[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:56

Ik vind BF te veel schuiven op arabs...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:57

Ik ben ook niet echt van de barefoot :o vooral niet om in te rijden, maar dat is heel persoonlijk!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:00

Ik vind Barefoot best lekker rijden nu, bij Does en Muis. Vooral de Arizona was zalig.
Waar zijn jullie ervaringen op gebaseerd, Nicky en Katja? :) Ben ik wel in geïnteresseerd.

Smart

Ik vond de zadels van BF ook niet fijn liggen. Chayenne kiepte en de London vond ik zelf niet fijn zitten, lag erg op mijn paard en lag ook niet helemaal stabiel. Ik kies nu zelf toch ook voor een zadel met een boom, hoop 9 april een passend zadel te vinden :j..

Adawi

Haha, dat hoor ik dus al van meerdere nu..
Daarom alleen maar fijn om rond te vragen naar ervaringen en meningen etc.

Ik vind het lastig om te gaan kiezen wat voor zadel ik wil gaan nemen. Al zal er tegen die tijd ook een zadelmaker gecontacteerd worden hoor.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:03

Ik heb vorig jaar een arabier beleerd met een barefoot maar die schoof van links naar rechts, best wel gevaarlijk. Maar dat paardje was zo rond dat dit vrijwel de enige mogelijkheid was om te beleren. Ik heb op Dayem ook één keer op een Barefoot gereden maar die ging ook schuiven....

Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:04

Is het ook hoor :j... Wat wil je gaan doen?

Ik hoop nu dat Western gaat passen, maar hier een vreselijk korte rug en een te dikke kont probleem..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:06

Ik vind gewoon dat je een paard moet beleren met een goed liggend zadel, ongeacht het merk. Als het zadel schuift, dan ligt het niet goed. En of alle BF schuift op AV's, dat durf ik niet te zeggen :)
Djuun heeft ook een Cheyenne ooit eens opgehad, lag binnen no time in haar nek :+

Barcelano

Adawi

In eerste instantie wil ik voornamelijk buiten gaan rijden met hem. Vooral km's en spieren opbouwen voordat we moeilijker bakwerk gaan oppakken.

In de toekomst wil ik stiekem wel weer dressuur wedstrijden gaan starten, maar endurance o.i.d. trekt me ook steeds meer. Dus echt specifieke plannen/doelen heb ik nog niet. Ik wil ook kijken waar Jim lol in heeft en waar we samen dus het meeste plezier uit kunnen gaan halen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:07

Helaas was dat niet mijn paard dus ik kon daar niet over beslissen...

Moet zeggen dat ik nu super tevreden ben met mijn Thorowgood T8 :) Zit als een huis en ligt goed.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:09

ik vind het niet 'stabiel' genoeg voor beleren, arabieren zijn al zo gevoelig voor subtiele aanwijzingen :) heb er meerdere getest! (hier schoof het ook, Set ook niet blij)

Kitty ook jij mag mijn zadel wel een keer testen hoor, het komende jaar doe ik er waarschijnlijk weinig mee ;)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:13

wat een zadel gedoe toch allemaal :(
ik heb alleen een jc tango die past op al me arbjes.
en een kentaur die past op me 2 nrpsers

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:13

Ik snap je punt op zich wel, Katja, wat betreft beleren. Ik heb daar met Does geen last van omdat hij niet zo super gevoelig is voor subtiele aanwijzingen :') Maar kan me voorstellen dat je daar met arabs wel tegenaan loopt. :j

Ik zie ook veel mensen die met een niet lekker liggend zadel beleren met het idee van "dan kopen wel later wel eentje die wel past zodra er spieren op zitten" maar dat zie ik zelf idd ook absoluut niet zitten. Zit er nog wel een beetje mee wat dan wel aan te raden is qua beleren straks := Misschien met beleren toch maar een Engels zadeltje op gooien, is toch simpeler vermoedelijk :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:15

man ik kan niet vaak genoeg zeggen dat ik nooit meer een ander zadel wil :+ ligt als een huis, zit als een stoel, niet te zwaar, niet te licht, niet te lang, niet te kort, die zitting is net boter <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:15

Ilona, dat klinkt wel interessant! Nou ben ik zelf niet van de show maar van de sport, maar voor fotoshoots en wedstrijden vind ik het ook leuk om Noah net dat beetje extra arabier mee te geven :Y)
Baukje haar billen krijgen een godenzitje, ziet er heeeeel comfortabel uit dat bontzadel! :+:

Nicky, ik kom wel met een stuk plastic wapperen, een trommel slaan en blikjes met steentjes schudden bij het showen, als jullie bij de Arabissimo Noah komen opjutten :Y) :)) Die kan prima sjouwen maar dan moet wel het knopje om gaan, anders kruipt ie alleen maar in mijn binnenzak :+

Boomloos met inrijden vind ik persoonlijk geen fijn idee. Paard maakt toch meet gekke sprongen dan een beleerd paard, en de zadels hebben snel de neiging om te schuiven. Bij een paard dat weinig gewend is zou ik dat absoluut niet willen :n
Ik heb ook een weekje een barefoot op Noah gehad. Liep ie wel lekker ruim onder, maar binnen 10 minuten of een gekke sprong zat ik in z'n nek :+ zadel schoof gigantisch naar voren, hoe strak de singel ook zat.

Noah heeft vandaag voor leen-paard gespeeld voor een stalgenootje! Haar pony is geblesseerd, en ze staat hoog in de punten voor de wintercompetitie. De finale is deze zondag, en om überhaupt voor een prijs in aanmerking te komen moet je de finale rijden. Dus gaat ze zondag met Noah in de B pony's starten :)) dus vandaag hebben ze voor het eerst geoefend, Noah zag er zo groot uit met zo'n klein meisje op zijn rug _O- Maar ze kan hem fijn rijden, is streng/kundig genoeg om niet in de maling genomen te worden met het springen. Mooi benen dr aan en een schreeuw als ie op zijn kont gaat zitten en hop, daar huppelde hij weer over de sprongetjes :D baasje is trots :Y)
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 19-03-14 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:18

Gek, mijn ervaring met Barefoot is helemaal niet dat ie schuift. Nou ja, dat deed ie toen de boom niet correct paste :') Maar nu ligt hij als een huis, verschuift ook niet met opstijgen (vanaf de grond). Kan er ook aan liggen dat dat een Nevada is, met een vrij groot oppervlakte in verhouding tot Cheyennes enzo... weet ik niet. Maar ik schuif echt nooit...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:19

Joyce van Yus is ook totaal tevreden, iedereen heeft een andere mening :P

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:19

Katja, wat voor zadel heb jij? Zou super fijn zijn om evt. te proberen. Ik heb hier ook nog een oud kieffer dressuur zadel liggen van mijn tante. Die zal ik binnenkort eens passen, maar ik denk dat die te groot voor hem is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:20

Startrekk Shorty western model, boomloos. je mag m ook een poosje lenen om daarmee eerste stapjes in het zadel te zetten wat mij betreft, of zadelmak maken. (het zijn helaas erg dure zadels (vind ik) :x niet te verliefd worden! ) :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-03-14 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:22

Ik denk dat het ook wel echt aan de specifieke pasvorm van het zadel ligt (want die hebben de zadels denk ik echt wel, ongeacht dat het boomloos is), in combinatie met het specifieke paard of het echt een combi is. Arizona ligt kennelijk erg goed op Yus en de Nevada op Does, maar ik kan me ook goed voorstellen dat het bij anderen juist niet werkt. Nevada zal sowieso niet op van die kleine arabjes passen; veel te vierkant zadel daarvoor, dat prikt vermoedelijk in de flanken.

Katja, jouw zadel lijkt me ook ontzeeeettend fijn. Ik kom wel een keertje langs ooit om je paardjes te bewonderen en dan wil ik hem uitproberen :Y)
Die is ook boomloos toch? Ligt die wel stabieler dan?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:23

Boomloos en ligt als een huis! (mits aangesingeld :+ ) is wel heel erg stevig hoor, best harde pasvorm dus doet niet zo aan als een Barefoot.

en je bent altijd welkom!
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-03-14 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:23

:D Sounds like a plan, dan, haha!

Aangesingeld lijkt me ook wel handig ja :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:24

Je kan aan de foto's wel echt heel goed zien hoe het ligt en zit :D moest wel mn zit aan het zadel aanpassen anders prikten er dingetjes in mijn bovenbenen :P (waar die ringetjes zitten)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:26

Heb je even linkjes ofzo? In je profiel staan geen foto's met zadel meer :Y)