[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:49

Dat zadel zit heerlijk he Shanna? In eerste instantie zou ik ook voor dat zadel gaan maar dat lag toch minder lekker als de Thorowgood (hij ging onwijs lopen klieren en bokken. Duidelijk dat het niet goed ligt :P ). Uiteindelijk was die Thorowgood ook fijner voor mn portemonnee :) Maar toch blijft het wel een beetje vreemd want Thorowgood en K&M zijn uit dezelfde boom opgebouwd. Eigenlijk is het enige verschil dat Thorowgood deels kunststof is en K&M volledig leer.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:50

kellaxy schreef:
Haha oke, ik moet eigenlijk een zadelmaker vinden die de thorowgood t8 tweedehands verkoopt EN mijn huidige zadel wilt inruilen.. := iemand suggesties?

Thorowgoods en K&M zie je zelden tweedehands. Als ze erop staan zijn ze vaak binnen een dag alweer weg... :(

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:52

Ja wij zaten toen ook naar de Thorowgood te kijken, maar bij ons juist de omgekeerde situatie dan bij jou haha, die lag op Shief weer minder :P En precies wat jij zegt, snappen wij nog steeds niet waarom de Thorowgood duidelijk minder lag haha, weet niet meer wat de zadelmaker zei maar die had wel een logisch verhaal :+
Maar ja ik vind het een heel fijn zadel!! Momenteel rijden we er nu niet mee omdat er dus een andere boom in moet, woensdag komt de zadelmaker dus dan kunnen we weer lekker rijden!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:05

Ja inderdaad. Heb er 1 zien staan op bokt markt. Weet alleen niet of cob al past op geisha. En helaas zit er momenteel de wijdste boom in. Maar inderdaad eerst mijn Euroriding verkopen haha.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:01

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:06

@amy heb net vorige week make-up bij jou besteld gebruik voor de minis het zelfde namelijk bij dat ultra spul
@shanna lijkt mij een fijn zadel, had altijd een afkeer voor knight rider lag nooit goed op mijn paarden en nu toch op Asal geprobeerd en het ligt super en zit ook nog eens fijn

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:32

Nou, geisha had van de val vorige week wat wondjes natuurlijk. 1 van de wonden zat op haar rechter voorbeen en bleef maar dik maar was wel dicht. Gister was de wond open gegaan en heb ik het gedesinfecteerd etc. Vandaag was toevallig de DA er dus gelijk even laten checken. Het is een ... (naam kwijt) er zit waarschijnlijk een stukje bot in de wond omdat het bot ook geraakt is met de val. Hierdoor blijft de wond dik. Dit kan er vanzelf uit gaan en anders moet ik foto's laten maken en het laten verwijderen. Iemand dit ooit gehoord? Ik word echt gek nou van al die dingen.. ik kijk het nog een week aan en anders toch even bellen :( . Ze loopt sowieso niet kreupel maar het is wel verdikt en iets warm.

haaaiii, heerlijke hobby :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:45

@kelly bah wat balen zeg

Hier heeeeerlijk weer en natuurlijk zit ik weer op school haha gelukkig half 5 vrij daarna snel naar huis en dan mijn assie rijden

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:57

kellaxy schreef:
Nou, geisha had van de val vorige week wat wondjes natuurlijk. 1 van de wonden zat op haar rechter voorbeen en bleef maar dik maar was wel dicht. Gister was de wond open gegaan en heb ik het gedesinfecteerd etc. Vandaag was toevallig de DA er dus gelijk even laten checken. Het is een ... (naam kwijt) er zit waarschijnlijk een stukje bot in de wond omdat het bot ook geraakt is met de val. Hierdoor blijft de wond dik. Dit kan er vanzelf uit gaan en anders moet ik foto's laten maken en het laten verwijderen. Iemand dit ooit gehoord? Ik word echt gek nou van al die dingen.. ik kijk het nog een week aan en anders toch even bellen :( . Ze loopt sowieso niet kreupel maar het is wel verdikt en iets warm.

haaaiii, heerlijke hobby :')

Is het een schiefel, Kelly?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:07

Nou zo noemde die het niet.. die hoeven ook niet perse verwijderd te worden toch? Om de wond heen is het zacht. En dik.. ze heeft linksvoor ook een schiefel maar daar lijkt het nu in ieder geval niet op.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:48

Trouwens, iemand een idee van een wintec pro cair dressuur op arabjes?
Gosh, ik wil weer wat :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:53

Kelly ik heb er zo eentje gehad.. En die schoof echt enorm, terwijl de oude Wintecjes prima lagen :).

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:10

Oke, laat maar dan haha. Ik wil toch echt het liefst de thorowgood t8 of misschien zelfs de t4 ofzo. Kent en master lijkt me ook wel wat. Er staat er 1 van 16". Heb maat 32/34. Haha zou dat passen? :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:30

He jakkes, wat balen zeg van Geisha haar been. Ben je net lekker bezig....
Wordt wel heel krap denk ik. 16,5" zou net aan wel passen.
Wintec lag op Dayem echt but. Ik zou zeggen, haal er een goede zadelmaker bij. Nienke van Equiritme heeft alle zadels die jij nu opnoemt (Wintec, K&M, Thorowgood) :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:31

Ik ben inderdaad heel blij met mijn Barefoot!! :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:36

Stalgenootje vroeg net of ik mee ging rondje bos. Gister ook al gereden dus twijfelde of het niet te veel voor hem zou zijn. Maar ja, gaat ie echt niet dood van een stapritje en het wordt komend weekend rot weer. Dus om het af te leren :D

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:05

Heerlijk! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:05

Ooooh genietennn Nicky!!!! :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:58

Forelocks lijkt me wel erg leuk om mee te doen.
Al is het alleen maar voor de gezeligheid :o
Denk er effe overna :P

Zadels zou ik me niet op blind staren kwa merk.
Wintec heeft op geen van me arabieren gepast.

Wel tot 2x toe bij een kentauer uitgekomen leuke betaalbare zadels....
Massimo was bij mij poedersuiker....maar of het door het merk kwam of door de zadelmaker is de vraag :o

Nicky lekker toch afwisseling....buitenrijden is gewoon heerlijk en vooral met dit weer :j

Mootje heeft al heel de week vakantie _O-

Vandaag heeft hij heerlijk geslobberd en heel zijn kop zat onder de prut _O-
Ag beestje is blij :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 01:40

Jeetje, zag net op facebook voorbij komen dat het hele hebben en houden (incl de paarden) van Eurocommerce begin april word geveild op BVA Auctions.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:10

@bonjoy gaat al hele tijd slecht, mijn zwager heeft daar gereden die ging er toen al uit omdat ze kleiner gingen, iedere keer er weer een stukje af. Ben Wim en Gerco hebben hun eigen stal nu begin Stables en Tom Brinkman rijd daar nu ook voor hun

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:05

Over Wintec hoor ik inderdaad weinig goede verhalen op Arabieren. Gewoon een goede zadelpasser langs laten komen, Kelly!

Echt super hoe goed jullie gaan, Nicky, genieten!

Hebben jullie dit initiatief al gezien: http://www.stallion-auction.com/
Ik moet echt even op m'n handen zitten, ik zou van 2 hengsten heel graag een dekking willen :9

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:20

Heerlijk Nicky! Het was ook zulk prachtig weer gister! In tegenstelling tot mijn uitzicht nu....Regen.. Bah!

Heftig he van Eurocommerce. Kan me zomaar voorstellen dat veel van de hengsten over de grens zullen gaan.

Kel, zou inderdaad gewoon even een zadelpasser langs laten komen hoor. Helemaal met een paard dat volop in de groei (qua bespiering) zit kan je haar met een slecht passend zadel alleen maar belemmeren. En daar krijg je geen fijner rijpaard van..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:59

Wat een narigheid steeds met Geisha Kelly, beterschap!

Genieten Nicky, zo gaaf dat jullie zo goed gaan!

Super goede actie Annika en ik denk voor fokkers best heel interessant. Zelf geen plannen om te fokken maar er staan idd mooie hengsten tussen!

Idd heftig van Eurocommerce!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:14

beterschap voor geisha hopelijk is het nou is over met jullie pech elke keer.

Wat heb je toch een topper Nicky :)

annika had de actie ook via fb gezien zit ook ff te kijken heb er wel paar op het oog.
Zitten zeker paar mooie goede hengsten tussen , welke had jij op oog ??.

Bah bah hier ook al de hele ochtend regen hopelijk is metuurtje droog