Hopelijk is Djuun gauw weer helemaal fit.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:29

Ja, hoop het ook :j Over paar weken weer wormtelling doen en dan zien we weer ff :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:41

maar gauw die kies laten vijlen, en gelukkig maar dat ze een goede reden had om lastig te zijn :+
Fijn dat Djuun zich weer beter voelt Ersiel! wij hebben trouwens een paardje op stage die me direct aan Djuun deed denken! dezelfde lieve blik en mooie rode vacht :D is nog echt een puppy ook, net van het land af geloof ik :)
Noah krijgt ook snel een bezoekje van de osteopaat, hij is de laatste tijd zo lastig ontspannen te krijgen, er moet haast wel iets niet goed zitten in z'n rug. Nog last van wat hij een paar maanden terug had denk ik, werveltje oid niet goed op z'n plaats, spieren die niet lekker zitten... Noah kan heel veel, maar vertellen waar het pijn doet kan ie nou weer net niet :+