[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:28

heb ze net geplaatst muts :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:29

Ow die post heb ik echt compleet gemist :') :') :') Heeft ie niet laten zien toen ik bericht erna plaatste.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:31

_O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:31

Nou voel ik me echt een muts :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:32

Ziet er overigens wel uit als een heel comfortabel zadel. Ik googlede hem net even en ik zie meteen bovenaan een foto van jou met Set hahaha :') wel redelijk zeldzaam zadel of niet? Kan er relatief weinig van vinden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:33

Ja niet heel bekend denk ik. Ik kwam bij toeval een Comfort type tegen op de bokt markt en werd verliefd, die was 650 of 700 euro op de markt.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... SDMiyxyoJQ
Ik begon met sparen, en kwam halverwege ineens deze tegen. Toen was ik nog verliefder. Zonder uitproberen, zonder echt uitzoeken wat voor zadel het was, doorgespaard en gekocht voor 750 euro := beste impuls ever! Kocht m van Rommulus op bokt.

enneh, ja ik maak veel reclame voor dit zadel :P
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-03-14 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:35

Hihi dat is niet verkeerd nee! :D Whaha, fijn dat hij ook zo goed ligt dan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:37

ze zijn alleen zo moeilijk te krijgen tweedehands.. er stond vorig jaar een prachtig roodbruine op de markt, western shorty. als ik toen geld had gehad.. Ik controleer af en toe de bokt markt :P hoewel ik nooit geld heb.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:39

Oeh. Ja ik heb gelukkig nog jaren de tijd :') En ik wil niet zomaar lukraak een zadel kopen. Ik zou graag western willen met de tijd, en zie boomloos op zich ook wel zitten, dus op zich is zoiets best een optie. Maar belangrijkste is dat het zadel past, uiteindelijk :)

Zijn die fenders/beugels bij de Startrekk btw heel stug, of valt dat mee? Desiree kan bijvoorbeeld nauwelijks op Does rijden omdat ze last krijgt van de beugels, omdat die haar voeten echt in een nare houding drukken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:56

Aleeneh schreef:
Misschien met beleren toch maar een Engels zadeltje op gooien, is toch simpeler vermoedelijk :P

:7 Niet als je ons als voorbeeld neemt :')

Ik denk dat je er gewoon vanuit moet gaan dat een paard gewoon ontwikkelt, ook tijdens beleren. Dus probeer een goed passende tweedehands te kopen oid :) En ga er maar vanuit dat je binnen een jaar weer een ander zadel nodig hebt :Y)

Dat zadel van Kat vind ik er ook comfi uitzien :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:58

Ga ik inderdaad ook vanuit :j maar heb toch het idee dat western zadels dan vaak nog een tikkeltje duurder zijn, ook tweedehands, vandaar :)
Maar de belangrijkste eis is goed passend.

Jullie hebben idd geen geluk hoor :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:59

Tjah, ik probeer het te vergeten _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:20

Wat een mazzel dat ik 13 april dat zadel mag testen :))

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:25

Wat kletsen jullie weer lekker snel! Even niet gekeken en hop, weer vijf of meer pagina's erbij. Deze week heb ik weer heerlijk gereden met Vos. Een oefenparcours mee gedaan, veel buiten gereden, en ook een les gedaan.
Handig overzicht op pagina 469, Katja.
Verder gaat het over shows, make up spul, meerijden met elkaar.
Dayem en Nicky zijn lekker onder de zonnebank opgedroogd. Toch handig zo'n ding. Ook de tandarts is geweest. Mooi zadeldekje voor Dayem komt er voor bij.
Kelly komt kijken bij Jan Calis.
Jessica houdt Mo niet bij met rennen, maar kan wel helpen bij de amateurs. Super Jes!
Mo en Shief gaan misschien wel daten op show. Waar een show al niet goed voor kan zijn.
Mish gaat ook ooit nog wel op show, maar eerst lekker groeien.
Siel komt even zwaaien in het topic. :wave: Siel.
Autorijden is zo handig. Kan je overal naar toe, zonder gedoe.
Adawi gaat ook ooit, ooit eens op show.
Asal gaat misschien met de quarab show meedoen, ook ooit. In Duitsland. Dan wordt Asal internationaal gestart. Jammer van de punten, maar soms zit het mee en soms tegen. Als je voor jezelf maar tevreden bent. Ik heb met mijn haflo indertijd ook wel eens merkwaardige punten gehad, maar ook regelmatig winst (ben B en L gestart met hem).
Princesa gaat gewoon rollen, dat is weer heel wat anders dan je bij shows ziet := .
Bren, wauw wat een bijleespost. Door het gepraat over mooie hengsten, merries en veulens gaat het weer kriebelen, voor Reem misschien nog een keer een veulen.
Geisha bijna geplet door een lomperik. Dat is niet leuk. Hopelijk gaat het in de toekomst niet meer zo, en houden ze de paarden wat beter in de gaten.
Yus van Joyce is een veulen aan het maken, hopelijk. Spannende tijd.
Katja, gaat het weer een beetje. Zo'n aanvaring tussen twee paarden is niet niks. Mooie Faiza is een mooi veulen aan het maken.
Ilona, dat idee van een workshop 'hoe maak ik mijn arabier op voor een show' lijkt me ook wel leuk. Ik wapper ook maar wat met glansspray en borstels, maar het zou leuk zijn als het eens stap voor stap werd voorgedaan. Daarna voor elkaar je paard laten zien en presenteren.
Verder een heel verhaal over zadels. Dat is toch vaak een goede zadelmaker er bij en goed passen. Dan kan het nog een zoektocht worden. Voor inrijden is hier een goed (merk)zadel gebruikt, met boom. Het schuift toch al snel op de ronde arabjes, is mijn ervaring.
Noah wordt even uitgeleend voor de B pony finale. Noah gaat goed met de ruiter en baasje is trots. Nu nog afwachten op de goede resultaten.
En het gaat alweer over zadels. Poe, het valt nog niet mee. Die star trekk ziet er goed uit bij Set, maar Set gaat binnenkort met zwangerschapsverlof.
Respect voor iedereen die meegelezen heeft _/-\o_ . Zo, nu slapen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:36

Respect voor jouw bijles _/-\o_

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:46

Ik zal is tellen maar ik denk rond de 30. Als het aan mij lag had ik er ook iets minder paarden in gedaan maar het is wel een stabiele groe0. Iedereen weet zn plek en ja, er is wel is ruzie maar niet heel heftig. Geisha bijt ook niet van zich af :=
Loopt er soms een paard voorbij dan gaan gelijk die oren in haar nek en dreigt ze.. niet altijd hoor! En als een ander paard het doet ontwijkt ze die gewoon.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:15

Gezellig om samen naar Houten te rijden, Baukje!

Sint Oedenrode is ook altijd leuk, misschien dit jaar ook wel naar Alkmaar. Raalte is wel ver...

Ahhh foto van kleine Mish!

Ik hoop dat ze goed hengstig wordt, Joyce!

Mooie dikke Faiza!

Wat leuk dat je toch met de rijrubriek gaat meedoen, Nicky! En wat is Dayem schattig verdoofd haha. Wat voor zadel heb je er nou op liggen?

Vervelend Kelly, dat je weer terug bij af bent. Ik herken het wel, met Ely ging het ook zo. Dan ging ze weer goed na een aantal behandelingen en maakte ze weer een glijer in de wei en kon ik opnieuw beginnen.

Mooie BBP op Silver!

Op de twee Arabische merries van mijn schoonzus lag de Barefoot Cheyenne als een huis. Op Ely schoof het alle kanten op. Ik heb er nu eentje van een stalgenootje om een beginnetje met Dos te maken, ben benieuwd hoe het op haar ligt.

Jouw zadel is ook zo gaaf, Katja!

Ik heb mijn zadel verkocht *\o/*
Ely begint eindelijk een beetje te vorderen, ben zo benieuwd!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:24

Jaa ik ben ook op zoek naar een thorowgood t8. Deze past nog maar ik kijk alvast verder.

Ik denk dat er rond de 30 paarden in staan maar ik zal is tellen. Ja ik had er ook wat minder paarden in gedaan maar het is wel een stabiele kudde. Af en toe ruzie hoort erbij. Ja het verloop zorgt voor wat onrust maar verder valt het mee.. volgens mij heeft geisha een hekel aan koudbloeden := haha ze haat tinkers in ieder geval!

Mooie foto's allemaal weer!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:37

Wat een mooi zadel heb jij Kat en Annika gefeliciteerd met de verkoop van je zadel!

Wat naar van Geisha, die naam die Siel je wilde PBen is zeker een aanrader, echt het overwegen waard!

Haha, mijn "hoe maak ik een arabier op" probleem is dus herkenbaar :o Zal ik gewoon eens rondvragen of er wat te regelen valt? Voor de amateurkeuring zou natuurlijk helemaal super zijn aangezien er hier ook wel een aantal deelnemers zijn (zit zelf nog in de twijfelzone :=) maar dat is wel relatief snel al dus ik ga even kijken wat er mogelijk is.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:38

Dat is fijn Annika! Nu opzoek naar een nieuw zadeltje?
Oh spannend! Nog maar een weekje en dan moet ze eigenlijk al. Zal ze overdragen?

Thorowgood T8 cob ligt er bij Dayem op. Zelfs een 17,5" omdat die cob versie kortere kussens heeft. Das fijner voor mijn bips :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:42

Mooi zadel, Nicky! Ga ik in m'n achterhoofd houden.
Er moet hier wel een nieuw zadel komen, maar dat zal pas in het najaar worden denk ik.
Ik hoop Dostawa door te kunnen rijden deze zomer met de Barefoot, want die gaat nog zo veranderen qua spier en vet...

En het zou me niks verbazen als Ely overdraagt. Ik kreeg laatst een artikeltje van een stalgenootje waarin stond dat maiden (merries die voor de eerste keer een veulen krijgen) vaak langer dragen en als ze gedekt zijn in april hebben ze vaak ook een langere dracht. Tel daarbij op dat ik denk dat het een hengstje is en die ook vaak langer blijven zitten... :P
Laatst bijgewerkt door Annikab op 20-03-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:42

Wat betreft de zadels, denk dat je bij elk paard in elke situatie er rekening mee moet houden dat ie niet jaren 'goed' zal blijven liggen :) De paarden veranderen zó ontzettend veel! Shief was allang al uitgegroeid, maar we zijn nu alweer voor de 3e x toe aan een andere boom, in nog niet eens 2(!!) jaar tijd
Nu is Shief wel weer een gevalletje apart omdat ze lekkere gezonde vetjes had :') maar toch, spieropbouw etc. kunnen heel veel veranderen :)

Wij hebben overigens de Kent & Masters: http://www.ruitersport.nl/p/1/365/-/16/ ... -warmbloed
Afbeelding
Ideaal! Zit heerlijk en is aanpasbaar! Perfect voor onze situatie; merrie die niet meer groeit maar wel nog veel zou afvallen en spieren zou opbouwen

Wat een weertje hè dames! heerlijk
Laatst bijgewerkt door Shanna_ op 20-03-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:43

Haha oke, ik moet eigenlijk een zadelmaker vinden die de thorowgood t8 tweedehands verkoopt EN mijn huidige zadel wilt inruilen.. := iemand suggesties?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:45

Vaak krijg je er meer voor als je je zadel particulier verkoopt dan als je het inruilt, Kelly. Daarom heb ik ervoor gekozen mijn zadel alvast te verkopen...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:46

Jullie mogen ook hier op stal meeten, hebben Arabs zat om in de make-up te zetten :P