[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:20

Fijn hoor Letiets! Hier ook veel regen vanmorgen, vanmiddag kwam het zonnetje door :)

Is het al te laat dan Joyce? :P Haha, grapje hoor, heb je nog iets gehoord van Yus?

Cooool Nicky _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:27

Haha nee, maar ik wil eenmalig een veulentje bij Yus fokken (Als ze drachtig word natuurlijk) en verder niet :P Nog niks weer gehoord, dus nog geen nieuws ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:32

@ Joyce geen bericht goed bericht ;-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:07

Letiz, daarom hebben ze de weersvoorspelling uitgevonden! :D
Mooi dat je je tegels al kwijt kan, wij laten onze spullen altijd veel te lang liggen... :x
Lekker dat Djuun alweer op haar oude niveau zit, het is nu nog begin van het jaar dus dat wordt lekker trainen deze zomer!

Blauw hoeven zijn best cool Nicky!

Kat, gewoon lekker even uitrusten. :)

Met mij gaat alles goed, die hormonen hebben zoveel invloed dat ik na twee weken al geen pijnklachten meer heb, ik ga er dus nog mee door en wordt voorlopig niet geopereerd. *D
Fuego is dus ook volop aan de gang, Nikita heeft alweer 3 buitenritten op hem gemaakt en ik heb zelf alweer aardig fanatiek in de bak gereden. :))

Gelijk maar wat spam..... :P
Zitlessen voor Nikita..
Afbeelding

En ik erop, Romeo zit links op het dak! :))
Afbeelding

Cleo wilde er ook op... :=
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:39

Miranda wat fijn dat het een stuk beter gaat zo met de hormonen! En dat Fuegie weer goed aan de bak is met dochterlief en jou zelf. Wat een leuke foto's ook weer, die laatste _O-

Fijn dat Djuun weer op dr oude niveau is, en wijken er ook bij, toppie :D Wijken is met Noah ook alweer wat minder drama de laatste tijd, gelukkig :')
Vandaag heeft het meisje weer op Noah gereden, nu gedressuurd. De eerste 40 minuten liep hij als een lama met een stierennek er op, werd ie heet, ging ie continu van galop changeren etc := Maar daarna is ze een beetje strenger geworden, en toen ineens liet ie los en was ie braaf :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:44

Ja, Cleo probeert er al een tijdje op te klimmen maar Fuegie vindt het niet leuk..
https://www.facebook.com/photo.php?v=64 ... =2&theater

Het is altijd lastig in het begin op een 'vreemd' paard, gaat vanzelf vast steeds beter!
Noah laat zich ook niet direct temmen natuurlijk! :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:50

haha ik moest wel lachen hoor, ik stond wat te praten/uit te huilen ( :') ) bij de moeder van een stalgenootje, en zij moest zo lachen om Noah zijn hoofd! Hij trekt echt de meest eigenwijze kop vlak voordat hij met haar aan de haal gaat :+ Maar ze pakt hem wel goed door, met springen is het net iets makkelijker dan in de dressuur omdat Noah springen zelf ook leuk vind :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:16

Jeetje tam, wat klote zeg. Helemaal in deze situatie! Sterkte :(

Goede actie inderdaad annika leuk!

Miranda leuke foto's!

Nou om er nog een schepje bovenop te doen, ik liep stations uit te vegen vandaag toen geisha de hele tijd achter me aan liep. Ik zeg kom op poppie, ga spelen! En ineens zag ik bloed. Jahoor weer wondjes erbij. Dit keer linksvoor en rechtsachter op zelfde plek. Allemaal op de kogel. Weet echt niet wat ze doet. Verder nog steeds niet kreupel of iets maar ik kon wel janken. S' middags kwam de paarden paragnost.

Nou het stukje van fb:

Oke, geisha vind zichzelf een koningin die respect EIST van zowel paard als mens en heeft een hoge trots. Ze weet waar ze staat en wie ze is (dat zorgt nu nog in de kudde voor conflicten en wondjes). Ze wilt graag hoog presteren en het liefst wilt ze de beste zijn in bepaalde oefeningen. Ze wilt perfect vloeiend bewegen en daar is ze goed in. Zij zal nog beter presteren op wedstrijd dan tijdens training. De arrogantie straalt er vanaf en dat is terecht (vind zij).
En kunnen we aan alles hierboven niet voldoen, dan zal ze boos en beledigd zijn.. vergevingsgezind is ze ook niet trouwens. Maar boven alles hebben wij een mooie band en heeft zij alle vertrouwen in mij.

Verder zei die dat geisha echt zin had om te werken met me. Moeilijkere oefeningen zei die man en zeker geen week rust want geisha is er klaar voor. Heel apart! In zowel dressuur als springen zou ze uitblinken door haar vloeiende bewegingen en haar bizarre wilskracht en gedrevenheid. Hierdoor zal ze minder snel blessures krijgen en sneller genezen van blessures. Haha heel apart he!
Ze "zei" dat ze zo graag wilde trainen om te laten zien wat ze kan.

Verder zal zij uiteindelijk hogerop komen in de kudde wat nu gewoon de nodige conflicten met zich meebrengt. Ze had verder pijn in haar lendewervels (wat we al dachten door de val ;) ) en haar rechterachterbeen. Haar achterhand was sowieso gespannen. Ze durft dit niet te ontspannen door iets in haar basis (verleden) daarvoor gaan we aan de bachbloesem en lavendelolie..

Aldus, de paardenparagnost..

Haha ik ben wel wijzer geworden, alhoewel ik zeker was dat geisha onzeker was maar dat zag hij niet. Ze is heel trots en heeft het niet erg op mannen.

Het klinkt misschien zweverig maar vond het wel leuk! Uiteraard gaan we nu niet Z oefeningen doen :') :')
Maar wel lekker bezig blijven en trainen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:27

Ow ja, en ze staat nu met springschoenen ondersteboven om in de groep :') ..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:37

Huh?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet in zulke dingen geloof, maar kan me wel goed voorstellen dat je erg baalt van steeds weer die verwondingen -O-

Die geit Miranda :')
En fijn dat het met de hormonen zo goed gaat! :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:43

Balen van die wondjes telkens zeg! Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er ook niet heel erg in geloof, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die man ongelijk heeft, alleen denk ik dat je helemaal geen paragnost nodig hebt om dit soort dingen te herkennen. Ben wel benieuwd waarom je hem hebt laten komen en was je het er zelf mee eens?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:18

Omdat hij hier 1 keer in de zoveel tijd op stal komt en meerdere dingen wist van paarden die die niet kon weten en daarmee mensen geholpen heeft.. ja het verklaart sommige dingen wel maar ik weet wel dat ze zeker wel onzekerheid heeft.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:30

Ik heb al eerder gezegd dat ik bepaald gedrag van Geisha bij Djuun herken en Djuun doet bepaalde dingen ook uit onzekerheid, dus ik denk dat je daar wel gelijk in hebt :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:32

Aha oke, sowieso fijn natuurlijk als er mensen mee geholpen zijn en bach druppels zijn zeker het proberen waard :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:36

Tammy, wat vervelend zeg, zo rauw op je dak. Sterkte!
Haha, die geit!
Kelly, het klinkt vaak inderdaad zweverig en ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken.. Ze kunnen soms bepaalde dingen benoemen die ze niet kunnen weten, maar aan de andere kant komen ze 9 van de 10 keer ook bij 'probleem' paarden waar dus een verhaal achter zit. Maar hopelijk hebben jullie er wat aan!
Ja wat een regen vandaag, al scheen het zonnetje lekker vanmiddag. Zul je altijd zien als je in de regen gereden hebt. Ik kon gelukkig nog even in het zonnetje aan de slag.

Jim heeft momenteel ook verschillende wondjes. Allemaal van die oppervlakkige waar de huid kapot is.
Volgens mij begint hij te puberen en het voorjaar in de bol te krijgen. Hij is duidelijk bij iedereen, mens en dier de grenzen aan het opzoeken.

Nog even een spam van Harry :+ [ITP] Harry steelt de show voor de lens

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:56

denk eigenlijk dat geisha helemaal niet onzeker is hoor..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:22

Denk eigenlijk wat Kat zegt....Mirka had dat ook...die had echt wel zelfvertrouwen :+

Tamara wat knullig zeg.
:(:)
Ik heb het een paar weken geleden ook gehad een dip in mijn relatie.
Alleen hij koos er voor om verder te gaan...maar er moet nog wel het een en ander veranderen :7
Maar die tijd krijgt hij wel.

Kunnen ze daar ook op het zachtte Kel...het moet niet zo zijn dat je merrie zich zelf sloopt _-:(
Was het soms maar allemaal zo makkelijk zonder tegenslag :j

Miranda weer heerlijke leuke foto's van die Fuego :j

Ik zag blauwe nagelak voor paarden voorbij komen :wow:
Past precies bij me hoofdstel en scapa dekje :=

Hier een heerlijke middag na de regen met een zonnetje.

Morgen die Mojo weg brengen en paardloos -O-

Ow dat lieg ik doe nog een lipizaner merrie 2x in de week erbij /3
Is ook een dier apart net als Mirka een MERRIE met hoofdletters ~~}>

Maar zo blijf ik gewend aan het vrouwlijke geslacht _O-

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 01:50

set_elkol schreef:
denk eigenlijk dat geisha helemaal niet onzeker is hoor..

Vertel? :D

Jaa ze hebben genoeg zand om op te rennen, spelen en te rollen. Kunnen gewoon sprintjes trekken! En ook nog een stuk houtsnippers. Het lijkt me niet van nog een val. Ik denk eerder of een trap of een "ik glij van het stoepje af wondje".

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:00

@kelly wat balen van geisha toch iedere keer wel weer wat.
@ Miranda leuke foto's
@tamara grappig noah echt ook een karakter arab
@nicky blauwe hoeve????misschien nieuwe mode Trent??

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:29

Haha die blauwe nagellak. Ik wil roze! :D

Haar "hinnek" anders doet ze niet! :D
Let niet op het geluid van de peen die ik eet :')

Normaal reageert ze gelijk op stap.. :')

Zal ik is meer stukjes filmen van geisha? Gewoon in de omgang. Wie weet zien jullie dan of ze onzeker is of niet?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:09

Kelly, wat rot van Geisha zeg! En nu?
Klinkt inderdaad zweverig, maar ik moet zeggen dat ik het zelf altijd wel erg interessant vind om te lezen.
Grappig, stal bij Irma ziet er heel bekend en vertrouwd uit haha!
Nicky, heerlijk paard heb je! Leuk dat het allemaal kan..
Tam, wat erg :(.. Weet hoe het voelt...
Letizia, go Djuun! Heerlijk als ze lekker vooruit gaan!
Miranda, fijn dat het beter gaat nu je die hormonen krijgt... Wat heb je een heerlijke beestenboel rondlopen :j...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:25

Ja die bachbloesems moeten helpen haar minder snel beledigt te maken in de kudde. Als iets niet naar haar zin gaat gaat ze het conflict aan en dat moet dan minder worden en de wondjes dus ook. De lavendel moet ik om de 2 dagen boven haar staart inmasseren zodat ze haar achterhand en de geestelijke spanning daar in los kan laten. Haha heb het net gekocht dus ga zo aan de gang!

Hoop dat ze vandaag geen wondjes erbij heeft :=

Wanneer kom je nou een keer langs? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:45

Ik denk dat ze niet onzeker is door het gedrag! Volgens mij weet ze heel goed wat ze doet en waarom :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:17

Djuun gaat ook snel in de verdediging (krijsen en slaan) en dat is echt niet omdat zij zich zeker voelt in de kudde, zij is juist heel onzeker bij andere paarden. Er is maar 1 paard waar zij echt haar zelf bij is (haar bff) en die zet ze ook weleens op z'n plek, maar dat doet ze op een hele andere manier als bij de andere paarden :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:16

Ik geloof daar ook niet zo in Kelly maar wie weet :)

OH MIJN GOD. Het is freaking zaterdag, die mafkezen zijn er nog niet eens en ik sta serieus 45 min vast in m'n eigen dorp om naar huis te komen!!!!!