[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:56

Leuk voorstelrondje Saskia :D Ik heb het wel een beetje gevolgd door veel contact met Annika, dus leuk om nou jouw kant van het verhaal te horen :j
Heb je foto's van je endurance/paarden? :D

Ik hoop dat de paarden hier verstandig zijn geweest en in de stal staan, anders wordt Ilya zo zeiknat. Gelukkig heeft Set er ook een hekel aan.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:06

Foto's zat, kan ze alleen niet plaatsen omdat ik alleen nog maar een Ipad heb..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:58

Kan met Ipad ook :P
Welkom Saskia!! Leuk, zo'n fanatieke ruiter er bij :j

Hier valt het weer wel mee, beetje miezer regen, gewoon rondje buiten gedaan met Djuun, gisteren was :r weer :Y)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 16-11-14 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:59

Oh dat is me nog niet gelukt! Hoe doe ik dat? Pb?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:26

Als ik het via m'n phone doe, dan stuur ik ze door naar picasa en dan de url kopiëren :) Moet je wel een picasa account hebben natuurlijk :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:55

Paardjes gaan goed hier, ondanks alle regen is het niet koud. Ilya ziet er erg schattig uit zo natgeregend, zo zie je alle kleuren nog beter. Hij kan denk ik later beter tegen regen dan zijn mama.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:04

Geeeen idee wat picassa is, zal eens googlen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:18

Welkom Saskia! Jip ziet er zo gaaf uit, is het een volbloed?

De wei van de merries wordt wat kaler en gaan vandaag voor het eerst ene baaltje hooi erbij leggen, hoop toch wel dat ze tot 1 december kunnen lopen. Dan naar huis twee maandjes werken. Merries reinigen zodat die fris en gezond naar de hengst kunnen en Tara ergens heen kan wat me bevalt...geen idee nog waar :D

toen ik vanmorgen rond 10 uur wegging begon het te regenen en is niet meer gestopt met spetteren :( Desondanks wel heel fijn met Zaraar kunnen werken. Hij knapt nu zo hard op!! Krijgt met de dag meer spieren en alle foute spieren zijn er nu aardig af. Onderhals is helemaal weg en z'n schouders doen hem ook niet zo veel zeer meer. Z'n nek heb ik kunnen oplossen door elke 2-3 dagen z'n net aan de andere kant van z'n stal te hangen. Soms kan het zo makkelijk zijn :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:33

Hoi Saskia, welkom!
Hier nog een oude vrouw! :P
Leuk dat we Door nu verder kunnen volgen en leuk dat je zo fanatiek bent. :j

Yildiz, ik doe de doe het zelf dingen ook meest zelf, soms heule zware dingen moet de man effe komen tillen.
Maar hij is de tiepmiep en ik betegel de tuin enzo. :D
Super zo met Jazzy!

Lisa, Tara lijkt erg veel op Fuego ook, haha, die hekverhalen komen me bekend voor. :')
Goed dat Zaraar weer leniger wordt. :j

Zoooowh ik zit lekker binnen op de bank met twee katten en een hondje, Fu staat in de stal te wachten tot het droog wordt. Kan ie lang wachten denk ik maar hij mag het vandaag lekker zelf weten. (het zal wel veel eten en weinig beweging worden.)
Ik ben effe aan hut klooien met wat fotobewerkingsprogramma's want nu ik mijn nieuwe camera heb wordt er heel wat verwacht. :')
Heb gewoon een oud fotootje en doe dan hele vreemde dingen zoals dit.. :')
Afbeelding
Handig zo'n plaatje op die plaats. :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:38

Undercover Fu ;) censuur balk op bepaalde plekken is altijd goed toch ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:42

Ja meestal gebruik ik Zosja daarvoor. :D
Gelukkig is het alleen vandaag nog pokkeweer, de rest van de week gaat weer beter!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:43

dat zijn berichten waar ik blij van word. Kan de wei uitdrogen en houden ze het nog wel 2 weken vol hoop ik :D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:45

Woogy schreef:
Welkom Saskia! Jip ziet er zo gaaf uit, is het een volbloed?
:)

Nou, dankjewel!
Jip is een rare kruising, vader is Utrecht (KWPN) en moeder is NRPS( vader Romantico).
Zelf is ze ingeschreven bij het NRPS, ze heeft 46% volbloed, dus dat is nog niet een zo heel veel.
Ze heeft idd wel veel weg van een volbloed!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:45

MirandaFuego schreef:
Ja meestal gebruik ik Zosja daarvoor. :D
Gelukkig is het alleen vandaag nog pokkeweer, de rest van de week gaat weer beter!

Oh heeeeeeeel goed nieuws!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:48

Zo'n rare combinatie is dat toch niet? :) Al ben ik totaal niet thuis in de warmbloeds dus misschien zit ik er wel echt heel erg naast.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:52

Ja ik volg het weer nauwgezet want ik wil eigenlijks ook wel een beetje door blijven rijden nu het allemaal volgens plan gaat.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:05

@saskia welkom, foto's zijn we hier wel dol op
@letizia hier was het gister te doen maar is het nu bleh
@lisa idd soms zijn er best handige trucjes voetbal iets hoger hanger zodat ze de boven lijn meer gebruiken
@miranda heerlijk weer om te fotoshoppen, fu gaat lekker ofniet

Hier weinig nieuws, lekker aan het trainen voor de twentecupdressuur zaterdag m'n eerste deel heb de eerste al gemist maar hoef er maar 2 te rijden al ga ik voor de fun en de ervaring. De wasplaats wordt ook erg nooi buitenkant is bijna af, deze week komt de verlichting en het warme water erin
P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:41

joysjuh1987 schreef:
@lisa idd soms zijn er best handige trucjes voetbal iets hoger hanger zodat ze de boven lijn meer gebruiken

>;) ik moet wat? :D

Foto's van je wasplaats!!! :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:48

Yildiz, dat MTG, zou dat iets voor Fin kunnen zijn? Als het echt werkt tegen o.a. zomereczeem... En euh, oud?! :+ Super dat ze zo goed ging!

Over donorschap: hier automatisch donor in België. Al betwijfel ik ook of ze iets van mij moeten hebben :+ Denk dat ik eerder zelf ooit wat nodig heb...

Mijn moeder heeft een "gewone" haard en nu ook twee pelletkachels, dat is echt handig! Het warmt enorm snel en ze zijn er in alle maten en vormen. Eentje van m'n moeder is echt klassiek en past bij dat deel van het huis, en in de veranda staat een moderne, die daar dan ook weer op z'n plaats is.

Welkom, Saskia! Endurance staat ook op mijn todo-lijstje, heb er bijna alle materiaal voor, maar geen paard meer dat te rijden is. Dus dat staat op het programma voor als de jonkies groot genoeg zijn :P

Lisa, slim, je moet ook maar opkomen, op van die simpele oplossing. Soms zoeken we het allemaal veel te ver he.

Miranda... dat is euh, knap :+ Het doet me denken aan verjaardagskaarten uit de '90s, zo met bloemen en toeters en bellen :D Fu is zoooo cool, ik ben echt fan :D

Hier niet echt nieuws. Fin zijn manen beginnen terug te groeien, dus dat is fijn. Oh, en Adje is spoorloos. Er staat wel plots een donkerbruin monster in de wei...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:10

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:13

Het leek alsof Fin een tweelingsbroer had... En jullie weten hoe donker Fin is :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:13

modder schijnt goed voor je huid te zijn :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:15

Dan moet dat paard wel een stralend huidje hebben :+ Bijna lichtgevend of zo :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:18

whahaha _O- zoveel logischer :D
Zaraar heeft alleen geen voerbak, meneer gooit het er sneller uit dan je het erin kan gooien en eet het liefst van de grond. Dus zetten een emmertje met voer neer en halen die weer weg zodra hij klaar is of we voeren hem buiten op z'n hooi.

Tiene! dat is exact de reden dat ik geen witjes wil. Gisteren met Priska alleen al, die rolde even doodleuk 3 keer door de blubber en was donkerder dan Tara -O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:20

Falco was altijd spik en span, die heb ik in heel z'n leven maar 1 keer moeten meenemen naar de manege waarbij ik beschaamd was omdat hij zo vuil was. Verder was hij altijd perfect wit of wit te krijgen, ondanks dat hij altijd buiten stond. Adje en Fin maken er een sport van om zo lang zo veel zo grondig mogelijk in het natte zand te gaan rollen :+