[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:23

Mijn eigen poepies toen het nog droog was, Blue heeft haar slanke lijntje weer terug gelukkig. Sets rug/bovenlijn lijkt hier wel heel brak maar dat komt door de foto en houding :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 16-11-14 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:27

Prachtig veulen!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:39

Zo, ik ben er ook weer eens!

Verzekeringen: ik heb Ely verzekerd bij Hippo Zorg, aangezien ik, toen ik haar kocht, nog student was en niet duizenden euro's achter de hand had. In de eerste jaren ruim m'n premie eruit gehaald, de laatste jaren is het rustig (even afkloppen). Twijfel nog of ik Euforio wil verzekeren, misschien pas als hij wat ouder is. Dos kan sowieso niet meer, maar bij haar zou ik ook geen gekke behandelingen meer doen, die heeft genoeg meegemaakt.

Altijd rot, mok... Gelukkig dit jaar nog geen last van.

Fijn dat je eerste ritje met Jazzy zo goed ging, Yildiz!

Hier gelukkig ook wel een handige vent, maar geen schoorsteen haha. Nieuwbouwhuis he...

Welkom, Saskia, altijd welkom om mee te kletsen! Als het goed is, zou je in dit topic wel meer foto's van Door kunnen aantreffen :D

Fijn dat Zaraar zo goed gaat, Lisa!

Tieneke, komende week wordt het kouder dan 10 graden, dus dan zouden de zomereczeem-vliegjes moeten stoppen met vliegen en zou de jeuk klaar moeten zijn!

Gaaf hoor, zo'n wasplaats, Joyce!

Lekker bekkie, die Noah!

Hier net terug van 2 daagjes Zeeland. Beetje natgeregend, maar wel lekker ontspannen! Helemaal blij met m'n verzorgster die goed klikt met de meisjes en mij het gevoel geeft dat ik op haar kan vertrouwen. Vandaag is de eerste dag geweest dat ze de meisjes alleen heeft gedaan.
Dos is denk ik de grootste muts die ik ken. Heeft ze een mooie stal met een uitloop, maar met de regen staat ze alleen in stal, waardoor ze zelfs stalbenen had |o

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:41

Hoi Annika, als je het niet leuk vind dat ik hier rondhang, wat ik best zou begrijpen, ben ik weg hoor!
Jip ook verzekerd bij Hippo Zorg, latoy was dat ook en is uitbetaald bij afkeuring en Door nog niet verzekerd.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:45

mazzeltje schreef:
Hoi Annika, als je het niet leuk vind dat ik hier rondhang, wat ik best zou begrijpen, ben ik weg hoor!
Jip ook verzekerd bij Hippo Zorg, latoy was dat ook en is uitbetaald bij afkeuring en Door nog niet verzekerd.

Geen probleem hoor, alleen maar gezellig!

Ik ben best tevreden over Hippo Zorg, betalen vlot uit. Alleen jammer dat ze alternatieve dingen als thermografisch onderzoek en osteopaat niet vergoeden, maar ach... Durf Ely eigenlijk niet uit de verzekering te halen, je zal net zien dat ze dan rare dingen krijgt ofzo...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:54

Leuke pics Saskia!!

Waar in Zeeland zat je Annika? :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:57

Burgh Haamstede :) Schoonfamilie heeft daar een huisje!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:00

Lekker uitgewaaid in Zeeland Annika!!
Wat grappig Saskia! Hoe lang was dat geleden :D Ik kom er nu een jaar of 13, geef er inmiddels longelessen en heb een paar privéklanten. Laatste tijd zijn ze veel vooruit gegaan qua welzijn voor de manegedieren. Tandarts, zadelmaker, hoefsmid, en ik ga volgende week een paar pony's racestrepen geven (aka functioneel scheren) omdat die de warmte niet meer kwijt kunnen met die bolliewollie ponyvachtjes :+:

Noah heb ik niet verzekerd, DA kosten komen uit het noodgevallen-potje.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:34

Mooi stukje Zeeland Annika :D Wil daar altijd nog eens gaan rijden :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:50

Welkom, leuk dat we Doortje kunnen blijven volgen!

Ik lees en leef trouw mee (OK....iets meer op fb dan hier :+ ), erg moe de laatste tijd en heb steeds of de tijd, of de puf niet dan meer te doen dan gauw bijlezen.

Rommel rustig door met Nas en dat gaat echt super en langzaam vinden we samen de balans weer.

Wat ik vooral even wilde delen; Aparan is overleden ;( Y;(
Ik ben altijd fan geweest van deze schitterende, geweldig bewegende hengst en niet voor niets viel ik als een blok voor Umoyax, die zo veel op zijn opa leek... En nu is hij ook niet meer...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:52

oh zonde, ook de papa van Elyaijna

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:21

GEFELICITEERD KATJA *\o/* *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:31

mazzeltje schreef:
Prachtig veulen!

Jaaaa en nog wel GOUDEN BOKTVEULEN!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Proficiat Katja!!!
Yazahra 10e... :')

Plaatjes erop knallen gelukt zo te zien! +:)+

Mooie poetsplaats! :j
Fijn uitgewaaid Annika! En nog fijner dat je iemand hebt waar je je paardjes aan kunt toevertrouwen. Weet hoe dat voelt en dat is een hele opluchting.

Hey Amy, hoe gaat t met jou? En met Nas?
Ja zag t van Aparan... Niet echt super oud geworden toch?

Nja, hubbie is redelijk handig maar klussen komt er gewoon niet van. Hebben dan ook boel achterstallig onderhoud. Ach ja... :\

Blegh wat n weer gisteren he. Hadden bij de meiden net n droge bak, hadden...
Vandaag weer trainen. Begin dan maar bij Nour lekker binnen en Tie moet ik dan maar ff kijken of er nog n rondje polder inzit of toch maar weer aquatraining.
En garage bellen, hopelijk valt t mee... |(

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:00

Gefeliciteerd Katja!!
En de rest allemaal ook leuk wat stemmen binnen gehaald :)

Super Annika lekker uitwaaien in Zeeland en dat je verzorgster zo een fijne is :)

Verzekeren.. Ik wou dat we toen de tijd Rio verzekerd hadden, die heeft klauwen met DAgeld gekost.

Binnenbanen zijn zo fijn met dit weer, wij hebben hier nu ook een megavijver achter de stallen liggen wat eerder een bak was :P

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:19

Gefeliciteerd met je gouden bokt veulen set_elkol!
En Euforio ook hoog geëindigd zie ik!

En goedemorgen, de regen us hier eindelijk gestopt.
Hebben jullie nog last van de vogelpest maatregelen, wij wel helaas want de boer heeft ook commercieel pluimvee.
We mogen het erf dus 72 uur niet af.
Blijkbaar ook niet om in het bos te rijden, we zitten maar een meter of 10 van het ruiterpad af trouwens, stal ligt aan het bos.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:21

Annika: mijn volbloed deed dat ook met regen, mega pootjes van het binnen staan. Pony nam dat gedrag maar al te gauw over ook :\

Saskia: Dora ziet er goed uit, lekker buikje zeg maar :Y) Vind je vos helemaal leuk.

Aparan overleden -O- Weer een kanon minder :(

Jaleesa nog steeds naar je zin op je werk?? Relaties zijn niet zaligmakend helaas...zou toch zoveel makkelijker zijn als ze gewoon zouden luisteren en alles beamen...be-amen

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:26

Brrrrr, noem haar alsjeblieft geen DorA!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:43

Sorry zal het niet meer doen :)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:44

Mijn dank is groot, hahaha!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:50

Fijn om te horen dat het goed gaat met jou en Nas, Amy! Ik had ook gelezen dat Aparan overleden was :( Een echte droomhengst, vanaf het moment dat ik hem heb gezien, wist ik dat ik een dochter van hem moest hebben. En daar ben ik nog steeds zo blij mee!

Gefeliciteerd met je gouden boktveulen, Katja *\o/*

Wij zitten in een straal van 10 km rondom de boerderij met de vogelgriep, dus mag een maand niet vervoeren volgens mij...

Ben heel benieuwd hoe nat het allemaal op stal is vanavond, heeft aardig doorgeregend!

Haha Saskia was niet zo'n fan van mijn naamkeuze voor haar jongste aanwinst :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:55

Dat had Fien ook waar Arie heen is verkocht. Haar gezicht sprak boekdelen toen we hem Arie noemden haha. Hij heet daar nu Brego.

Doroata is toch een top naam? En makkelijk af te korten naar van alles haha :D

Annika wat crap, maar als de vogelpestgriepvirus gevaarlijk is voor mensen...is die waarschijnlijk ook gevaarlijk voor orsies? Of denk ik nu weer te simpel?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:55

Hahaha dat ze niet zaligmakend zijn weet ik, daar heb ik een paard voor nodig :+
Maar werk is echt super, ben van de week al op concours geweest en heb vandaag mijn dagje vrij. De paarden zijn allemaal leuk en ik ben dikke matties met Cuba en Balou, Catharina doet me heel erg aan Rio denken en is dus echt de diva van stal. De mensen zijn heel aardig, ben hier samen met 4 Engelsen die hier trainen en natuurlijk Roelof met zijn vrouw en kids.
Ik ben zelf nog niet tevreden over mijn functioneren, vind dat ik nog niet genoeg t ritme te pakken heb (lees foute schoenen) maar na vandaag komt daar ook verandering in en volgende week heb ik mijn eerste internationaal geloof ik in Vragender (bij Lichtenvoorde).
Ik heb het hier gewoon onwijs naar mijn zin :D

Jeetje een maand niet vervoeren.. Das mooi oliebol Annika.
Maar idd is t ook besmettelijk voor paarden? want wij moeten een verklaring bij ons hebben als we op pad gaan met de paarden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:13

duurt altijd een paar weken toch voor je echt in het nieuwe ritme van een stal bent? De gewoontes en volgordes(hoe onlogisch soms ook) onder de knie hebt en ze natuurlijk voelen voor jezelf.
Wel super fijn dat je het naar je zin hebt met de beestjes :D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:25

Ik vind Doroata wel een mooie naam, maar niet om te "roepen" zeg maar.
Vandaar Door, Doortje is het idd ook wel eens maar dat vind ik dan meer voor een echt veulen.
Binnen 10 km van het besmette bedrijf kan best ingrijpend zijn. Zeker als je veel op pad gaat met je paard.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:25

Werk je op een stal Jaleesa?