[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:35

Hier is bijna geen pluimvee :D

Bedankt iedereen die gestemd heeft op mijn gouden ventje, en wat leuk dat Euf nog 7e is geworden. 10e plek voor Yahzara vind ik ook niet slecht hoor!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:54

Saskia werk op een springstal idd, zo leuk zit weer helemaal op mijn plekkie :D
Lisa ik stel hoge eisen aan mezelf en idd deze weken ff mijn draai vinden, maar ik vind dat ik deze week gewoon steken heb laten vallen die ik wel goed zou kunnen doen en daar baal ik van, simple as that :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:03

Gefeliciteerd Katja! :D

Hier gaat alles zn gangetje eigenlijk... Wel erg druk, ben bezig met de nieuwe collectie halsters en daarnaast werk ik nu natuurlijk 3 dagen in de week en icm de fibro hakt dat er allemaal toch best in. Mn vader loopt inmiddels ook al een paar weken hartstikke mank (beknelde zenuw) dus vaak vangen mn moeder en ik zijn ''taken'' op, wat op zich prima te doen is... Ware het niet dat er bijvoorbeeld een kachel is gekocht voor een nep-haardje (zo'n gaskachel) die moest worden opgehaald, weggebracht voor verbouw, en weer opgehaald... En paps kan niet in mijn auto rijden nu.... Dus dat kostte me weer 3 dagen :+ Hij is wel echte man hoor heel sielugh af en toe :')
Daarbij belandde oma weer in het ziekenhuis met alvleesklierontsteking. Kreeg daar vervolgens een delier (= acute en zeer ernstige verwardheid, van tijdelijke aard) en heeft de verpleegsters uitgescholden en was er van overtuigd dat ze haar gingen vermoorden :(:) Omdat ik zo ongeveer de enige van de familie was die op dat moment niet ziek of kreupel was dus veel in het ziekenhuis gezeten bij haar. Intussen het balletje eindelijk gaan rollen voor een plek in het bejaardenhuis en dat is nu in principe rond, dus ook weer druk druk druk.
Gedoe met oma is altijd al lastig zat maar de hele familie laat het altijd afweten -O- Mn moeder is de enige van haar kinderen die echt zich inzet en mn vader doet denk ik nog het meest van iedereen. Maar de andere 4 kinderen steken geen poot uit, maar kunnen wel heel goed ons vertellen wat we moeten doen.. Om gek van te worden. Want mn vader wordt daar boos om, mn moeder verdrietig en ze verdedigt haar broers en zussen en ik moet de boel dan maar weer zien te lijmen hier.

Met Nas gaat het heel goed! Inmiddels alweer een paar keer op gezeten en de laatste keer dan gehangen. Ik bouw te veel spanning op (was er al bang voor, zo'n jaar gaat je niet in de koude kleren zitten..) en daardoor blokkeert zijn (de schat...wil ze niet meer lopen) en wordt boos als ze toch moet lopen (wat weer niet erg bijdraagt aan mijn ontspanning :') ). Zaterdag alleen maar gehangen zodat Shelly wat meer door kon pakken en ik het vertrouwen kon opbouwen, immers stond ik er dan zo weer naast als er wat zou gebeuren. En dat ging echt supergoed!! :D Had er eindelijk ook echt lol in, hing hartstikke relaxt :D Het eerste drafje ga ik wel uitbesteden, ik ben gewoon niet meer zo dapper als ik vroeger was en ik ben als de dóód om haar te verknoeien door mijn onzekerheid. Maar hier moeten we verder samen doorheen en ik ben ontzettend blij dat ik dit zelf doe en niet uitbesteed. Hier groeien we samen door en ik merk echt dat we steeds meer naar elkaar toe groeien <3
Binnenkort gaan we wel aan de slag met bijzetten aan de longe. Ik vind het echt verschrikkelijk bij een jong paard....maar ze liep steeds net niet lekker en Shelly heeft er naar gekeken en geconstateerd dat het een spierkwestie is. Haar verkeerdom-hals begint haar nu parten te spelen en de borstspieren zitten daardoor vast, waardoor ze dus aan de longe af en toe niet helemaal zuiver is (los heeft ze namelijk nergens last van :+ ). Dus ja...dan kan ik heel hard tegen bijzetten zijn maar dat mag natuurlijk nooit ten koste gaan van Nas. Dus volgende stap in de training!
Al met al gaat het gewoon echt super. Ze pakt alles zo braaf op en ik ben geweldig blij met de begeleiding die we hebben, ik kan best lastig zijn als een ander me gaat vertellen hoe het moet :+ Maar nu echt totaal geen last van dus dat betekent dat deze instructie heel goed bij ons past :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:13

De smid komt zo :x #) ben benieuwd heb Asal dit keer niks gegeven wil dat ze het toch eens gaat leren

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:16

Wordt Asal normaal gesedeerd? Lastig, ik hoop dat ze braaf is!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:22

@kat ja die is in alles braaf behalve bij de smid. Slaat echt zo link van dr af. Dit komt me niet onbekend voor hoor dit had haar moeder ook altijd al en is er nooit afgegaan

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:27

Edit: hoop dat de smid het overleefd :P

En wat een hoop krijg je op je af Amy, tis echt alles in een keer of niet. :(:)
Met Nas komt ook wel alles goed, je bent zelf zo verstandig om dingen die je niet lukken uit te besteden en je zet je eigen principes opzij voor het belang van je paard. You go girl!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:54

set_elkol schreef:
Leeeuk Saskia!

Ik zag Just Noyz ook al, zou niet mijn eerste keus zijn voor de sport :+

oh vertel :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:57

Ha, bedoel dat helemaal niet banketstaaf hoor maar ik vind hem echt een showpaard. Heel knap, en vast geschikt voor dressuur maar met mijn interesse in endurance weet ik niet of ik hij nou mijn eerste keus zou zijn :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:01

set_elkol schreef:
Ha, bedoel dat helemaal niet banketstaaf hoor maar ik vind hem echt een showpaard. Heel knap, en vast geschikt voor dressuur maar met mijn interesse in endurance weet ik niet of ik hij nou mijn eerste keus zou zijn :D

misschien leuk te vermelden dat er onlangs nog een amazone voor hem langs is geweest die fanatiek endurance rijdt(160 km), die hem wel zag zitten(is uiteindelijk niets geworden maar niet omdat hij niet goed genoeg daarvoor zou zijn). En imo zal Justin beter tot zijn recht komen in de sport(welke tack dan ook) dan in de showring ;) . Maar ieder zo zijn mening :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:12

Gefeliciteerd Kat met je gouden hengstveulen *\o/*

Ooh ik denk dat Justin zo stoer zou zijn in de westernsport! <3

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:13

Ben ik stiekem benieuwd welke endurance amazone is wezen kijken!
Heb even de advertentie opgezocht, mooi paard hoor!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:17

Hij zal absoluut een plaaaatje zijn onder het westernzadel! <3 Ik weet alleen niet qua karakter? Zag m op St oedenrode nogal onrustig op stal. Dat is niet echt handig binnen de sport. En in de western al helemaal niet.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:21

Iloontjeehh schreef:
Gefeliciteerd Kat met je gouden hengstveulen *\o/*

Ooh ik denk dat Justin zo stoer zou zijn in de westernsport! <3

in de westernsport hoop ik hem zeker eens in te zien uitblinken ;)
mazzeltje schreef:
Ben ik stiekem benieuwd welke endurance amazone is wezen kijken!
Heb even de advertentie opgezocht, mooi paard hoor!

ik ga geen namen noemen hier op bokt, daar ik niet weet of ze dat kan waarderen

YildizArabs schreef:
Hij zal absoluut een plaaaatje zijn onder het westernzadel! <3 Ik weet alleen niet qua karakter? Zag m op St oedenrode nogal onrustig op stal. Dat is niet echt handig binnen de sport. En in de western al helemaal niet.

Justin heeft een super vriendelijk en leergierig karakter dus daar voorzie ik absoluut geen problemen in. Dat hij onrustig op stal stond kwam mede door het hoge voer wat hij bij de trainer kreeg en kwam er later achter dat hij ook veel binnen stond..dus een bommetje op stal, wat logisch is.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:23

Zou ook zeker geen namen noemen in het openbaar.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:27

Natas, Justin gaat het gewoon super doen, waar hij ook terecht komt! In Sint-Oedenrode denk ik dat de omstandigheden idd niet ideaal waren, je maakt imo goede beslissingen!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:29

Tieneke schreef:
Natas, Justin gaat het gewoon super doen, waar hij ook terecht komt! In Sint-Oedenrode denk ik dat de omstandigheden idd niet ideaal waren, je maakt imo goede beslissingen!

thanks sweety *D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:42

Just is zo'n knapperd, denk ook zeker dat hij goed tot zn recht komt in de westernsport :j
Amy, ik vind het maar knap van je dat je je zo sterk houdt :(:)

Kat, gefeliciteerd met je gouden Boktveulie!!

Noah mag vandaag voor laad-assistent spelen. zijn grote vriend moet naar de DA voor een peesscan (heeft een flinke blessure) maar die kan verschrikkelijk moeilijk doen met laden... Nu mag Noah mee liften heen en weer naar de DA in de vrachtwagen omdat zijn vriendje er binnen een minuut op staat als Noah op de wagen staat :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:59

Ha ja Natas is natuurlijk ook momentopname, viel me alleen toen op vandaar de vraag. ;)
Fijn dat hij zon leergierige, lieve man is! Heel benieuwd naar z'n sportcarriere! :j
Ga je m nu niet meer verkopen?

Noah het hulppaard! :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:05

YildizArabs schreef:
Ha ja Natas is natuurlijk ook momentopname, viel me alleen toen op vandaar de vraag. ;)
Fijn dat hij zon leergierige, lieve man is! Heel benieuwd naar z'n sportcarriere! :j
Ga je m nu niet meer verkopen?

Noah het hulppaard! :D

verkopen gaat me toch wel aan mijn hart, en als ik hem kan verleasen hoef ik hem niet te verkopen. Heb inmiddels aan de lopende band pb die ik binnen krijgt, dus wie weet zit de geschikte persoon voor me hierbij.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:13

Ik zou Just noyz het liefste in de dressuur of misschien zelf springsport zien. Met z'n lange benen en wat langere rug en stevige billen zou hij het prima redden over de hindernissen.
Persoonlijk vind ik hem in z'n lijf wat iel voor western, denk dat er dan veel onder het zadel verdwijnt ;)
Vind het sowieso geen showpaard, z'n bewegingen zijn niet zo exclusief als z'n kleur. Daarbij vind ik ook weer z'n lange worst model niet mooi voor de show ring.

Amy, alleen rust kan je redden. Je hebt een perfect lief meisje wat je ondersteunt :(:) Familie kwesties zijn altijd crap, zeker als je er tussenin zit.
Wat je beschrijft bij Nas ken ik van Zaar. Die zette z'n schouders, onderhals en borst gigantisch vast waardoor z'n rug wegzakte etc. Gelukkig geen onregelmatigheden. Weet niet of de bijzet de oplossing is, lang en laag lopen zodat ze de spieren mooi lang en los maakt is iets wat ik je echt aan wil raden. Zaraar is nu helemaal opgeknapt en heeft geen verkeerdomhals meer.

Tamara, toch fijn zulke paarden :+: Zaraar heeft Gon ook leren laden door een paar keer samen op pad te zijn geweest wandelt de rode pluizenbol nu zo elke laadklep op zonder twijfels en moeilijk doen
Laatst bijgewerkt door Woogy op 17-11-14 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:13

Wat fijn Amy dat het goed gaat met Nas, je krijgt wel wat voor je kiezen, sterkte met iedereen!

Fijn hoor om een maatje te hebben op de trailer, Noah hulppaard idd! :D

Als ik ff heeeel eerlijk ben denk ik dat Justin gewoon niet het plezier heeft in het showen, op het filmpje dat op fb voorbij komt zie ik een paard in vrijheid dat lol heeft en echt tot zijn recht komt, iets dat ik zowel in st oedenrode als in raalte niet zag... Vind het jammer dat (want zo kwam het wel op mij over, meerdere keren op fb gelezen) je de trainer hier de 'schuld' van geeft. Kan aan mij liggen maar imo niet netjes, je had toch heel bewust voor deze jongen gekozen. Hopelijk krijgt hij een mooie sportcarriere!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:20

Het staat vast dat hij de laatste keren niet heeft laten zien wat hij wel kan, dat weet Natas ook zelf wel. Ben er zeker van dat hij bv beter kan bewegen dan we gezien hebben dit seizoen. Of hij echt een showpaard is of niet, doet er imo niet echt toe, zolang je er plezier in hebt en om kan met zowel positieve als negatieve resultaten, is het gewoon lol hebben. Dat kiest ieder voor zich. Als ik besluit met Ad en Fin de show in te gaan, dan mogen het ezels lijken in de ring, dan is dat mijn beslissing.
Wat er heeft gespeeld tussen trainer en Natas weten wij niet, dus daar ga ik ook niet over oordelen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:21

Iloontjeehh schreef:
Wat fijn Amy dat het goed gaat met Nas, je krijgt wel wat voor je kiezen, sterkte met iedereen!

Fijn hoor om een maatje te hebben op de trailer, Noah hulppaard idd! :D

Als ik ff heeeel eerlijk ben denk ik dat Justin gewoon niet het plezier heeft in het showen, op het filmpje dat op fb voorbij komt zie ik een paard in vrijheid dat lol heeft en echt tot zijn recht komt, iets dat ik zowel in st oedenrode als in raalte niet zag... Vind het jammer dat (want zo kwam het wel op mij over, meerdere keren op fb gelezen) je de trainer hier de 'schuld' van geeft. Kan aan mij liggen maar imo niet netjes, je had toch heel bewust voor deze jongen gekozen. Hopelijk krijgt hij een mooie sportcarriere!

ilona met alle respect maar als jij het hele verhaal omtrent justin zijn training niet kent kan je beter niet zullke uitspraken doen. Deze mensen hebben mij op veel opzichten benadeeld. Justin heeft inderdaad dit showseizen er niet van genoten en dat heeft allemaal een reden(te hoog op voer weinig buiten en zelfs de training werd door de toenmalige vriendin van de trainer gedaan omdat meneer er zelf geen zin in had. Daarnaast is mijn naam en Justin zijn naam te grabbel gegooid door deze familie en alleen maar omdat ze niet konden scoren met Justin dit jaar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:25

Hoe het verhaal volledig in elkaar steekt is niet iets wat ons volledig aangaat. Wel vind ik als je merkt dat je paard achteruit gaat en geen plezier heeft in de show(of vanwege de trainingen) dan is het noodzaak naar je dier te luisteren en hem te verplaatsen of geen shows meer te doen.
Wat je zegt Tiene ben ik het over eens, wij willen met Zaraar gaan showen, geen idee wat we moeten verwachten, ga er maar van uit dat ik op m'n bek ga het komend jaar(misschien wel letterlijk met de fratsen van mijn zwarte pluis haha) maar zodra ik merk dat hij eronder lijdt of het er geen plezier in heeft, dan gaan we een ander zijspoor nemen.

Welzijn van het dier hoort ten alle tijden voorop te staan, zeker bij ons als kleine eigenaren.

Joyce: vergeet helemaal te reageren op je Secret Ninja Asal. Doet ze alleen lelijk bij de smid? Of überhaupt met voetenwerk? Heb zelf altijd gemerkt dat sedatie uiteindelijk de boel alleen verergerd omdat ze wel willen maar niet kunnen vechten op zo'n moment.